Menadžerka prodaje hotela Regent Porto Montenegro iz Tivta, Jelena Čabarkapa, predstavila je ponudu najluksuznijeg bokeljskog hotela u Tel Avivu u Izraelu, prilikom događaja koji su zajedno organizovali hotel Regent Porto Montenegro i tur operator “Tayelet Travel” – Regentov ekskluzivni partner za izraelsko tržište.
“Preko 30 predstavnika lanaca luksuznih turističkih agencija u Izraelu zaključili su kako je Crna Gora nova destinacija čiji su potencijali itekako mjerodavni i primamljivi. Smatram da ćemo u narednom periodu, čak i u ovoj turističkoj sezoni, zabilježiti porsat broja turista sa izraelskog tržišta, kojima je dolazak svakako olakšan zbog direktne avio linije kompanije Israir ka Crnoj Gori.”- saopštila je juče Čabarkapa.
Prilikom prezentacije, sretnim dobitnicima podijeljena su i dva vaučera za boravak u hotelu Regent Porto Montenegro.
“Ono što je sve prisutne prilikom prezentacije oduševilo jeste bogatstvo različitosti koje Crna Gora kao veoma mala država pruža. Od svih ponuda koje smo predstavili, najveću pažnju privukli su nacionalni parkovi. Pored njih, prisutni su bili zainteresovani za prirodne plaže i ljetnje sportsko-rekreativne aktivnosti”- dodala je Čabarkapa.
“Zahvaljujemo se hotelu Regent Porto Montenegro što prije sopstvene ponude prevashodno predstavlja turističku destinaciju Crnu Goru u cjelini, i u tom smislu posebno jedinstvenu ljepotu crnogorskih nacionalnih parkova. Izuzetno nas raduje vijest da su turisti iz Izraela veoma zainteresovani za naša zaštićena područja koja bilježe povećanje broja posjete u prvih šest mjeseci u odnosu na prošlu godinu za 31%. Crnogorski nacionalni parkovi očekuju da će se zainteresovanost ljubitelja prirode nastaviti i tokom jula i avgusta imajući u vidu da oni pružaju idealne uslove za aktivan odmor, rekreaciju, druženja i boravak u zdravoj prirodnoj sredini”- istakla je Azra Vuković, direktorica Nacionalnih parkova Crne Gore prilikom susreta sa predstavnicima hotela Regent Porto Montenegro.
Ovo je inače, bilo prvo predstavljanje hotela Regent Porto Montenegro tržištu Izraela koje ima sve bolju avio-povezanost sa Crnom Gorom. Događaj je organizovan u u cilju prezentacije Crne Gore kao idealne turističke destinacije destinacije, projekta Porto Montenegro i hotela Regent Porto Montenegro, zajedno sa novim hotelskim krilom Regent Pool Club rezidencije.
Sekretarijat za kulturu i društvene djelatnosti Opštine Tivat aplicirao je na javni poziv UNDP-a, pa je Tivat odabran za jednu od pet crnogorskih lokalnih uprava koje su stekle pravo učešća u projektu “ReLOaD – Regionalni program lokalne demokratije na zapadnom Balkanu, za Crnu Goru”. Ovim projektom za pet najuspješnijih opština u oblasti transparentnosti dodjele sredstava za NVO, obezbijeđeno je po 100.000 eura.
“Učešće lokalne samouprave iznosi 20% od ukupno plasiranih sredstava, što će reći da Opština Tivat obezbjeđuje 20.000 eura, a dobija dodatnih 80.000 eura u narednih 3 godine. Novac je namjenjen jačanju partnerskih odnosa lokalne uprave i NVO sektora, a tivatskoj lokalnoj upravi predstoji usvajanje Akta o metodologiji za transparentno finansiranje projekata NVO, od strane Skupštine Opštine”- saopštila je juče portparolka lokalne uprave Branka Čelanović.
Pet odabranih partnerskih lokalnih samouprava imaće obezbjeđenu i tehničku pomoć sa ciljem jačanja saradnje sa nevladinim sektorom, kao i podršku u daljem razvoju i usavršavanju transparentnih mehanizama za raspodjelu sredstava namijenjenih za finansiranje projekata NVO.
