Početak školske godine odgođen za 1. oktobar

4
Ministarstvo prosvete – odgođena školska godina

Početak školske godine je, na preporuku Instituta za javno zdravlje, odgođen je za 1. oktobar, zbog procjene zdravstvenih vlasti da regularan početak školske godine, za koji je obrazovni sistem bio spreman, nosi rizik po zdravlje djece zbog neizvjesnog razvoja epidemiološke situacije koja je, iako pod kotrolom, još uvijek složena, saopštili su iz Ministarstva prosvjete.

“Odluka o odgađanju se odnosi na škole i vrtiće, a u narednim danima će Institut za javno zdravlje i predstavnici sistema obrazovanja definisati jasne preporuke na osnovu kojih će detaljno biti objašnjen način organizacije nastave u školama i vrtićima, kada za to dođe vrijeme”, navode oni.

Kako ističu iz Ministarstva, dok traje prekid vaspitno-obrazovnog rada, primjenjivaće se ranije utvrđena mjera o plaćenom odsustvu sa rada jednom od roditelja/staratelja/usvojitelja/hranitelja ili samohranom roditelju djeteta koje nije starije od 11 godina, sa izuzetkom zaposlenih  u onim djelatnostima čiji je rad NKT procijenio neophodnim u ovom periodu.

“Ovakvoj odluci, koja je donešena isključivo u cilju zaštite zdravlja djece, prethodila je konsultacija sa predstavnicima svih relevantnih institucija: Ministarstva zdravlja, Instituta za javno zdravlje, Ministarstva finansija, Ministarstva ekonomije i Zavoda za školstvo.  O razlozima donošenja pomenute odluke i rizicima koji su je uslovili informisan je Sindikat prosvjete i NVO „Roditelji””, navode iz ovog resora.

SDP: Politika razvoja lokalnog saobraćaja u Kotoru otvoreno pitanje

0
Kotor – foto Boka News

Politika razvoja lokalnog saobraćaja je prioritetna politika za održivi dugoročni razvoj Kotora, saopštili su iz SDP-a.

Kako su rekli, dva su moguća scenarija sa različitim uticajem na javni interes. Model lokalnog javnog saobraćaja, koji oni zagovaraju, dostupan je svima pod jednakim uslovima.

Problem lokalnog saobraćaja

Pregled stanja elemenata lokalnog saobraćaja, kako su saopštili, bio bi sledeći:

1. Putevi- saobraćajna infrastruktura je nezadovoljavajuća i anahrona vremenu i razvojnim potrebama JLS, a sa druge strane njeno širenje je limitirano površinom i konfiguracijom prostora. Primjer za to je glavna gradska saobraćajnica, koja predstavlja preopterećenu žilu kucavicu drumskog saobraćaja, posebno tokom sezone mart- oktobar.

2. Mirujući saobraćaj- nedovoljni kapacitet parking prostora u urbanom jezgru, Škaljarima, Starom gradu i Dobroti; „ad hoc“ definisani režimi parkiranja; nerješeno pitanje problema parkiranja vozila rezidenata u urbanom jezgru.

3. Javni prevoz- sistem javnog masovnog transporta putnika u Kotoru je koncipiran tako da ne postoje isključivo gradske linije već samo međugradske (međunarodne i između gradova u Crnoj Gori) i lokalne (prigradske linije) Sistem javnog gradskog i prigradskog transporta putnika u opštini Kotor danas ispoljava značajne slabosti zbog nesposobnosti i inertnosti da se prilagodi novonastalim promjenama, što je dovelo do narušavanja njegove strukture, funkcionisanja, organizacije i upravljanja. U uslovima nepostojanja javnog gradskog prevoza tu funkciju obavljaju taxi udruženja.

4. Pomorski saobraćaj- u kontekstu lokalnog saobraćaja pomorski prevoz ne postoji, iako su evidentni svi preduslovi da postane faktor u rješavanju saobraćajnog problema.

SDP KO

Principi nove politike razvoja saobraćaja

Nova politika, kako kažu iz SDP-a treba da:
1. Uključi kombinovani model lokalnog drumskog i pomorskog saobraćaja;

2. Bude ekonomična u kontekstu krize crnogorske ekonomije i kolapsa kotorske privrede;

3. U dijelu drumskog saobraćaja uključi već potvrđena rješenja istorijskih gradova;

4. Bude u saglasnosti sa definisanim kriterijumima Zaštićenog područja UNESCO;

5. Riješi konflikte u prostoru u užem dijelu Kotorskog zaliva.

Ideje za izradu nove politike

Iz SDP-a predlažu politiku uz primjenu kombinovanih mjera unapređenja postojeće saobraćajnice, modernog gradskog prevoza, P&R parking sistema, Smart city sistema i formiranja lokalnog pomorskog prevoza.

