15.3 C
Kotor

Slušaj online radio

Novi nacionalni avioprevoznik dobio ICAO oznaku i međunarodni radijski pozivni znak

avion ilustracija

Nova crnogorska nacionalna aviokompanija Air Montenegro dobila je od Međunarodne organizacije za cvilno vazduhoplovstvo (ICAO) novu  oznaku (ICAO code) i pozivni znak (call sign).

Air Montengro će se stoga u vazduhoplovnim operacijama prepoznavati po svojoj ICAO oznaci “MNE” dok je radijski pozivni znak preko kojeg će posade njegovih aviona komuniciratri sa kontroloom leta i ostalim učesnicima u vazdušnom saobraćaju “MOUNT EAGLE”.

Potvrđeno je to “Vijestima” iz menadžmenta nove kompanije koja u četvrtak 10.juna, kreće sa svojim prvim komercijalnim operacijama, odnosno redovnim letovima na linijama iz Tivta i Podgorice za Beograd i obratno.

“Dobili smo sjajnu ICAO oznaku koja se poklapa sa međunarodnom skraćenicom za Crnu Goru – MNE. Ovo je zaista nešto čime se možemo pohvaliti jer je to izuzetno rjetko, da državna kompanija ima oznaku kao i sama država, čime dobijamo na prepoznatljivosti kod putnika i partnera i čime se vrši promocija države i kompanije, obostrano. Takođe smo dobili i novi pozivni znak MOUNT EAGLE (planinski orao) čime se jasno povezujemo sa našim zaštitnim znakom, državnim grbom i osobinama prirodnih ljepota u Crnoj Gori.”- kazali su iz menadžmenta Air Montenegra.

Ta kompanija je i pred IATA-om (Međunarodnim udruženjem avio kompanija) pokrenula  process dobijanja IATA oznake, ali kako kažu, “to je proces koji zahtjeva vrijeme i nadamo se da ćemo do kraja ljeta imati i svoju IATA oznaku.”

Zbog dugova prizemljena bivša crnogorska nacionalna aviokompanija Montenegro Airlines koja je u stačaju, imala je ICAO oznaku “MGX”, IATA oznaku “YM”, a  njen pozivni znak je bio “Montenegro”.

Iz Air Montenegra su nam kazali da svoo letačko, kabinsko i tehničko osoblje sa kojim trenutno raspolažu, potiče iz bivše navconalne aviokompanije.  Trenutno raspolažu sa 10 pilota i 16 članova kabinske posade što je dovoljno i za opslušivanje i više od jednog aviona koliko će Air Montenegro u početku imati u upotrebi.

„Najoptimalnije je bilo zapošljavati provjeren i dokazan kadar iz MA čime se očuvao kontinuitet u kvalitetnom stručnom licenciranom osoblju koje je doprinijelo praktično savršenom sigurnosnom rezultatu koji je imala prethodna kompanija. Iz razloga racionalizacije broja zaposlenih, prisupilo se dimenzionisanju broja posada na način da većina zaposlenih u Letačkoj operativi ima i administrativne dužnosti van letjenja, čime se povećala produktivnost, a sistem upravljanja kompanijom je postao kompaktniji i fleksibilniji.“- ističe portaparolka Air Montenegra Mina Muković.

Prema njenim riječima, u toku su pripreme za raspisivanje novih oglasa za zapošljavanje kao i neke obuke, jer će se sa ulaskom drugog aviona u saobraćaj što se očekuje u prvoj polovini narednog mjeseca, i broj posada povećati na optimalan. Broj zaposlenih u Tehnici kompanije je takođe optimizovan na broj aviona u floti i njihov broj će, kao i letačkog osoblja u kompaniji biti direktno srazmjeran samo broju aviona i letova.

Air Montenegro će nakon linije za Beograd koja je prioritet, kako je ranije najavljeno, uskoro uvesti i letove  za Banjaluku, Ljubljanu i Frankfurt.

Na drugom Air Montenegrovom avionu tipa embraer E195 (4O-AOB) koji se od kraja prošle godine prizemljen nalazi u Podgorici, intenzivno se bavljaju radovi tradi njegovog vraćanja u tzv. plovidbeno stanje. Za razliku od prvog E195 (4O-AOA) koji će letjeti u bijeloj boji bez oznaka kompanije jer za njegovo brendiranje nije bilo vremena, „Bravo“ kako ga piloti i tehničko osoblje nnazivaju, bi u saobraćaj sredinom jula mogao biti vraćen u potpunosti ofarban u novi livery Air Montenegra.

