Britanski onlajn magazin Independent uvrstio je Crnu Goru među 12 destinacija u Evropi koje morate posjetiti tokom 2017. godine, prenose on line mediji.
“Crna Gora je slična Hrvatskoj, može se pohvaliti zadivljujućom obalom i prekrasnim plažama u zemlji postoji više od 180 kilometara obale i plaža. Međutim, ona je manje skupa i u njoj je manje gužve, tako da je posjetite prije nego što se tajna objelodani’” savjetuje Independent.
Na ovoj listi Crna Gora je zauzela deveto mjesto, ispred Londona (Velika Britanija), Švajcarske i Mondene (Italija), dok su se ispred naše zemlje našle Malta, Lisabon (Porugal), Island, Sankt Petersburg (Rusija), Arhus (Danska), Finska, Bordo (Francuska) i Belfast (Irska).
“Evropa je uvijek dobra ideja. Međutim, neka mjesta mogu biti bolja ideja od drugih iduće godine.
Mi smo stavili zajedno krajnji Evropski Bucket List za 2017. Od proslave nezavisnosti Finske do brisanja u Bordo potpuno novim brzim vozom, ovdje su 12 putovanja na koje svako treba krenuti u Evropi 2017. godine”, piše Independent.
Predsjednica opštine Tivat Snežana Matijević i glavni administrator opštine Jovanka Laličić odgovorili su danas na javno postavljenja pitanja Tivatske akcijeu vezi ukidanja rješenja o emitovanju muzike u lokalu “Black sheep”.
Odgovor: predsjednica opštine Tivat, dr Snežana Matijević
Da li ste spremni da javno izjavite (s obzirom da Predsjednik Opštine po Zakonu ima obavezu da vrši nadzor nad radom organa lokalne uprave i da je odgovoran za njihov rad) da su nadležni opštinski organi u ovom slučaju apsolutno donosili rješenja u skladu s propisima, i da u potpunosti stojite iza njihovih odluka?
Na osnovu zakona o lokalnoj samoupravi starješine organa lokalne uprave odgovaraju za zakonitost, efikasnost i ekonomičnost rada. Ukoliko postoji sumnja da isti ne postupaju u skladu sa zakonom, na raspolaganju su pravna sredstva i relevantne institucije koje odlučuju da li su opštinski organi postupali u skladu sa zakonom. Sigurna sam da se u pomenute relevantne institucije ne ubraja “sud javnosti” i da se do odgovora na ovakva i slična pitanja ne dolazi medijskom polemikom.
Odgovor na drugo postavljeno pitanje je: da, stojim iza svake odluke, koju sam potpisala.
Da li ćete – u slučaju da Upravni sud donese presudu u korist vlasnika lokala, a oni nakon toga zatraže naknadu za štetu koja im je pričinjena – tu štetu platiti iz svog džepa i džepa funkcionera koji su donosili rješenja, ili novcem iz budžeta, tj. novcem svih građana Tivta?
Lično sam stava, da svi koji načine grešku moraju za istu snositi posljedice, ma kakve one bile.
Da li je Komunalna policija Opštine Tivat dužna da prilikom intervencija sačinjava odgovarajuće zapisnike, i, u ovakvim slučajevima, izvrši mjerenja buke, ili služi za iživljavanje opštinske vlasti nad nepodobnim građanima i preduzetnicima?
Komunalna policija je dužna da prilikom intervencija sačinjava zapisnike i zabilješke, što je uredno činila. Dužna je da vrši komunalni nadzor i u okviru istog ukoliko je potrebno izvrši mjerenje buke, što je činila, u skladu sa Zakonom o zaštiti od buke u životnoj sredini.
