Mlada vaterpolo reprezentacija Crne Gore igraće za peto mjesto na Svjetskom prvenstvu za igrače do 19 godina u Zagrebu.
Izabranici Aleksandra Aleksića savladali danas u razigravanju za plasman od petog do osmog mjesta selekciju Grčke, nakon boljeg izvođenja peteraca 21:20.
Utakmica je u regularnomtoku završena neriješeno 13:13.
U meču sa puno preokreta u regularnom dijelu, Crna Gora je do trijumfa došla tek u devetoj seriji peteraca.
Odlučujući penal pogodio je Nebojša Petrović.
U penal seriji su po dva puta bili precizni Srđan Janović, Radivoj Radanović i Nebojša Petrović, a po jednom Danilo Stupar i Danilo Dragović.
Crna Gora će u posljednjem kolu, sjutra u 17 sati i 30 minuta, igrati sa Srbijom.
Crnogorski ministar vanjskih poslova Ervin Ibrahimović i njegov hrvatski kolega Gordan Grlić Radman potpisaće danas ugovor između vlada Crne Gore i Hrvatske o poklanjanju Doma kulture „Josip Marković“, u Tivtu.
Kako je saopšteno iz crnogorskog Ministarstva vanjskih poslova, ugovor će dvojica ministara potpisati u 11 sati u Domu kulture „Josip
Marković“.
Vlada Crne Gore je u četvrtak usvojila izvještaj o završenim pregovorima za zaključivanje ugovora između crnogorske i hrvatske vlada i o poklanjanju Doma kulture „Josip Marković“.
Donja Lastva – foto Roko Stjepčević Boka News
Oni su naveli da usaglašeni ugovor predviđa da Vlada Crne Gore hrvatskoj Vladi, bez ikakvih dodatnih saglasnosti i odobrenja, poklanja navedenu nepokretnost, shodno čemu će biti izvršen upis u odgovarajućim registrima.
Portonovi marina je dobila prestižnu akreditaciju Clean Marina koja dodatno potvrđuje posvećenost ekološkoj održivosti, vrhunskoj usluzi i pružanju izuzetnog jahting iskustva.
The Yacht Harbour Association (TYHA) je globalno priznata organizacija posvećena podizanju standarda u marinama širom svijeta, najpoznatija po programu Gold Anchor, koji prepoznaje izvrsnost u radu i upravljanju marinama. Njihov program Clean Marina postavlja stroge ekološke standarde s ciljem smanjenja zagađenja, očuvanja morskih ekosistema i obezbjeđivanja dugoročne održivosti. Da bi marina dobila ovu akreditaciju, mora da ispuni niz zahtjeva – od pravilnog upravljanja otpadnim vodama, korišćenja ekološki prihvatljivih proizvoda, do edukacije osoblja o ekološkoj odgovornosti, sve što Portonovi marina s ponosom ispunjava.
Ova najnovija akreditacija dolazi nakon niza značajnih priznanja. Portonovi marina je nedavno proglašena za Najbolju međunarodnu marinu za 2024. godinu od strane TYHA, čime se svrstala među najcjenjenije marine na svijetu. Takođe je dobila i sertifikat Superyacht Ready, dodatno potvrđujući spremnost da ugosti i najzahtjevnija plovila i njihovu posadu.
Gosti Portonovi marine uživaju cijeli spektar usluga na spektakularnoj lokaciji. Marina nudi podršku 24 sata dnevno, uključujući pomoć pri privezivanju, tehničke servise, personalizovane konsijerž usluge, optički internet, 24-satno snabdijevanje vodom i strujom, podzemni parking i duty-free gorivo, sve sa ciljem da boravak svakog gosta bude besprekoran.
Smještena u okviru Portonovi rizorta, marina je okružena ekskluzivnim Marina apartmanima, vrhunskim restoranima i sadržajima za wellness i relaksaciju – uključujući direktan pristup svjetski poznatom Chenot Espace Wellness Spa centru u One&Only Portonovi hotelu, prvom takve vrste u Evropi.
Sa sve većim brojem priznanja i akreditacija, Portonovi marina nastavlja da postavlja standarde onoga što moderna, odgovorna i svjetski relevantna marina treba da bude, nudeći ne samo vrhunsku uslugu, već i istinsku brigu o prirodnim ljepotama jadranske obale.
Na trasi dugoj 1,7km u centru Radovića (Tivat) izvršena je rekonstrukcija postojećeg cjevovoda i izgrađena je nova vodovodna i kanalizaciona mreža. Ugovorene radove vrijedne više od 2.5 miliona eura izvršio je konzorcijum sa preduzećem „F2 AC HDC“ doo kao nosiocem zajedničke ponude.
