Maslinarsko društvo „Boka“ u petak je na gradskoj rivi Pine u Tivtu priredila turističko-propagandnu manifestaciju „Bokeška maslina“.
Na dvadesetak štandova proizvođači iz Boke, Bara i drugih gradova promovisali su domaće prizvode na bazi masline – ulja, stonih maslina pripremljenih na razne načine, kozmetike i suvenira na bazi masline, te ostalih „kompatibilnih“ delicija poput domaćeg pršuta, sira, meda i vina. Članovi novoosnovanog društva „Pčelar” iz Grblja, predstavili svoj med.
Posjetioci su bili u prilici, uz predstavljanje mediteranskog načina života, “degustirati špagete sa maslinama koju su pripremili aktivisti Maslinarskog društva „Boka“.
U muzičko-zabavnom dijelu programa nastupili su KUD „Boka“, plesna grupa „Bellissima“ i muzički sastav „Redicool Trio“.
Maslinarsko društvo „Boka“ feštu organizovalo je u saradnji sa Turističlkom organizacijom Tivat i hotelom „Pine“.
Obzirom na predstojeću ljetnju turističku sezonu i dolazak većeg broja stranih turista u našu zemlju, Fond za zdravstveno osiguranje Crne Gore informiše javnost o uslovima i načinu ostvarivanja zdravstvene zaštite stranih turista koji dolaze iz država sa kojima Crna Gora ima u primjeni Sporazum o socijalnom osiguranju.
Osigurana lica iz država u okruženju i drugih država sa kojima je zaključen sporazum o socijalnom osiguranju na principu osiguranja, za vrijeme svog turističkog boravka u Crnoj Gori, imaju pravo na hitnu zdravstvenu zaštitu. Osiguranici koji koriste zdravstvenu zaštitu na osnovu ovakvog sporazuma ne plaćaju neposredno naknadu za pružene zdravstvene usluge, već se troškovi zdravstvene zaštite obračunavaju između Fondova zdravstvenog osiguranja država ugovornica.
“To pravo mogu ostvariti osiguranici iz: Republike Srbije, Republike Slovenije, Bosne i Hercegovine, Republike Hrvatske, Republike Makedonije, Republike Austrije, Savezne Republike Njemačke, Češke Republike, Republike Mađarske, Kraljevine Holandije, Kraljevine Belgije, Velikog Vojvodstva Luksemburg, Republike Italije i Francuske. Da bi ostvarilo pravo na hitnu zdravstvenu zaštitu u Crnoj Gori, osigurano lice iz jedne od navedenih država, treba da dobije od svoje kase zdravstvenog osiguranja u mjestu prebivališta, odgovarajući obrazac odnosno potvrdu o pravu na zdravstvenu zaštitu za vrijeme privremenog boravka u Crnoj Gori. Izuzetno od ovog pravila, osiguranici Republike Slovenije i Savezne Republike Njemačke ostvaruju hitnu zdravstvenu zaštitu na osnovu Evropske kartice zdravstvenog osiguranja ili sertifikata evropske kartice”, saopšteno je Portalu Analitika iz Fonda za zdravstveno osiguranje.
U saopštenju koje potpisuje portparol fonda Amer Ramusović se ističe da je osigurano lice dužno da se po dolasku u Crnu Goru, sa navedenom potvrdom, odnosno Evropskom karticom zdravstvenog osiguranja ili sertifikatom evropske kartice, obrati nadležnoj organizacionoj jedinici Fonda za zdravstveno osiguranje u mjestu boravka, koja im izdaje drugu potvrdu (tkz. bolesnički list) sa kojom strani osiguranici neposredno ostvaruju zdravstvenu zaštitu u javnim zdravstvenim ustanovama Crne Gore i privatnim zdravstvenim ustanovama za određene vrste zdravstvenih usluga za koje je Fond zaključio ugovor.
Zdravstvene ustanove u izuzetnim situacijama, kad zbog hitnosti nije moguće obezbijediti kod nadležne organizacione jedinice Fonda za zdravstveno osiguranje u mjestu boravka potvrdu (bolnički list) dužne su da pruže zdravstvenu zaštitu neposredno na osnovu potvrde inostranog nadležnog nosioca, odnosno osiguranicima Republike Slovenije i Savezne Republike Njemačke na osnovu Evropske kartice zdravstvenog osiguranja ili sertifikatom evropske kartice. U tom slučaju je potrebno da zadrže potvrdu, odnosno sertifikat evropske kartice ili da uzmu kopiju Evropske kartice zdravstvenog osiguranja i uz račun dostave Fondu za zdravstveno osiguranje.
