Najpoznatiji predstavnik savremenog sevdaha, Božo Vrećo, održaće koncert u utorak 5. avgusta, na malom lukobranu, na promenadi Luštica Bay-a, od 21 čas.
Vrećo diše sevdah, proživljava i živi sevdah, stvara i iznjedrava sevdah. Revolucionarni umjetnik s glasom lirskog tenora je sinonim za dualnost, slobodu, hrabrost i ljubav.
Sevdah je i otrov i lijek. On ima i kapljicu koja vas može otrovati ali i koja vas može izliječiti, opisuje Vrećo sevdah. Ipak, oni koji su prisustvovali njegovim koncertima, njegovu muziku nikako neće nazvati otrovom, već naprotiv – katarzom.
Luštica Bay – foto Boka News
Muzička kritika smatra ga najznačajnijih interpretatorom modernog karasevdaha koji žanrovski zalazi i u sfere jazz-a, blues-a, spiritualnog i polifonog.
Španski El Periodico i američki New York Times opisuju ga kao avangardnog umjetnika svjetskog glasa, rekavši da je to glas koji miluje duše i otvara i vida ranjena srca. Njegovi koncerti su emocija i personifikacija ljubavi koja anđeoski poje.
Njegov prvi dokumentarni film Maldita u španskoj produkciji i režiji Kanaki filma osvojio je prestižnu Goya nagradu kao najbolji dokumentarni film festivala. Trenutno je na turnejama po SAD-u, Kanadi, Australiji i Evropi.
Karnevalska grupa Sveta Vrača – U toku povorke su eksponat osveštavali krstom i vodicom iz bazena
Iz Uprave policije su saopštili da su tokom održavanja 23. Internacionalnog ljetnjeg kotorskog karnevala u Kotoru policajci zaustavili povorku kako bi prošlo vozilo hitne pomoći, dodajući da su neosnovane trvdnje da im je namjera bila da prekinu manifestaciju.
“Odjeljenja bezbjednosti Kotor, postupajući u skladu sa planom obezbjeđenja kulturne manifestacije, preduzimali mjere i radnje iz svoje nadležnosti, koje su uključivale uključivale privremenu i potpunu obustavu saobraćaja u vremenskom periodu od 20:45 do 23 časa, sa ciljem nesmetanog i bezbjednog prolaska karnevalske povorke. Naime, tokom održavanja manifestacije, policijski službenici su,omogućili privremeni prolazak kroz karnevalsku povorku vozilu Zavoda za hitnu medicinsku pomoć, u cilju medicinskog zbrinjavanja povrijeđenog lica, pri čemu se vozilo kretalo uz krajnju ivicu kolovoza i minimalno zauzimanje prostora”, tvrde iz Uprave policije.
Pored toga dodaju, tokom trajanja manifestacije, u skladu sa važećim procedurama, prolazak je bio omogućen isključivo službenim policijskim vozilima.
“Ovakav način postupanja predviđen je i dozvoljen u situacijama koje se odnose na zaštitu bezbjednosti i zdravlja građana. Takođe, tokom sprovođenja planskih aktivnosti, u jednom segmentu u okviru postupanja je došlo do nesaglasja između koordinatora aktivnosti i rukovodioca obezbjeđenja, što nije uticalo na koordinisane aktivnosti u cilju očuvanja javnog reda i mira, kao i na obezbjeđivanje sigurnosti građana i učesnika i posjetilaca manifestacije koja je održana do kraja. Stoga, službenici Odjeljenja bezbjednosti Kotor ukazuju da su neosnovane tvrdnje da su aktivnosti policijskih službenika bile usmjerene na prekidanje manifestacije već je, kako je prethodno navedeno, postupanje policije bilo isključivo u funkciji očuvanja javnog reda i mira, kao i bezbjednosti i zaštite zdravlja građana”, navodi se u saopštenju.
Kažu da Uprava policije u svim aspektima svog djelovanja postupa kao politički neutralna institucija, sa primarnim fokusom na očuvanje javnog reda i mira, bezbjednosti svih građana i zaštiti vladavine prava.
“U skladu sa zakonom i mehanizmima kontrole, izvršiće se sveobuhvatna analiza postupanja službenika zaduženih za obezbjeđenje događaja, o čemu će Savjet za građansku kontrolu rada policije i javnost biti blagovremeno informisani”, saopštili su.