Odluku o učešću Opštine Tivat u ReLOaD projektu donio je partnerski odbor projekta, sačinjen od predstavnika Ministarstva javne uprave, Kancelarije za saradnju sa NVO, Zajednice opština Crne Gore, Delegacije EU u Crnoj Gori, UNDP-a Crne Gore kao i predstavnika NVO sektora i TASCO projekta. Siniša Luković
U galeriji hotela Queen of Montenegro u Bečićima, otvorena, velika zajednička izložba slika, 30 poznatih umjetnika iz Crne Gore i svijeta, čiji je organizator NIP ART PRESS iz Budve.
Riječ je o jedinstvenoj izložbi slika, iz fundusa galerije QUEEN, čiji su autori, poznati stvaraoci, koji su proteklih deset godina izlagali u ovoj renomiranoj galeriji, ili stvarali u okviru brojnih medjunarodnih likovnih kolonija, koje su organizovane u ovom, poznatom bečićkom hotelu, kazao je otvarajući veoma posjećenu izložbu slika, rukovodilac galerije, novinar i publicist Ranko Pavićević. On je izrazio zahvalnost upravi hotela Queen of Montenegro, koja je na pravi način prepoznala, značaj culture i turizma i podizanju ukupne turističke ponude na viši nivo. Na drugoj strani, galerija QUEEN je kvalitetnim izložbama i likovnim kolonijama, značajno uticala in na kulturnu i duhovnu klimu na Budvanskoj rivijeri, kazao je pored ostalog Pavićević.
Kako je saopštio, , ljubitelji umjetnosti i veliki broj inostranih gostiju, naredna dva mjeseca, , biće u prilici, da vide djela: Filipa Jankovića, Cvetka Lainovića, Mikija Radulovića, Slobodana Slovinića, Naoda Zorića, Nikice Raičevića, Miša Vemića, Milene Jovović, Milutina Obradovića, Beke Masličić, Nikole Radovića , Angeline Janjušević, i drugih iz Crne Gore, Draga Dedića i Nikole Kovačevića iz Pariza (Francuska), Ksenije Abakumove iz Rusije, Željka Djurovića, Aleksandra Cvetkovića, Nikole Žigona, Nebojše Djuranovića, Bojana Otaševića, Danice Baste, Momira Kneževića i drugih iz Srbije, Igora Modrića iz Zagreba (Hrvatska), kao i poznatih autora iz Makedonije, Litvanije, Njemačke, Bugarske i Turske.
Po neslužbenim informacijama, tri su osobe ozlijeđene u sudaru glisera i turističkog broda ispred Crikvenice. Gliser je nakon sudara završio na plaži punoj kupača ispred hotela Omorika.
Ispred Crikvenice sudarili su se gliser i turistički brod. Gliser je nastavio vožnju i udario u plažu ispred hotela Omorika koja je bila puna kupača.
Prema prvim informacijama tri su osobe ozlijeđene. Navodno su dvije osobe ozlijeđene na plaži, a jedna je osoba ozlijeđena na gliseru.
Jedan od svjedoka je ispričao da je na plažu koja je bila puna ljudi uletio gliser bez vozača.
“Gliser bez vozača uletio je punim gasom u ljude. To je bilo kao na onom filmu strave i užasa. Onda je zavladala panika. Netko je ugasio motor. Pričali su da je netko ispod brodića, ali srećom nije bilo nikoga“, ispričao je svjedok koji se sa suprugom u tom trenutku nalazio na plaži. Dodao je da se njegova supruga u toj panici ogrebala.