Amer Ramusović
Ukoliko strani osiguranik ne posjeduje potvrdu, odnosno Evropsku karticu zdravstvenog osiguranja ili setifikat evropske kartice, zdravstvene ustanove su dužne da preko nadležne organizacione jedinice Fonda za zdravstveno osiguranje Crne Gore, zatraže od inostranog nadležnog nosioca zdravstvenog osiguranja njihovo naknadno izdavanje.
Ukoliko se i naknadnim putem ne obezbijedi potvrda, odnosno Evropska kartica zdravstvenog osiguranja ili sertifikat evropske kartice, zdravstvene ustanove imaju pravo da izvrše neposrednu naplatu pruženih zdravstvenih usluga od osiguranika. Zdravstvene ustanove su dužne da im izdaju račune, sa odgovarajućom medicinskom dokumentacijom na osnovu kojih u svojoj zemlji ostvaruju pravo na refundaciju po nacionalnim propisima.
Na osnovu Potvrde o korišćenju zdravstvene zaštite inostranog osiguranika za slučaj privremenog boravka ne može se pružati zdravstvena usluga-dijaliza, obzirom da se ista smatra planiranom zdravstvenom zaštitom, za šta je potrebna posebna potvrda.
Kada je riječ o bolničkom liječenju, zdravstvena ustanova je dužna da o svakom slučaju bolničkog liječenja osiguranika koji privremeno borave u našoj zemlji i koriste pravo na hitnu zdravstvenu zaštitu, na osnovu potvrde, odnosno dvojezične potvrde informiše područnu jedinicu-filijalu Fonda za zdravstveno osiguranje, koja će nakon toga obavijestiti nadležnog nosioca u inostranstvu. Informacija treba da sadrži podatke o osiguraniku, njegovom nosiocu osiguranja, zdravstvenom stanju osiguranika i predviđeni rok trajanja liječenja, odnosno danu otpuštanja.
Kada je riječ o davanjima veće vrijednosti smatraju se ortopedska pomagala, očna pomagala, slušna pomagala, stomatološka pomagala i ostala pomagala, rehabilitacije, pomoćna sredstva i druge zdravstvene usluge veće vrijednosti (veća vrijednost se smatra vrijednost koja prelazi 150 eura).
Za davanja veće vrijednosti potrebna je prethodna saglasnost inostranog nadležnog nosioca, koja se obezbjeđuje posredstvom područne jedinice /filijale koja je izdala bolesnički list.
Ukoliko je pružanje tih usluga bilo neodložno, zdravstvena ustanova je dužna da pruži zdravstvene usluge i posredstvom područne jedinice /filijale obavijesti inostranog nadležnog nosioca osiguranja.
Osiguranici iz država Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske, Republike Bugarske, Republike Slovačke i Republike Poljske, sa kojima je zaključen sporazum o socijalnom osiguranju na principu reciprociteta, za vrijeme svog turističkog boravka u Crnoj Gori, imaju pravo na hitnu zdravstvenu zaštitu.
Osiguranici ovih država ne plaćaju naknadu za pružene zdravstvene usluge, već troškovi zdravstvene zaštite padaju na teret Fonda za zdravstveno osiguranje Crne Gore.
Da bi osiguranici navedenih država ostvarili pravo na zdravstvenu zaštitu, potrebno je da posjeduju urednu putnu ispravu i zdravstvenu karticu ili neki drugi dokaz da su osigurani u svojoj državi.
Isti su dužni da se sa navedenim ispravama, obrate organizacionoj jedinici Fonda za zdravstveno osiguranje Crne Gore, u mjestu gdje treba da im se pruži zdravstvena zaštita, koja će im izdati potvrdu (bolesnički list) na osnovu koje će neposredno koristiti zdravstvenu zaštitu u javnim zdravstvenim ustanovama i privatnim zdravstvenim ustanovama za određene vrste zdravstvenih usluga za koje je Fond zaključio ugovor.
Osiguranici iz država Švajcarske Konfederacije, Kraljevine Švedske, Kraljevine Danske i Kraljevine Norveške, sa kojima je zaključen sporazum o socijalnom osiguranju na principu refundacije, za vrijeme svog turističkog boravka u Crnoj Gori, imaju pravo na hitnu zdravstvenu zaštitu.