Prosječna neto zarada u Crnoj Gori u junu ove godine iznosila je 1.010 eura, što predstavlja pad od 0,4 odsto u odnosu na maj, saopšteno je iz Uprave za statistiku MONSTAT. Bruto zarada za isti mjesec iznosila je 1.203 eura. U poređenju sa junom 2024. godine, neto zarada je veća za 20,5 odsto, međutim, rast potrošačkih cijena za 0,4 odsto doveo je do realnog pada zarada za 0,8 odsto u odnosu na prethodni mjesec.
Gdje se najviše, a gdje najmanje zarađuje
Prema podacima MONSTAT-a, prosječne zarade po opštinama pokazuju značajne razlike. Najveća neto zarada u junu zabilježena je u Tivtu – 1.179 eura, zatim slijede Zeta sa 1.139 eura i Podgorica sa 1.061 eurom. S druge strane, najniže prosječne plate imali su zaposleni u Petnjici (820 eura), Andrijevici (824) i Gusinju (844).
Zarade po opštinama:
Najviša prosječna neto zarada u junu zabilježena je u:
Tivtu – 1.179 eura,
Zeti – 1.139 eura,
Podgorici – 1.061 eura,
dok su najniže bile u:
Petnjici – 820 eura,
Andrijevici – 824 eura,
Gusinju – 844 eura.
Zarade u ostalim opštinama su bile sljedeće:
Cetinje – 956 eura
Pljevlja – 982 eura
Žabljak – 945 eura
Kotor – 995 eura
Budva – 990 eura
Nikšić – 989 eura
Plužine – 897 eura
Bar – 941 eura
Kolašin – 899 eura
Berane – 933 eura
Plav – 885 eura
Mojkovac – 871 eura
Šavnik – 909 eura
Ulcinj – 864 eura
Herceg Novi – 949 eura
Bijelo Polje – 878 eura
Rožaje – 863 eura
Danilovgrad – 899 eura
Tuzi – 873 eura
Najveće prosječne zarade po sektorima (neto):
Finansijske djelatnosti i djelatnost osiguranja – 1.624 eura
Snabdijevanje električnom energijom, gasom, parom i klimatizacija – 1.440 eura
Poslovanje s nekretninama – 1.345 eura
Informisanje i komunikacije – 1.289 eura
Vađenje ruda i kamena – 1.150 eura
Državna uprava i odbrana; obavezno socijalno osiguranje – 1.066 eura
Zdravstvena i socijalna zaštita – 1.029 eura
Stručne, naučne i tehničke djelatnosti – 1.054 eura
Zatim:
Saobraćaj i skladištenje – 981 eura
Građevinarstvo – 961 eura
Obrazovanje – 942 eura
Poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo – 940 eura
Trgovina na veliko i malo; popravka motornih vozila i motocikala – 930 eura
Ako je suditi po tempu isplata iz Državnog trezora za rekonstrukciju puta od Jaza do Tivta, ali i problemima na koje ukazuje nadzorni inženjer, taj posao teško da može da bude završen u narednih šest mjeseci, odnosno u ugovorenom roku do kraja januara sljedeće godine.
To je za “Dan” ocijenjeno iz nevladine organizacije Akcija za socijalnu pravdu (ASP), koja je od Uprave za saobraćaj na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama dobila dio novih podataka u vezi sa radovima na ovoj strateškoj dionici od izuzetnog značaja za crnogorski turizam.
Turisti koji ovog ljeta koriste dio te dionice suočili su se sa oblacima prašine, razrovanom cestom, zastojima… Lokalno stanovništvo nestrljivo iščekuje završetak posla.
Ugovor za rekonstrukciju saobraćajnice Tivat–Jaz, sa izgradnjom dijela regionalnog vodovoda, zaključen je sa kineskim konzorcijumom Shandong i vrijedan je oko 54 miliona eura, bez PDV-a. Projekat finansiraju Regionalni vodovod sa oko devet miliona, a ostalo Uprava za saobraćaj.
Kineski konzorcijum je kao podizvođača angažovao firmu “Bemax”, koja praktično izvodi kompletne saobraćajne radove. Pored toga, Regionalni vodovod je svoj dio posla povjerio firmi “Indel”, ali je izvor iz budvanske kompanije ranije rekao ASP-u da je i tu kao podizvođač angažovan podgorički “Bemax”.