Da je nova opštinska vlast čvrsta i nepokolebljiva, da ne pristaje na ucjene i da ne podliježe nečuvenom pritisku Vlade i njenog ministrarstva pokazuje činjenica da je Opština Kotor u dogovoru sa organizatorom preuzela na sebe cjelokupno finansiranje Kotor Arta. Odmah smo rekli da Ministrastvu kulture, sa perfidnim planom opstrukcije u poslednjem trenutku, neće poći za rukom da dovede u pitanje ostvarivanje funkcija u oblasti kulture pomoću nove opštinske vlasti koju čine opozicione partije koje su pošteno stekle povjerenje Kotoranki i Kotorana da obavljaju vlast na prethodnim izborima. Ono što kažemo – to i ispunimo! To možemo i reći i ispuniti, kao i odoljeti pritisku Vlade, jer smo odgovorna vlast u službi građana, kaže se u saopštenju Vladimira Jokića predsjednika Opštine Kotor
Da je grešno i bestidno opstruirati novu demokratsku upravu u Kotoru koja uživa puno povjerenje građana, i to na uštrb kulture, svjedoči upravo ona zasjeda Ministarstva kulture i sačekuša Janka Ljumovića u vidu obznane da će se prekinuti dosadašnja i dugogodišnja praksa finansiranja Kotor Arta i to u samo predvečerje prirema. Neće proći Ljumovićeva zasjeda i sačekuša i to neka mu bude jasno, jer nova opstinska uprava na čelu sa predsjednikom Opštine Vladimirom Jokićem ima snagu da ostvaruje javni interes, da štedi i reže privilegije, da uvodi red i ukida partijsko zapošljavanje i da stiče povjerenje kako građana, tako i privrednika i kulturnih poslenika.
Prijestonica kulture naše zemlje ne bi bila ono što jeste i ono za šta se u svijetu poštuje i drži, kad bi se cjenkala i pristajala na ponižavajući odnos Ministarstva kulture. O sebi je najbolje reklo to Ministarstvo kada je nakon demokratske smjene vlasti, uz najavu da neće kao ranije potpisivati ugovor sa Opštinom Kotor, ponudilo iznos koji je četiri puta manji od prosječnog iznosa za prethodnih šest godina.
O tome da je Ministarstvo „izdašno” bilo samo prema partijskoj i partitokratskoj vlasti DPS-a pokazuje činjenica da je za Kotor Art opredijelilo 2011. godine 395.000 eura ili pet puta više od ovogodišnjeg ponuđenog iznosa, 2012. godine 394.000 eura, odnosno takođe pet puta više od ovogodišnjeg ponuđenog iznosa, 2013. godine 330.000 eura ili 4,12 puta više od ovogodišnjeg ponuđenog iznosa, 2014. godine 300.000 eura ili 3,75 puta više od ovogodišnjeg ponuđenog iznosa, a 2015. i 2016. godine po 230.000 eura, odnosno skoro tri puta više od ovogodišnjeg ponuđenog iznosa.
Ne pristajemo na ucjene Vlade, ne podliježemo pritisku Ministarstva kulture! Možemo sami finansirati Kotor Art zato što volimo Kotor. Možemo sami zato što se ne bojimo nikoga osim građana Kotora. Možemo samo zato što smo odgovorna vlast. Možemo sami zato što smo ukinuli privilegije javnim funkcionerima i poslali u neslavnu istoriju bahaćenje prethodne vlasti o trošku svih građana.
Možemo sami zato što smo prihod od naplate ulaznica na bedeme u za period april-maj zaključno sa 15. junom povećali za 79.000 eura u odnosu na isti period prošle godine. Možemo sami zato što smo kao štedljiva vlast smanjili rasipništvo i konkretno rashode budžeta smanjili za 1.319.000 u odnosu na isti period prošle godine.
Filmska i klapska muzika – KotorArt
Možemo sami zato sto smo kao savjesna i poštena vlast za gorivo potrošili tri puta manje nego što je potrošeno prošle godine u istom periodu, potrošili tri puta manje za službena putovanja nego što je potrošeno u istom periodu prošle godine, ali i pet puta manje na ime troškova reprezentacije nego što je potrošeno u istom periodu prošle godine.
Riječ predsjednika Opštine Kotor Vladimira Jokića da će se ovogodišnji Kotorski festival pozorišta za djecu, Don Brankovi dani muzike i Festival klapa, koji su dio Kotor Arta, uz ostale prateće programe održati u najavljenim terminima i uz puno pokroviteljstvo Opštine Kotor, u potpunosti i do kraja će biti sprovedeni.
Ono što smo zatekli kada smo došli na vlast je potpuni finasijski, organizacioni i svaki drugi haos u opštini Budva. Dosta toga se radi i dosta toga je u rađeno, mi imamo odlučnost i riješnost da u jednom poštenom bezkompromisnom pristupu, koji se ogleda u u jednakom pristupanju prema svima, unapredimo život u Budva, kazao je predsjednik Opštine Dragan Krapović, na današnjoj press konferenciji povodom šest mjeseci konstituisanja nove vlasti u tom gradu.
