U Institutu informacijskih znanosti u Mariboru u periodu od 27. do 29. novembra održana je redovna konferencija biblioteka članica COBISS regionalne mreže. Prvi dan konferencije bio je namijenjen samo gostima iz Slovenije, drugi dan gostima iz država članica COBISS.net-a, a treći dan susretu nacionalnih COBISS centara.
Centralna tema ovogodišnjeg skupa bila je posvećena uključivanju školskih biblioteka u sistem, a učesnicu su predstavili radove koji prikazuju iskustva iz prakse. Doroti Vilijams, počasni profesor informacionih nauka na Univerzitetu Robert Gordon u Škotskoj, govorila je o uticaju školskih biblioteka na učenje. Rezultati brojnih međunarodnih istraživanja ukazuju na pozitivan uticaj školskih biblioteka na sticanje znanja, razvoj čitanja i razvoj ličnosti učenika.
Istaknut je značaj širenja mreže, kao i brojne prednosti koje je povezivanje u sistem donijelo ovom tipu biblioteka. Takođe, predstavljene su i neke od novosti u COBISS sistemu i drugi sadržaji, za što su se pobrinuli kompetentni predavači iz inostranstva i Slovenije.
Bibliotekarke iz Kotora: Svetlana Kikanović, Marija Starčević i Jasmina Bajo učestvovale su na ovoj konferenciji kao dio crnogorske delegacije. Rukovoditeljka COBISS centra Crne Gore, Vjenceslava Ševaljević, predstavila je aktivnosti COBISS centra Crne Gore. Ona je dobila i nagradu za rukovodioca nacionalnog COBISS centra za doprinos akciji IZUM-a za ukjučenje novih članica u mrežu.
Privredni sud uveo je i drugi put stečaj u kompaniju Meljine kompleks biznismena Duška Kneževića, nezvanično saznaju Dnevne novine.
Odluka je donijeta nakon što je Apelacioni sud ukinuo rješenje prvostepene sudske instance od 9. avgusta, kojim je stečajni postupak pokrenut na zahtjev izvršne direktorice kompanije Olivere Mihajlović Elez zbog duga od 19.040 eura, te predmet vratio na ponovno postupanje. U međuvremenu je Privredni sud oduzeo Kneževiću upravljačka prava u Meljinama “zbog opasnosti otuđenja imovine i uništavanja dokumentacije”.
Knežević je, i pored odluke suda, medijima saopštavao da je zadržao upravljačka prava, te da sa Vladom pregovara o rješenju za vojnu bolnicu.
Vijeće Apelacionog suda ukinulo je stečaj 2. oktobra i vratilo predmet na ponovno odlučivanje Privrednom sudu “da propisno dostavi sve akte predstavnicima Meljine kompleksa, ponovo zakaže ročište za raspravljanje o postojanju razloga za otvaranje stečaja i odluči o predlogu za njegovo uvođenje””. Ovlašćenja organa firme prenesena su na privremenog stečajnog upravnika Sašu Zejaka, kako bi se spriječila eventualna prodaja ili prebacivanje imovine na neku drugu Kneževićevu kompaniju.
Prvi zahtjev za uvođenje stečaja u Kneževićevoj kompaniji podnijela je 31. jula Mihajlović Elez, koja usljed prezaduženosti firme skoro dvije godine nije mogla da naplati dug od poslodavca. Privredni sud tada je usvojio njen zahtjev i 9. avgusta otvorio stečaj, na šta su predstavnici Kneževićevih kompanija Atlas Cap, Atlas banka i Investbanka Montenegro podnijeli žalbu Apelacionom sudu, koja je usvojena 2. oktobra, i time u kratkom roku ponovo poništena jedna od odluka Privrednog suda.
Hiljadama godina nakon što je civilizacija uništena usled kataklizmičnog događaja, ljudi su se prilagodili na uslove i novi način života je evoluirao.
Gigantski gradovi u pokretu, sada lutaju planetom, nemilosrdno osvajajući male gradove. Tom Netsvorti (Robert Šian), koji potiče sa nižeg nivoa Londona, čuvene metropole koja je sada u pokretu, naći će se u borbi za opstanak, nakon što upozna opasnu odmetnicu Hester Šo (Hera Hilmar). Dvije suprotnosti, čiji putevi nikad nisu smjeli da se ukrste, nerado će sklopiti savez koji je predodređen da promeni budućnost.
LIJENŠTINA
Miloš je tipični mladi momak iz Podgorice.
