26.2 C
Kotor

Slušaj online radio

Lokalna obilaznica oko Herceg Novog u fazi izrade glavnog projekta, za brzu saobraćajnicu čeka se idejno rješenje

Brza saobracajnica-Boka- Montepu

U okviru Prostorno-urbanističkog plana opštine Herceg Novi, koji je u završnoj fazi izmjena i dopuna, tretirana je i buduća trasa zaobilaznice od Sutorine, preko Mojdeža, Ratiševine, Sušćepana, Trebesina, Poda, Sasovića do Zelenike.

Monteput je organizovao tender, za izradu idejnog rješenja za dionicu brze saobraćajnice, od Herceg Novog do Budve, prelazak preko Bokokotorskog zaliva. Početak brze saobraćajnice je u zoni Debelog brijega, zatim ide zaleđem Herceg Novog dolazi do Tivta ili Kotora i vezuje se na dionicu, čiji je koridor jedinstven od zone Bratešiča ka Budvi.

Lokalnu zaobilaznicu radiće opština Herceg Novi, dok je država nadležna za brze saobraćajnice, objašnjava za RTHN obrađivač plana, član Savjeta za reviziju Prostornog plana u državnoj komisiji, rukovodilac opštinske komisije za PUP, savjetnik za arhitekturu i urbanizam u Agenciji za izgradnju i razvoj grada, Ranko Kovačević.

– To su dva nivoa. Lokalna saobraćajnica je zapravo lokalna ulica. Ima dvije trake i povezuje zaleđe od Sutorine, Trebesina, Poda, Sasovića do Zelenike. To je prva faza. Druga faza zaobilaznice podrazumijeva da od Zelenike, ide zaleđem rivijere i izlazi na Kamenare. Državna zaobilaznica, u punom značenju te riječi, je na većoj visini, nego što je opštinska – uporedio je Kovačević.

Herceg Novi – foto Vuk Ilić

Za brzu saobraćajnicu predviđena je trasa Sutorina – Mojdež – Kameno – Bijela – Verige, gdje je (kako kažu oni što rade prostorni plan države), planiran prelazak sa jedne na drugu stranu Bokokotorskog zaliva.

– Oni nisu definisali da li je to most, tunel ili nešto drugo, što mislim da je trebalo uraditi. Zbog određenog protivljenja, kako oni kažu, organizacije UNESKO, a mislim da taj most smeta domaćima, koji su dali predlog da ta brza saobraćajnica iz Sasovića, preko Kumbora, pređe na Lušticu i da ide preko Zabrđa prema Tivatskoj opštini – smatra Kovačević.

Prednost lokalne saobraćajnice – što će Mojdež, Trebesin, Podi, Sasovići biti međusobno povezani i direktno sa magistralom, (dok bi brzom saobraćajnicom bilo nekoliko rampi za konekciju sa gradom). Zaobilaznica ima više uloga, između ostalog, bi u značajnoj mjeri rasteretila saobraćaj na magistrali:

– Lokalna zaobilaznica je ulica, ima dvije trake. Svako iz svoje kuće može da izađe na tu ulicu. Zaobilaženje jeste jedna od uloga, ali nije konačna. Ona služi da poveže naselja u zaleđu, tako da iz Mojdeža ne mora da se ide na magistralu, pa na kružni tok u Meljinama, potom da se penje na Pode ili iz Zelenike u Sasoviće, čime se povećava saobraćajna gužva na već preopterećenoj magistrali. Zabilaznica će omogućiti da se brže saobraća iz naselja u naselje i da se zaobiđu velike gužve na magistrali, posebno tokom ljetnje sezone – ocijenio je Kovačević.

Izvor:RTHN

Najčitanije