“Završetak izgradnje vodovodne i kanalizacione mreže u Radovićima je najsloženiji i najskuplji kapitalni projekat, koji je naša administracija realizovala. Rješavanje pitanja vodovoda, fekalne i atmosferske kanalizacije za cijeli centar Radovića, uključujući povezivanje sa ambulantom i novom školom dovoljno govori o kakvom se inženjerskom poduhvatu radi” – rekao je predsjednik opštine Tivat Željko Komnenović tokom obilaska lokacije na kojoj su se prethodnih mjeseci izvodili radovi. Predsjednik opštine je nedavno asfaltiranu trasu puta na kojoj su vršeni radovi, obišao zajedno sa potpredsjednikom opštine Jovanom Brinićem, predstavnikom izvođača radova, direktorom Direkcije za investicije Vladom Brguljanom i predstavnicima mjesne zajednice.
“Ovo je projekat koji smo realizovali sopstvenim snagama i sredstvima. Izvođač radova se susreo sa velikim neočekivanim izazovima na samom terenu, stijenom sedme kategorije, što je bio ozbiljno težak i zahtjevan poduhvat”, rekao je Brinić naglasivši da je ovo samo prva faza radova. “Opština već radi na planiranju razvoja sekundarne mreže, kako bi omogućili što većem broju domaćinstava priključke.”
Radovići
“Riječ je o možda i najvećoj uspješno realizovanoj investiciji Opštine Tivat u posljednjih deset godina. Zahvaljujem izvođaču na dobroj dinamici radova, kao i kolegama iz “Vodovoda i kanalizacije” Tivat koji su stručno ispratili svaki priključak na novu mrežu” – rekao je Vlado Brguljan. On je napomenuo kako su priključci za vodovodnu i kanalizacionu mrežu izvedeni na svakoj urbanističkoj parceli na trasi. “Sa ovim je završeno 80% radova. Dio atmosferske kanalizacije biće izveden u septembru što je takođe izazovan dio posla, ali i sa trenutnom realizacijom smo zaokružili jednu cjelinu i kanalizaciona i vodovodna mreža može da se pusti u funkciju.”
Radovići
Suvlasnik preduzeća “F2 AS HDC” doo Srđan Đorđević zahvalio je Opštini Tivat na ukazanom povjerenju, a mjesnoj zajednici i građanima na strpljenju i podršci u realizaciji ovog velikog i značajnog projekta.
Predsjednik opštine Tivat je istakao kako očekuje da Opština Tivat ubrzo potpiše ugovor sa izvođačem za izgradnju faze V2 kanalizacionog i vodovodnog sistema u Tivtu, te skori početak radova u Donjoj Lastvi. U toku je i proces eksproprijacije parcela u Gradiošnici, “tako da ćemo konačno zaokružiti priču o vodovodnoj i kanalizacionoj mreži u gradu” – poručio je Komnenović.
Uprava za saobraćaj raspisala je tender za izrada tehničke dokumentacije za rekonstrukciju tunela “Vrmac” čija je vrijednost 248 hiljada eura uz PDV od 52.059. Zainteresovani ponuđači mogu dostavljati ponude do 27. jula, dok rok za izvršenje ugvora iznosi 245 kalendarski dana.
Ovaj tunela se nalazi na magistralnom putu M1, dionica Kotor-Tivat i jedna je od najfrekventnijih saobraćajnica Crne Gore.
“Rok za izvršenje ugovora je rok za dostavu pozitivno revidovanog glavnog projekta i projekta eksproprijacije ovjerenog u skladu sa zakonom, odnosno kompletne tehničke dokumentacije iz tehničke specifikacije, i počinje da teče od dana zaključenja ugovora. Rok za izvršenje ugovora uključuje vrijeme predviđeno za reviziju kao i vrijeme koje je potrebno za sprovođenje zakonskih procedura i postupanje nadležnih organa, odnosno dobijanja potrebnih saglasnosti (kao npr., kod izrade geotehničkih podloga, procjene uticaja na životnu sredinu i projekta eksproprijacije)”, pojašnjeno je u tenderskoj dokumentaciji.
Ponuđač je dužan dostaviti bezuslovnu i na prvi poziv naplativu garanciju ponude u iznosu od dva odsto procijenjene vrijednosti javne nabavke, kao garanciju ostajanja u obavezi prema ponudi u periodu važenja ponude. Trajanje garancije ponude određuje se u skladu sa važenjem ponude ukljućujući i rok od osam dana za eventualno aktivaranje garancije nakon isteka važenja ponude. Ponuđač može dostaviti garanciju sa rokom važenja dužim od ovog roka.
