17.9 C
Kotor

Slušaj online radio

Luković dobar Mossadu, ali ne i DF vođenom Odboru direktora ACG

Aerodrom Tivat – foto Boka News

Menadžment Aerodroma Crne Gore (ACG) predvođen dosadašnjim v.d. izvršnog direktora Ognjenom Jovovićem (DF) odlučio je da u sred turističke sezone, bez ikaklvog opravdanja smijeni višegodišnjeg načelnika Službe bezbjednosti aerodroma Tivat Boška Lukovića i da na njegovo mjesto dovede dosadašnjeg KD kontrolora (rentgenistu) sa Aerodroma Podgorica koji je u međuvremenu završio sedmodnevni online kurs o radu aerodromske službe bezbjednosti, organizovan u Hong Kongu.

Na uvid smo imali i dopis koji je menadžment ACG uputio Lukoviću, odnosno „Ponudu za zaključivanje Aneksa ugovora o radu i razlozima za zaključivanje ugovora o radu koji se odnosi na raspoređivanje na drugi odgovarajući posao zbog potreba procesa i organizacije rada“ od 15.jula. Tim dokumentom menadžment sa Jovovićem na čelu, Lukoviću nudi da ovaj potpiše aneks ugovora o radu kojim bi sa mjesta šefa Službe bezbjednosti aerodroma Tivat koje on pokriva već godinama, biio premješten na radno mjesto „stručni saradnjik u službi bezbjednosti“ koje je sada upražnjeno. Navode da postoji potreba za popunjavanjem ovog radnog mjesta i Lukoviću daju rok od osam dana da se izjasni o njihovoj ponudi da pređe na nižu poziciju sa nižom platom.

„Ukoliko zaposleni (Luković-prim.aut.) odbije da zaključi aneks ugovora o radu…poslodavac može da otkaže ugovor o radu bez vođenja disciplinskog postupka utvrđivanja odgovornosti.“- piše pored ostaloga u dopisu menadžmenta ACG aktuelnom šefu Službe bezbjednosti Aerodroma Tivat, ali se ne navodi nijedan razlog zbog čega Jovović i ekipa iz Odbora direktora ACG smjenjuju Lukovića.

On, kako sazanajemo, nema nikakav propust u radu, niti su nadleženi inspekcijski organi iz Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore koji redovno i višestruko provjeravaju rad službe bezbjednosti, ikada imali ozbiljniju zamjerku na njen rad na Aerodromu Tivat.

Naprotiv – Luković važi za izuzetnog profesionalca u svom poslu koji ne pravi kompromise sa strogim međunarodnim i nacionalnim pravilima bezbjednosti u vazdušnim lukama, te je zbog toga on, kako saznajemo, više puta proteklih mjeseci javno upozoravao aktuelni menadžment ACG na propuste i probleme koje njihova praksa vođenja kompanije stvara Službi bezbjednosti, pogotovo kada je u pitanju nepravovremeno angažovanje, obuka i ssrtiofikacija adekvatne sezonske radne snage u tzv.kontradiverzionim timovima – kontrolorima na rentgen i drugim aparatima koji pregledaju putnike i njihov prtljag prije ukrcaja u avione.  Zbog toga Aerodrom Tivat trenutno u sred sezone, radi sa samo jednom raspoloživom linijom KD kontrole na kojoj se u dvije smjene, smjenjuje ukupno samo 10 raspoloživih i sertifikovanih KD kontrolora, umjesto sa tri linije kako je to ranijih godina u špicu sezone bio slučaj. Na nedovoljan broj KD osoblja na aerodromu Tivat prekjuče je menadžment ACG oštro upozorila i Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore čiji je inspektor za bezbjednost izvršio audit na aerodromu i naložio menadžmentu da pod hitno, poveća broj adekvatno obučenog i sertifikovanog KD osoblja na tom aerodromu. Zbog nedostatka osoblja, prekjuče je umalo došlo i do značajnih kašnjenja aviona u odlasku sa aerodroma Tivat pa je i rukovodstvo Službe bezbjednosti, uključujući i samog načelnika Lukovića, moralo da „uskače“ na liniju KD kontrole da ne bi došlo do zastoja.