Ovaj model uključuje mjere:

– Izgradnja dva velika parkinga na ulazu u Grad prije tunela i na prostoru Sv.Stasija u Dobroti, koji bi riješili problem stacionarnog saobraćaja u ljetnoj sezoni (turistički autobusi, priliv putničkih vozila dnevnih migranata i turista).

– Formiranje modernog gradskog prevoza ekološki prihvatljivim niskopodnim autobusima, koji bi saobraćali između dva novoizgrađena parkinga, koji pokrivaju potrebe građana i turista.

– Uvesti Smart city regulaciju saobraćaja, naprednog sistema upravljanja saobraćajem (ATMS) i naprednog sistema informisanja učesnika u saobraćaju (ATIS).

– Definisati plovni put za lokalni pomorski saobraćaj unutar Kotorsko-risanskog zaliva sa pristaništima za brodove (vodene autobuse) i pristupnim parkinzima.

Implementacija nove politike

U SDP-u su ubijeđeni da bi za implementaciju nove politike saobraćaja u zalivskom dijelu opštine dobili punu i svesrdnu podršku UNESCO, ICOMOS i reputabilnih investitora.

“Ova politika se uklapa u „Scenario zaštite“, koji je istaknut kao jedino prihvatljiv od strane ICOMOS. U mišljenju ICOMOS iz 2020.godine „scenario konvergencije“, koji je prihvaćen u Predlogu novog PUP-a, ocijenjen je kao prazna floskula. Samo „scenario zaštite“ vodi ka dugoročno održivom razvoju! P&R sistem, koji uključuje dva velika komunalno opremljena parkinga na gore navedenim lokacijama, prostor za prijem putnika, kombinovan sa modernim gradskim prevozom je veoma izvodljiv projekat, koji može da se realizuje finanasiranjem iz javnih izvora, kao i javno- privatnim partnerstvom.

Ovo je model potvrđen na primjerima mnogih istorijskih gradova u Evropi veličine Kotora, sa sličnom putnom infrastrukturom. Implementacija Smart city modela kod monitoringa protoka saobraćaja i informisanja učesnika u saobraćaju o bitnim dešavanjima na cesti već je primijenjena u susjednom Dubrovniku, a uvodi se i u Podgorici”. kazali su iz SDP-a.

Ograničenja u implementaciji politike

Konflikti u prostoru – Težište kruzing industrije, kako su saopštili iz SDP-a, skoncentisano je na prostoru koje zahvata mali dio akvatorijuma Zaštićenog područja UNESCO.

Najznačajniji kapaciteti kruzing industrije, kao i razvoj budućih kapaciteta jahting industrije smješteni su u dijelu akvatorijuma koji čini 2 % (cca. 50-tak ha) akvatorijuma prirodnog i kulturno-istoriskog područja Kotora pod zaštitom UNESCO-a.

“Državnom studijom lokacije DSL Sektor 16, u dnu zaliva predviđena je izgradnja VIP marine i hotelskog kompleksa nautičko-turističkog centra na katastarskim parcelama KO Škaljari I, koji se sastoji iz marine (cca 150 vezova), upravne zgrade sa pratećim sadržajima i tri hotela visoke kategorije u funkciji jahting turizma. Marina je dimenzionisana na površini cca 4
hektara.

Kako se i dio ključnih investicija Luke Kotor AD planira u prostornom zahvatu Državne studije lokacije (ID DSL) Sektor 16, meritoran je Izvještaj o reviziji izmjena i dopuna tog plana, koji je uradio Savjet za reviziju planskih dokumenata pri Vladi CG. U izvještaju se, između ostalog, navodi da nedostaje dio o ograničenjima i konfliktima u prostoru, kao i da se radi o najosjetljivijoj tački zaliva. Uticaji su na sigurnost pomorskog saobraćaja, životnu sredinu, kulturnu baštinu, vizuelni uticaj marine i veza kruzera na Luži. Očigledan konflikt u prostoru se može sagledati na karti br.1”, navodi se u saopštenju.