Tunel Vrmac – foto Boka News
Dužina tunela je 1637 metara, a građen je od 1986. do 1992. godine i pušten je u saobraćaj iako svi predviđeni radovi nijesu završeni, zbog čega je tunel saniran 2007. godine.
“Glavnim projektom treba predvidjeti mjere i radnje kojima se obezbjeđuje: povećanje upotrebne vrijednosti i trajnosti tunela, unapređenje bezbjednosti saobraćaja, poštovanje zahtjeva zaštite životne sredine u najvećoj mogućoj mjeri u datim uslovima prostornog ograničenja i ograničenja koja proizilaze iz dozvoljenih građevinskih i saobraćajnih intervencija.
Projektna rješenja moraju biti u skladu sa važećim propisima i standardima, i obuhvatiti sve elemente potrebne za nesmetano, bezbjedno i dugoročno korišćenje tunela, uključujući saobraćajnu signalizaciju, elektro i mašinske instalacije, sistem ventilacije, odvodnjavanja, osvjetljenja, kao i mjere zaštite od požara i evakuacije.
Opština Kotor nastavila je sa unapređenjem tehničkih kapaciteta svojih službi te je u okviru planskih aktivnosti izvršena nabavka četiri nova službena vozila.
Za potrebe Komunalne policije kupljena su dva vozila, dok su po jedno dobili Sekretarijat za investicije i Sekretarijat za zajedničke poslove. Radi se o dva Dacia Duster vozila, jednom Dacia Sandero i jednom Renault furgonu, čime je obezbijeđena funkcionalna i namjenska raznolikost.
Vozila su nabavljena putem redovne tenderske procedure, a ukupna vrijednost investicije iznosi 89 hiljada eura.
Obnovili vozni park – foto Opština Kotor
Opština Kotor nabavkom novih vozila nastoji da poboljša rad svojih službi, u cilju unapređenja usluga građanima.
Svečano otvaranje rekonstruisanog šetališta „Pet Danica“, jednog od najznačajnijih i najljepših prostora u Herceg Novom, upriličeno je danas. Ova svečanost označava završetak opsežnog infrastrukturnog projekta koji je realizovan u saradnji između Uprave za kapitalne projekte, Opštine Herceg Novi i Javnog preduzeća za upravljanje morskim dobrom Crne Gore.
Rekonstrukcija šetališta obuhvatila je oko 3 kilometara, u vrijednosti oko 5,4 miliona eura. Radovi su započeti u aprilu 2024. godine i uključivali su postavljanje nove kanalizacione i atmosferske mreže, popločavanje staze, instalaciju moderne rasvjete, sanaciju parapeta, postavljanje klupa i uređenje zelenih površina.
Direktor Javnog preduzeća za upravljanje morskim dobrom Crne Gore, Mladen Mikijelj, istakao je značaj rekonstrukcije šetališta „Pet Danica“za unapređenje turističke ponude i infrastrukture Herceg Novog.
Setalište Pet Danica
„Rekonstrukcija ovog šetališta još je jedan dokaz da lokalna samouprava, Vlada Crne Gore i državne institucije mogu zajedničkim naporima raditi za dobrobit svih građana. Zahvalio bih i Agenciji za izgradnju i razvoj Herceg Novog, koja je dala sve od sebe da radovi budu završeni u rekordnom roku. Ovakvi projekti ne bi bili mogući bez podrške resornog ministarstva“, poručio je Mikijelj.
Mladen Mikijelj podsjetio je na ključne projekte dogovorene sa Opštinom Herceg Novi — vraćanje trajektne linije Kamenari–Lepetani u državnu nadležnost, prenamjenu plaže „Vektra Boka“u vlasništvo Opštine, te rekonstrukciju šetališta. Ovi potezi predstavljaju značajan iskorak ka vraćanju državnih i lokalnih resursa zajednici, dok istovremeno unapređuju turističku i saobraćajnu infrastrukturu u gradu.
Ministar prostornog planiranja, urbanizma i državne imovine, Slaven Radunović, poručio je da je dio šetališta dug 1,7 kilometara uređen isključivo iz sredstava Morskog dobra te da se nada da će se ta praksa nastaviti i ubuduće.
„Sa skromnim sredstvima, JP Morsko dobro ostvario je mnoge značajne projekte, naročito za građane s nižim primanjima. Nakon vrlo uspješnog tendera, prihod Morskog dobra porastao je s ispod 5 na oko 35 miliona eura“, kazao je on.
Setalište Pet Danica
Ovaj trenutak nadilazi tehničku i građevinsku činjenicu – on nosi snažnu poruku. Pokazujemo da znamo da čuvamo ono što je naslijeđeno, ali i da znamo da ulažemo promišljeno i odlučno u ono što ostaje budućim generacijama, poručio je predsjednik Opštine Herceg Novi.