Razdvojen je od žene koja mu je zabranila da gleda svoga sina jer nije u stanju da plati alimentaciju. Nalaženje zaposlenja mu sad postaje jedina nada da ga ponovo vidi. Na tom putu suočava se sa preprekama kao što su korupcija, ekonomski uslovi države, ponos i apatija.
ASTERIKS: TAJNA MAGIČNOG NAPITKA
Na filmska se platna vraćaju Asterix i Obelix, dva najveća strip junaka i galska heroja, koji donose prepoznatljiv humor u kojem će uživati i klinci i odrasli.TAJNA ČAROBNOG NAPITKA je nova filmska adaptacija o pustolovinama nepobjedivih junaka koji pred veliko platno dovode cijelu porodicu.
Tajna čarobnog napitka je nova filmska adaptacija o pustolovinama nepobjedivih junaka koji pred veliko platno dovode cijelu porodicu. U ovoj priči Čudomix odlučuje da je vrijeme za osiguranje budućnosti sela, pa zajedno s’ Asterixom i Obelixom kreće u potragu za mladim druidom kojem može prenijeti tajnu o čarobnom napitku koji osigurava trajnu zaštitu.
KRCKO ORAŠČIĆ I ČETIRI KRALJEVSTVA
Jedino što Klara želi je ključ, jedinstveni ključ koji može da otvori kutiju koja sadrži dragocjeni poklon. Zlatna nit, koja joj je pokazana na godišnjoj zabavi njenog kuma, Droselmajera, odvešće je u nepoznati i misteriozni paralelni svijet.
U tom svijetu Klara upoznaje vojnika po imenu Filip, bandu miševa i regenta koji vladaju u tri kraljevstva: Zemlji pahuljica, Zemlji cveća i Zemlji slatkiša. Klara i Filip moraće da oslobode četvrto kraljevstvo, koje teroriše Majka Medenjak, da vrate Klarin ključ i da uspostave harmoniju.
Opština Budva uplatila je 14.300 eura na račun Kotorske biskupije, namijenjenih crkvi Svetog Ivana, koliko je koštalo izlivanje centralnog zvona od bronze za gradski sat na visokom zvoniku ove najreprezentativnije budvanske starogradske crkve.
Time je, nakon gotovo pune decenije, izmirena obaveza koju je Opština na sebe preuzela i stavljena tačka na još jedno u nizu obećanja koje su ranije gradske vlasti dale, a nijesu ispoštovale.
Gradonačelnik Budve Dragan Krapović je početkom godine, nakon što mu je predočeno da postoji dug prema starogradskoj crkvi, obećao da će Opština uplatiti novac za izlivanje zvonika.
Na zvoniku izlivenom 2008. u italijanskoj Padovi, teškom 880 kilograma ugravirano je ime Opštine Budva, kao glavnog donatora. Katolička crkva je nakon dobijanja zelenog svjetla od Opštine da će donirati centralno od tri zvona, naložila njegovo izlivanje.
Zvono koje već godinama unazad na svakih sat javlja tačno vrijeme, a koji je glavno obilježje Staroga grada, nije plaćano.
Mediji su ranije objavile da se biskup kotorski Ilija Janjić pismeno počektom aprila 2008. obratio Opštini Budva i tadašnjem gradonačelniku Rajku Kuljači sa molbom za pomoć da gradska uprava učestvuje u nabavci centralnog zvona za gradski sat.
On je predložio da Opština pokloni crkvi Svetog Ivana jedno od tri zvona, koje bi služilo i za gradski sat, a o kojem je do Drugog svjetskog rata vodila brigu Opština.
Opština se tada oglušila i nije ni odgovorila Katoličkoj crkvi, da bi u julu 2008. iz kotorskog Ordinarijata ponovo uslijedila molba lokalnoj upravi da im odgovori prihvataju li da budu donatori. Opština je tada prihvatila da bude donator zvona.
U Padovi su izlivena tri zvona za Crkvu Svetog Ivana. Osim centralnog od 880 kilograma, izlivena su i dva manja od 650 i 450 kilograma, a ukupna cijena je bila 32.175 eura.
Poslodavci iz Dubrovnika do radne snage do sada su dolazili po preporukama ili boraveći u susjednom Trebinju, a veliki broj Trebinjaca u potrazi za poslom i boljom zaradom odlučio se da radi u tom gradu.