– Prema podacima koje je Uprava za saobraćaj dostavila ASP-u od početka realizacije posla, kineskom konzorcijumu je isplaćeno oko 15,2 miliona eura. Od toga je 2024. godine plaćeno nepunih 4,3 miliona, lani oko 4,2 miliona, a za prvih sedam mjeseci ove godine nešto preko 6,7 miliona eura – pojasnili su iz nevladine organizacije za “Dan”.
Bulevar Tivat – Jaz – foto Boka News
Kako navode, nijesu u posjedu podataka koliko su u isto vrijeme bile isplate od Regionalnog vodovoda za njegov dio posla, koji je vrijedan devet miliona, ali činjenica da je Uprava za saobraćaj isplatila oko 30 odsto vrijednosti svog dijela investicije je indicija da posao ozbiljno kasni i da neće biti završen u ugovorenom roku, već moguće i značajno kasnije.
Ova nevladina organizacija prije više mjeseci, pozivajući se na anonimne izvore, objavila je da je u investiciju rekonstrukcije puta od Jaza do Tivta ušlo na osnovu idejnog projekta iz 2019. godine, za koji se govori da je faličan i da zbog toga može doći ne samo do uvećanja ugovorene cijene osnovnih radova već i produženja roka završetka posla.
ASP je od Uprave za saobraćaj dobila i izvještaj nadzornog inženjera, koji kontroliše radove po Fidic ugovoru (po kojem je posao zaključen), a koji se odnosi na maj ove godine.
U vrlo šturim opisima, a u dijelu kašnjenja i teškoća, nadzor navodi da izvođač (kineski konzorcijum) treba da ubrza svoje interne procedure pri nabavci materijala i izboru podizvođača i poboljša pripremu dokumentacije za praćenje kvaliteta radova.
– Od izvođača se traži da mnogo bolje i efikasnije vrši nabavke neophodne opreme i materijala. Neprihvatljiva je i praksa da se materijal (konkretno cijevi DN500 i DN700) skladišti van odobrenog Plana organizacije gradilišta, kaže se u ovom izvještaju.
Ovaj izvještaj takođe pokazuje da postoje obostrani odštetni zahtjevi između izvođača i investitora (Uprava za saobraćaj ili Regionalni vodovod), ali nema detaljnih informacija.
ASP je još u novembru prošle godine objavila da je kineski konzorcijum do tada zatražio oko dva miliona eura zbog razlike u cijeni za nabavku vodovodnih cijevi, dodatnih pola miliona zbog kašnjenja početka radova, dok nije izdata građevinska dozvola, kao i i produženje roka za završetak posla od najmanje 45 dana.
U maju nijedna dionica nije bila završena
U izvještaju nadzornog inženjera za maj ove godine se navodi da “izvođač (kineski konzorcijum) traži uvođenje u posjed novih dionica, iako za sada nema završenu ni jednu, prethodno započetu dionicu.”
– Izvođač nije dovoljno organizovan na gradilištu, uočeno je nedovoljno radne snage na gradilištu i administrativna radna snaga. Investitor nije ispunio svoje obaveze da uvede u posao izvođača u dionici broj 8. Inženjer konstatuje obostrana kašnjenja od strane izvođača i investitora, kaže se u dokumentu.
Za nešto više od dvije godine od kako je država preuzela trajektnu liniju Kamenari–Lepetane, prihod države dostigao je nevjerovatnih 20 miliona eura, saopštio je lider Građanskog pokreta URA Dritan Abazović.
Kako je naveo u saopštenju, to znači da danas trajektna linija donosi državi više novca, čistog profita, nego EPCG.
Abazović je rekao da je raniji koncesionar plaćao svega 200.000 eura godišnje, dok sada država ostvaruje oko 7,5 miliona eura godišnje profita.
“Pored toga Crna Gora danas ima osam brodova u vlasništvu, a prije toga nije imala nijedan. Zaista je lijep osjećaj kada vrijeme potvrdi ispravnost određenih odluka, koje su svojevremeno nepotrebno podigle prašinu u javnosti”, kaže Abazović.
On se, kako se dodaje, prisjetio pritisaka, prijetnji i napada koji su pratili tu odluku.
Posebnu zahvalnost, kako su kazali iz pokreta URA, uputio je tadašnjoj ministarki Ani Novaković Đurović, kao i čelnicima JP “Morsko dobro”, Blažu Rađenoviću i Mladenu Mikijelju.
“Uspješna politika je ona koja ni od čega stvara nešto, a ne od nečega ništa. Za razliku od sadašnje Vlade koja je krenula u rasprodaju brodova Crnogorske plovidbe, naša će se pamtiti po vraćanju imovine građanima i državi. Na primjeru trajektne linije jasno je da može Crna Gora”, zaključio je Abazović.