Osiguranici ovih država pravo na hitnu zdravstvenu zaštitu ostvaruju na isti način i pod istim uslovima kao i naši osiguranici, s tim što neposredno plaćaju troškove za korišćenje zdravstvenih usluga.
Zdravstvene ustanove su dužne da im izdaju račune, sa odgovarajućom medicinskom dokumentacijom na osnovu kojih u svojoj zemlji ostvaruju pravo na refundaciju po nacionalnim propisima.
Kada su u pitanju lica koja dolaze iz država sa kojima Crna Gora nema zaključene sporazume o socijalnom osiguranju, zdravstvene ustanove vrše neposrednu naplatu troškova za pružene usluge po važećem cjenovniku.
Takođe je važno napomenuti, da pod istim uslovima i na isti način, osiguranici Fonda za zdravstveno osiguranje Crne Gore imaju pravo na zdravstvenu zaštitu, tokom turističkog boravka u svim prethodno navedenim državama.
Dakle, osigurana lica iz Crne Gore za vrijeme privremenog boravka u državama sa kojima imamo Sporazum o socijalnom osiguranju zaključen na principu osiguranja imaju pravo na hitnu zdravstvenu zaštitu.
Da bi ostvarilo pravo na hitnu zdravstvenu zaštitu osigurano lice iz Crne Gore mora od nadležne Područne jedinice-filijale Fonda za zdravstveno osiguranje u mjestu prebivalištva, da dobije odgovarajući obrazac odnosno potvrdu ( potvrda o pravu na davanja u naturi za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu)
Za dobijanje pomenute potvrde, neophodno je da se obrati Područnoj jedinici-filijali Fonda za zdravstveno osiguranje Crne Gore, sa zahtjevom za izdavanje obrasca-potvrde o pravu na davanja u naturi za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu koji se popunjava u Područnoj jedinici-filijali.
Nakon neposrednog pregleda i uvida u Elektronski karton osiguranika, ljekarska komisija Fonda daje svoj nalaz i mišljenje.
Ukoliko je nalaz i mišljenje komisije pozitivan, tj. u Elektronskom kartonu se utvrdi da lice nije bolovalo od akutnih ili hroničnih bolesti u posljednih 12 mjeseci, Područna jedinica-Filijala Fonda Crne Gore izdaje odgovarajuću potvrdu (potvrda o pravu na davanja u naturi za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu ).
Isto tako napominjemo da je Sporazumom o socijalnom osiguranju zaključenom između Crne Gore i Republike Srbije predviđen poseban obrazac MNE/SRB 111B (stara oznaka RCG/RS 111B), odnosno Potvrda o pravu na davanja u naturi za lica iz Crne Gore koja se nalaze u Srbiji radi školovanja i studiranja.
Za dobijanje navedenog obrasca, neophodno je da se obrate Područnoj jedinici-filijali Fonda Crne Gore, sa potvrdom o redovnom studiranju odnosno školovanju u Republici Srbiji i sa ZAHTJEVOM za izdavanje obrasca-potvrde o pravu na davanja u naturi za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu koji se popunjava u područnoj jedinici-filijali.
Pomenuta potvrda MNE/SRB 111B se izdaje na vremenski period od jedne školske godine.
Potvrda se predaje odnosno dostavlja, filijali Zavoda Srbije u mjestu boravka odnosno studiranja.
Takodje, diplomatama, zaposlenim i konzularnim predstavnicima Crne Gore u državama sa kojima imamo sporazum o socijalnom osiguranju zaključen na principu osiguranja, potvrda se izdaje na vremenski period koji se podudara sa periodom njihovog imenovanja.
Maslinarsko društvo „Boka“ večeras će na gradskoj rivi Pine u Tivtu prirediti turističko-propagandnu manifestaciju „Bokeška maslina“. U 18 časova počinje promocija, degustacija i promotivna izložba domaćih prizvoda na bazi masline – ulja, stonih maslina pripremljenih na razne načine, kozmetike i suvenira na bazi masline, te ostalih „kompatibilnih“ delicija poput domaćeg pršuta, sira, meda i vina.
U 21 sat počinje i muzičko-zabavni dio programa u kome će nastupiti KUD „Boka“, plesna grupa „Bellissima“ i muzički sastav „Redicool Trio“.
