Forum jadransko-jonskih gradova – stvaranje brenda

1

Plenarna sjednica Foruma jadransko-jonskih gradova, kojim predsjedava Opština Kotor od 2014.godine održana je danas u crkvi Svetog Pavla.

Tema sjednice bila je „EUSAIR-evropski programi teritorijalne saradnje i Kreativne industrije u jadransko jonskoj makroregiji-iskorak ka konkurentnom lokalnom ekonomskom razvoju“.

„Zadovoljstvo mi je, da danas u ovako reprezentativnom sastavu, razgovaramo o pojedinim, vrlo značajnim temama koje trebaju imati veliki uticaj za budući razvoj Jadransko Jonskog makroregiona, ali i pojedinačno naših gradova i različitih vrsta i nivoa povezanosti između njih. Na tim osnovama, Jadransko-jonski makroregion predstavlja novi oblik saradnje između regiona u Evropi i koji otvara različite mogućnosti korišćenja postojećih instrumenata EU fondova“ kazao je predsjednik Opštine Kotor Aleksandar Stjepčević pozdravljajući prisutne.

EU Strategija Jadransko Jonskog regiona, ima za cilj promovisanje društveno ekonomskog prosperiteta regiona povećanjem njegove privlačnosti, konkurentnosti i povezanosti.

Evropski strukturni i Investicioni fondovi, kao i drugi instrumenti podrške su spremni da podrže uspješnu implementaciju Strategije i prevazilaženje identikovanih brojnih izazova, koji se zajednički reflektuju na zemlje regiona i ključne aktere u ovom procesu.

[KGVID height=”385″]/wp-content/uploads/video/Jadransko-jonskih-Aleksandar-Stjepcevic-18122015.mp4[/KGVID]

„U tom kontekstu, potrebno je naglasiti neophodnost da se u okviru Regiona, na nivou pojedinačnih teritorija, maksimalno iskoriste raspoloživi potencijali za rast, na osnovu svojih, unutrašnjih kapaciteta, a koji omogućuju veću integrisanost i povezanost.

Kotor i oblast Boke Kotorske predstavlja jedno od najrazvijenijih i najkonkuretnijih područja u Crnoj Gori imajući u vidu demografske i obrazovane potencijale, osnovnu infrastruktura i poslovnu infrastrukturu, razvijenost preduzetništva i investicija, kao i nivo razvijenosti zdravstva i kulturne potencijale i bogato istorijsko nasleđe.

„U tom smjeru, cjelogodišnji turizam i povećanje dolazaka van sezone potrebno je promovisati u akcionim planovima teritorijalnog razvoja u implementaciji evropske Strategije za Jadranski i Jonski region. Raznolikost i poboljšanje kvaliteta turističke ponude ključ su ka održivim turističkim proizvodima i uslugama. Kotor će dati svoj doprinos razvoju punog potencijala regiona u pogledu inovativnog, održivog, odgovornog i kvalitetnog turizma ali takodje i razvoja novih kreativnih industrija kao i onih zasnovanih na iskustvima iz oblasti turizma, jačajući razvojne veze sa ostalim prioritetnim sektorima kao što je na primjer proizvodnja hrane. U skladu sa načelima Strategije za Jadranski i Jonski region i u pogledu buduće strategije razvoja.

Imajući u vidu i 40 godina od razornog zemljotresa koji je pogodio Kotor 1979. Godine, želimo da dodatno mobilišemo zajednicu, kao i značajne pojedinca i partnere iz zemlje i svijeta, da sa svojim resursima budu pozvani i usmereni ka promovisanju Kotora kao centra za razvoj kreativnih industrija. Ovaj koncept realno se može dugoročno razvijati kroz integrativnu povezanost turizma i kulture Kotora, imajući u vidu raspoložive resurse, bogato kulturno i istorijsko nasleđe. Jačanjem određenih postojećih manifestacija po dubini i širini, kreiranjem novih i njihovim održavanjem van perioda turističke sezone, proširenjem fokusa na različite ciljne grupe, uz neophodnu rekonstrukciju objekata i pribavljanja savremene opreme i jačanjem veza sa partnerima koji već gravitiraju ka Kotoru uz kreiranje novih veza, moguće je u naredne četiri godine postaviti temelj za formulisanje i realizaciju koncepta Kotora kao Centra za razvoj kreativnih industrija Crne Gore sa iskorakom prema zemljama u okruženju, ali i članicama EU u okviru Jadransko Jonskog basena.

