u Dvorani Park Herceg-Novi, u petak, 15. aprila u 20, 30 sati biće odigrana predstava Pogled s mosta, u režiji Milana Karadžića, po tekstu Artura Milera.
Prodaja ulaznica od 9h do 12h i od 18h do 20h. Rezervaciju ulaznica možete izvršiti u istim terminima. Cijena ulaznice po pozorišnoj prestavi je 5 eura.
RIJEČ REDITELJA
…”Svi mi volimo nekoga, ženu, djecu – svaki čovjek ima nekoga koga voli. Ali ponekad… ima previše. Ima previše te ljubavi i to krene tamo gdje ne smije. Čovjek vrijedno radi, podiže dijete, ponekad je to svastikina ćerka, ponekad čak vlastita ćerka, i on to nikada ne uviđa, ali tokom godina – ima previše ljubavi prema ćerki, ima previše ljubavi prema svastikinoj ćerki.Te stvari moraju jednom da prestanu. Dijete mora da odraste i ode, a čovjek mora da nauči da zaboravi.” (Artur Miller, „Pogled s mosta”)
Izvršna producentkinja: Ivana Mrvaljević
Režija: Milan Karadžić
Prevod teksta: Đorđe Krivokapić
Dramaturg: Nebojša Bradić
Kostimograf: Dragica Laušević
Idejno riješenje scenografije: Nebojša Bradić
Izbor muzike: Milan Karadžić i Slavka Nelević
Koreograf: Slavka Nelević
Lektor: Dubravka Drakić
Uloge:
Alfijeri – Boro Stjepanović
Edi – Mladen Nelević
Ketrin – Marija Đurić*
Bitris – Ivana Mrvaljević
Marko – Emir Ćatović
Rodolfo – Vule Marković*
Inspektor – Željko Radunović
*studenti III godine FDU Cetinje, studijski program gluma u klasi prof. Branislava Mićunovića
Šef scenske produkcije: Nikola Krstić
Inspicijent: Slavka Nelević
Organizator: Darko Bjelobrković
Majstor svjetla: Vlado Lalović
Asistent majstora svjetla: Gavrilo Lopičić
Majstor tona: Predrag Vuković
Slikarski radovi: Dejan Radonjić
Vajarski radovi: Stanislav Nikičević
Šminkerka: Nada Mijović
Asistentkinja šminkerke: Žana Ćetković
Rekvizita: Velimir Čukić
Garderoberka: Nevenka Todorović
Dekorateri: Vlado Milić, Marko Lopičić, Ilija Bogićević, Jovan Maslovarić
Krojački radovi: Vesa Karanović i El Fashion
Izrada scenografije: Momir Milić
Korepetitor: Vjera Nikolić
Dizajn promo materijala: Roman Đuranović
Fotograf: Ana Kašćelan
Producent: Ana Medigović
Produkcija i tehnička realizacija: Gradsko pozorište Podgorica
RIJEČ DRAMATURGA
Kao socijalistički intelektualac koji je pisao u vrijeme političkog sivila i poraza, Artur Miler je mogao da vrednuje tragediju američke radničke klase koja je na mnogo načina međusobono podijeljena, bespomoćno neefikasna i nije u stanju da vidi izlaz. Miler je imao duboko razumijevanje za svijet čije je protivrječnosti, zabune i mogućnosti svejdočio i vrednovao, ali u njemu je uočavao snage za ublažavanje i reparaciju. Ozbiljnost njegove socijalne vizije prepoznaje duboki smisao tragedije pojedinaca, koji predstavlja građu njegovih drama. Generacije pisaca na koje je Miler uticao, počevši od „mladih gnijevnih ljudi” u Britaniji, do današnjih mladih autora koji eksplicitno pišu o ljudskom tijelu i tijelu politike, daju novi izraz ovom demokratskom posvećenju.
Na pitanje: „Da li ikada razmišljate o tome šta će biti vaše nasljeđe?” Artur Miler je odgovorio: „Nekoliko dobrih uloga za glumce.” Milera će se uvek sjećati glumci koji su igrali te dobre uloge i publika koja je vidjela napisane drame „koje se bave suštinskom dilemom šta znači biti čovjek.” Generacije najpoznatijih glumaca širom svijeta na scenu i filmsko platno donose Milerove likove, naše savremenike. Trenutno se na Brodveju i Vest Endu igraju Smrt trgovačkog putnika i Pogled s mosta. Nekada subverzivni autor koji je bio optuživan za komunizam, danas je pisac mejnstrima. Omiljeni autor šezdesetih godina prošlog vijeka, kada je kao kritičar američkog sna bio poželjan zapadni autor u jugoslovenskim pozorištima, danas bi itekako imao šta da progovori o našoj stvarnosti.
Artur Miler je vjerovao da drama treba da bude posvećena istraživanju stvarnosti, a ne propagandi ideologije. „Drama je čin svjedoka, ne advokata.”, kako je govorio južnoafriči pisac Atol Fugard. U godini kada svjetski teatar obilježava stogodišnjicu rođenja Artura Milera vjerujemo da će predstava „Pogled s mosta” Gradskog pozorišta iz Podgorice potvrditi status modernog klasika i omogućiti jedinstveno iskustvo izvođačima i publici.