On kazao je da je nova gradska uprava je svojim rezultatima pokazala da može bolje upravljati gradom, nego što je to činila prethodna unazad deceniju.
„Postignuti su pozitivni rezultati, kako u stabilizaciji finansijske situcije, tako i u organizaciji svih opštinskih službi. U Opštini smo formirali izuzetan tim saradnika, sekretara rukovodilaca. Za ovih šest mjeseci oni su svojim radom donijeli mnogo pozitivnih rezultata”, kazao je Krapović.
Upravljanje Budvom za protekli period, kako je ocijenio, bio je u potpunosti krizni…
“Glavni fokus našeg djelovanja je bila finanijska stabilizacija Opštine što je iziskivalo rješavanje ogromnog broja, prije svega eksternih problema, raznih neraščišćenih računa koji imaju građani i preduzeća sa Opštinom. U finalu mogu da kažem da je situcija mnogo bolja nego prije šest mjeseci. U narednom periodu planiram da se posvetim unutrašnjoj organizaciji Opštine, kako bi se stvorila proaktivna, moderna i fleksibilna uprava, koja će biti na usluzi građanima i koja je primjerena onome što Budva jeste i treba da predstavlja”, ocijenio je Krapović.
On je kazao da su sva dugovanja isplaćena, kao i sve plate, da se sve servisira redovno, ali da su iznenađenja moguća.
„Očekujem još toga, potraživanja za koje neznamo, pojedinaca i firmi kao zaostala od stare vlasti, međutim Budva je moćna opština i uz primjereno, pošteno, domaćinsko poslovanje može da izađe na zelenu granu“ – kazao je Krapović.
“Za prvih gotovo šest mjeseci po izvještaju Sekretarijata za finanijse ostvareni su prihodi od 8,8 miliona eura što je za 14 odsto više nego lani, naplaćeno je 2,2 miliona eura na ime poreza na nepokretnost, ali u istom periodu raznim prinudnim blokadma sa opštinskog računa je naplaćeno 2,6 miliona eura. Opštinska Služba za naplatu komunlija je u ovom periodu zaključila čak 53 ugovora sa graditeljima, čija je ukupna vrijednost 3,4 miliona eura, što je za 37 odsto više nego lani. Kada je riječ o naplati komunalija ona je za gotovo 76 odsto veća nego u istom periodu prošle godine”, istakao je Krapović.
Budva press
Od danas nova odluka o totalnoj zabrani gradnje u zoni DUP-a Petrovac
Planom privremenih objekata, nije ucrtana ni jedna nova lokalcija, već da su urađene redukcije, a posebno se ove godine očekuje od Komunaline polciije i inspekcije, koja, kako je naveo, već svojim novim fer pristupom, bez selekcije postigla velike rezultate na terenu. Do sada su inspektori izrekli 849 prekršajnih naloga, 200 više negoi lani, čija je ukupna suma 55.000 eura. Zaustavljena je i gradnja tokom sezone, a kako je kazao, zbog nepoštovanja pravila pečatirana su četiri gradilišta .
On je kazao da je na zahtjev mjesne zajednice Petrovac donijeta nova odluka o zabrani gradnje za prostor DUP Petrovac, koja pored već donijete, ubraja i zabranu gradnje za hotele, a sve u svjetlu urbanističkog haosa koji je u tom primorskom mjestu.
On je kazao da građani petrovca će u prostorijama MZ Petrovac biti otvoren Građanski biro i da neće više morati ići u Budvu da predaju razne zatjeve, papire.
Budva ima 28.000 kategorizovanih ležajeva
Gradonačelnik Budve je rekao i da je broj izvoda licenci za taksi vozila, za 50 manji nego prošle godine, odnosno da ih je izdato 344, da je intezivirana aktivnost na legalizaciji privatnog smještaja a to kako je kazao, svjedoči i podatak da je obuhvaćeno novih 800 ležaja u odnosu na prošlu godinu, čime će biti veći priliv od boravišne takse.
Krapović je rekao da će uskoro biti i zaključen aneks ugovora sa organizatorima festivala Sea dance na Jazu, kao i da će finansijsko učešće opštine u organizaciji tog događaja biti znatno manje nego do sada, ne precizirajuć o kojoj se sumi radi, koja će biti poznata prilikom potpisivanja aneksa ugovora.
