Monodrama “Neodustajanje” autorke Marije Medenice, biće izvedena u okviru KotorArta u četvrtak, 25. jula od 21.30h u Samostanskom kompleksu Sv. Nikole u Prčanju. Odovo dramsko djelo tematizuje fenomen pozorišta iz zakulisne perspektive i predstavlja na neki način „virenje kroz ključaonicu“ u intimni prostor jedne glumice. Njeno stasavanje u umjetničkom svijetu ispunjeno je brojnim izazovima i dilemama, a najvažnija odluka koju treba da donese jeste da li da odustane od pozorišta. Rad sa autorkom je i za kompozitorku bio velika inspiracija.
-U procesu rada s glumicom Marijom Medenicom pokušala sam da napravim muziku koja je njen partner. Onaj sloj teksta koji se nikad ne napiše ili izgovori. Slojevitost Marijinog umjetničkog bića je toliko bogata da mi je bilo čak i jako jednostavno da se razmaštam i iskomponujem muziku koja će joj pomoći da ’ne odustane’ od one najiskrenije ideje da stvori jedan artistički komad. Ona govori u ime svih nas koji smo na tom putu istine ili bar pokušavamo da budemo, istrajemo i ne odustanemo. Glas u songu je Marijin vapaj i njena iskrena, čista ispovest o tome gde nam je teatar, njen pevani monolog u kome nas upozorava i opominje gde smo svi mi u današnjem svetu. Zahvalna sam na ovom procesu, istakla je Irena Popović Dragović, kompozitorka.
Saradnici koji učestvuju u projektu su Divna Stojanov i Maja Grgić, saradnice na tekstu i režiji, Irena Popović Dragović, kompozitorka, Marina Sremac, kostimografkinja, Igor Ljubić, dizajner svjetla, Sofija Paskoski, dizajner tona, Milica Rakonjac, dizajner plakata, Srđan Daroški, fotografije, Igor Greksa, saradnik na scenskom pokretu i Srđan Radaković, saradnik na izradi video-materijala.
Predstava se realizuje u saradnji sa festivalom Wild Beauty Art i Savezom dramskih umjetnika Vojvodine.
Marija Medenica, glumica, nakon završene Gimnazije u Obrenovcu i tri godine studija na grupi za Srpsku književnost i jezik na Filološkom fakultetu u Beogradu, upisala je glumu na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi prof. Borisa Isakovića. Zaposlena je u Srpskom narodnom pozorištu od maja 2008. godine. Igrala je i u predstavama drugih pozorišta, kao i na filmu. Petneast godina je vodila dramski studio Ćoše u Obrenovcu, gdje se, osim pedagoškim radom, bavila i režijom. Doktorirala je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu 2022. godine. Pored uloge u predstavi Jevanđelje po F. M. Dostojevskom (režija Jernej Lorenci), među posljednjim ulogama u Srpskom narodnom pozorištu igrala je Fridu (Kafka mašin, režija Veljko Mićunović), Kapo (Život se sa mnom mnogo poigrao, Davida Grosmana, režija Dino Mustafić), Ditu i Mariju (Berlinski zid, tekst i režija Željko Hubač).