Opština Tivat
Gospodine Kovačeviću,
Povodom Vašeg prvog pitanja koje ste postavili Glavnom administratoru moj odgovor je slijedeći
1.Vaše ocjene o mojim stručnim kvalitetima nimalo me ne tangiraju, jer naprosto niste kompetentni da o tome dajete ocjenu. Kakav sam, citiram „ pravni ekspert“ procijenili su mnogo važniji organi i institucije kao što je Savjet Evrope, OSCE,MUP, Zajednica opština, CRNVO i sl.koji su me puno puta angažovali upravo kao „pravnog eksperta „ za brojne projekte koje su sprovodili u lokalnim zajednicama širom Crne Gore. Ljekar specijalista stvarno nijesam, pa stoga nijesam ni vršila specijalističke ljekarske preglede da bih davala medicinske dijagnoze.Glavni administrator ne vrši bilo kakve preglede, jer rješava isključivo na osnovu papira na koje može da se pozove u obrazloženju svojih rješenja Ali gospodine Kovačeviću ja sam prije svega čovjek koji uvažava nečiju tešku bolest, vjeruje u nalaze ljekara specijalista , ali i vjeruje u onu staru izreku „da je bolest svačija“. I ne bih se lako kao Vi upuštala u izvrgavanje ruglu činjenica koje nažalost mogu postati sudbina i nekog od nas.
Upravo ste Vi gospodine Kovačeviću, postali multipraktik stručnjak, pa ste preko noći a sve bez pokrića, postali i tužilac i istražni sudija i sudija Upravnog i Vrhovnog suda, jer dajete sebi za pravo da procjenjujete kvalitet presuda i crnogorskog pravosuđa. Postali ste i i zaštitnik prava i sloboda – lokalni obdusman.
Vaše targetiranje pojedinih zaposlenih u lokalnoj upravi i mene kao Glavnog administratora, doživljavam kao svojevrsni pritisak, da se javnost ubijedi da je neko po nekoj drugoj liniji – političkoj , nacionalnoj ili ne znam kojoj drugoj zlostavljan, da je „žrtva“ i da mimo sudova i zakonskog postupka izdejstvujete da se za blagdane koji dolaze emituje/odnosno izvodi muzika u navedenom lokalu. Ili ste pak od Vaših mentora dobili kritiku što ste se smirili , što se odavno ne oglašavate u novinama i ne iznosite neistine kako bi ocrnili ljude koji samo rade svoj posao.
Odavno je Glavni administrator neosnovano od strane Vaše organizacije, Vas lično, Vaših istomišljenika i mentora nacrtan kao meta i za to birate poseban trenutak i vrijeme. Sve je izrežirano, to je svakome jasno. Ali moje znanje i moj ugled takvi kao Vi i Vama slični, ne možete na Vašu veliku žalost umanjiti.Stoga sa indignacijom odbacujem Vaše neosnovane kvalifikacije da se u konkretnom slučaju radi o promišljenoj, namjernoj i organizovanoj zloupotrebi političke moći, da se nekome uskrate osnovna ljudska i Ustavna prava kao što je pravo na rad.
Gospodine Kovačeviću iako se radi o „crnoj ovci“ stvar nije crno- bijela kako Vi želite da je predstavite, nego mnogo kompleksnija i složenija.Stvar je dvostranačka , treba saslušati i drugu stranu. Ako je zakon jednak za sve, onda Vašoj organizaciji odnosno Vama lično kao odborniku, stoji na raspolaganju institut“ odborničko pitanje“ koje možete postaviti i da dobijete odgovor koji će predstaviti obje strane medalje, Ne, treba se apriori staviti na stranu jedne stranke u sporu i suditi prije suda i za to koristiti sredstva javnog informisanja.