Budućnost makroregije koja se temelji na Strategiji Europske unije za Jadransko-jonski makroregion nije geografski entitet, već funkcionalno područje, sastavljeno od nacionalnih, regionalnih i lokalnih tijela koja udružuju svoje energije kako bi se borile sa nizom zajedničkih problema.“ –kazao je Stjepčević.

Foruma jadransko-jonskih gradova
Forum Jadransko-jonskih gradova

Na  zasjedanju govorila je Ida Simonella – generalni sekretar FAIC, Fabio Pigliapoco – generalni sekretar Jadransko-jonske inicijative, Milorad Šćepanović – generalni direktor Generalnog direktorata za multilateralne poslove i regionalnu saradnju-MVPEI CG, Mario Giordano, generalni sekretar UNIADRION, Terezija Orlić predsjednica Hrvatske gospodarske komore Dubrovnik.

Sve ono što ova regija ima na raspolaganju može da se iskoristi kroz kreativnu industriju. Jadransko – Jonska regija je identitetski veoma jaka, ali i za mnoge od nas nov izazov. Posebno je bitno učešće mladih na polju sporta sa svim što sport pozitivno donosi kako bi se ojačala ideja makro regija. Stoga će se u junu ponovo u okviru foruma Jadransko-Jonske regije organizovati omladinske sportske igre u Ankoni, sa željom da se prošire i na druge gradove npr. Dubrovnik, kazala je Ida Simonela generalni sekretar FAIC

“Predložiti ćemo da se zajednički u regiji radi na organozovanju festivala kulture i to u zimskim mjesecima kako bi se mogla organizovati mobilnost svih opština koje su u sastavu ovog foruma. Kada se pominje turizamm odmah je tu  kultura, osnovni sektor za aktivnosti Crne Gore kao izuzetno atraktivne turističke zemlje. Jako važno je da Crna Gora razvija administrativne kapacitete čemu Forum može dati veliki doprinos”, kazao je Fabio Pigliapoco – generalni sekretar Jadransko-Jonske inicijative.

Foruma jadransko-jonskih gradova
Forum jadransko-jonskih gradova

O strategiji razvoja Jadransko – Jonske regije kroz gospodarske komore i održivi turizam te stvaranje brenda jadransko – jonskih turističkih proizvoda i usluga, kroz činjenicu da evropsko brendiranje predstavlja prioritetnu temu, govorila je Terezija Orlić predsjednica Hrvatske gosapodarske komore Dubrovnik.

„U turističkom smislu smo jedna regija, te zajedničkim radom možemo relizovati strategiju i postići konkretne rezultate, u tom smislu uvjek je i djelovao Gospodarski forum Jadransko Jonskih regija“, kazala je Orlić.

Na Plenarnoj sjednici, uz ekspertsko učešće predstavnika gradova iz regiona razgovarano je i o primjerima dobre prakse podsticanja razvoja kreativnih industija u funkcijii sveukupnog ekonomskog razvoja. Takođe, jedan dio plenarne sesije bio je posvećen povezivanju gradova i regija na projektnom principu i mogućnostima evropskog finansiranja u kontekstu makroregije.

U sesijama posvećenim podsticanju kreativnih industrija u funkciji održivog turizma i povezivanju gradova na projektnoj osnovi, ekspertskim izlaganjima obratili su se predstavnici prijateljskih gradova iz regiona sa kojima Kotor njeguje dugogodišnju saradnju poput Rijeke, Dubrovnika i Splita iz Hrvatske, Ankona, Fano i Firenca iz Italije, te predstavnici italijanskih regija Marke, Veneto i Emilia Romanja.