KO

Plovni put, koji se proteže od Peluzice, duž Dobrote i Prčnja prema Orahovcu i Ljutoj dramatično je sužen zbog planiranih investicija Luke Kotor AD u izradu pilona na Luži i sidrišta (mooring bouys) u Dobroti.

U cilju dugoročno održivog razvoja zalivskog dijela opštine moguće je riješiti gore navedeni konflikt u prostoru, kao i deblokirati plovni put za nesmetano odvijanje lokalnog pomorskog saobraćaja, koji je integralni dio novog modela lokalnog saobraćaja. Ključevi za rješenje ovog problema su u rukama lokalne amouprave, koja je većinski vlasnik Luke Kotor AD i Vlade Crne Gore, koja rukovodi izradom referentnih prostornih planova.

Za funkcionisanje lokalnog pomorskog saobraćaja postoje dobri preduslovi, kao što su izgrađena pristaništa nekadašnjeg lokalnog pomorskog prevoza, pristupni putevi i parking prostori ograničenog kapaciteta, zatvoreno more pogodno za prevoz putnika u većem dijelu godine, kao i vezanost lokalnih ljudi za more”, saopšteno je iz SDP-a.

Politička volja kao faktor rješavanja problema

U tekućoj izbornoj kampanji u Kotoru predsjednik opštine Kotor Željko Aprcović je na Radio Kotoru 7. avgusta iznio viziju razvoja lokalnog saobraćaja u zalivskom dijelu opštine, koja se bazira na izgradnji dvije zaobilaznice i to one oko Starog grada kao tunelske saobraćajnice i zaobilaznice trasirane paralelno sa priobalnim putem Muo- Prčanj-Stoliv, kazali su iz SDP-a.

Isto tako, u cilju regulisanja mirujućeg saobraćaja istakao je gradnju garažnog prostora kapaciteta 1.200 parking mjesta.

“U odnosu na navedene principe, predlog predsjednika opštine bi se mogao uvrstiti u „scenario konvergencije“, koji smo opisali u predhodnom tekstu. Osnove za ovaj predlog nema u Nacrtu PUP-a, niti u stavovima UNESCO i ICOMOS. Rješavanje problema lokalnog saobraćaja je u rukama Vlade Crne Gore i lokalne samouprave, a interesne strane su građani Kotora, dioničari Luke Kotor AD, biznis zajednica naslonjena na kruzing industriju,vlasnici zemljišta, kao i međunarodna zajednica preko UNESCO”, saopšteno je iz SDP-a.

Rezime 

Predlog SDP-a u vezi sa novom politikom lokalnog saobraćaja u Kotoru se u cjelini uklapa u „scenario zaštite“ zalivskog dijela opštine UNESCO.

“Aktiviranjem lokalnog pomorskog saobraćaja kao integralnog dijela lokalnog saobraćaja građani Kotora izlaze na obalu i koriste more kao javno dobro svih nas. Model lokalnog javnog saobraćaja koji je dostupan svima pod jednakim uslovima bio bi
izraz jednakosti građana, u vremenu povećanja jaza socijalnih razlika i marginalizacije značajnih djelova društva”, zaključuje se u saopštenju.

Hvale se raznim “uspjesima” a Kotorani i dalje muku muče sa vodom

12
Aleksandra Sindik

Kotorani i dalje muku muče sa vodom, jer je redovno snabdijevanje od početka jula prava rijetkost. Samozvana lokalna vlast se, u međuvremenu, hvali raznim „uspjesima“, dok istovremeno nije u stanju da obezbijedi najegzistencijalnu stvar za stanovnike i za turiste – vodu, ističe u saopštenju Aleksandra Sindik-Milićević, potpredsjednica kotorskog odbora Socijalista i odbornički kandidat liste „Dr Branko Baćo Ivanović – Socijalisti”

Hvali se tako takozvani predsjednik Opštine Kotor Željko Aprcović kako su otvoreni gradski trgovi, ali ćuti o tome da su zatvorene slavine.

On investicije u kotorsku privredu, ali ne kaže kada će građani imati vode.

Pohvalio se Aprcović da su organizovali događaj „Mladi u vodi“, ali istovremeno ćuti o svakodnevnom događaju „građani bez vode“.

On ističe kako su posadili nove palme, ali nema odgovora kad će građani dobiti vodu.