Budva press
Za šest mjeseci potrošio samo 600 eura za reprezentaciju
Krapović je kazao da je za šest mjheseci od kada je na fukciji, njegov kabinet na reprezentaciju potrošio svega 636 eura.
“Za reprezentaciju je trošeno stotinu eura mjesečeno, složićemo se da je to zaista zanemarljivo.Za službena putovanja u ovom periodu potrošeno je deset hiljada eura, četiri hiljade eura manje nego u odnosu na prošlu godinu, kada je vldala možda i najskromnija DPS garnitura. Taklođe je smanjena za 30 odsto potrošnja za gorovo službenih automobila, a za četvrtinu su smanjeni troškovi mobilnih računa“, istakao je Krapović.
Prekinuta je i praksa registrovanja privatnih automobila preko Opštine, koja su vjerovatno korištena u službene svrhe, čulo se na današnjoj pressici.
Nema nesporazuma ne relaciji SNP-Demokrate
Potpredsjednik Opštine i lider budvanskog SNP Veselin Marković kazao je da nije bilo nesporazuma na relaciji SNP i Demokrate, te da to nije razlog što je sjednica loklanog parlamenta prekinuta.
“Funkcionišemo u organima lokalne uprave kao jedan tim i taj će se trend nastaviti ubuduće. Sve političke partije unutar naše koalcije, a ima ih devet imaju svoje posebne stavove i interese, koje naravno moraju uklapati u ono što je zajednički trend i pravac rada. Nekada je te kompromise lakše postignuti, nekad malo teže, ali u suštini postižemo ih i to sasvim solidno. Ne u granici što su naše želje, ali sigurno u granici naših mogućnosti”, kazao je Marković.
Kako je zkazao Krapović svi ugovori se mogu naći na sajtu Opštine Budva, što dovoljno govori o transparentnosti rada ove vlasti. Tokom ove ljetnje sezone Komunalna policija će intezivnije raditi na riješavanju svih problema a posebno na smanjenju buke, zašto smo kupili dva nova uređaja za mjerenje decibela zaključio je Krapović.
Spektakularna povorka globalnog relija Gumball 3000 u srijedu 5. jula stiže na tivatsko gradsko šetalište Pine i u nautičko naselje Porto Montenegro.
Ovom prilikom građani Crne Gore vidjeće ekskluzivne modele automobila kao što su Pagani, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Porche, Aston Martin, Jaguar, AMG Mercedes, Rolls Royce, ali i brojne poznate ličnosti koje učestvuju u reliju.
„Na čelu relija biće osnivač globalne manifestacije Gumball 3000 Maximillian Cooper, a svoj dolazak u luksuznim automobilima, potvrdile su poznate ličnosti: DJ superzvijezde AFROJACK, MAJOR LAZOR’S JILLIONAIRE, “Who’s that girl” dobitnica Grammy nagrade EVE, Gnarls Barkley – megastar popularne pjesme “Crazy“, poznati baseball igrač Ken Griffey Jr i voditelj poznatog TV show-a Who Dares Wins Jason Fox – svi oni preći će 3.000 kilometara, kroz 11 zemalja u 6 dana vožnje.“č saopšpteno je jule iz Porto Montenegra koji je domaćin ulesnicima Gumball-a 3000 u Crnoj Gori.
The Global Citizen Pit Stop – zaustavljanje učesnika u Tivtu je omogućen zahvaljujući podršci kompanije Arton Capital, nautičkog naselja Porto Montenegro, Ministarstva održivog razvoja i turizma, Opštine Tivat i Turističke organizacije Tivat.
„Globalni događaji ovog kalibra su od suštinskog značaja za promociju Crne Gore kao spektakularne turističke destinacije, tako da su svi ovi subjekti crnogorski ambasadori VIP vozačima“- napominju iz Porto Montenegra.
Nakon zabave na rivi u Tivtu, delegacija se seli na bazen Porto Montenegro Jahting kluba, gdje će sve zvanice uživati u luksuznom ambijentu tivatske maruine i nautičkog centra.