Osim ugostiteljskih i građevinskih radnika, kojih je najviše, u Dubrovnik odlaze i vozači, njegovateljice starijih osoba, ali i visokoobrazovani kadrovi.
Po prvi put jedna dubrovačka kompanija je odlučila da pošalje konkurs za posao na lokalnom mediju, u kome su ponudili preko 80 radnih mjesta.
U oglasu su dubrovački hotelijeri ponudili posao za konobare, kuvare, slastičare, barmene. Nudi se i posao praljama, sobaricama, spremačicama, ali i kućnim majstorima i hostesama, kao i za pet radnika na plaži.
U trebinjskom Birou za zapošljavanje nemaju evidenciju koliko je radnika zaista otišlo u Hrvatsku na rad, jer ne postoji sporazum na osnovu koga bi se tačno znalo koliko je Trebinjaca zatražilo radne dozvole u Hrvatskoj.
– Malo ko prizna da se odjavljuje zbog posla u susjedstvu, ljudi se odjavljuju radi nekih drugih zakonskih razloga. Podaci pokazuju da se mjesečno odjavi oko 40 nezaposlenih, a najviše uz objašnjenje „iz nekih drugih zakonskih razloga – rekla je ranije za Srpskainfo, šef trebinjskog Biroa.
Ona navodi da već od februara počinje odjavljivanje nezaposlenih sa evidencije i da je taj trend prisutan do završetka ljetne sezone.
Nezvanični podaci govore da je više od hiljadu Trebinjaca posao ili bolju zaradu potražilo na hrvatskom primorju, a podaci trebinjske filijale Zavoda za zapošljavanje pokazuju da se sa Biroa najviše odjavljuju nezaposleni od 24 do 27 godina života.
Poslodavci u Dubrovniku su se dosjetili i kako riješiti gužve na graničnom prelazu Brgat u ljetnim mjesecima, da radnici iz Trebinja ne bi kasnili na posao.
One radnike koji svakodnevno putuju dovoze do ovog graničnog prelaza ili ih čekaju iza prelaza, a radnici se do granice sami snađu za prevoz.
– Vozim viljuškar u jednom velikom marketu u dubrovačkom primorju. Zadovoljan sam i platom i radnim vremenom. Plata je više nego duplo veća nego u Trebinju za taj posao, a plaćen je prevoz i jedan obrok. Nije teško putovati svaki dan, to je svega tridesetak kilometara, iako ima i radnika kojima su prihvatili ponude poslodavca da žive u Dubrovniku – rekao je za Srpskainfo jedan mladi Trebinjac.
Trebinjska gradska uprava na početku ovogodišnje ljetne sezona raspisala je javni poziv za vlasnike ugostiteljskih objekata i turističkih agencija kojima je ponudila finansijsku podršku ukoliko angažuju nezaposlena lica na probni rad u trajanju od četiri mjeseca radi osposobljavanja.
Deficit radne snage
Radenko Drašković, načelnik Odjeljenja za privredu ranije je pojasnio da se gradska uprava za osposobljavanje odlučila zbog deficita radne snage ugostiteljske struke, s obzirom da u posljednje vrijeme mladi Trebinjci ovog stručnog profila odlaze da rade mahom na hrvatsko primorje. Na evidenciji nezaposlenih u Trebinju u oktobru je bilo 2.400 osoba koje aktivno traže posao, dok je taj broj godinu ranije bio oko tri hiljade.
Nastavak 16. sjednice Skupštine Opštine Kotor koja je prekinuta 29.juna, održaće se 18. decembra – dogovoreno je danas na Kolegijumu predsjednice kotorskog parlamenta Dragice Perović (DSS). Na taj način kotorska lokalna vlast koju čine Demokrate, URA, DF i SDP uz parlamentarnu podršku SNP-a, izbjegla bi opasnost da joj Vlada, zbog šestomjesečnog nesastajanja lokalnog parlamenta, uvede prinudne mjrere u Opštinu, kao prvi korak ka raspisivanju vanrednih lokalnih izbora.
„Na današnjoj sjendici skupštinskog Kolegijuma kod predsjednice SO, a kojoj su prisustvovali predstavnici svih odbornilkioh klubova, zaključeno je da se nastavk 16. sjednice SO Kotor održi u utorak, 18. decembra, sa početkom u 9 sati, nakon čijeg završetka će sa radom otpočeti 17. redovna sjednica SO Kotor, a što je u skladu sa rokovima utvrđenim Poslovnikom.“- saopšteno je iz Perovićkinog kabineta.