„To je svakako izazovan zadatak za svaku kompaniju, za nas posebno jer kao što znate, i dalje nemamo ugovor o saradnji sa Tehnikom Montenegro Airlines-a u stečaju, što bi nam za neke stvari olakšao povratak aviona u saobraćaj. Poražavajuća je činjenica da na istom aerodromu gdje se nalaze i održavaju naši avioni, nije moguće koristiti alate i sredstva druge avio kompanije u stečaju. Međutim, to svakako nije ograničavajući faktor koji može pokolebati kompaniju da se naši planovi ne realizuju, pošto imamo alternativna rješenja.“ – istakla je Muković.

U kompaniji računaju da bi mogli dobiti i treći E195, nekadašnji Montenegro Airlinesov 4O-AOC, a o kojem se još vode pregobvori između Vlade Crne Gore i brazilske banke BNDS koja je 2010. taj novi avion prodala MA, a ovaj u međuvremenu isplatio najveći dio tog kredita. Za vraćanje „Charliea“ u saobraćaj, od momenta kada ga u slučaju uspješnog okončanja pregovora sa bankom preuzme Air Montenegrio, biće potrebno oko tri nedjelje.

Na pitanje kako će obezbijediti tehničku podršku svojim avionima kada pred sam početak svojih komercijalnih operacija, nisu postigli dogovior sa stečajnom upravom MA o korišćenju hangara, alata i opreme tehničke službe bivše nacionalne aviokompanije u Podgorici, Muković je kazala da je  Air Montenegro „u intezivnim aktivnostima formiranja svoje službe za održavanje aviona.“

„Naša opremljenost će biti potpuna za održavanje aviona u redovnom saobraćaju jer trenutno opremamo službu iznajmljivanjem i kupovinom djelova i alata koji će nam to obezbjediti. U međuvremenu, mi smo potpisali ugovore sa dvije spoljne organizacije za održavanje naših aviona iz EU koje su poslale svoje mehaničare i alate u Podgoricu i koji se brinu o ispravnosti i operativnosti naših aviona. Takođe smo obezbjedili prostor na aerodromu Podgorica gde je počela izgradnja objekta kontejnerskog tipa gde će se bazirati naša Tehnika. Sve ovo činimo u komplikovanim uslovima u kojima trenutno poslujemo, ali sigurnost naših letova i odlučnost u formiranju nove državne avio kompanije na zdravim i racionalnim temeljima je glavni motiv koji će nam obezbjediti blagovremeno ispunjenje zadataka koji smo postavili ispred sebe.“- istakla je portparolka Air Montenegra.

Air Montenegro je inače, sklopio je dva ugovora o održavanju vazduhoplova sa slovačkim kompanijama Consolidated Aerospace Industries i Austrian Airlines Technik-Bratislava.

IMAJU ČETIRI SVOJA MOTORA, IZNAJMLJENE KORISTE DOK SE NJIHOVI NE VRATE SA REMONTA

Iako se ucrnogorskoj javnostriu povremeno čula priča da je Vlada kupila dva nekadašnje Montenegro Airlinesiova embrera E195 „bez motora“, to nije tačno jer Air Montenegro raspolaže sa ukupno četiri motora tipa „General Electric GE CF34-10E“  koliko je i potrebno za dva ova aviona. Ipak, Air Montenegro ne raspolaže i sa sopstvenim tzv. rezervim motorima koji se na avione povremeno ugrađuju zbog potrebe remonta do tada korišćenog motora ili otklanjanja većih kvarova na njemu.

„Air Montenegro raspolaže sa 4 svoja motora od kojih je na jednom završen remont koji će mu omogućiti produženje radnog vijeka za oko 8 godina i čija se isporuka planira u narednim mjesecima,. Drugi se  nalazi u fabrici proizvođača motora gde se čeka početak radova na njegovom remontu, kad se obezbjedi mehanizam finansiranja. Ta dva motora će uskoro da zamjene dva iznajmljenja koja će biti na avionima dok se naši motori ne vrate sa remonta.  Ovo je uobičajena procedura kod kompanija koje nemaju rezervne motore, a čime se omogućava da se avioni koriste dok su im motori na remontu.“- istakle je Muković.

Izvor:S.L.

Najčitanije