Turistička ponuda budvanske rivijere predstavljena je na jednom od najznačajnijih centralno-evropskih sajmova turizma, 30. Međunarodnom sajmu turizma „Holiday World & Region World“ koji se održao od 18. do 20. marta u Pragu.
Pored Turističke organizacije opštine Budva, koja je bila nosilac sajamskog nastupa, svoju ponudu je predstavila i turistička privreda Budve – hoteli „Ami“ i „Vivid Blue“ kao i hotelska grupa „Montenegro Stars“, zatim lokalne turističke organizacije Kotora, Herceg Novog, Podgorice, Ulcinja, Bara, Tivta, Kolašina, Nacionalna turistička organizacija Crne Gore, turistička privreda Crne Gore i nacionalna avio-kompanija Air Montenegro.
U okviru učešća na ovom sajmu, Nacionalna turistička organizacija Crne Gore je u saradnji sa avio-kompanijom Air Montenegro organizovala B2B radionicu i press konferenciju za turoperatore i medije iz Češke i Slovačke.
Na B2B radionici, predstavnici turističke privrede Crne Gore održali su sastanke sa oko 30 turoperatora sa ovih tržišta koji su iskazali značajno interesovanje da uvrste Crnu Goru u svoje programe putovanja za predstojeću sezonu. Press konferenciji su prisustvovali neki od najznačajnijih čeških i slovačkih medija, a ovom prilikom je predstavljena turistička ponuda Crne Gore i najavljen novi direktni let nacionalne avio-kompanije Air Montenegro na relaciji Tivat-Prag, koji će biti uspostavljen za predstojeću sezonu dva puta nedjeljno počevši od 14. juna.
Promotivni događaj i crnogorski štand na sajmu u Pragu posjetila je otpravnica poslova Ambasade Crne Gore u Beču, Marija Lakić Barfus.
U neformalnim razgovorima sa pojedinim češkim medijima, turoperatorima i potencijalnim gostima, došlo se do više informacija o navikama čeških turista, saznanja da se sve više okreću prirodi, odnosno aktivnom turizmu (pješačenje, biciklizam, planinarenje, izleti i slično), te da je, pored mora i plaža, njihovo interesovanje usmjereno i na nacionalne parkove i njihovu ponudu. Iskazano je i posebno interesovanje za cijene u hotelskom smještaju.
Predstavnici budvanske hotelske grupe „Montenegro Stars“ iskazali su zadovoljstvo učešćem na sajmu, značaj uvođenja direktne avio-linije sa Češkom i posebno zadovoljstvo održanom B2B radionicom koja je pružila priliku predstavljanja ponude putem direktnih sastanaka sa češkim turoperatorima.
Međunarodni sajam turizma „Holiday World & Region World“ ove godine okupio je 700 izlagača iz 42 države i preko 30.000 posjetilaca i profesionalaca iz oblasti turizma.
Imajući u vidu pozitivne utiske turističkih poslenika sa sajma turizma u Pragu, direktnu avio-povezanost, liberalizovane mjere ulaska u Crnu Goru, činjenicu da turisti iz Češke i Slovačke u najvećoj mjeri biraju mediteranske zemlje za putovanja, može se zaključiti da Crna Gora ima veliku šansu da se tokom 2022. godine visoko pozicionira kao destinacija za odmor na ovim tržištima.