Dragica Perović predsjednica SO Kotor
Sjednica kotorskog parlementa je ljetos prekinuta nakon što nisu prošli predlozi odluka o kupovini nekretnina Jugopetrola u Škaljarima i industrijskoj zoni jer su protiv toga bili Nova i SDP. Od kraja juna parlament je praktično u blokadi zbog neslaganja među akterima lokalne vlasti, prevenstveno Demokratama i URA sa jedne strane i SDP sa druge. Partija Ranka Krivokapića povukla je podršku kupovini nekretnina Jugopetrola a na kojoj su i njeni kadrovi radili od početka tog posla ocijenjenog kao veoma bitnog za dalji razvoj Kotora. Gradonačelniku Vladimiru Jokiću (Demokrate) SDP je zamjerio da “uzurpira osnovno Ustavno i zakonsko pravo odbornika Skupštine opštine da odlučuju, ne sazivajući ih”, te da je u međuvremenu navodno, donio niz nezakonitih odluka, na što Jokić odgovara da je na to po zakonu imao pravo i dužnost u situaciji kada je blokiran rad lokalnog parlamenta.
On je, pozivajući se na član 59. Zakona o lokalnoj upravi, u međuvremenu donio ukupno 14 odluka od većeg ili manjeg značaja za normalno funkcionisanje grada, te ih je u skladu sa zakonskom obavezom, podnio na odobrenje lokalnom parlamentu koji se o njima treba izjasniti na 17.sjednici.
Slično su inače, proteklih godina u situacijama kada se lokalne Skupštine nisu mogle sastajati, radili gradonačelnici u mnogim crnogorskim opštinama, pozivajući se na član 58. starog, odnosno član 59. aktuelnog Zakona o lokalnoj samoupravi, a koji su identični u svojoj izreci. Među ostalima, to je svojevremeno uradila i bivša gradonačelnica Kotora Marija Ćatović (DPS) donoseći odluku o budžetu grada, a koju je kasnije potvrdio lokalni parlament.
Operativa podgoričke građevinske firme Artek nastavila je danas u Krašićima akciju uklanjenja nelegalnih objekata koji su zašli u trasu nove lungo mare pješačke staze u tom naselju a koju zajedno grade Opština Tivat i JP Morsko dobro.
Nakon odlaganja od skoro mjjesec dana prouzrokovanih administrativno-proceduralnim razlozima, bager „Arteka“ danas je porušio piotporni zid vile čiji je investotor kompanija Adriabau, a kako je najavljeno, u najskorije vrijeme srušiće se i njen bazen koji takođe zadire u trasu šetališta. Intervenciji su prisustvovali policajci iz OB Tivat, predstavnici Komunalne policije, građevinski inspektor Ministarstva održivog razboja i turizma Vladan Juretić i menadžer Opptine Tivat Marko Petričević koji je ujedno i koordninator projekta izgradnje lungo mare pješačke staze u Krašićima.
Petričević je kazao da je do sada izdato desetak naloga za rušenje nelegalnih objekata parternog uređenja uz vile na obali mora u Krašićima, na trasi prve faze budućeg šetališta, a li su radovi išli sporo jer Opština kao investitor, strogo poštuje zakonske procedure koje sr moraju ispuniti prije nego što se pojedini objekat sruši. On je poručio da niko od prekršilaca zakona neće biti izuzet i da će se srušiti sve što je sagrađeno mimo zakona i odredbi Državne studije lokalcije za Krašiće.
Nastavljeno rušenje Krašići
Izvođač radova na izgradnji prve faze lungo mare šetališta u Krašičima,, kompanija Artek dužna je da taj posao završi u roku od godinu. Radi se o šetalištu u dužini od 400 metara od kraja Krašića na dijelu prema Petrovićima, istočno prema centru tog poznatog vikendaškog naselja na obali poluostrva Luštica u Tivatskom zalivu.
Investiciju vrijednu 800 hiljada eura koja bi trebalo da postepeno riješi problem nelegalne uzurpacije i betonizacije obale u Krašićima, zajedno realizuju Opština Tivat i JP „Morsko dobro“. Opština je do sada eksproprisala zemljište, uradila projektnu dokumentaciju i građevinsku dozvolu, sprovela tendersku proceduru i izabrala izvođača radova i nadzor, a podmiriće i troškove rušenja nelegalnih objekata.