Maslinarsko društvo „Boka“ feštu priređuje u saradnji sa Turističlkom organizacijom Tivat i hotelom „Pine“.
Nakon uspješno realizovane radionice gradnje u tehnici suvomeđe “Vratlo 2015.”, Planinarski klub “Subra” za vikend 04. i 05. jula, (subota nedelja), organizovaće drugu radionicu (prva je uspješno realizovana proteklog mjeseca kod pl. doma Za Vratlom) posvećenu tradicionalnoj tehnici gradnje „na suvo“.
Orjensko sedlo (1600 m) u masivu Orjena odabrali smo kao najpogodniju lokaciju jer je to najviša tačka čuvenog austrougarskog puta preko Orjena, građenog početkom 20-og vijeka, koji ugrubo računajući sadrži 50 km podzida rađenih upravo u ovoj tehnici! Iz tog razloga ovo graditeljsko remek-djelo smo kandidovali za poseban režim zaštite, budući da praktično već predstavlja memorijalni put, spomenik graditeljskom umijeću i moći jedne carevine.
Mjesto okupljanja je Vrbanj (1010 m) u subotu u 9 sati, na kraju asfaltnog puta, odakle se planinarski izlazi do doma (oko 2 i po sata), a organizator vrši prevoz stvari do Orjenskog sedla.
Svi zainteresovani za učestvovanje mogu da se prijave na e-mail star@t-com.me ili na telefon 069 360 803 (Željko Starčević, vođa radionice) najkasnije do četvrtka (02. 07. 2015.) do 17h.
Cilj radionice je upoznati širi krug ljudi sa ovom drevnom tehnikom gradnje kojoj u Crnoj Gori prijeti zaborav, dok, sa druge strane, nju i njene proizvode (suvomeđe i suhozide) EU sve više prepoznaje kao vrijednosti koje moraju biti trajno sačuvane i valorizovane kroz posebne vidove turizama. Ove radionice predstavljaju mali, inicijalni korak osmišljen u ostvarivanju tog strateškog pravca.
Radionica će se sastojati od teoretskog i praktičnog dijela, a kao fizički rezultat radionice dobićemo uređeniju okolinu pl. doma Orjen sedlo, koja i ovakva predstavlja atraktivni vidikovac centralnog dijela masiva, sa pogledom koji seže sve do dalmatinskih ostrva.
Planiramo ozidati u tehnici suvomeđe oštećene stare podzide i napraviti nove i tako estetiku predjela donekle narušenu radom građevinskih mašina 80-ih godina prošlog vijeka, dovesti na novi, viši nivo, a opet, sve u skladu sa tradicionalnim graditeljskim naslijeđem, poručuju iz PK „Subre“
Nakon skoro dvadeset godina sinoć je otvoren za posjetioce Dom starog kapetana Miroslava Štumbergera u Baošićima. Pomorski kapetan Miroslav Štumberger kuću i vrijednu imovinu ostavio je mjesnoj zajednici Baošići.
Kapetan je 1995. god. svoju kuću, kao svojevrstan privatni muzej, otvorio za posjetioce.
Nakon njegove smrti imovinom je, u skladu sa njegovom željom, upavljao odbor koji je formirala MZ Baošić. Tako je bilo sve do Odluke Skupštine opštine Herceg Novi od 2001., kada je upravljanje imovinom zadužbine povjereno JU „Muzej i Galerija“ Herceg Novi.
Na svečanosti otvaranja govorila je književnica Bosiljka Pušić, a nastupila je ženska klapa Fortuna, prof. solo pjevanja Jovana Ražnatović, i pijanista Đuro Poznanović.
Krajem prošlog vijeka ovaj muzej bio je među najposjećenijim mjestima na hercegnovskoj rivijeri.
Zadužbina Miroslava Štumbergera, „Dom starog kapetana“ u Baošićima, nekoliko puta je bio na meti vandala i lopova, više puta pokraden, a nestala je i vrijedna Enciklopedija Britanika
U vrijednoj ostavštini nekada je bilo preko 700 naslova među kojima i desetak neprocjenjive vrijednosti. U njegovoj biblioteci bila je Enciklopedija Britanika iz 1788. godine, Familijarna engleska Biblija iz 1548, Napoleonov Kodeks iz 1806, Astronomija i osnovi geometrije iz 1604. godine i još mnoge.