Aprcović poručuje kako su uređene staze za šetnju i zelene površine, ali ne vidi svakodnevne restrikcije vode. Najavljuje Aprcović dolazak turista, ali nikako da najavi kad će doći voda.

Aprcović kasže da onaj ko ne radi, ne može da ne pogriješi, a građani Kotora mu odgovaraju – bolje da Aprcović ništa nije radio, jer svega čega se dohvatio se osušilo, kao što su suve slavine većine građana Kotora – navodi se u sopštenju Aleksandre Sindik-Milićević.

Omaž profesoru Nikoli Gregoviću

0
18. Don Brankovi dani muzike

KotorArt Don Brankovi dani muzike organizuju koncert pod nazivom “Omaž profesoru”, u čast izuzetnom pedagogu i svestranom kulturnom pregaocu, profesoru Nikoli Gregoviću, sjutra, 19. avgusta, sa početkom u 22 sata na Ljetnjoj pozornici u Kotoru.

“Na koncertu učestvuju Gradski hor Kulturnog centra Nikola Đurković, Mandolinski orkestar Nocturno, zatim i gosti koncerta Mandolinski orkestar Tripo Tomas, kao i Klape Karampana, Štiglići i Kamerton, a partner koncerta je KC Nikola Đurković“, navodi se u saoppštenju Kotorarta.

Foto: Kotoart Foto: Kotoart

Kako se dodaje, na veliku žalost lokalnog stanovništa, prijatelja, bivših kolega i učenika, kao i porodice profesora Gregovića, ovaj koncert, zbog strogog poštovanja svih mjera Nacionalnog koordinacionog tijela se održava bez prisustva publike, ali uz direktan prenos na Pjaci od Kina, kod ovogodišnjeg prijatelja Festivala, restorana Ombra, kao i preko društvene mreže Facebook i YouTube kanala Festivala.

“Nikola Gregović, kao svestrani kulturni pregalac – pedagog, kompozitor, dirigent, organizator muzičkog života, obilježio je kulturni život druge polovine 20. vijeka u Kotoru, Herceg Novom, Nikšiću, kao i van Crne Gore, u regionu. Kotoranin rođenjem, muzičko obrazovanje stekao je na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. Radio je kao profesor u muzičkim školama u Kotoru i u Nikšiću, u kojem je potom bio direktor škole i profesor na Pedagoškoj akademiji. Osnovao je i vodio mandolinske orkestre i horove: orkestar Učiteljske škole u Nikšiću, Hor i orkestar Veljko Ćatović u Risnu, orkestar OŠ Njegoš, hor SMŠ Vida Matjan i Gradsku muziku u Kotoru. Sa horom nikšićkog KUD-a Zahumlje i kotorskim Horom Nikola Đurković ostvario je zapažene rezultate. Osnovao je i vodio mnoge muške i ženske klape, a kroz rad sa klapom Karampana, koju je osnovao 1980. godine, promovisao je bokeljske pjesme i van granica bivše Jugoslavije. Komponovao je i aranžirao brojne dječje, horske i klapske pjesme, kao i orkestarske kompozicije. Nagrada koju dodjeljuje Festival klapa Perast nosi njegovo ime”, navodi se u kratkoj biografiji Gregovića.

Osnivanje Muzeja grada Kotora biće jedan od prvih zadataka…

1
Kotor-foto-Z-N-Boka-News

Lokalne institucije u saradnji sa državom, ovoga puta planiraju krupne korake za Kotor. Osnivanje Muzeja grada Kotora biće jedan od prvih zadataka, kao i osnivanje samostalne Gradske biblioteke. Unutar zidina Starog grada, rekonstruisaće se i u potpunosti opremiti opštinski prostor koji će biti opredijeljen za izradu dobrotske čipke, naglasila je Biserka Milić, kandidatkinja za odbornicu liste „Za Kotor! Za Crnu Goru! DPS – Milo Đukanović“.

Šezdeset odsto nacionalnog blaga, a koje se nalazi na teritoriji Opštine Kotor, kaže ona, predstavlja veliku dužnost koju vlast sudbinski nosi.

Kotor – CattaroSail – foto Boka News

“Kotor je više puta kroz istoriju dizao glavu nakon teških trenutaka, uvijek je išao naprijed, sačuvavši svoj duh i duh svojih građana. Stepenica više za ovaj grad nikad nije predstavljala problem“, kazala je Milić.