S druge strane očito da ne znate, ili nećete da znate da drugostepeni postupak ne vodim ja nego koleginica koja je zapošljena u Službi glavnog administratora, i da sam ja neko ko po sistemu objektivne odgovornosti odgovara za svako rješenje ,akt i sl. koji priprema ova Služba, jer ih potpisujem Ovo ne iznosim da bi odgovornost prebacila na zaposlenog službenika koji je savjestan i vrstan pravnik, jer JA stojim iza svake odluke, već naprosto želim samo da Vam ukažem, da je u konkretnom slučaju kao i svakom drugom drugostepenom, predmet cijenilo“ četvoro očiju“. Predlažem da iskoristite mogućnosti, pošto se bavite istraživanjima, da istražite da li sam na zaposlene počev od 2011 godine do danas bilo kada i na bilo koji način vršila pritisak kako će riješiti predmete,( bilo u korist bilo na štetu neke stranke). Predmeta je za Vašu informaciju bilo zaista puno, i mnogi su pretpjeli provjeru od Upravnog suda i drugih sudskih instanci. Drugostepeni postupak se vodi na osnovu papira u spisima predmeta, svaki dokaz se cijeni sam za sebe i u cjelini, brižljivo se vodi računa o formalnim nedostacima prvostepenog postupka i rješenja se poništavaju ukoliko za to ima osnova. Stoga , znam da očekujete ovakav moj odgovor i znam da nećete sa njim biti zadovoljni, sačekajmo odluku Upravnog suda . Kakva će odluka u konkretnom slučaju biti niko ne zna, jer Sud može na drugačiji način da cijeni dokaze, da poništi rješenje iz nekih formalnih razloga . Pa i ako se to desi ne znači „trijumf“ protivne strane jer se predmet vraća na ponovni postupak i odlučivanje. Rijetko se Upravni sud prema važećem Zakonu, upušta u meritorno rješavanje, na način da donese Presudu kojom se dozvoljava ili ne dozvoljava emitovanje odnosno izvođenje muzike.
No ponavljam još jednom sačekajmo epilog sudskog postupka.
2.Na Vaše drugo pitanje da li u Crnoj Gori postoji institucija koja je ovlašćena da izdaje sertifikate o zvučnoj izolaciji ,moj odgovor je da ne znam niti moram da znam. Ono što moram da znam jeste da svaki ugostiteljski objekat u skladu sa članom 93 Zakona o turizmu, mora da ispunjava minimalno tehničke uslove u pogledu opreme i prostora u skladu sa zakonom i da pored ovih uslova ugostiteljski objekat za obavljanje ugostiteljske djelatnosti, mora ispunjavati i druge uslove propisane posebnim propisima a među tim posebnim navedeno je i „zaštita od buke“ . Pravilnikom o vrstama,minimalno tehničkim uslovima i kategorizaciji ugostiteljskih objekata eksplicitno je utvrđeno da se u ugostiteljskom objektu u kojem se izvodi ili emituje muzika mora obezbijediti sertifikat ovlašćene organizacije kojim se potvrđuje da objekat posjeduje posebnu zvučnu izolaciju , odnosno ispunjava sve uslove da se emisija buke svede na minimum.
Svaki odgovorni privredni subjekat , preduzetnik mora da poznaje propise jer „neznanje ne opravdava“ mora da zna u šta se upušta zakupom određenog lokala, koji rizici postoje i da na bazi takve ocjene uđe u privatni posao.
Na Vaše treće pitanje odgovoriću na način da Vam kažem da permanentno „miješate“ nadležnosti . To radite namjerno ili iz neznanja. Glavni administrator nije inspekcijski organ koji ima ovlašćenja da vrši inspekcijski nadzor da li pojedini ili svi objekti imaju sertifikate, da li emituju odnosno izvode muziku, nemam pravo ni da po službenoj dužnosti vršim provjeru zakonitosti rješenja prvostepenih organa. Glavni administrator radi isključivo na osnovu podnijetih žalbi od strane za to ovlašćenih subjekata, a rješenja o pravima i obavezama građana , privrednih subjekata preduzetnika donose prvostepeni organi koji su odgovorni za zakonitost istih.
I na kraju želim da javno iskažem svoj stav kojim se rukovodimo u postupku rješavanja po žalbama, a to je „Zakon je jednak za sve“ svidjelo se to nekome ili ne.
Stari grad Kotor do danas organizovano je posjetilo nešto više od 382.000 izletnika i ovo je rekordna godina, saopštio je juče na zatvaranju zvanične kruzing sezone direktor TO Kotor Mirza Krcić.