Ovogodišnji, 19. po redu Gumball 3000 reli održava se od 1. do 7. jula, a 150 supervozila (i dva Harley Davidson-a) kreću od Rige (Latvija), prolaze kroz Vilnius, Varšavu, Budimpeštu, Zagreb, Dubrovnik, Tivat, Tiranu, Atinu, pa sve do grčkog ostrva Mikonos u Egejskom moru. Gumball 3000 je jedinstveni događaj koji putem televizije prati više od 60 miliona gledalaca, a preko 100 miliona pratilaca putem društvenih mreža, a ovo je jedinstvena prilika da svi gosti Crne Gore i njihovi domaćini dođu u Tivat 5. jula i uživaju u ovom spektaklu.
Rukovodstva opštinksih odbora Organizacija boraca NOR-a – jugoslovenska opcija iz Tivta, Kotora, Herveg Novog i Budve sastali su se danas u Tivtu i razmatrali problematiku očuvanja istorijske dimenzije ostrva i tvrđave Mamula na ulazu u Boku, kao logora u kome je svojevremeno bilo zatočeno nekoliko hiljada ljudi.
Ostrvo i stara autro-ugarska tvrđava izdati su u zakup na 49 godina kompaniji egipatsko-švajcarskoj kompaniji „Orascom Holding“ koja će tamo izgraditi luksuzni hotel sa pet zvjezdica.
Za tu svrhu „Orascom“ je u Herceg Novom osnovao i posebnu kćerku -firmu „OHM Mamula Montenegro“ na čijem je čelu nekadašnji crnogorsjki ministar turizma i visoki funkcioner DPS Predrag Nenezić.
Predstavnici boračkih organizacija iz Boke i Budve koje baštine tradiciju jugoslovenskih partizana, juče su na sastanku u Tivtu formirali osmočlani odbor koji će se, kako se čulo, u najkraće vrijeme sastati sa predstavnicima Opštine Herceg Novi i kompanije „OHM Mamula Montenegro“, sa ciljem da izdejstvuje da se u sklopu tvrđave, odnosno budućeg hotela, odvoji jedna posebna memorijalna prostorija.
Mamula kompijuterska simulacija
„Ta soba bi bila posvećena logorašima koji su bili zatočeni na Mamuli, kao za vrijeme Drugog svjetskog rata, tako i onima u vrijeme Rezolucije Informbiroa. Na ostrvu su tokom rata bili zatočeni kako civili, tako i oficiri, a kasnije i IB-ovci, tako da u toj sobi treba da postoje tri posebna panoa za svaku od tih kategorija. Krenućemo i u akciju prikupljanja imena svih logoraša, fotografija i svih drugih artefakata iz tog doba, vezanih za tu dimenziju istorije Mamule koja mora biti sačuvana. Ta memorijalna soba bi bila u jedna vrsta zakupa sa našom boračkom organizacijom, koja bi trajala isti period na koji je zakupljena Mamula. Ideja je da ta spomen soba bude otvorena za goste Mamule kao i članove boračkih organizacija tokom organizovanih posjeta i obilježavanja dana zatvaranja ovog logora”- istakao je predstavnik OBNOR-a Kotora Ljubenko Borović.
Mamula – foto Boka News
On očekuje a se o svemu postigne dogovor sa Opštinom Hereg Novi i investotorom, prije nego što 15.septembra na Mamuli krenu već najavljeni građevinski radovi.
Projekat „Jačanje očuvanja životne sredine kroz povećanje mjera kontrole“, skraćeno „Begin“ (od eng. Boost environmental guardianship for inclusion), na kojem je partner Opština Herceg Novi, biće finansiran iz sredstava Jadransko-jonskog programa.
Na projekat je aplicirala Kancelarija za međunarodnu saradnju Opštine Herceg Novi, u saradnji sa partnerima iz Slovenije, Italije, Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine i Albanije.
Projekt-lider je Regijska razvojna agencija Severne Primorske d.o.o. Nova Gorica, a ostali partneri su: Konzorcijum Emmanel Societa Ltd. Nova Gorica, Konzorcijum mreža sicilijanskih socijalnih zadruga, Javno preduzeće za pružanje socijalnih usloga Unije Romagna Faentina, Grad Labin, Grad Čačak, Opština Gradiška, Opština Skadar i Evropski institut za lokalni razvoj.
Projekat „Begin“ fokusiran je na zaštitu morskog i pomorskog naslijeđa.
