Projekat žičare Kotor – Lovćen uticaće na promjenu turističke ponude kruzing kompanija, odnosno njihovih operatera, saopštili su iz Luke Kotor i dodali da treba pronaći optimalan model transporta putnika od luke do žičare.
U tom preduzeću, čiji je većinski vlasnik Opština Kotor sa blizu 57 odsto akcijskog kapitala, saopštili su da je problem odvijanja transporta putnika iz luke do buduće žičare „integralan za grad Kotor“.
Zamjenik izvršnog direktora za marketing i razvoj u tom preduzeću, Ljubo Radović, kazao je za Radio Kotor, da je luka „recepcija“ za turističku destinaciju.
„Naš posao je pružanje usluga u kotorskoj luci. Taj segment već ulazi u kategoriju turističkog proizvoda i Luka Kotor, u tom kontekstu, može da bude jedan od činilaca i partnera u smislu da se pokuša iznaći neki model koji bi bio najoptimalniji za cijelu zajednicu. Mislim da bi ova prilika bila i dobar put da se pozovu sve one zainteresovane strane, u svakom slučaju institucije“, rekao je Radović.
On je naglasio da je žičara, kao objekat koji se nalazi na deset minuta od kotorske luke, projekat u najsavremenijem smislu, tehnološkom i turističkom, dostupan svim kategorijama putnika sa brodova.
Projekat je visoko sofisticiran, što znači da svi putnici, uključujući i osobe sa invaliditetom (OSI), imaju priliku da obiđu tu destinaciju, za razliku od nekih drugih, poput autobusa ili izleta, gdje su objektivno, ili zbog nemogućnosti i neadaptiranosti sredstava koja služe za trasport, jednostavno limitirani.
“Dakle, ovo je nešto što će biti senzacija na višem nivou. Mislim da je pravo vrijeme da se pokuša napraviti sinhronizacija, u smislu da se iznađu modusi kako i na koji način će se usmjeravati i organizovati, jer znamo da luka ima ograničen kapacitet za prijem autobusa”, dodao je Radović.
Prema njegovim riječima, projekat žičare je jedinstven, “jer ste za deset minuta sa pjene od mora na 1,5 hiljada metara nadmorske visine na visoravni Kuk”.
“Ne može se naći uporedivi sadržaj jedne takve turističke ponude. S druge strane, imamo i realno problem, s obzirom na to da će kapacitet putnika koji se očekuje u ovoj godini biti intenzivan, za razliku od ranijih godina“, smatra Radović.
On je objasnio da su prošle godine, zbog korone, kruzing kompanije imale restriktivnu politiku. Početkom godine primale su samo 30 odsto, tokom ljeta podigle na preko 50 odsto i tek u jesenjim mjesecima imale pune kapacitete na brodovima.
„To su bile njihove politike. Zato je broj putnika i manji prošle godine. Ove godine je to potpuno otvoreno. Mislim da će biti veliki izazov kako i na koji način da se uspostavi taj logistički sistem. Naravno, tu u prvom redu moraju i druge javne institucije u Kotoru da uzmu učešće“, naveo je Radović.
Predsjednik Opštine Kotor, Vladimir Jokić, nedavno je saopštio da će žičara biti otvorena “prije ili u toku turističke sezone”.
Planirana trasa žičare počinje od lokaliteta Dub u Kotoru i vodi do lokaliteta Kuk na planini Lovćen.
Lokacija terminala Dub nalazi se unutar Grbaljskog polja, 200 metara od puta Budva – Tivat i 500 metara od aerodroma Tivat. Lokacija terminala Kuk nalazi se na visoravni Kuk na planini Lovćen, na 1,35 hiljada metara nadmorske visine.
Visinska razlika između polazne i krajnje stanice biće 1,32 hiljade metara.
Kako je ranije saopšteno, projektovani kapacitet žičare je na nivou od 1,2 hiljade putnika po satu, a očekivani broj putnika tokom prve godine njenog rada biće 400 hiljada ljudi.
Žičaru će opsluživati 40 gondola, a vrijeme putovanja biće nepunih 11 minuta.