Na graničnim prelazima Debeli brijeg i Kobila tokom prvog avgustovskog vikenda promet je značajno povećan, dok je na Sitnici na nivou prošle godine, prenosi Mina biznis.
Komandir stanice Granične policije Herceg Novi, Dejan Janković, kazao je da su veći promet zabilježili i lučki granični prelazi, prenosi RTHN.
„Na graničnom prelazu Debeli brijeg tokom tri dana avgusta evidentirano je 82,86 hiljada putnika što je 18 odsto više u odnosu na prošlu godinu“, rekao je Janković.
Isti trend je i na Graničnom prelazu Kobila gdje je registrovano 23,26 hiljada putnika što je 16 odsto više u odnosu na prošlu godinu, dok je na zajedničkom graničnom prelazu Zupci-Sitnica evidentirano 32,31 hiljada putnika što je pad od četiri odsto.
„Vidno je povećanje prometa na graničnim prelazima sa Hrvatskom, što ne čudi jer je to trend koji se ponavlja iz godine u godinu. Početak je godišnjih odmora u Evropskoj uniji, popularni Feragosto u Italiji. Trend pojačanih prelazaka državne granice započeo je u petak 1. avgusta i nastavljen je tokom cijelog vikenda tako da je samo u nedjelju na ulazu na graničnom prelazu Debeli brijeg registrovano 24,48 hiljada osoba i 6,42 hiljade vozila i to je dan sa najvećim brojem prelazaka od početka godine“, naveo je Janković.
On je dodao da je i na pomorskim graničnim prelazima Kumbor i Zelenika zabilježeno povećanje putnika 36 odsto i devet odsto plovila.
„Očekujemo značajna povećanja dolaska turista preko pomorskih graničnih prelaza. Tradicionalno nam dolaze gosti iz Italije, ali i iz ostalih zemalja EU i avgust je udaran kada je riječ o graničnim pomorskim prelazima“, kazao je Janković.
S obzirom na veliki broj putnika bila su i duža zadržavanja na oba granična prelaza sa Hrvatskom, kao i u jutarnjim satima na zajedničkom graničnom prelazu. Kako je objasnio Janković, koriste pojednostavljivanje procedura graničnih provjera tokom ljetne turističke sezone.
„Imamo zakonske mogućnosti pojednostavljivanja i ubrzanja saobraćaja i to smo koristili u najvećoj mogućoj mjeri. Zadržavanja su bila na graničnim prelazima sa Hrvatskom sat ili više. Na zajedničkom graničnom prelazu Zupci -Sitnica zadržavanja najveća u jutarnjim satima, posebno kada naiđe veliki broj autobusa. Kolege iz BiH skeniraju svakog putnika iz autobusa i obavljaju provjere. Mi imamo mogućnost da turističke autobuse koji idu na jednodnevne izlete kontrolišemo na osnovu spiska i obavimo ih znatno brže“, precizirao je Janković.
U julu je zabilježen pad prometa na graničnom prelazu Debeli brijeg 13 odsto, na Kobili 23 odsto, dok je na Sitnici bio na nivou prošle godine.
Radionica savremene skulpture, u okviru koncepta Feel Hub, održaće se 5. avgusta u Luštica Bay-u, sa početkom u 18:00 časova. Renomirana crnogorska umjetnica Katarina Tomašević Crawford, koja živi i stvara u inostranstvu, pružiće učesnicima radionice priliku da kroz savremeni pristup skulpturi izraze vlastitu poetiku koristeći žicu kao sredstvo crtanja u prostoru.
Tokom dva sata kreativnog rada u intimnoj atmosferi ograničenoj na maksimalno 6 polaznika, stvaraće se trodimenzionalni narativi – oblik, ritam, tišina i pokret u službi ličnog izraza. Inspiracija će se crpiti iz pejzaža Luštice, sopstvenih emocija, svakodnevnih fragmenata i simbola iz mašte. Žica postaje veza između unutrašnjeg doživljaja i vanjskog prostora, između tradicije ručne izrade i savremenog umjetničkog jezika.
Povodom saopštenja kotorske karnevalske grupe “Kraljevina Sveta Vrača”, u kome se navodi da su intervencijom policije i vatrogasne jedinice zaustavljeni i spriječeni da predstave njihovu masku na mjestu koje je predviđeno za to, radi istinite informisanosti javnosti reagovala je Služba zaštite i spašavanja Kotor.
