Dan Bokeljske mornarice tradicionalno je proslavljen nizom svečanosti u nedjelju, u spomen na 26. jun 1463. godine kada je bio objavljen prvi Statut Bokeljske mornarice koja taj datum slavi kao svoj dan.
Nakon ceremonijalnog nastupa na Trgu od oružja odigrano je kolo Bokeljske mornarice koje se izvodi u dvanaest figura.
U konkurenciji 40 jedriličara, JK Delfin iz Tivta potvrdio je potpunu dominaciju na “Montenegro Kupu 2016” u Herceg Novom, osvojivši svih 5 pehara, 4 srebra i 2 bronze.
Jedriličari u klasama Optimist, Laser Radial i Laser 4.7 jedrili su tri dana, 6 ukupno 6 jedrenja u akvatorijumu novljanskog zaliva.
Sluzba zastite i spasavanja sa Predsjednicom opstine Tivat – S. Matijević
Predsjednica opštine Tivat prof.dr Snežana Matijević primila je danas pripadnike Službe zaštite i spašavanja opštine Tivat na čelu sa komandirom Zoranom Barbićem, kao i pripadnike Dobrovoljnog vatrogasnog društva Krtoli (DVD Krtoli), kako bi izrazila svoju zahvalnost i zadovoljstvo njihovim radom, posebno ističući nedavnu akciju spašavanja sugrađanke koja je na putu Trojica-Njeguši doživjela saobraćajnu nesreću.
„Nedavna akcija spašavanja u kojoj ste učestvovali, vrijedna je divljenja i ovom prilikom želim da vam se zahvalim u svoje i u ime građana Tivta na požrtvovanosti i hrabrosti koju ste pokazali, ne prvi put, rizikujući i sopstvene živote. Tivat mora prepoznati značaj koji Služba zaštite i spašavanja ima kada je u pitanju bezbjednost svih građana. Opština Tivat ima obavezu čuti i adekvatno odgovoriti na sve potrebe Službe kako bi ista neometano funkcionisala, a ja ću učiniti sve što je u mojoj moći da to bude tako“, naglasila je ovom prilikom Predsjednica opštine Tivat.
Komandir Službe zaštite i spašavanja opštine Tivat, Zoran Barbić zahvalio se Predsjednici opštine na prijemu i ukazanoj podršci. „Bio je to samo jedan od zadataka, koji smo izvršili uspješno, u saradnji sa DVD Krtoli i kolegama iz Službe zaštite i spašavanja iz Kotora. Zajednički napori i i odlična koordinacija doprinijeli su srećnom kraju ove priče. U proteklom periodu dosta toga je urađeno kako bi se poboljšali uslovi u kojim radimo, a svako ulaganje u Službu zaštite i spašavanja višestruko se vrati.“
Svi pripadnici Službe zaštite i spašavanja opštine Tivat i DVD Krtoli, koji su učestvovali u akciji spašavanja na putu Trojica-Njeguši, biće novčano nagrađeni, a na prijedlog Predsjednice opštine Tivat.
Građani opštine Herceg Novi od danas imaju mogućnost da putem raznovrsnih kanala komunikacije prijave komunalne kvarove i infrastrukturne probleme u Opštini i da za 48 sati dobiju rješenje i odgovor.
Korisnici “Sistema 48” mogu da prijave problem putem mejla, sms poruke, pristupom web aplikaciji ili pozivom Call centru na broj 19800.
„Radi se tehnologiji poznatoj u okruženju,a koju smo pokušali u nekim segmentima još da unaprijedimo, pri čemu smo uzeli u obzir stavove samih građana, kao i javnih preduzeća. Zapravo, to je oblik komunikacije građana , lokalne uprave i svih subjekata kojima je osnivač Opština Herceg Novi. Suština „Sistema 48” je da se kroz višestruke kanale komunikacija prijavljuju određeni problemi što omogućava isti tretman svima “ , rekao je potpredsjednik Opštine Dragan Janković, na konferencije za medije ovim povodom.