Ona je istakla da je Kotor mapiran na svjetskim kulturnim turističkim kartama i da je u poziciji da prepoznatljiv spoj kulture i tradicije uvrsti u jedinstvenu turističku ponudu u regionu, kao jedan od ključnih mehanizama uspjeha.

Dobrotska čipka Mila Moškov – foto Boka News

Ostanak na UNESCO-voj listi već 40 godina nije slučajan, i kako je dodala, Kotor ne smije dozvoliti da ga drugi prepoznaju i cijene više nego on sam sebe.

Tivat – HTP Mimoza u minusu

0
Tivat foto Boka News

Hotelsko-turističko preduzeće Mimoza iz Tivta tokom prvih šest mjeseci ove godine izgubilo je 169.590 eura, što je mnogo lošiji rezultat u odnosu na uporedni period prošle godine kada je ostvarena dobit od 9.657 eura.

Podaci iz bilansa uspjeha Mimoze objavljeni juče na sajtu Montenegroberze pokazuju da su poslovni prihodi za šest mjeseci ove godine bili 206.015 eura i manji su u odnosu na uporedni prošlogodišnji period kada su bili 1.307.863 eura. Poslovni rashodi iznosili su 375.291 euro i značajno su smanjeni u odnosu na istih šest mjeseci lani.

Većinski vlasnik Mimoze je firma “Gorska” iz Kolašina s 85,02 odsto akcija i njom gazduje srpski biznismen Đorđije Nicović, koji je predsjednik borda tivatske firme. Nicović ima 96 odsto vlasništva firme “Gorska”, a Mihailo Burić četiri odsto U okviru Mimoze su hoteli Pine i Kamelija s apartmanima Park.

Na kraju juna ove godine Mimoza je imala 20 zaposlenih na neodređeno vrijeme i 22 zaposlenih na određeno vrijeme.

Kotor – kampanja “Svaka limenka se računa”, punktovi na 15 lokacija

0
Svaka limenka se računa – foto radio Kotor

Eko- centar „Delfin” nastavlja realizaciju kampanje „Svaka limenka se računa”, ove godine u saradnji sa više društvenih i privatnih kompanija u Kotoru.

Projekat je dio evropske inicijative „Every Can Counts” (Svako može da računa), odnosno partnerstvo između proizvođača pića, industrije reciklaže i organizacija za zaštitu životne sredine i s ciljem da ohrabri potrošače da više recikliraju, bilo na poslu, fakultetu, nekom događaju ili na festivalu.

EC „Delfin” ovaj program u Crnoj Gori sprovodi od 2014. godine. Vlasnik brenda je „Alupro Aluminium Packaging Recycling Organizatin” – UK, a licencu je potpisala Fondacija za reciklažu limenki za piće „Recan” – Srbija, s kojim je „Delfin” i ove godine potpisao ugovor o saradnji.

U Kotoru su ove godine punktovi postavljeni na 15 lokacija, i to na ulazu u zgradu Opštine Kotor, kod kamenog kioska – info-punkta Turističke organizacije, kod ulaznog punkta na Bedeme i na dva odmorišta, na autobuskoj stanici Kotor, kod benzinske stanice – dvije lokacije, kod gradske kafane „Dojmi”, hotela „Vardar”, kafe-bara „As”, restorana „Bonaca”, „Bura” i „Barba” i ispred prodavnice „Sara” (Dobrota).

– Sve prikupljene količine limenki namijenjene su obrazovnim institucijama u Kotoru, koje su u okviru saradnje sa NVO Eko-centar „Delfin”, kroz projekat „Nije otpad sve što bacam”, dobile opremu za primarnu selekciju otpada, prese za limenke i plastične boce. Sve prikupljene otpadne sirovine ove institucije plasiraju zainteresovanom tržištu, a sredstva su namijenjena za sprovođenje akcija na unapređenju životne sredine – kazala je Ljilja Radunović iz „Delfina”.

/B.M./

Karantin za Slovence ako se do kraja sedmice ne vrate iz Hrvatske

0
Slovenija

Slovenski ministar zdravstva Tomaž Gantar izjavio je u ponedjeljak da će vladi predložiti da do kraja sedmice uvede karantin za Slovence koji se vraćaju iz Hrvatske, ističući da je to “jedinstveno mišljenje” medicinskih stručnjaka.