Forum jadransko jonskih gradova je osnovan u Ankoni 1999. godine sa ciljem jačanja privrednog, društvenog i kulturnog povezivanja gradova na obalama Jadranskog i Jonskog mora. Okuplja 61 obalni gradova iz sedam zemalja (Italija, Hrvatska, Albanija, Grčka, Slovenija, Bosna i Hercegovina i Crna Gora).

Kotor – Forum jadransko-jonskih gradova

2

[KGVID height=”385″]/wp-content/uploads/video/Jadransko-jonskih-Aleksandar-Stjepcevic-18122015.mp4[/KGVID]

Plenarna sjednica Foruma jadransko-jonskih gradova, kojim predsjedava Opština Kotor od 2014.godine, održana je danas, 18.decembra 2015. u crkvi Svetog Pavla.

Tema sjednice bila je „EUSAIR-evropski programi teritorijalne saradnje i Kreativne industrije u jadransko jonskoj makroregiji-iskorak ka konkurentnom lokalnom ekonomskom razvoju“.

Izjava predsjednika Opštine Kotor Aleksandra Stjepčevića.

TO Tivat pruža ruku pomoći onima kojima je to najpotrebnije

0

Povodom Međunarodnog dana ljudske solidarnosti koji se u svijetu obilježava 20.decembra, Turistička organizacija Tivta je dala svoj doprinos otvaranjem kutija u kojima su se sakupljala novčana sredstva za pomoć onima kojima je to najpotrebnije.

U kasici Turističke organizacije Tivat sakupljeno je 71 euro koje će biti uplaćene za pomoć djevojčici Anastasiji Djurović.

Takođe na današnji dan TO Tivat uplatiće sredstva u iznosu od 200 eura za liječenje supruge i majke naših dragih kolega iz Komunalnog preduzeća, Selvije Baljaj .

Na današnji dan, TO Tivat se priključila akciji „Puna torba Djeda Mraza“ u sakupljanju poklona za Dječji dom „Mladost“ u Bijeloj, a kolektiv TO Tivat je prikupio mnogo paketića za djecu kako bi i ove godine torba Djeda Mraza bila zaista puna, i to ne samo poklona već i najdubljih i najiskrenijih želja.

Akciju sakupljanja sredstava nastavljamo na Novogodisnjem humanitarnom bazaru koji će se održati 22.12.2015.godine na Trgu od kulture.

Mc Larenov magazin objavio reportažu o Porto Montenegru

Porto Montenegro Sea Change
Porto Montenegro Sea Change

Prestižna online publikacija čuvenog britanskog automobilskog brenda „Mc Laren“ u decembarskom izdanju objavila je ekskluzivnu reportažu o luksuznoj jahting destinaciji Porto Montenegro, pod nazivom „Promjena mora“ (Sea Change), u kojoj su zaliv Boke Kotorske i Crna Gora opisani kao bajkovit predio, s fotogeničnom folklornom ljepotom koja je dugotrajna i nemjerljiva – saopšteno je danas iz Porto Montenegra.

Grupacija „Mc Laren“ iz Vokinga bavi se razvojem visokih automobilskih tehnologija i proizvodnjom maloserijskih eksluzivnih i skupih sportskih automobila, a javnosti je najpoznatija po svom timu Formule 1 za koji voze bivši svjetski šampioni Fernando Alonso i Dženson Baton.

Autorski tekst novinarke i publicistkinje Lise Paul koja je ovog oktobra bila gošća hotela „Regent Porto Montenegro“, prate i koloritne fotografije David Ryle-a, koji je kroz svoj fokus aparata i savršenim sklopom detalja uspio da prenese „ritam destinacije“.

“Obilazak Boke Kotoske je kao šetnja kroz najljepše bajkovite kulise – dramatične stjenovite planine uronjene u more boje safira, zbijene crkve i srednjovjekovni samostani na tako malom prostoru daju imaginarnu dimenziju siluetama borovih šuma. Ako pažljivo pogledate ove idilične fotografije, i vi ćete uočiti tajne pješčane uvale i skrivene usjekline vodopada među stijenama“- istakla je novinarka. Ona ispisuje stranice magazina o Porto Montenegru kao o sidrištu za ekstravagantne i najduže jahte, a hotel „Regent“ opisuje kao glamurozan brod na kopnu, sa nautičkim prugama, detaljima od konopca i pomorskim kartama.