„Sigurni smo da će novi sistem omogućiti lakšu komunikaciju sa građanima, uz brzo, efikasno i profesionalno rješavanje problema na koje budu ukazali. Naravno, on će biti na usluzi i turistima, odnosno svima onima koji se nađu u Herceg Novom”, istakao je Janković.
Kako je rekao, na sistemu se radi više od pola godine i on je u proteklom periodu testiran kako bi sada funkcionisao na najbolji način. Ovaj inovativni projekat Opštine dio je nove prakse i strategije koja se realizuje u našem gradu, koja treba da doprinese da Herceg Novi bude još uređenija, uspješnija i razvijenija opština, na koju će građani biti ponosni.
Na konferenciji je govorio i Siniša Ćurčija, odgovoran za rad ove službe, objasnivši detalje vezane za korišćenje usluge: „Cilj je da se u što kraće periodu da odgovor ili da se adekvatno riješi problem. Dovoljan je jedan telefonski poziv na 19800, sms, mejl ili popuna elektronskog obrasca da se prijavi problem, i odgovor stiže za 48 sati. Operateri u call centru će u ljetnjem dijelu godine raditi svakog dana od 7 do 23 sata, a sve poruke koje stignu kada operateri nisu aktivni će se snimati i odmah ujutro prvog radnog dana biti zavedene i upućene nadležnim organima ili preduzećima. Ovim projektom želimo da pospješimo rad lokalne uprave i podignemo uslugu na viši nivo, kako bi naš grad bio jedan od tehnološki naprednih gradova u okruženju”.
Sistem 48
Direktor preduzeća “Komunalno stambeno” Branislav Božović obratio se u ime onih koji su krajnji izvršioci zahtjeva i podijelio dobra iskustva iz perioda probnog rada “Sistema 48”.
“Ovo je sistem koji trebalo dodatno da unaprijedi naš rad i odnos prema korisinicima usluga – građanima, ali i da njima omogući da dobiju tačne i pravovremene informacije o našim aktivnostima”, poručio je Božović.
„Sistem 48“ Opštine Herceg-Novi je informacioni sistem koji u cilju rješavanja problema građana objedinjuje rad lokalne uprave i svih preduzeća čiji je osnivač opština.
Putem ovog sistema možete prijaviti komunalne probleme i u roku od 48 sati, ili ranije, dobiti povratnu informaciju o toku njihovog rješavanja.
Razvojem „Sistema 48“ želimo poboljšati komunikaciju građana i preduzeća čiji je osnivač opština i ubrzati rješavanje zahtjeva građana.
Radno vrijeme
Cijeli sistem je osmišljen da bi građanima bio na usluzi. Kao takav, stoji na raspolaganju 24 sata dnevno.
Dežurne ekipe komunalnih preduzeća i službe za hitne intervencije biće dostupne u svakom trenutku.Kada su u pitanju organi lokalne uprave, prijave dostavljene petkom i vikendom rješavaće se od ponedjeljka, a one dostavljene praznikom prvog narednog radnog dana.
Kako podnijeti prijavu?
Prijavu možete podnijeti pozivom na broj Call centra – 19800, slanjem SMS poruke, mejla ili putem portala www.sistem48hercegnovi.me.
Kada pozovete 19800 javiće vam se ljubazni operateri koji će zavesti vašu prijavu i uputiti je imenovanom nadležnom organu na rješavanje.
Call centar je na raspolaganju tokom 24 sata. Od 7 do 22 sata na telefon će vam se javiti referenti, a svaki poziv koji je izvan ovog perioda se snima i obrađuje prvog sledećeg dana.
Prijavu možete jednostavno izvršiti i slanjem SMS poruke na broj 067/236/333. Važno je da kratko opišete problem ili kažete svoj zahtjev i navedete tačnu lokaciju, a naši referenti će vaš zahtjev zavesti na predviđeni način.
Dovoljno je i poslati poruku na e-mail adresu sistem48@hercegnovi.me, kako biste obavijestili nadležne o problemu ili uputili zahtjev.
Na portalu sistem48hercegnovi.me stoji obrazac za prijavu koji možete jednostavno i brzo popuniti.