Miroslav Štumberger je rođen 02. 7. 1892. u Sloveniji u Brežicama.Vojno-pomorsku akademiju je završio u Puli i službu nastavio kao pomorski oficir u vojsci Kraljevine Jugoslavije.
Bio je prvi komandat podmornice “Nebojša”. Kao kapetan bojnog broda i komandant južnog Vojno-pomorskog sektora sa sjedištem u Kumboru, Miroslav Štumberger je 1937. godine u 45. godini života penzionisan.
Turistička organizacija Herceg Novi od juče je otvorila još sedam Turističko informativnih biroa (TIB-ovi) i to na sljedećim lokacijama u Herceg Novom u Igalu – Mjesna zajednica Igalo, na Savini – pored supermarketa Škorpion, u Zelenici – Mjesna zajednica Zelenika, u Kumboru –Mjesna zajednica Kumbor, u Đenovićima – Mjesna zajednica Đenović, u Baošićima – Mjesna zajednica Baošić i u Bijeloj – Mjesna zajednica Bijela,
U pripremi je i otvaranje Turističko-informativnih biroa: na Toploj, Kamenom, Luštici, i u Igalu na Čeprnjić krivini.
Od 2. juna 2015. god. operativni su Turističko- informativni biroi, u Igalu – preko puta TC “Galeb”, u centru grada- na Trgu Nikole Đurkovića, na Škveru – Šetalište Pet Danica preko puta plaže “Boka”, u Meljinama – iznad kružnog toka, na putnom pravcu prema Sitnici, u Kamenarima – 500 m prije trajekta kod autobuskog stajališta.
Radno vrijeme turističko informativnih biroa je pon-sub 08 – 20 sati. Osim pružnja informacija gostima grada, shodno važećim propisima u Crnoj Gori, u Turističko informativnim biroima se vrši prijava boravka turista.
Prema važećim propisima u Crnoj Gori, svi strani državljani, kao i crnogorski državljani sa mjestom prebivališta van teritorije Crne Gore, su dužni da se prijave u roku od 24 sata nakon ulaska u zemlju. Prijavu boravka vrši davalac smještaja. Ukoliko navedena lica ne borave u turističkim smještajnim objektima dužni su sami izvršiti prijavu.
Boravišna taksa iznosi 0,50 € po danu za period do 15.juna, a od 15. juna – 15. Septembra 2015. godine, boravišna taksa iznosi 0,70€ po danu po osobi. Boravišnu taksu umanjenu za 50% plaćaju lica od 12 do 18 godina starosti.
Opozicione stranke i aktivisti NVO „Tivatska antikorupcijska akcija“ (TAA) uputili su juče javni poziv vrhovnom državnom tužiocu Ivici Stankoviću i specijalnom tužiocu za organizovani kriminal i korupciju Milivoju Katniću da dođu u Tivat i pokrenu istragu oko afere „Komunalije“. TAA je krajem prošle godine otkrila ovu aferu na primjeru kondo-hotela „Regent“ čijem investitoru nisu obračunate i naplaćene komunalije u skladu sa važećom opštinskom odlukom, a kasnije se pokazalo da takvih primjera ima još, posebno kada je izgradnja većih stambenih objekata u pitanju.
TAA i opozicija već mjesecima bezuspješno od lokalne DPS-SDP vlasti traže odgovor za koliko je novca gradska kasa ostala uskraćena u aferi „Komunalije“, a gradonačelnik Ivan Novosel (DPS) je odbio njihov zajtjev da se formira višestranačka komisjija u koju bi ušli i predstavnici NVO sektora, sa zadatkom da preispita sve obračune komunalija za protekle četiri godine. Novosel je u januaru formirao internu opštinsku komisiju sa istim zadatkom, ali do danas nije saopštio njene nalaze.
„Za nas je sumnjivo što ta komisija ni do danas nije podnijela izvještaj i ukoliko ga ne dobijemo na prvoj narednoj sjednici lokalnog parlamenta, preduzećemo druge mjere koje nam stoje na raspolaganju.“- kazao je na jučerašnjoj zajedničkoj press konferenciji opozicije i NVO TAA, predsjednik OO Nove Tivat Rato Brajković. Sa takvim stavom saglasni su i čelnici lokalnih SNP Nebojša Vukasović, DSS Dejan Risančić, SRS Mileta Jakovljević, „Demokrata CG“ Vlado Arsić i „Tivatske akcije“ Miomir Abović.