U tom cilju planirana je implementacija brojnih aktivnosti koje se odnose na: čišćenje plaža i prirodnih područja, održavanje javnih zelenih površina, obnova i unapređenje lokacija kulturnog i prirodnog nasleđa, unapređenje turističke ponude i promociju lokalnih (ribljih) proizvoda.
Kako informišu iz Kancelarije za međunarodnu saradnju, potpisivanje ugovora očekuje se u narednom periodu.
„Begin“ je odobren po pozivu u okviru Jadransko-jonskog programa. Ukupna vrijednost projekta iznosi 1.246 440 eura. Od toga, za aktivnosti u Herceg Novom predviđeno je 65.940 eura.
Vrijedi dodati da Kancelarija za međunarodnu saradnju u ovom trenutku ima još šest projekata koji su u implementaciji.
Odobreni su zahvaljujući saradnji sa brojnim partnerima iz 15 država, a u okviru programa prekogranične saradnje Hrvatska – Crna Gora, kao i Hrvatska-BIH-Crna Gora, programa Evropa za građane i Kreativna Evropa.
Projekti u implementaciji su: ‘’Otvorimo granice za pustolovine i nove mogućnosti putovanja’’, “Dobrodošli u Evropu: integracija, inkluzija i internacionalizacija’’, ‘’Put građana u ogledalu istorije’’, ‘’Alati za inkluzivniju, participativniju i održiviju Evropsku uniju – TIPS4EU’’, „Young@opera“ i „Inovativni pristup i digitalni sadržaji u istorijskim utvrđenjima“.
Projekat „Jačanje očuvanja životne sredine kroz povećanje mjera kontrole“, skraćeno „Begin“ (od eng. Boost environmental guardianship for inclusion), na kojem je partner Opština Herceg Novi, biće finansiran iz sredstava Jadransko-jonskog programa.
Na projekat je aplicirala Kancelarija za međunarodnu saradnju Opštine Herceg Novi, u saradnji sa partnerima iz Slovenije, Italije, Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine i Albanije.
Projekt-lider je Regijska razvojna agencija Severne Primorske d.o.o. Nova Gorica, a ostali partneri su: Konzorcijum Emmanel Societa Ltd. Nova Gorica, Konzorcijum mreža sicilijanskih socijalnih zadruga, Javno preduzeće za pružanje socijalnih usloga Unije Romagna Faentina, Grad Labin, Grad Čačak, Opština Gradiška, Opština Skadar i Evropski institut za lokalni razvoj.
Projekat „Begin“ fokusiran je na zaštitu morskog i pomorskog naslijeđa.
U tom cilju planirana je implementacija brojnih aktivnosti koje se odnose na: čišćenje plaža i prirodnih područja, održavanje javnih zelenih površina, obnova i unapređenje lokacija kulturnog i prirodnog nasleđa, unapređenje turističke ponude i promociju lokalnih (ribljih) proizvoda.
Kako informišu iz Kancelarije za međunarodnu saradnju, potpisivanje ugovora očekuje se u narednom periodu.
„Begin“ je odobren po pozivu u okviru Jadransko-jonskog programa. Ukupna vrijednost projekta iznosi 1.246 440 eura. Od toga, za aktivnosti u Herceg Novom predviđeno je 65.940 eura.
Vrijedi dodati da Kancelarija za međunarodnu saradnju u ovom trenutku ima još šest projekata koji su u implementaciji.
Odobreni su zahvaljujući saradnji sa brojnim partnerima iz 15 država, a u okviru programa prekogranične saradnje Hrvatska – Crna Gora, kao i Hrvatska-BIH-Crna Gora, programa Evropa za građane i Kreativna Evropa.
Projekti u implementaciji su: ‘’Otvorimo granice za pustolovine i nove mogućnosti putovanja’’, “Dobrodošli u Evropu: integracija, inkluzija i internacionalizacija’’, ‘’Put građana u ogledalu istorije’’, ‘’Alati za inkluzivniju, participativniju i održiviju Evropsku uniju – TIPS4EU’’, „Young@opera“ i „Inovativni pristup i digitalni sadržaji u istorijskim utvrđenjima“.