„Zbog velikog broja dolazaka turista kruzerima kao i autobusima u toku sezone imali smo saobraćajne kolapse. Projekat izgradnje pothodnika je ušao u plan Direkcije za izgradnju grada Kotora za narednu godinu, međutim zbog političke situacije u Kotoru neizvjesno je kada će doći do realizacije . Ako se ne usvoji budžet Opštine Kotor i Direkcije za izgradnju Kotora u skoroj budućnosti, Opština Kotor će ući u proces privremenog finansiranja, što zanači da će raspolagati sa iznosom od oko 1.400.000 eura, od planiranih 25.000.000 eura, tako da nije za očekivat da se takav projekat realizuje. Biće dovedeno u pitanje funkcionisanje Grada kao i priprema turističke sezone“ – kazao je Krcić.
Kotor ulaz na zidine
Zidine – bedeme Kotora ove godine je posjetilo je nešto više od 115.000 turista i ostvaren je prihod od oko 350.000 eura.
„Kontrafor koji se odvojio od zidina je ozbiljna poruka kako lokalnim tako i državnim vlastima da ozbiljno priđemo riješavanju, sanaciji i održavanju kotorskih bedema. Nije problem samo bedema već operativne obale i glavne saobraćajnice kroz Kotor. Smatram da značajni dio sredstava možemo obezbjediti iz fondova EU, zašto imamo primjer iz komšiluka, Ston“ – kazao je Krcić.
Kotor – foto Boka News
TO Kotor inače ostvaruje dio prihoda od organizaovanog ulazaka turista u Stari grad Kotor, dio prihioda od obilazka bedema i Rimskih mozaika u Risnu.
Od početka decembra u našim krajevima prevladava stabilno i uglavnom suvo vrijeme pod prevladavajućim utjecajem anticiklone. Ovakvom rečenicom mogao je početi i vremenski izvještaj i u bilo kojem danu decembra 2015. godine.
Podsjetimo se da je prošlogodišnji decembar obilježila rekordna suša u gotovo svim krajevima, a u nekim mjestima je on bio i rekordno topao decembar. Rekordna suša u decembru je bila proglašena i najvećim meteorološkim događajem u 2015. godini.
Ciklona i fronti koje bi narednih dana donijele značajnije oborine nema na vidiku, tako da će se suvo i stabilno vrijeme zadržati barem do polovice mjeseca. Hoće li ovogodišnji decembar i u svom drugom dijelu, odnosno kraju „reprizirati“ meteorološke prilike iz prošle godine, ostaje da se vidi.
Na moru se još ne “vidi” jugo, oseke su velike, uz činjenicu da je u srijedu, 14. decembra 2016. od 01:05:36 sati pun mjesec.
Srijeda:
Sunčano, uz povremeno malu ili umjerenu oblačnost. Jutro hladno, u kontinentalnim predjelima umjeren do jak, a na primorju ponegdje slab mraz. Vjetar uglavnom slab, promjenljivog smjera. Jutarnja temperatura vazduha od -11 do 3, najviša dnevna od 3 do 13 stepeni.
Četvrtak:
Pretežno sunčano, a na sjeveru umjereno do pretežno oblačno, ponegdje uz provijavanje slabog snijega. Vjetar slab do umjeren, poslijepodne i tokom noći mjestimično i pojačan, sjeverni i sjeveroistočni. Jutarnja temperatura vazduha -8 do 5, najviša dnevna od 0 do 15 stepeni.
U Modernoj galeriji u Budvi u četvrtak 14. decembra 2016. godine u 19 sati biće otvorena izložba slika Mila Albijanića.
Umjetnik će se predstaviti sa 35 radova, tehnike su ulje na platnu, ulje na lesonitu i ulje na papiru. Izložba će trajati do sredine januara 2017. godine.
Mile Albijanić je rođen 19.10.1963 godine u Bileći, BiH, gdje je završio osnovnu školu i gimnaziju. 1990 je diplomirao na Filozofskom fakultetu u Nikšiću, na pedagoškom odsjeku, kao nastavnik likovne kulture, potom dvije godine radio u struci u Bileći. Duži niz godina radio je u Nikšiću u prosveti i NVO sektoru, da bi već neko vrijeme svoj život i rad vezao za Tivat. Imao je zavidan broj samostalnih i zajedničkih izložbi, bavi se slikarstvom, fotografijom i dizajnom. Organizator je likovnog događaja “nacrtajmo se u eNKa”, osnivač i član umjetničke grupe “Grupa Tri Art” i punopravni član ULUBIHa. Od 2013 godine dobio je Status Slobodnog Umjetnika. Mile Albijanić je imao zavidan broj samostalnih i grupnih izložbi.