“McLaren-ova“ online publikacija distribuiše se samo vlasnicima njihovih automobila, a na prestižnoj mailing listi od nešto više od 5.000 primalaca, nalaze se najveća svjetska imena iz svijeta biznisa, automobilizma i jahtinga, iz svih krajeva svijeta iz SAD-a, Japana, Kine, Njemačke i Velike Britanije, ali i Bliskog Istoka.

“Od Božića do Božića”

0
Kotor 2016.
Kotor 2016.

Manifestacija “Od Božića do Božića” koja se treću godinu za redom se održava u Kotoru, počinje Novogodišnjim koncertom Gradske muzike Kotor – u Kulturnom centru “Nikola Đurković” u utorak 22.decembra u 20 sati.

“Od Božića do Božića” ove godine je dio programa novogodišnjih svečanosti, uz Doček na Trgu od oružja i Dječiju Novu Godinu!

Program uključuje  tradicionalne bokeljske lokalne fešte, poput priganica, papalade ala make, koncerata horova i klapa. Pored toga, ove godine manifestacija ima savremen segnent a to je koncert rok bendova Ničim Izazvan i ZAA koji se održavaju 2. januara na Trgu od oružja, i u stvari su nastavak novogodišnjeg koncerta.

Od Božića do Božića
Od Božića do Božića

Program manifestacije “Od Božića do Božića”

22.12. Novogodišnji koncert Gradske muzike Kotor -(JU KulturniCentar “Nikola Đurković” 20:00h)

24.12. Priganice – (Glavna gradska vrata 10:00h)

26.12.  Božićna tombola – (Kafana Dojmi 11:00h)

29.12. Koncert učenika ŠOSMO “Vida Matijan” – (Crkva Sv. Duha 19:00 h)

02.01. Koncert grupe ZAA (SRB)  i Ničim Izavan (SRB) – (Trg od oružja 20:30h)

 04.01. Božićni koncert srpsko pjevačko društvo “Jedinstvo” – (Trg Sv. Nikole 18:00h)

05.01. Koncert klape Rišpet  (Pjaca od muzeja 20:30h)

06.01. Priganice – (Glavna gradska vrata10:00h)

08.01. Božićna “Papalada ala maka” – (Trg od oružja18:00h)

Za ukrašavanje Herceg – Novog 20.000 eura

0
Herceg Novi
Herceg Novi

Rad­ni­ci Ko­mu­nal­no stam­be­nog pred­u­ze­ća Her­ceg No­vi na Trg Ni­ko­le Đur­ko­vi­ća po­sta­vi­li pri­rod­nu jel­ku vi­so­ku pet me­ta­ra. Pre­ma ri­je­či­ma di­rek­to­ra Bran­ka Bo­žo­vi­ća, jel­ka će za­si­ja­ti no­vim ukra­si­ma i svje­tlo­snim efek­ti­ma, ka­ko i pri­li­či no­vo­go­di­šnjem am­bi­jen­tu. No­vo­go­di­šnje ukra­ša­va­nje či­ta­vog gra­da biće završeno do kra­ja sed­mi­ce.

Za bo­žić­nu i no­vo­go­di­šnju de­ko­ra­ci­ju Her­ceg No­vog lo­kal­na upra­va će ove go­di­ne iz­dvo­ji­ti 20.000 eura.

Pr­ve svje­tlo­sne de­ko­ra­ci­je po­sta­vlje­ne su na Škve­ru na po­te­zu od spo­me­ni­ka Tvrt­ku I Ko­tro­ma­ni­ću do Je­dri­li­čar­skog klu­ba „Ju­go­le Gra­ka­lić“. Na tom po­te­zu po­sta­vlje­na je de­ko­ra­ci­ja ko­ju je Op­šti­na na­ba­vi­la pret­hod­nih go­di­na, ali i ko­ja je di­je­lom re­kon­stru­i­sa­na ra­di po­sti­za­nja bo­ljeg efek­ta.

