22.1 C
Kotor

Slušaj online radio

Tivatski aerodrom dobio dosta zahtjeva za slotove, ali neizvjesno hoće li se i sve najavljene linije realizovati

Aerodrom Tivat

Zahtjeve za slotove za letjenje na aerodromu Tivat, ne računajući novu crnogorsku nacionalnu aviokompaniju Air Montenegro koja računa na prethodne slotove prizemljenog Montenegro Airlinesa, do sada je podnijelo ukupno 26 aviokompanija iz Evrope i sa Bliskog Istoka.

Ipak, za sada je neizvjesno da će sve one i realizovati najavljene letove  za ukupno čak 34 najavljene destinacije u Istočnoj i Zapadnoj Evropi, odnosno prema Izraelu.

To se prije svih odnosi na ruske avioprevoznike koji su prema ranijijm najavama, za Tivat trebali da počnu da lete već od 1.maja. Taj početak letova i prije je bio pod znakom pitanja zbog epidemiolođke situacije sa koronavirusom u  Crnoj Gori, ali je nakon njenog postepenog pobojšanja i početka vakcinacije crnogorskih građana, sada ispao novi problem jer se Crna Gora u međuvremenu pridružila novim ekonomskim sankcijama koje je EU uvela Rusiji zbog postupanja ruskih vlasti sa tamošnjim opozicionarom Aleksejom Navajnim. Insistiranje naše vlasti da po svaku cijenu slijedi politiku EU koja uvodi nove sankcije Rusiji, moglo bi nas vrlo skupo koštati ako zbog toga Moskva ne dozvoli svojim aviokompanijama da narednih mjeseci lete za Crnu Goru jer je slotove na tivatskom aerodromu do sada zatražilo sedam ruskih kompanija, predvođenih nacionalmnim avioprevoznikom te države, kompanijom Aeroflot. Ta i kompanije Pobeda, S7 Airlines, Rossiya, Nord Star i Ural Airlines zatražile su slotove za svakodnevne letove za Moskvu za aerodrome Domadedovo, Vnukovo i Šeremetjevo, takođe svakodnevni saobraćaj za Sankt Petersburg, dok je Ural najavio i letove za Ekateringburg jednom sedmično.

I dok Rusi još „vise u vazduhu“, najbrojniji i najfrekvetniji strani prevoznici ovog ljeta na aerodromu Tivat mogle bi biti aviokompanije iz Ukrajine. Tivat bi tako tokom ljeta trebao da ima svakodnevne letive za Kijev kompanija Ukraine International Airlines, Windrose i Skyup, dok bi pored tih, za druge ukrajinske gradove (Odesa, Zaporožje, Harkov i Ljvoj) prema trađžnim slotovima, trebalo da saobraćaju i kompanije Bravo Airways i Jonika.

Aerodrom tivat foto S.L

Dosta slotova zatražila je i bjeloruska nacionalna aviokompanija Belavia koja bi iz Minska za Tivat trebalo da počne da leti već krajem aprila i da postepeno tokom ljeta na toj liniji povećava broj sedmičnih letova dok ih ne bude jedan svakog dana u sedmici. Osim ovih, Blevia je tražila slotove i za dva sedmična leta za Tivat iz Bresta, te po jednu rotaciju nedjeljno iz Gomela, Grodna i Vitebska.

Trenutno najznačajniji partner tivatskog aerodroma,  srpska nacionalna aviokompanija Air Serbia sada ima devet sedmičnih rotacija na liniji Beograd – Tivat a ovog će ljeta, prema traženim slotovima, imati čak 30 sedmićnih letova na toj liniji. Od 12.juna Air Serbia će saobraćati i dva puta nedjeljno na liniji Tivat-Niš.

Aerodrom Tivat – foto S.L.

Kompanija Azerbaijan Airlines najavila je da će od 1.jula jednom nedjeljno letjeti na liniji Baku-Tivat, dok je izraelski Israir od sredine maja trebalo da ima ukupno pet sedmičnih rotacija na relaciji Tel Aviv-Tivat. Estonski Smartlinx bi prema najavama, od početka juna trebalo da dva puta sedmično leti na linji Talin-Tivat, dok su saobraćaj sa Tivtom najavila i dva poljska avioprevoznika – nacionalna aviokompanija te države LOT, te  Enter Air i to iz Varšave, Katovica i Poznanja, najčešće sa po jednom sedmičnom rotacijom po prevozniku na svakoj od ovih linija.

Što se zapadnoevropskih prevoznika tiče,  njemačka nacionalna aviokompanija Lufthansa od druge polovine maja uvodi letove za Franfurt i Minhen jednom nedjeljno, dok če njemački loukoster Eurowings saobraćati iz Tuivta po dva puta nedjeljno za Štutgart, odnosno Diseldorf. Švajcarski Edelweiss od 1.jula letjeće jednom nedjeljno na relaciji Tivat-Cirih, dok bi francuski loukorster Transavia već od druge polovine ovog mjeseca trebalo da počne da dva puta sedmično saobraća na relaciji Pariz-Tivat. Od polovine maja Luxair uvodi letove jednom sedmično za Luksemburg, dok će belgijski TUI Fly u drugoj polovini aprila početi sa letovima na relaciji Brisel-Tivat, a od sredine juba uvesti i liniju za Ajndhoven.

Britanska lou kost kompanije EasyJet najavila je da će ovog ljeta iz Tivta letjeti za London, Mančester, Berlin i Ženevu i na svakoj od tih linija imati po dvije rotacije nedjeljno.

Izvor:S.L.

Najčitanije