Na portalu će svima biti dostupne najnovije prijave i odgovori koji su poslati u određenom periodu, tako da ćete na ovom mjestu moći i da pratite status podnijete prijave.
Važno je napomenuti da na portalu neće biti objavljene:
Prijave u kojima se iznose činjenice koje nisu vezane za nadležnost lokalne uprave
Prijave uvredljivog ili neprimjerenog sadržaja
Prijave koje sadrže jezik mržnje i šire netoleranciju
Nakon što podnesete prijavu, svaki vaš zahtjev biće proslijeđen nadležnim službama na rješavanje, a one će postupati po zahtjevu i odgovarati u najkraćem mogućem roku.
Ako želite da Vas referent informiše o statusu podnijete prijave ostavite svoje podatke – broj telefona ili e-mail adresu. Ukoliko odaberete da dobijete povratnu informaciju, u roku od 48 sati bićete obaviješteni o statusu podnijete prijave, načinu i roku njenog rješavanja.
Molimo Vas da prilikom iznošenja opisa onoga što je predmet prijave budete što jasniji i precizno navedete lokaciju.
Takođe, bitno je napomenuti da će se postupati samo po prijavama koje su u nadležnosti lokalne uprave. Ukoliko niste sigurni u čijem okviru nadležnosti je Vaša prijava, referent Call centra će to definisati na osnovu opisa.
Građane molimo da ne zloupotrebljavaju ovaj servis. Svaka zloupotreba podliježe zakonskim sankcijama.
Očekujemo da u saradnji sa Vama brže i lakše riješimo probleme sa kojima se suočavamo, unaprijedimo komunikaciju i tako zajednički doprinesemo razvoju našeg grada.
Crnogorska Služba spašavanja Uprave pomorske sigurnosti u nedjelju je u dramatičnoj akciji spašavanja izvukla iz mora više od 10 nautičara tijekom jakog nevremena koje je u popodnevnim i ranim večernjim satima zahvatilo akvatorij Crnogorskog primorja od Bara do Budve.
Jak sjeverni vjetar, koji nije bio najavljen u meteorološkim izvještajima, puhao je brzinom i do 30 čvorova na sat i iznenadio brojne nautičare na različitim plovilima na moru.
Početak akcije bio je oko 15 sati, kada su spasioci, po pozivu u pomoć, bili pozvani da otegle u luku oštećeni gliser bez pogona. Doteglili su gliser do luke Bar gdje su liječnici konstatirali da ozljede muškarca i žene, koji su bili u gliseru, nisu opasne po vitalne funkcije.
Nadalje, Služba spašavanja rekla je podgoričkim medijima da su oko 18 sati izvukli iz mora šest osoba koje su bile u gliseru prije nego što je potonuo približno dvije milje od obale. Te su osobe provele u moru više od dva sata i bile su promrzle pa im je pružena medicinska pomoć.
Služba je zatim intervenirala na Crvenoj plaži kod Čanja, između Bara i Budve, gdje se nasukala 15 metara duga jedrilica na kojoj je bilo pet osoba koje su prevezene prema bolnici u Baru.
Sljedeća intervencija bilo je spašavanje trojice mladića s pedalina, a sličnih je akcija bilo sve do kasnih večernjih sati i sve su uspješno završene zahvaljujući Službi spašavanja na moru i Graničnoj pomorskoj policiji u Baru.
Pripremni radovi na izgradnji “Promenada” hotela, prvog od sedam planiranih u Luštici Bay-u, novom turističkom centru nadomak Tivta su počeli, a krajem ljeta se očekuje i početak intenzivnih glavnih radova- saopšteno je juče iz kompanije “Luštica Development” koja razvija ovaj preko milijardu eura vrijedan novo turstičko naselje.
Hotel kategorije 5 zvjezdica imaće 110 ključeva, dva restorana, bar, konferencijiski i poslovni centar, otvoreni bazen, spa i fitnes centar, te prateće objekte.