…“Mile Albijanić koristi ribu kao simbol. Crtež je uvek sa strane, sveden, ali sa detaljima koji ne dočaravaju realan život vodenih bića već su proizvod unutrašnjeg dijaloga. To je razgovor koji u stvaralačkom procesu dovodi na videlo dramatično razvijene kolaže podjednako sirove kao i realnost u kojoj su stvarani, i kolorističku igru sugestije pokreta, vode, okruženja.… Takođe i to riblje oko je kao savest prisutno, sveznajuće, značajno i neizostavno, isto kao i Božije.“… dio teksta iz kataloga, autor Vesna Sušić
“Ovo je za kotorsku Luku bila rekordna godina, uplovila su 482 broda, što je uvećanje u odnosu na prošlu godine od 16%, oni su doveli 534 000 putnika, što je više za 20,9 % u odnosu na prošlu godinu. Zabilježili smo i bolju posjećenost jahti 1670 jahti, što je uvećanje za 6,5% sa 8.291 putnikom što je više za 16,8% u odnosu na prošlu godinu“ – kazao je danas novinarima, na zvaničnom završetku kruzing sezone, Vasilije Kusovac direktor Luke Kotor.
Ove brojke obavezuju i raduju. Iduća godina je projektovana na istom nivou. Naredne godine moramo sve učinjeti da nivo usluga i Grada kao destinacije, Luke Kotor kao vrata od grada i cijele države podignemo na viši nivo, što znači investirati u nešto novo, pružiti nešto više, u suprotnom će nas početi zaobilaziti – poručio je Kusovac.
“Na Jadranu su sve luke unapredile svoju ponudu pogotovo Split. Lukla Kotor na tom planu u posljednje dvije godine nije ništa uradila, zato što nismo dobili koncesiju, dozvolu za ulaganje u infrastruturne projekte. Projekte imamo, ali nismo ušli u investicije dokle god ne dobijemo koncesiju. Pritisak poslovodstva i akcionara je da se uđe u investicije u marini i na sidrištu, ali kao menadžer ja to neću bez garancije da će se ta sredstva vratiti i da će akcionari od toga imati profit. Ove godine realizovana je samo nabavka pilotskog čamca vrijednog 150.000 eura.
Luka Kotor
Ovakvo stanje je neodrživo i menadžment neće biti odgovoran za pad prihoda. Neki bi voljeli upravo to kako bi se stvorili uslovi za dovođenje strateškog partnera i uređivanje sistema na nači na koji to oni žele. U tome ja ne bih želio da učestvujem”, kazao je Vasilije Kusovac.
Vasilije Kusovac direktor Luke Kotor
Ove godine Luka Kotor primljena je u članstvo Med Cruise-a (100 luka mediterana), a Kotor je pozicioniran kao treća luka na istočnom Mediteranu prema anketi korisnika usluga sa kruzera, nakon Venecije i Dubrovnika sa ocjenom 4,2
Vasilije Kusovac direktor Luke Kotor
Za rad su pristigle i brojne nagrade i priznanja, pa je pored Med Cruise-a, Luka Kotor partner i u CLIA – asocijaciji, dobitnik nagrade Stvaratelj za stoljeća, Zlatnog i Platinastog odličja kvalteta Biznis inicijative, brojnih plaketa poznatih kruzera…
Luka Kotor
„Predložili smo Opštini da se dislocira parking sa gradske rive i da tu budu samo vozila u službi nautičkog turizma. Time bi se podigla i bezbjednost putnika. Političke netrpeljivosti, birokratske prepreke, animoziteti, mogući su razlozi stagniranja Luke Kotor u razvojnom smislu. To se ne može trpjeti dugoročno jer od luke grad, zaliv i država moraju imati koristi. Mora biti zadovoljno lokalno stanovništvo i gosti” – poručio je između ostalog direktor Kusovac, kojem 3. januara 2017. ističe četvorogodišnji manadat na čelu Luke Kotor, koja je pod njegovim rukovodstvom dobila brojna međunarodna priznanja, među kojim je i članstvo u Mediteranskoj kruzing asocijaciji (Med Cruise-u).