Notorna je neistina da su kotorski vatrogasci učestvovali u spriječavanju karnevalske grupe “Kraljevina Sveta Vrača” da predstavi svoju masku.
Služba zaštite i spašavanja je zaprepaštena saopštenjem karnevalske grupe “Kraljevina Sveta Vrača”, u kome stoji da je intervencijom ove Službe grupa spriječena da predstavi svoju masku na Internacionalnom ljetnjem karnevalu u Kotoru. To nas navodi na sumnju da se radi o zlonamjernoj interpretaciji dešavanja tokom karnevalske povorke, sa kojom pripadnici kotorske Službe zaštite i spašavanja nijesu imali nikakve veze.
Kao i prilikom svake manifestacije ove i slične vrste, posebno kada je više sati saobraćaj kroz grad blokiran u potpunosti, pripadnici Službe zaštite i spašavanja izađu vozilima na predviđenu lokaciju kod TC „Kamelija“, odakle im je, u slučaju potrebe omogućeno brzo reagovanje, posebno kada je u pitanju Stari grad. Na taj način se karnevalska kolona, u slučaju neophodne intervencije, ne bi prekidala.
Tako je bilo i ovoga puta. Pored vozila naše službe, tu su još bila vozila Ispostave kotorske policije. To je procedura koje se sve službe u gradu pridržavaju i koja se pokazala djelotvorna.
Vatrogasna vozila su na odredište stigla u 20:15 sati. Tu su se pozicionirala i čekala da policija da znak da je saobraćaj otvoren za sva vozila u oba pravca. Prethodno nas je policija obavijestila da će saobraćaj biti zatvoren do 22:30 sati.
Što se na trasi kretanja karnevalskih grupa dešavalo, kotorski spasioci nijesu mogli da znaju, jer su bili ispred ili u svojim vozilima. Tek kada je policija krenula, rečeno nam je da pod rotacijom idemo za njima, što smo, misleći da je put otvoren i uradili.
Za nama su krenula i vozila iz pravca Dobrote, koja su čekala puštanje saobraćaja.
Kod Lučke kapetanije, odnosno kod ulaska na parking ispred grada, policija je pod rotacijom i sirenama krenula kroz povorku koja se razmakla da ih propusti. Mi smo tada vozila zaustavili i ugasili rotaciju. Što se dešavalo na ulici, saznali smo tek kasnije.
Poslije desetak minuta nastavili smo kretanje pod rotacijom i došli do sredine gradske rive. Tu smo sačekali da se završi predstavljanje jedne grupe, i nastavili ka zgradi vatrogasnice u koju smo ušli nekoliko minuta prije 23 sata.
O čemu se radi i što se u večeri karnevala dogodilo, vjerujemo odgovor će dati kotorska policija. Jer ona jedina zna svu istino i može da je saopšti javnosti. Na taj način će se spriječiti sve špekulacije, pa i ovakvo besklupulozno napadanje pripadnika Službe zaštite i spašavanja koja je tu bila jedino u funkciji pružanja pomoći i potrebe spašavanja prije, tokom i nakon završetka karnevalske svečanosti.
Napad na pripadnike Službe od strane, ipak vjerujemo neodgovornih pojedinaca, nedovoljno obaviještenih i brzopletih u etiketiranju, smatramo kao propust koji nije imao za cilj da se vatrogascima napakosti i da se predstave kao rušitelji kotorske tradicije, kakav je i karneval.
Tim prije što je opšte poznat učinak kotorskih vatrogasaca u pomoći prilikom organizovanja tradicionalnih kotorskim manifestacija, u kojima aktivno učestvuje većina zaposlenih.
Naglašavamo da nas ni jedan medij koji je ovu vijest pompezno objavio nije zvao kako bi je prethodno provjerio, kaža se u saopštenju SZP Kotor koje potpisuje komandir Maksim Mandić.
Međunarodni festival KotorArt i ove godine organizuje Pjacu od knjige, koja će se održati u utorak i srijedu, 5. i 6. avgusta, u Kreativnom habu u Kotoru, s početkom u 21 čas i 30 minuta.