“Pregovori o brendiranju hotela će biti nastavljeni sa nekoliko renomiranih internacionalnih hotelskih brendova, dok sa druge strane, paralelno izvodimo prve radove i pripremamo se za još intenzivniju gradnju u narednih nekoliko mjeseci i to ne samo na ovoj loakciji. Tako će do kraja godine početi i prodaja apartmana u takozvanom Gornjem selu.”- saopštio je izvršni direktor kompanije “Luštica Development” Darren Gibson.
U novom turističkom centru na Jadranu koji se gradi na tivatskom dijelu poluostrva Luštica intenzivni radovi se odvijaju na nekoliko lokacija.
“Osam rezidencijalnih “F” zgrada je uveliko u izgradnji, biće završene do kraja godine i predate vlasnicima početkom sljedeće godine. Prije mjesec smo počeli sa radovima na sljedećih osam “G” zgrada, kao i na prvim vilama u kompleksu. Nakon završetka ljetnje turističke sezone, otpočelo bi se i sa grubim radovima na izgradnji savremenog šampionskog golf terena sa 18 rupa čiji dizajn potpisuje renomirana američka kompanija „Gary Player”.- objasnio je direktor gradnje Nabil Mitchel.
Luštica Bay – Gradilište hotela
Radovi na prvoj od dvije marine u Luštica Bay-u su u završnoj fazi, a otvaranje se očekuje polovinom sljedeće godine. Marina će imati 176 vezova za prihvat brodova do 35 metara dužine i predstavlja prvi potpuno novi takav objekat nautičkog turizma izgrađen na do sada neuređenoj, prirodnoj obali u Crnoj Gori u posljednjih više od deset godina.
Novi turistički grad Luštica Bay, na tivatskom dijelu poluostrva Luštica u koji će biti uloženo 1,1 milijarda eura, najveća je investicija i jedini „greenfield“ projekat u Crnoj Gori. Samo u infrastrukturu će biti uloženo oko 90 miliona eura i to u izgradnju 30 kilometara saobraćajnica, 43 trafostanice, četiri rezervoara za vodu, te postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda koje će potom biti upotrijebljene za navodnjavanje- naveli su iz “Luštice Development”.
Ako nema što da se krije, onda primjena svakog sporazuma ili dogovora može da krene u relativno kratkom vremenu. Međutim, ovoliko odugovlačenje sa implementacijom Sporazuma o stvaranju uslova za održavanje fer i poštenih izbora, pokazuje upravo suprotno. Imenovana lica za kontrolu po dubinu, morala su da čekaju i do dvije sedmice na pozive iz Opštine kako bi mogli otpoceti sa radom – kaže se u saopštenju iz URA Kotor.
Da podsjetimo: opoziciji je u Kotoru pripalo, da do izbora kontroliše, sledeće: opštinski Budžet (sve prilive i odlive novca) i zapošljavanje, a sve preko imenovanja pomocnika sekretara u Sekretarijatu za finansije…u našoj opštini, kao i kontrola preduzeca čiji je osnivac opština: Komunalno, Vodovod, Direkciju za uredjenje i izgradnju Kotora,Centar za kulturu i Lovanju. Imenovana lica su: Ljiljana Popović Moškov-pomoćnik sekretara u Sekretarijatu za finansije, Srđa Kovačević-član Upravnog odbora u Direkciji za uređenje i izgradnju Kotora, Petar Igić-član Upravnog odbora u Vodovodu, Adela Barba-član Upravnog odbora u Centru za kulturu, Mladen Živković-član Upravnog odbora u Komunalnom preduzeću, Danijela Vulović-član Upravnog odbora u Lovanji.
Kontrola ima za cilj sagledavanje novčanih tokova i zapošljavanja, ne samo sa pozicija eksternog zakonodavstva, vec i sa pozicija internih pravilnika i kontrole,kako bi bila eleminisana bilo kakva sumnja u zloupotrebu ovih resursa. Kako i na koji način se troši novac građana, koji pune kasu navedenih subjekata, kako i na koji način se naplaćuju prihodi, da li su uspostavljeni mehanizmi kontrole unutar subjekata – kako bi se izbjegla selektivnost, neprincipijelnost i zloupotreba u naplati i trošenju-kako se upravlja procesom racionalnosti i stvarnih potreba u zapošljavanju, predstavljaju najvažnije segmente kojima ce se kontrolori baviti do održavanja izbora.