Na prigodnoj svečanosti danas su djeci zaposlenih u Luci Kotor podjeljeni novogodišnji pokloni.
Večerašnjim ispovljavanjem kruzera Minerva zvanična kruzing sezona u Kotoru se završava.
Povodom skorašnjih dešavanja vezanih za odvajanje kontrafora od zida bedema kod bastiona Bembo, Savjet za upravljanje Prirodnim i kulturno-istorijskim područjem Kotora na današnjem sastanku održanom u Opštini Kotor donio je niz zaključaka.
Tim povodom prenosimo saopštenje iz Opštine Kotor.
˝Savjet je na osnovu traženih izvještaja od Direkcije za uređenje i izgradnju Kotora i Uprave za zastitu kulturnih dobara Crne Gore, zaključio je da su nadležne institucije preduzele odgovarajuće aktivnosti na obezbjeđenju objekta od daljeg urušavanja i pripremi radova za cjelovitu sanaciju.
U okviru Savjeta formiran je tim za vršenje monitoringa aktivnosti na sanaciji kontrafora, koji sačinjavaju: dr Ilija Lalošević, dipl. arhitekta konzervator savjetnik, Miodrag Burzan, dipl. arhitekta, dr Anastazija Miranović, dipl. istoričarka umjetnosti, i Aleksandra Kapetanović, dipl. arhitekta, konzervatorka.
Imajući u vidu navedeno, kao i ukupno stanje kotorske tvrđave, ustanovljeno je da hitno treba:
– Sprovesti aktivnosti na sanaciji urušenog dijela bedema i oštećenog kao i ugroženih kontrafora kako bi se izbjeglo pogoršavanje sadašnjeg stanja, a na osnovu konzervatorskih uslova izdatih od strane Uprave za zaštitu kulturnih dobara.
– Preduzeti mjere za sagledavanje stanja, detaljnu analizu i procjenu najugroženijih partija kotorske tvrđave. U tu svrhu formiraće se odgovarajući ekspertski tim.
Pored navedenih urgentnih mjera, Savjet smatra da je potrebno:
– Preduzeti mjere za izradu snimka postojećeg stanja i izradu konzervatorskog projekta za tvrđavu u cjelini;
– Zaštiti i sanaciji kotorske tvrđave, u narednom četvorogodišnjem periodu dati prioritet i status javnog interesa;
– Inicirati formiranje zasebnog pravnog subjekta koji će se baviti zaštitom, upravljanjem i valorizacijom kotorskih bedema i njima pripadajucih sadrzaja.
Shodno navedenom, Savjet će redovno pratiti dalji tok realizacije ovih aktivnosti i obavještavati javnost.
Napominjemo da je Savjet za upravljanje Prirodnim i kulturno-istorijskim područjem Kotora formiran od strane Vlade Crne Gore, a na osnovu Zakona o zaštiti prirodnog i kulturno-istorijskog područja Kotora” – stoji u saopštenju Opštine Kotor.
Za devet mjeseci ove godine, na području opštine Tivat naplaćeno je 327.451 euro boravišne takse što je čak 70 odsto više nego u istom periodu lani – podaci su iz Informacije o kvalitativnim i kvantitativnim rezultatima ljetnje turistilke sezone 2016, a koju je pripremilo Ministarstvo održivog razvoja i turizma.
Petina iznosa naplaćene boravišne takse ide u budžet nacionalne turističke organizacije Crne Gore dok, ostatak ide u kasu lokalne TO opštine na čijoj je teritoriji je ona naplaćena. Inače, TO Tivat je započela i naplatu boravišne takse za nautičke turiste prije dvadesetak dana.
Do kraja septembra u Tivtu je naplaćeno 114.196 eura članskog doprinosa lokalnoj Turističkoj organizaciji, što je 36 odsto više nego u uporednom periodu lani.