U fokusu razgovora dvije književne večeri, pod nazivima „Prisjećanja su rasuta kao krhotine stakla…“ i „Moj rat je bolji od tvog rata“, biće žensko iskustvo rata i traume, etičko i poetsko suočavanje sa nasiljem kroz književnost, otpor dominantnim patrijarhalnim narativima, intergeneracijski prijenos sjećanja, kao i kritika kulture poricanja u društvima koja se nisu suočila sa sopstvenom prošlošću. Urednica programa Pjace od knjige je Maja Mrđenović, filološkinja opšte književnosti i teorije književnosti.
Prve večeri, 5. avgusta, biće održan okrugli sto „Prisjećanja su rasuta kao krhotine stakla… i u tom kovitlacu sve se opet odvijalo ispočetka“, koji će moderirati Jasmina Bajo, bibliotekarska savjetnica i filološkinja iz Kotora. Gosti večeri biće dvije književnice: Tanja Stupar Trifunović, nagrađivana autorka romana, poezije i grafičkog romana, dobitnica Nagrade Evropske unije za književnost i nagrade Vasko Popa, čije stvaralaštvo istražuje fragilnost sjećanja, identitet i žene u savremenom društvu, kao i Milena Đorđijević, književna kritičarka, urednica programa u Narodnoj biblioteci Srbije i autorka brojnih eseja, intervjua i teorijskih tekstova koji se bave književnošću i njenim mjestom u savremenom društvu.
U romanima Duž oštrog noža leti ptica Tanje Stupar Trifunović i Sezona berbe Magdalene Blažević rat je prikazan kroz intimnu, žensku perspektivu, koja umjetnički oblikuje ličnu i istorijsku traumu nasuprot dominantnim patrijarhalnim narativima. Kroz radoznale, neposlušne junakinje koje se odupiru društvenim normama, autorke grade poetski, snažan svijet u kojem se prepliću ljubav, gubitak, nasilje i sjećanje, uvek u sijenci napuštenog doma koji više ne može biti dom.
Drugog dana, 6. avgusta, u okviru okruglog stola „Moj rat je bolji od tvog rata“, moderatorka Maja Mrđenović, teatrološkinja i kritičarka, vodiće razgovor sa dvije izuzetne sagovornice: Natašom Nelević, spisateljicom, pozorišnom kritičarkom i feminističkom teoretičarkom, poznatom po svom radu na feminističkoj reviziji istorije i preispitivanju nasljeđa jugoslovenskog prostora, i Mirjanom Drljević, autorkom romana Niko nije zaboravljen i ničega se ne sećamo, finalistkinjom NIN-ove nagrade i nagrade Meša Selimović, čije djelo tematizuje lične i kolektivne traume kroz savremeni prozni izraz.
U romanima Mali roman o blatu Nataše Nelević i Niko nije zaboravljen i ničega se ne sećamo Mirjane Drljević, junakinje iz savremenog doba kroz lična sjećanja preispituju prošlost: od Drugog svjetskog rata, preko socijalizma i ratova devedesetih, do savremenog doba tranzicije. Autorke kroz njihovo posredno ili nasljedno traumatsko iskustvo grade etički otpor kulturi poricanja, nastojeći da pisanjem svjedoče, a ne da zaborave, i time otvore prostor za moralno suočavanje sa društvenim nepravdama.
Kroz teme rasutih sjećanja, ratnih trauma, identiteta i feminističkih perspektiva, Pjaca od knjige nudi prostor za dijalog o književnosti kao alatu za sjećanje, otpor i razumijevanje savremenog svijeta i neizbrisivih tragova prošlosti.
Ulaz na događaje je slobodan, a organizatori pozivaju sve zainteresovane da prisustvuju i daju doprinos razgovoru kroz pitanja, komentare i razmjenu mišljenja.
Snažno olujno nevrijeme koje je u nedjelju kasno pogodilo dijelove Hrvatske, posebno područja Visa, Biševa i Sveca, havarisalo je više plovila iz kojih je, brzom intervencijom vatrogasaca, spašeno 16 osoba, rečeno je iz Županijskog vatrogasnog operativnog centra Split, prenosi Anadolu.
Najprije se, kako prenosi Hina, na Biševu nasukala jedrilica, a potom je intervencijom vatrogasaca sa četiri plovila spašeno šest osoba.
Potom je u Komiži, oko 20,30 sati, u katamaran prodrla voda te je intervencijom deset vatrogasaca spašeno šest osoba.
Na ostrvu Svetac se također nasukala jedrilica, ali su intervencijom vatrogasaca spašene četiri osobe, rekli su u Vatrogasnom centru.
Utakmica u Splitu između Hajduka i Istre je privremeno bila odgođena zbog nevremena.