Pored obaveze da svoje izvještaje šalju koordinatorima zaduženim za implementaciju ovog Sporazuma imenovana lica će redovno informisati i građane Kotora, kako bi iste upoznali sa činjenicnim stanjem na osnovu kojih mogu steci realniju sliku kako se upravlja javnim sredstvima.Informisanje ce se odvijati preko raspoloživih elektronskih i štampanih medija, kao i preko interentskih portala i društvenih mreža.
URA
Pozivamo i sve građane da nam se obrate i pitaju sve ono što ih interesuje, a za što nijesu mogli dobiti odgovor od odgovornih u opštini, bilo da se tiče njihovih ličnih nedoumica, negodovanja i pritužbi, bilo da se tiče potreba informisanosti kako se neki procesi odvijaju u opštinskim službama ili javnim preduzećima – kaže se u saopštenju iz URA Kotor.
Dan Bokeljske mornarice tradicionalno je proslavljen nizom svečanosti u nedjelju, u spomen na 26. jun 1463. godine kada je bio objavljen prvi Statut Bokeljske mornarice koja taj datum slavi kao svoj dan.
Najstarija mornarska bratovština na svijetu, Bokeljska mornarica je ispred zgrade Opštine Kotor preuzela državnu zastavu te tradicionalno obišla grad do glavnih gradskih vrata, gdje je predan raport novoizabranom admiralu Antonu Sbutegi.
Nakon toga je predsjednik Opštine Kotor Aleksandar Stjepčević uručio predstavnicima Mornarice ključeve grada. Na taj simboličan način drevna mornarica preuzela je trodnevnu vlast u Kotoru.
Nakon ceremonijalnog nastupa na Trgu od oružja odigrano je kolo Bokeljske mornarice koje se izvodi u dvanaest figura. Po drevnom običaju na samom kraju u kolo su ušli admiral, predsjednik opštine, mali admiral, časnici i dočasnici noseći crnogorsku i zastavu Bokeljske mornarice.
Admiralu Bokeljske mornarice, prof. dr. Antonu Sbutegi bio je to prvi javni nastup nakon izbora na tu dužnost.
Bokelji, dr Nikša Truš i Zvjezdan Šantić učestvovali su na ovogodišnjoj “Međunarodnoj regati Brindisi – Krf” koja je vožena od 8-10 juna. Dvočlana posada iz Kotora, članovi JK „Lahor“, izazvali su posebno interesovanje organizatora i učesnika kada su se pojavili u Brindisiju svojom 9,5 dugom jedrilicom „Chita“.
Veliki zaljubljenik u more i jedrenje dr Nikaša Truš, za naš portal kazo je da ljubav prema jedrenju i moru je jača od svega.
„Do Brindisija smo jedrili 13 sati gdje su nas dočekali ljubazni organizatori. Cilj regate je stvaranje mosta između ljudi Jadranskog i Jonskog mora kroz jedriličarski sport. Zanimljivo, od 2000. do 2002. godine, utrka održana pod pokroviteljstvom Ujedinjenih naroda kao “Trka za ljudska prava”.
Regata Brindisi – Krf organizuje još od 1986. godine.
Brindisi-Corfu
Regata je bila veoma je zahtjevna, pogotovo kada jedrite u dvoje. Na Krf smo stigli nako trideset sati jedrenja. Nikada nije bilo toliko posada, kao ove godine, atmosfera je odisala opušteno i svečano. Našim učešćem željeli smo pokazati da jedriličari iz Boke nisu zaboravili jedriti, da smo pravi ambasadori naše države i Boke Kotorske“ kazao je vlasnik broda i skiper dr Nikaša Truš.
Partenza-Brindisi-Corfu 8-giugno-2016
Iako bez sponzora posada Truš – Šantić, učestvovao je i na regati Bari – Herceg-Novi koja se tradicionalno vozi krajem aprila. Kazali su da će nastaviti u sklopu svojih mogućnosti predstavljati Crnu Goru i Boku ma međunarodnim regatama.