„Upućujemo javni poziv VDT Ivici Stankoviću i specijalnom tužiocu Milivoju Katniću da nakon desetina tekstova koje su objavili najtiražniji mediji o aferi „Komunalije“, konačno dođu u Tivat i pokrenu istragu o načinu na koji je lokalna vlast obračunavala i naplaćivala ovu naknadu od 2004 do danas.Mi smo do sada javno predstavili dva eklatantna primjera u kojima je opštinska kasa oštećena za ogromne sume novca zloupotrebom službenog položaja i nesavjesnim radom u službi čelnika lokalne uprave, a imamo dokaza i indicija da je takvih zloupotreba bilo i prije 2010. Zbog zakona o arhivu, ta je dokumentacija za period prije 2010 je izlučena i uništena iz arhiva Opštine, ali državno tužilaštvo svakako da ima instrumente da dođe do tih podataka.“- istakao je Mirko Kovačeivić iz NVO TAA.
Miomir Abović (TA) podsjteio je da je Novosel još krajem prošle godine obećao da će se napraviti novi obračun komunalija za hotel „Regent“ i da će se naplatiti razlika koju bi investitor – kompanija „Adriatic Marinas“ mora izmiriti gradskoj kasi.
„To do danas nije učinjeno i mi Novosela pitamo zašto nije, kada će i koliko novca „Adriatic Marinas“ platiti Tivtu. U svemu ovome je sumnjiva i uloga lokalne SDP koja, iako se javno zalaže za zaštitu državnih i javnih interesa, socijalnu pravdu i borbu protiv kriminala, u aferi „Komunalije“ pomaže svojim koalicionim partnerima iz DPS da je pokušaju zataškati.“- istakao je Abović.
Nebojša Vukasović (SNP) kome su nepoznati počinioci ispred porodične kuće u Kotoru prije skoro dva mjeseca zapalili automobil, osvrnuo se na kako je rekao „katastrofalnu bezbjedonosnu situaciju“ na Crnogorskom primorju i lošu turističku sezonu za što je okrivio „pogrešnu državnu politiku“. Dejan Risančić (DSS) prozvao je lokalnu vlast za kašnjenje završetka izgradnje objekta autobuske stanice i za izostanak obećanog izmještanja improvizovanog romskog naselja „7.jul“ iz susjedstva tog novog objekta.
„Kako je moguće da se u još nezavršenom objektu autobuske stanice svečano otvori veliki supermarket „Franca“ i kako je moguće da se objekat koji nije prošao tehnički prijem, izda kompaniji „Prehrana“. Tamo je sada pravi haos jer je autobuska stanica još veliko gradilište, iako je Novosel obećao da će biti gotova do 1.jula.“- podvukao je Risančić.
Ko duguje poreze i ko tuži Tivat
Opština Tivat
Rato Brajković zatražio je da nadležne opštinske službe do sjednice SO koja će se održati u ponedjeljak pripreme detaljnu informaciju ko sve Opštini duguje porez na nepokretnosti jer su nenaplaćena potraživanja po tom osnovu dostigla iznos od 2,9 miliona eura.
„Tražimo i detaljnu informaciju ko sve i zbog čega vodi sudske sporove protiv Opštine Tivat jer je ukupna njihova vrijednost, po nalazu revizora, skoro frapantnih 15 miliona eura.“- istakao je Brajković.
Prema našim saznanjima od toga se najviše odnosi na sudski spor koji protiv Opštine vodi australijski biznismen Miroslav -Džek Samardžija, porijeklom iz Prnjavora. On je, donošenjem novog DUP-a Lepetane, ostao bez planske mogućnosti da na klizištu brda na izlazu iz Lepetana prema tjesnacu Verige gradi turistički kompleks, a što mu je bilo omogućeno starim planskim dokumentima koji je svojevremeno po Samardžijinim željama, izradila vlast nekadašnjeg gradonačelnika, a sada konzula Crne Gore u New Yorku, Zorana Jankovića (DPS). U tom sporu koji traje već par godina, Samardžija traži da mu Opština Tivat namiri navodnu štetu koju je pretrpio iako nikada nije podnio zajtev za izdavanje građevinske dozvole za objekte što ih je namjeravao graditi, te traži čak 12 miliona eura.
Na Festivalu Grad teatar – Budva 2015. Kanada će biti predstavljena sledećim kulturnim u petak, 3. jula, Crkva Sv. Marije u 21 sat
Izložba kanadske umetnice Žo An Lanvil “Priroda univerzuma” (La Nature de l’univers)
Izložbu otvara Filip Pinington, Ambasador Kanade.