„Šetalište pet Danica, nastalo na trasi nekadašnje uskotračne pruge, sada je moderna pješačka zona, jedna od najljepših na Jadranu, i zaslužuje upravo ovakav tretman – pažnju, ulaganje i viziju“, rekao je Katić.
Organizacioni odbor manifestacije “Bokeška noć 2025“ raspisao je konkurs u kojem se pozivaju organizacije i pojedinci da dostave svoje ponude (vizuelno rješenje sa nazivom kreacije i podacima o autoru) s kojima namjeravaju da učestvuju u smotri ukrašenih plovila na tradicionalnoj i jedinstvenoj manifestaciji na vodi – „Bokeška noć“, koja će se održati 23. avgusta 2025.
Kandidati su u obavezi u pisanoj formi obrazložiti značenje kreacije i predati tehničkoj komisiji (pisano obrazloženje će poslužiti za predstavljanje kreacije tokom defilea). Kreacija mora da sadrži neki od sljedećih tematskih elemenata: da predstavlja kulturno naslijeđe,da se odnosi na određeni geografski pojam, ili da se tiče neke istorijske ličnosti, vrijednosti ili događaja.
Prihvaćene ponude od strane tehničke komisije organizator finansira u iznosu od 500 € po jednom plovilu.
Prvoplasirana tri učesnika očekuju novčane nagrade, kao i specijalne nagrade za ostale učesnike po odluci žirija.Ukupan fond za nagrade iznosi 3.000 €.
Prijave sa imenom i prezimenom, adresom, telefonom, dokazom o uplati naknade za učešće na konkursu, nazivom i vizuelnim rješenjem kreacije, te tačnim lokalitetom uređenja plovila, zainteresovani podnose do 01.08. u zatvorenoj koverti, sa naznakom –Prijava na konkurs za Bokešku noć, na adresu JU Kulturni centar „Nikola Đurković“ Kotor, Obala b.b.
Detaljnije informacije se mogu dobiti na telefon: 032 304 140 ili 067105 928 i putem e-mail-a :slavisa.grubisa@kc.kotor.me
Ministar pomorstva Filip Radulović posjetio je sjedište Evropske agencije za pomorsku sigurnost EMSA u Lisabonu. Sastao se sa izvršnom direktoricom Majom Markovčić Kostelac. Tom prilikom je delegacija naše pomorske administracije podnijela izvještaj o dosadašnjem radu i korektivnim akcijama sprovedenim na otklanjanju nedostataka koji su identifikovani inspekcijskim nadzorom koji je EMSA-a sprovela 2023. godine.
Korektivnim Akcionim Planom uvodi se reforma sistema pomorskog obrazovanja i obuke, provjera vjerodostojnosti i validnosti izdatih sertifikata o osposobljenosti (CoC), unapređenje kontrole kvaliteta na svim nivoima i uvođenje efikasnog nadzora, inspekcija i internih revizija.
Ministar Radulović je istakao da reforma nije samo tehnička već i institucionalna jer se Ministarstvo pomorstva reorganizuje u cilju efikasnije funkcionalnosti i transparentnosti. Ministarstvo ulaže u kadrove, u digitalizaciju, u savremene baze podataka, kako bi svaki dokument koji izađe iz administracije bio vjerodostojan i međunarodno prihvaćen. Ministar Radulović je naglasio posvećenost otvorenoj komunikaciji – kako sa našim pomorcima i obrazovnim institucijama, tako i sa međunarodnim partnerima IMO, EMSA i drugim relevantnim organizacijama.
Izvršna direktorica EMSA-e Maja Markovčić Kostelac pozitvno je ocijenila poteze Ministarstva pomorstva.
,,Apsolutno podržavamo crnogorsko Ministarstvo pomorstva, izražavam uvjerenje da će vaša pomorska administracija uspješno sprovesti reformu, te pomorski sektor u potpunosti usaglasiti sa zahtjevima međunarodnih konvencija,, zaključila je Markovčić Kostelac.
Juče je u neposrednoj blizini Luštice došlo do saobraćajne nezgode u kojoj je učestvovao poznati bivši košarkaš Vlade Divac. Nakon što je doživeo udes, Divac je odmah doveden u bolnicu Risan, gde su lekari izvršili detaljne preglede.
-Nažalost, ustanovljeno je da je zadobio frakturu kuka. Tokom dana, obavljen je hirurški zahvat pod vođstvom dr. Ranka Lisova. Prema poslednjim informacijama, Divac je stabilnog opšteg i fizičkog stanja i nalazi se pod pažljivim nadzorom medicinskog osoblja.
Takođe molimo medije da poštuju privatnost gospodina Divca dok se oporavlja pozivaju iz službe za informisanje Bolnice Risan.