HN
Herceg Novi

Bo­žo­vić je ob­ja­snio da je no­va de­ko­ra­ci­ja po­ru­če­na od re­no­mi­ra­nog i spe­ci­ja­li­zo­va­nog do­ba­vlja­ča iz Spli­ta, kao i da su ka­ta­lo­ški na­ru­če­ni svje­tlo­sni ukra­si ka­ko bi  grad za­si­jao u no­vom pra­znič­nom  ru­hu za de­se­tak da­na.

„Pred­ra­ču­nom  je pred­vi­đe­no da će no­va de­ko­ra­ci­ja ko­šta­ti oko 20.000 eura, dok će rad­ni­ci Ko­mu­nal­no stam­be­nog pred­u­ze­ća iz­vo­di­ti ra­do­ve, mon­ti­ra­ti, pri­ku­plja­ti i pre­spa­ja­ti svje­tlo­snu de­ko­ra­ci­ju, a ra­čun će bi­ti is­po­sta­vljen grad­skoj Tu­ri­stič­koj or­ga­ni­za­ci­ji, ko­ja je pro­gram­ski i fi­nan­sij­ski  no­si­lac  or­ga­ni­zo­va­nja pra­znič­nih pro­gra­ma. Osim na škve­ru, dio svje­tlo­sne de­ko­ra­ci­je po­sta­vljen je u Nje­go­še­voj uli­ci- re­kao je Bo­žo­vić.

On je do­dao da će po­seb­na pa­žnja bi­ti po­sve­će­na ukra­ša­va­nju Ste­pe­ni­šta 28. ok­to­bra, ko­je po­ve­zu­je glav­ni grad­ski trg, škver i park „Bo­ka”.

Ukra­si će za­si­ja­ti i u di­je­lu Iga­la, od par­kin­ga na mje­stu biv­šeg ho­te­la „Ta­ma­ris” do „Ga­le­ba” na glav­noj auto­bu­skoj sta­ni­ci i na kru­žnom to­ku u Me­lji­na­ma, kao i na por­ta­ma hra­mo­va pred ­ka­ta­loč­ki Bo­žić 25. de­cem­bra, a po­tom i uoči pra­vo­slav­nog Bo­ži­ća, sed­mog ja­nu­a­ra.

Maroviću pritvor do 30 dana

0
Svetozar Marović
Svetozar Marović

Sudija za istragu Višeg suda Miroslav Bašović odredio je Svetozaru Maroviću pritvor do 30 dana zbog “straha od uticaja na svjedoke i načina izvršenja krivičnog djela i posljedica”.

Marovićev advokat Zdravko Begović kazao je da će se žaliti na rješenje o pritvoru i da je njegov klijent “do sada imao vremena da utiče na svjedoke da je htio”.

Begović je kazao da je Marović “dostojanstveno prihvatio odluku o određivanju pritvora”.

Predsjednik političkog savjeta DPS-a Svetozar Marović uhapšen je u četvrtak ujutru po nalogu specijalnog državnog tužioca.

“Dan za sve”

0
Dan za sve
Dan za sve

Mali vikend sajam jednostavnih i interesantnih radionica za cijelu porodicu. Posjetite nas i učestvujte. Družimo se, pijemo čaj, učimo nešto novo i upoznajemo se.

Vrijeme svake radionice u trajanju 30 – 60 min. Radionice traju neprekidno i besplatne su.

Centri su otvoreni za još neke ideje. Ako ste vješti u nečemu i želite da ljudi upoznaju Vaš rad, možete se prijaviti do petka.