Radnici marine Porto Montenegro kojima je koordinirao menadžer za ekološku zaštitu Saša Drakulović, pokupili su i očistili iz mora veću količinu raznovrsnog plutajućeg otpada, a koju su juče morske struje donijele u istočni dio akvatorijuma prestižne tivatske marine.
Smeće među kojim je bilo najviše plastike, u marinu je stiglo sa jugoistočnne strane, nošeno strujom iz pravca tivatske gradske rive Pine.
Po svemu sudeći, uzrok ovog zagađenja je bilo istresanje u more sadržaja najmanje jednog od kontejnera za smeće koji su postavljeni u blizini Pina, a koji su za sada nepoznati počinici pod okriljem noći, prosuli u more.
Sličan ekološki incident za bacanjem smeća u more u centru Tivta desio se i prije nekoliko mjeseci, a počinici tada nisu otkriveni.
U susret praznicima, Porto Montenegro i ove zime širi dobru atmosferu darivanja i brige o drugima – međunarodna humanitarna akcija Help Portrait sa sloganom Mali grad sa velikim srcem održaće se u petak, 7. decembra od 11 sati do 16 sati, ispred restorana One u Porto Montenegru.
Kao i svake godine, Veri Veroza i tivatski fotografi radiće profesionalne portrete prolaznika i gostiju, a čitav prihod od prodatih fotografija biće namijenjen djeci sa smetnjama u razvoju, za čije se programske sadržaje brine NVO Evropski dom.
Akciju Help Portrait svake godine podržava frizerski salon Vlado Hair Design, čiji će članovi tima biti zaduženi za frizuru i šminku svih koji budu zainteresovani za profesionalne portrete, a domaćin će i ove godine biti restoran One i vinarija Crush Wine Station, koji će svim prisutnima služiti besplatne tople napitke i lokalne slatkiše. Događaj je podržan i od lokalne firme Manor Events.
Help Portrait projekat osmislio je i pokrenuo poznati američki fotograf Jeremy Cowart. Ideja je prerasla okvire lokalnog djelovanja i proširila se na cijeli svijet kojem se priključila i Crna Gora. Od 2009. godine u ovom projektu urađeno je preko 381.856 portreta, u 67 zemalja svijeta, na 3049 realizovana događaja – Porto Montenegro je već deveti put dio ovih globalnih statističkih podataka i Help Portrait akcije.
Ovim događajem Porto Montenegro promoviše razumijevanje problema osoba sa posebnim potrebama i daje podršku za dignitet, prava i dobrobit osoba sa svim ovim problemima.
Opština Herceg Novi objavlla je tendersku dokumentaciju za otvoreni postupak javne nabavke opreme za televizijsko emitovanje i proizvodnju programa u HD rezoluciji.
Procijenjena vrijednost javne nabavke TV opreme sa uračunatim PDV-om iznosi 140.000,00 eura.
Sredstava su planirana Budžetom Opštine Herceg Novi za 2018. godinu.
Podsjetimo, Odluka o formiranju Javnog servisa radio televizije Herceg Novi donešena je još 2016. godine, ali je prethodna vlast nije sprovela.
Savjet RTV Herceg Novi jednoglasan: Televizija će znatno opteretiti budžet, treba pitati građane i struku
Savjet Javnog radio difuznog servisa Radio Televizija Herceg Novi, kao organ upravljanja lokalnog javnog emitera, odbija da učestvuje u ad hoc projektima čija realizacija se sprovodi bez jasne vizije i projektne dokumentacije, jednoglasan je zaključak sa sastanka Savjeta koji je održan protekle sedmice.
Oni su zaključili da će televizija će znatno opteretiti budžet, treba pitati građane i struku.
– Savjet JRDS RTHN iznova ukazuje na potrebu usklađivanja osnivačkog akta sa važećim zakonskim propisima u Crnoj Gori i poziva Skupštinu Opštine Herceg Novi da u dnevni red uvrsti Elaborat o formatizaciji RTHN, u skladu sa čl. 46 Odluke o organizovanju Javnog radio difuznog servira Radio Televizija Herceg Novi doo.
Elaborat o formatizaciji RTHN, shodno osnivačkom aktu, mora sadržati osnovne elemente kvantifikacije programskih sadržaja, osnovne elemente tehničkih kapaciteta i resursa, osnovne elemente kadrovske kvantifikacije, te mehanizme zaštite finansijsko egzistencijalnog minimuma JRDS RTHN – podsjetili su ranije iz Savjeta RTHN.