Tivatska SDP ocijenila je danas da je tok sjednice SO u utorak koju je obilježilio nastojanje predsjednika Ivana Novosela da na svaki način ograniči izlaganja opozicionih odbornika i čak pokušaj fizičkog izbacivanja iz sale Mirka Kovačevića (TA) pokazala da „svu dubinu krize koju izaziva trenutna DPS većina u našem gradu.“
Naglašavajući da se odbornici DPS nijednom nisu javili za riječ u raspravi oko toga treba li SO da razmatra odluku oko statusa aeroodroma Tivat čiju je privatizaciju najavio premijer Duško Marković, SDP je konstatovala da je sjednicu obilježilo njeno „skandalozno vođenje, oduzimanje riječi opoziciji, po prvi puta u parlamentu zabrana Poslovnikom dozvoljenih replika, euforične i ozbiljne prijetnje gradonačelnice (Snežane Matijević) sa visoko izdignutim prstom i to sa skupštinske govornice“.
„Najveći tragičar sjednice lokalnog parlamenta Ivan Novosel samo je potvrdio glasine iz redova jednog krila svoje partije u Tivtu da uskoro „odlazi“ sa nepripadajuće mu funkcije predsjednika SO. Od jučer veoma ozbiljne razlike uočene su i u istupima gradoonačelnice koja, sva je prilika, ostade u manjini i u izvršnoj vlasti sve više gubi pozicije“- saopštila je SDP ocjenjujući da je Matijević „davno prestala biti predsjednica svih građana Tivta kako je sebe dugo lično prikazivala u javnosti“.
„Korak koji očigledno gubi u nesrazmjeru između želja i sposobnosti koje ima i kapaciteta najbližih saradnika, jasno se očituje u kriznom stanju u kojem se trenutno Opština nalazi. Finansijska situacija upućuje nas na poteze koji se u lokalnom DPS-u planiraju, a to su posezanja za kreditima i prodaja imovine, što se očekuje prema najavama u toku fiskalne godine. Neuvrštavanjem tačke dnevnog reda po predlogu SDP, da se razmotri trenutna sudbina važnog resursa Aerodroma kao najznačajnijeg preduzeća u opštini, pokazala je svu tragičnost politike DPS-a koja daje slične, katastrofalne rezultate i na drugim poljima – od povećanja zaposlenih DPS-ovaca za duplo, do toga da se kapitalni budžet realizuje u najminimalnijem procentu.“- saopštila je SDP napominjući da oni neće dozvoliti „da se uništi ono što smo decenijama gradili uspješno.“
„Nesposobnosti, neradu i nekompetentnosti DPS-a staćemo na kraj. Istrajćemo na suštinskoj tački razlaza sa njima da će se o Tivtu morati odlučivati u Tivtu. Mi smo pokazali da to najbolje znamo i nikada nas nije interesovalo što će šefovi u DPS-u na podgoričkoj adresi na to reći.“- saopštila je SDP koja predviđa skori „pomak na političkoj sceni Tivta uz podršku onih koji umiju da se ophode prema drugačijem mišljenju, i promjenama onih koji ne umiju da vode parlament i grad“.Bokeški Forum: Odmah smijeniti Novosela
„Ivan Novosel nije dostojan funkcije koju obavlja, a svojim ponašanjem na 13. sjednici lokalnog parlamenta potvrdio je naše teze.“- saopštuo je juče Bokeški Forum podsjećajući da su još prije tri mjeseca tražili od parlamengtarne DPS-SD-HGI većine da smijeni predsjednika SO.
„Njegovo ophođenje sa predstavnicima opozicije, grubo kršenje Poslovnika i tiranija koju zavodi pokušavajući da spriječi neistomišljenike da iskažu svoj stav, samo su neki od razloga koji nas motivišu u svemu tome. Problemi koje je ovaj čovjek prouzrokovao i kao gradonačelnik Tivta i afere koje se vezuju za njegovo ime, takođe se nalaze na dugačkoj listi razloga koji ga nikako ne mogu preporučiti za ovu važnu funkciju“- saopštio je BF podvlačeči da je Novosel „najveći krivac“ za sve ono što se dešavalo na sjednici SO u utorak .
„Nama, koji predstavljamo tivatsku opoziciju, ostaje da se dobro zamislimo da li da ubuduće prisustvujemo sjednicama lokalnog parlamenta koje on vodi, i da čovjeku koji to ni po čemu ne zaslužuje, dajemo legitimitet“- ističe BF.