U postavci “Priroda univerzuma” Žo An se bavi pitanjima staništa i utočišta. Umjetnica nam pruža prostor za skrivanje kako bismo izbegli da prisustvujemo uništavanju životne sredine i ljudskog potencijala koji je sa njom neraskidivo povezan. Da bi prikazala narušavanje ekološke ravnoteže, ona transformiše objekte iz prirode, koji evociraju pećine, vulkane, gnijezda ili naše navike i ponašanje u svakodnevnom prostoru.
Nedelja, 5. jul, Između crkava u 21:30
Predstava Tine Milo “The Village”
Ova monodrama promoviše umjetničko izražavanje kao sredstvo za prevazilaženje emocionalne, kulturne i profesionalne stagnacije u ženskoj publici.
Tina Milo je dobila Nagradu za inventivnost na upravo završenom Festivalu monodrame i pantomime u Beogradu.
Jahte učesnice Superyacht Rendezvousa na mulu Porto Montenegra
Izletom morem do uvale Žanjic i svečanim ručkom u elitnom restoranu „Ribarsko selo“, danas je u Tivtu počelo premijerno izdanje manifestacije „Superyacht Rendezvous Montenegro“. Učešće na ovom susretu superjahti i njihovih ultrabogatih vlansika, uzelo je osam brodova ukupne vrijednosti preko 200 miliona eura i 100-tinjak gostiju na njima. Oni su se sinoć zabavljali na prošek-koktel partiju na mulu 1 Porto Montenegra ispod vezanih svojih plovećih palata- jahti Exuma” duge 50 metara, “Lady Petra” sa 47 metara, “Logica 147” i “Reve D’or” dugačke po 45 metara, 41-metarske jahte “Komokwa” i “Infatuation”, “Alyssa” sa 38 metara i 35- metarske “Stella Fiera”.
„Superyacht Rendezvous“ organizuje čuvene medijska grupacija posvećena jahting industriji – „Boat International Media“ u saradnji sa kompanijom „Adriatic Marinas“. Do sada je „Boat International“ ovu veliku feštu za sve „koji nešto znače“ u svjetskoj superjaht- industriji, priređivao duže od 20 godina u Monaku, a sada se ona iz mondenske kneževine na Azurnoj obali, seli u Crnu Goru.
„Marine i destinacije na zapadnom Mediteranu su pretrpane i polako gube svoj šarm. Za razliku od toga,ovdje oni opet mogu iskusiti i ponovno otkriti ono što ih je prije dosta godina u zapadnoj Evropi privuklo jahtingu – diskreciju, lijepo okruženje i neposredan kontakt sa morem i prirodom. Prvi utisci naših klijenata o Boki i Crnoj Gori su fantastični – prelijepo mjesto, mirno, toplo i čisto more, sjajna hrana i vino, interesentna zemlja sa slojevitom i bogatom kulturom i marina Porto Montenegro koja je svjetske klase. Ovo je nova destinacija na kojoj ćemo nadam se, u narednim godinama, priređivati čitav spektar sličnih događaja za vlasnike superjahti koji žele da otkrivaju atraktivna nova mjesta, borave u njima i istražuju ih u punom konforu i sigurnosti, i da se druže u zajedničkim aktivnostima koje prije ili poslije ne bi iimali sami.“- kazao je direktor kompanije “Boat International Media” Toni Harris.
Dio jahti učesnica
Činjenicu da je među jahtama –učesnicama manifestacije “Superyacht Rendezvous Montenegro” i par njih koje već imaju matičnu luku u Porto Montenegru, izvršni direktor “Adriatic Marinasa” Oliver Corlette doživljava kao potvrdu uspjeha strategije tivatskog nautičkog centra i Crne Gore da se nametnu bogatim jahtašima kao destinacija na kojoj će oni tokom najvećeg dijela godine, držati svoje brodove.
“Taj posao još nije gotov jer moramo još raditi da što više ovako velikih jahti privučemo da kod nas imaju matičnu luku. Upravo kroz ovakve prestižne manifestacije njihovim vlasnicima iz prve ruke pružamo neposredni uvid u sve prednosti koje Crna Gora i Porto Montenegro nude kao narastajuća elitna jahting destinacija u ovom dijelu svijeta.”- istakao je Corlette dodajući da tivatska marina ovog ljeta raspolaže sa čak 460 vezova za brodove duge od 10 pa do čak 180 metara i čitavim nizom novih ugostiteljskih, servisnih i drugih sadržaja.