Prihod od turističke takse čiji su obveznici vlasnici vikendica, za devet mjeseci iznosio je 207.720 eura, što je 23 odsto bolji rezultat nego na kraju trećeg kvartala 2015.
HIA studija uticaja izgradnje žičare Kotor – San Đovani na kulturna dobra dobila je pozitivno mišljenje recenzenta Milijane Okilj (napravila prvu takvu studiju na prostoru bivše Jugoslavije), a konačan stav o studiji, na način da li je odgovorila na pitanje da li investicija može da ugrozi ambijent i koje mjere treba preduzeti, daće Komitet za svjetsku baštinu UNESKO-a, koji čine predstavnici 21 države članice, saopštio je direktor Direkcije za uređenje i izgradnju Kotora Ivo Magud na centralnoj javnoj raspravi o Nacrtu izmjena i dopuna Programa uređenja prostora za 2017. godinu, koja je održana krajem prošle sedmice.
Govoreći o projektima koji još uvijek nisu realizovani uglavnom zbog zahtjeva Uprave za zaštitu kulturnih dobara, Magud je kao najznačajniji izdvojio projekat izgradnje žičare.
– Ukoliko stav Komisije o studiji bude pozitivan, Uprava izdaje konzervatorske uslove, i potrebna su četiri mjeseca za izradu glavnog projekta – rekao je Magud.
Ove godine, kako je kazao, izostala je i planirana izrada Prostornog urbanističkog plana (PUP) Kotora jer je Uprava trebala da izradi studiju graditeljskog nasleđa.
– Informacije koje imam je da je studija urađena, ali da još nije upućena UNESKO-u i zavisi od njegovog stava. PUP je krovni planski dokument – istakao je on.
Budući pothodnik
Pothodnik
Među planiranim investicijama čija realizacija predstoji je i pothodnik kod Lučke kapetanije, čija je predračunska vrijednost izgradnje 1,66 miliona eura. Projekat je izrađen i predata je dokumetacija za izdavanje građevinske dozvole. Na tenderu je izabran izvođač radova, firma Euro projekt iz Podgorice.
Budući pothodnik
– I tu je bilo problema jer su nakon tri odbijena projekta rađena dva nova, koja je Uprava prihvatila, ali koja predviđaju četiri puta dužu trasu, jer pothodnik nije pravog, već elipsastog oblika, a izlazi kod palmi na rivi. To je znatno poskupilo investiciju. Pribavljanjem dozvole, planiramo tender i računamo da bi pothodnik bio gotov prije turističke sezone – kazao je Magud.
Za ovogodišnji doček Nove godine u Beogradu očekuje se oko 100.000 turista, od čega će Slovenaca sigurno biti 15-20 odsto, izjavio je gradski menadžer Goran Vesić.
Vesić je u poseti Ljubljani, a Tanjugu je rekao da je posetu prestonici Slovenije iskoristio kako bi dao nekoliko intervjua slovenačkim medijima i na taj način predstavio novogodišnji program Beograda.
“Bilo nam je veoma važno da predstavimo naš novogodišnji program, ko će sve pevati, šta sve nudimo od programa, kao i da Slovencima pojasnimo zašto je dobro posetiti Beograd”, rekao je Vesić.
On je dodao da je Grad Beograd, odmah pošto je objavljeno ko će sve učestvovati za doček Nove godine, pokrenuo televizijsku i internet kampanju u osam zemalja regiona, u okviru koje se turisti iz regiona pozivaju da dođu u Beograd.
“Nama je to važno, jer je turizam najbrže rastuća privredna grana u Beogradu. Mi ove godine imamo 14 odsto više turista, 11 odsto više noćenja nego prosle godine i veoma je važno da budemo aktivni i pozivamo naše goste da dođu kako bi ostavili novac u Beogradu i kako bi Beograd zarađivao sve više i više para”, naglasio je Vesić.
On je naveo da je zadovoljan jer je odziv slovenačkih medija bio odličan, kao i da je interesovanje za Beograd “očigledno jako veliko”.
Vesić je najavio da je u planu da se sledeće godine u gradovima širom regiona organizuju konferencije za štampu kako bi kampanja za doček Nove godine u Beogradu bila još bolja.