Ako vlada takvu odluku donese u srijedu ili četvrtak, onda bi se slovenskim turistima koji žele izbjeći karantin dalo još “najviše dva ili tri dana” da se vrate kući, rekao je Gantar javnoj televiziji.

Ministar ne vjeruje da bi se to moglo promijeniti u slučaju pada “unosa” koronavirusa preko slovenskih turista koji ljetuju u Hrvatskoj ili u slučaju smanjivanja broja dnevno zaraženih, jer Hrvatska “već ima eksponencijalni rast” zaraza u zadnje vrijeme.

Također je istaknuo da nije moguć “selektivan” pristup, prema životnoj dobi i karantenu uvoditi samo za one od 15 do 35 godina koji se najčešće zaraze ili prema onima koji dolaze iz epidemiološki manje riskantnih županija, na primjer iz Istre.

Gantar je pojasnio da bi prvo bilo neracionalno jer u Hrvatsku većinom putuju obitelji s djecom, dok je u vezi s drugom opcijom kazao da je Slovenija uvijek do sada primjenjivala jedinstven kriterij po državama, a ne regijama za sastavljanje liste riskantnih destinacija.

No, pritom je propustio reći da je Slovenija prije mjesec dana na “crvenu” listu uvrstila cijelu Češku, da bi poslije pisma češkog premijera Andreja Babiša slovenskom premijeru Janezu Janši upozorenje zadržala samo za jednu rudarsku regiju u kojoj je zabilježen skok infekcija.

Predsjednik Portugala skočio u more da spasi dvije žene

0
Marselo Rebelo de Susa

Portugalski predsjednik Marselo Rebelo de Susa pomogao je u spasavanju dvije žene koje su se našle u problemu kod plaže u Algarveu.

Predsjednik, star 71 godinu, snimljen je u subotu kako plivao ka ženama koje se drže za kajak, koji se prevrnuo, prenio je sinoć BBC.

De Susa je kasnije rekao novinarima da je žene povukla morska struja sa susjedne plaže u zaliv.

On je razgovarao sa novinarima na plaži Praja do Alvor kada je primijetio da se kajak prevrnuo.

Kamera je uhvatila trenutak kada je skočio u more da im pomogne. Još jedan čovjek je već bio tu, pokušavajući da pomogne i okrene kanu, dok je osoba koja je bila na skuteru takođe prišla da ponudi pomoć.

Čovjek na skuteru je zatim uspio da odvuče kajak do obale.

Predsjednik je rekao da mu je skuterom pomogao jos jedan “patriota”.

Upozorio je da bi žene u budućnosti trebalo da budu oprezne.

Predsjednik je na odmoru u Algarveu u nastojanju da promoviše tamošnji turizam

Avionima Air Serbia od srijede 19. avgusta ponovo do Crne Gore

0
Air Serbijin stari airbus A 319 u Tivtu

Air Serbia će od srijede 19. avgusta letom na relaciji Beograd – Tivat ponovo uspostaviti vezu sa crnogorskim primorjem.

Nacionalna avio-kompanija Srbije će realizovati i prvi let iz srpske prijestonice ka Podgorici istog dana. U planu je da se do kraja ljetnje sezone obavi najviše 296 letova na linijama do Crne Gore, prenosi B92.

Generalni direktor Air Serbia, Duncan Naysmith, kazao je da je veoma zadovoljan što su se stekli uslovi za ponovno uspostavljanje avio-saobraćaja do Tivta i Podgorice.

“Planirano je da naši putnici do kraja ljetnje sezone imaju na raspolaganju gotovo 60 hiljada sjedišta na linijama između Srbije i Crne Gore”, rekao je Naysmith.

On je dodao da će Air Serbia nastaviti da pažljivo prati razvoj situacije i da će saobraćaj sa Crnom Gorom kontinuirano prilagođavati eventualnim promjenama u ograničenjima putovanja i tražnji.

Prema trenutnom redu letjenja, planirano je da Air Serbia ka Podgorici saobraća do 15 puta sedmično. Na liniji do Tivta, planirano je da nacionalni avio-prevoznik Srbije leti do 16 puta sedmično.

Air Serbia će od 21. avgusta ponovo uspostaviti i letove između Niša i Tivta. Letovi će se obavljati dva puta sedmično, petkom i nedjeljom, do 20. septembra.