Iz Odbora direktora ACG koji čine predsjednik Nebojša Đoković (DF), Ognjen Jovović (DF), Boro Todorović (PzP),  Branko Vuković (Denokrate) i Eldin Dobadžić (URA), nisu odgovorili zašto u sred sezone, smjenjuju načlelnika Službe bezbjednosti aerodroma Tiv at i na njegovo mjesto dovode čovjeka iz Podgorice koji uopšte ni ne poznaje tivatski aerpodrom niti njegove karakteristike od značaja za održavanje traženog bezbjedonosnog nivoa vazduhoplovnih operacija. Niti jedan član Odbora direktora ACG inače, nema nikakve stručne veze sa vazuhoplovstrnom i vazdušnim saobraćajem, ali su oni ipak ovaj izuzetno bitan potez koji može dovesti do brojnih problema u radu aerodroma Tivat, čak i do njegovog zatvaranja od strane vrhovne vazduhplovne vlasti –Agencvije za civilno vazduhoplovstvo, povukli iza leđa novom izvršnom direktoru ACG – vazduhoplovnom stručnjaku iz Makedonije Goranu Jadreovskom. On je za izvršnog direktora ACG izabvran na  međunarodnom konkursu početkom juna, ali je tek prije dva dana Jadreoski i formanlno preuzeo tu dužnost, a u međuvremenu Jovović i ekipa iz Odbora direktora ACG su mu napravili niz problema sa lošom pripremom sezone, nedovoljnim brojem radbnika i smjenama nekih od ključnih dosadašnjih rukovodilaca stručnih službi poput Lukovičća, koji su iz ugla novog menadžmenta politički nepoželjni.

Boško Luković naime, je na mjesto načelnika Službe bezbjednosti aerodroma Tivat došao za vrijeme dok su ACG-om suvereno upravljale Socijaldemokrate ali on, kako saznajemo nikada nije zvanilno bio član SD-a i prije toga je skoro 30 godina radio na aerodromu. Upravo zahvaljujući njemu i načinu na koji je on postavio rad Službe bezbjednosti, ACG su preko aerodroma Tivat, a ne preko aerodroma Podgorica, prije par godina ispunili stroge uslove za tzv. One Stop Security  regulatorni okvir Evropske Unije kada je bezbjednost aerodroma i putnika u vazdušnom saobraćaju u pitanju. Naime, One Stop Security je  regulatorni okvir koji prepoznaje da je Crna Gora jedna od malobrojnih zemalja čiji su standardi bezbjednosti na aerodromima na nivou regulativa Evropske Unije. Ovo omogućava putnicima sa crnogorskih aerodroma da preskoče dodatne sigurnosne provjere pri transferima letova unutar EU.

Boško Luković je i najzaslužniji za to što je Služba bezbjednosti Aerodroma Tivat ispunila i ultrastroge kriterijume izraelskih bezbjedonosnih službi kada je u pitanju bezbjednost izraelskih aviona i njihovih putnika koji su svuda u svijetu, izloženi najvećem riziku od potencijalnih terorističkih napada i drugih vidova ugrožavanja bezbjednosti. Izraelski bezbjedonsni zvanilnici koji prate letove njihove kompanije “Israir” za Crnu Goru izuzetno su zadovoljni saradnjom sa dosadašnjim šefom Službe bezbjednosti aerodroma Tivat koji je zahvaljujući njihovoj preporuci, nedavno ugostio čak i jedan avion izraelske nacionalne avikompanije El Al koja po strogosti bezbjedonosnih mjera koje primjenjuje, nema premca u svijetu. Luković i njegoviu najbliži saradnici su zbog svojih odličnih odnosa i saradnje sa Izraelcima svojevremeno čak bili ui njihovi gosti na višednevno trenig programu izraelske tajne slušbe Mossad u Tel Avivu.

Menađžment ACG nije odgvorio na pitanje zašto smjenjuju načelnika Službe bezbjednosti aerodroma Tivat sa ovakvim stručnim referencama i besprekornim dosijeom. Nema ni odgovor zbog čega su nedavno rukovodiocima Službi bezbijednosti na oba aerodroma da službena vozila koja koriste i koja bi po prirodi posla koji obavljaju, morali da imaju na raspolaganju 24 sata dnevno, naložili da ih nakon isteka redovnog radnog vremena parkiraju na službenim parkinzima. Bez odgovora je ostalo i naše pitanje mogu li da potvrde ili demantuju informaciju da su ovih dana imenovali i novog načelnika Službe bezbjednosti aerodroma Podgorica, postavivši na tu dužnost takođe osobu koja je završila online kurs organizovan u Hong Kongu, ali koja u svom personalnom dosijeu kontrolora na rengetn aparatima gdje je do sada radila,  ima ubilježen i veoma ozbiljan stručni i službeni propust jer je svojevremeno, napravila težak bezbjedonosni prekršaj, protivno svim pravilima i procedurama, postupajući sa municijom i putnikom u čijem je prtljagu taj metak i pronađen.

Čekamo i obećane odgovore od resorno nadležnog Ministartva kapitalnih investicija u vezi ovog, ali i drugih kontroverznih postupanja aktuelnog Odbora direktoa ACG koji su već doveli crnogorske vazdušne luke u nezavidnu situaciju u sred špica sezone, ali i izložili mogućem riziku da ACV po službenoj dužnosti, ograniči ili obustavi rad aerodroma, odnosno da Crnu Goru partnerske i službe bezbjednosti EU, stave van povlašćenih “one stop security” listi.

Najčitanije