Harris i Corlette
Među sponzorima manifestacije “Superyacht Rendezvous Montenegro” su američki brend luksuznog nakita „Misahara“, italijansko brodogradlište jahti i glisera „Cantiere Savona“, turski proizvođač jahti „Tansu“, Privredna komora grada Trsta i brazilski proizvođač aviona „Embraer“.
Predsjednik opštine Herceg-Novi, Nikolа Gojković, potpredsjednicа dr Tаmаrа Vujović i sekretаr zа finаnsije, privredu i turizаm Rаdovаn Božović rаzgovаrаli su jutros u Bijeloj, ispred kаpije Jаdrаnskog brodogrаdilištа, sа rаdnicimа koji su zbog stečаjа ovog preduzećа, juče ostаli bez poslа.
Predsjednik Gojković je pozdrаvio rаdnike i rekаo dа Opštinа pružа punu podršku njihovim zаhtjevimа koji se odnose nа ostvаrivаnje prаvа iz rаdnog odnosа. Obećаo je rаdnicimа besplаtnu prаvnu pomoć zа pripremu sutrаšnjeg sаstаnkа sа predstаvnicimа ministаrstаvа finаnsijа, rаdа i socijаlnog stаrаnjа i sаobrаćаjа koji će se održаti u Podgorici. Nаjаvio je i vаnrednu sjednicu Skupštine opštine zа utorаk nа kojoj će odbornici lokаlnog pаrlаmentа nа svoj nаčin iskаzаti zаbrinutost zа sudbinu 194 rаdnikа i njihovih porodicа . Pozvаo je rаdnike dа ovlаste svog predstаvnikа koji će u njihovo ime rаzgovаrаti u Vlаdi i informisаti o zаključcimа sа sutrаšnjeg sаstаnkа i o prioritetimа u ispunjenju njihovih zаhtjevа.
Nаkon rаzgovorа sа rаdnicimа predsjednik opštine sа sаrаdnicimа rаzgovаrаo je i sа bivšim direktorimа Brodogrаdilištа Petrom Tušupom koji im je hronološki izložio kаko je Brodogrаdilište funkcionisаlo u proteklih godinu ipo, od kаdа je počelo dа se govori o stečаju odnosno progrаmirаnom stečаju.
Zаhtjevi rаdnikа su dа im se isplаte 2,5 plаte i to po reаlnom obrаčunu а ne minimаlаci ili plаte u stečаju, dа im se poveže rаdni stаž, dа se isplаte zаostаle zimnice i stаnаrine, i dа im se nаdoknаde sredstvа iz stаmbenog fondа u koji je preduzeće bilo dužno dа uplаćuje iznos od 2 odsto bruto zаrаde Brodogrаdilištа godišnje. Trаže i dа im se isplаte otpremnine po Kolektivnom ugovoru. Rаdnici ne osporаvаju stečаj аli žele dа svojа potrаživаnjа od kompаnije svedu nа nulu zаključno sа 30. junom ove godine.
Gojković
Poreskа uprаvа je nаjveći povjerilаc Brodogrаdilištа, jer potrаžuje oko 6 milionа eurа zа neplаćene poreze i doprinose zа tаdаšnjih 400 rаdnikа. Nа zаhtjev Poreske uprаve je i uveden stečаj.
Sporаzumni rаskid rаdnog odnosа dobilo je u ponedjeljаk126 rаdnikа koji su se rаnije prijаvili zа odlаzаk iz Brodogrаdilištа i kojimа su svа potrаživаnjа isplаćenа. Prošle i pretprošle godine sporаzumni rаskid je potpisаlo još toliko rаdnikа i svi su isplаćeni. Ostаlo je još 194 rаdnikа koji ništа nisu dobili do rješenjа o otkаzu koje im je juče uručeno. Tu je i cifrа od 70 rаdnikа koji po novom Zаkonu o stečаju stiču prаvo nа penziju jer imаju više od 30 godinа rаdnog stаžа.
Rаdnici će ispred krugа Brodogrаdilištа, kаko su kаzаli, protestovаti cijeli dаn аli i nаrednih dаnа do ispunjenjа svojih zаhtjevа.