Herceg Novi – TC “Novljanka”, 2 etaž

Kontakt https://www.facebook.com/events/443297022530627/

Predstavljena zimska turistička ponuda Orjena

0

Zimska turistička ponuda hercegnovskog zaleđa predstavljena je sinoć u punom foajeu Dvorane Park. Prezentaciju “Podigni glavu, otkrij Orjen” organizovala je opštinska Agencija za razvoj i zaštitu Orjena, u saradnji sa lokalnom Turističkom organizacijom i JUK “Herceg-fest”, a uz podršku Opštine Herceg Novi i Nacionalne turističke organizacije.

Program je otvorila direktorica Turističke organizacije Bojana Blagojević, a ponudu je prisutnima predstavio iskusni planinar i diplomirani arheolog Željko Starčević, koji je na čelu Agencije za razvoj i zaštitu Orjena.

Starčević je kazao da sve koji se upute na Orjen ove zime očekuje pregršt aktivnosti: razni događaji, radionice, takmičenja i izleti. Istakao je da je potrebno ozbiljno krenuti u valorizaciju zaleđa, udruženim snagama lokalne uprave, privrede grada, NVO sektora i sportskih udruženja.

On je, kroz prezentaciju, stotinjak prisutnih upoznao sa ljepotama i nasljeđem koje krije novska planina, a koji mogu biti pravi mamac za turiste – od izvora i staze u šumi Kotobilja, preko Tajnog brda na kojem su ostaci austrougarske fortifikacije, arheološkog lokaliteta Đevojačke grede, pa kroz selo Kameno do jedine vjetrenjače u Boki, zatim do ruralne cijeline Žlijebi, konoba i katuna na Vrbanju, pa do Subrinog amfiteatra, koji je najzanimljiviji detalj primorskih Dinarida, i lokacija na kojima se snijeg najduže zadržava – Kamenske ravni i Orjenskog sedla.

Olivera Doklestić iz hercegnovskog ogranka udruženja “Eko Boka” govorila je o istoriji Kotobilja i zanimljivostima Bjelskih Kruševica, najavljujući ture koje ovo udruženje organizuje u okviru programa “Podigni glavu, otkrij Orjen”.

Gost prezentacije bila je i menadžerka Nacionalne turističke organizacije Ljiljana Čukić, koja je i izvlačila dobitnike u nagradnoj igri za posjetioce.

Učestvovali su ugostitelji koji rade u zaleđu Herceg Novog – konobe “Konak” i “Gušti” i kafe bar “Karakas”, zatim planinarski klub “Subra”, alpinistički klub “Niskogorci” i nevladina organizacija “Orjen Outdoor”, kao i turistička agencija “Das Nova” iz Dubrovnika. Gosti su bili i predstavnici dubrovačke agencije “Adria congress”.

Gosti su nakon prezentacije imali priliku da ostvare kontakt i otvoreno razgovaraju sa učesnicima. Svima je podijeljen kalendar dešavanja, koji je pripremila Agencija za razvoj Orjena, a u kojem su najavljeni događaji koji slijede.

Kalendar možete pogledati ovdje

“Brand new Tivat – jačanje brend identiteta”

0
Tivat brend - Znak
Tivat brend – Znak

“Brand new Tivat – jačanje brend identiteta” naziv je kreativne radionice koja će biti organizovana od 18. do 20.decembra u Tivtu, u organizaciji opštine Tivat, agencije Brand New Tivat iz Tivta i agencije Luna TBWA iz Beograda.

Tema radionice je diskusija i nastavak rada na nedavno predstavljenoj strategiji promovisanja grada Tivta, kao brenda, sa ciljem da se efikasnije privuku ljudi i kapital, dugoročno izgradi prepoznatljivost sredine i očuva njena autentičnosti, a sve u svetlu aktuelnih i predstojećih razvojnih procesa.

Brendiranje Tivta
Brendiranje Tivta

U radionici će učestvovati studenti iz Crne Gore i Srbije, i to: Fakulteta dramskih umetnosti i Fakulteta za medije i komunikacije u Beogradu, Arhitektonskog fakulteta i Političkih nauka u Podgorici.

Brend Tivat - Znak

Radionicu će držati profesori Bojan Joksimović i Miloš Ilić kao i član upravnog odbora BNT Neven Staničić .