Građevinska mašina – bager sa pikamerom podgoričke firme „Artek“ srušila je danas na obali mora u Krašićima preve nelegalne objekte koji zadiru u trasu prve faze novog lungo mare šetališta u tom tivatskom naselju.
Uprkos glasnom negodovanju jednog mještanina, nije bilo potrebe za intervencijom pripadnika Komunalne policije Opštine Tivat i policajaca OB Tivat koji su se nalazili na liucu mjesta tokom rušenja objekata. Na terenu je bio menažer Opštine Tivat Marko Petričević koji rukovodi projektom izgradnje obalnog šetališta u Krašićima.
Šetalište treba da riješi dugogodišnji problem sa uzurpacijom i bespravnom „privatizacijom“ obale i nekadašnjih javnih plaža u tom dijelu Tivta. Tu je bio i urbanistilki inspektor Ministarstva održivog razboja i turizma Vladan Juretić, a akcija je počela sa sat vremena kašnjenja u odnosu na najavljeni termin zbog molbi predstavnika jednog ruskog vlansika vile na obali, da mu se dozvoli da sam ukloni drvenu konstriciju pergole pred vilom, a koja je podignuta na opštinskom zemljištu i trasi budućeg šetališta, te za koju je njen vlasnik već na vrijeme dobio riješenje o uklanjanju i nalog da to sam učini. Rusu je ipak omogućeno da sam rasklopi perkolu, a bager je u međuvremenu srušio tri ponte između te i susjedne vile koja pripada firmi „Adria bau“. Nakon intervencije pravne zastupnice te firme koja je takođe došla na lice mjesta, za 24 sata je, kao je rečeno „iz proceduralnih razloga“, odloženo planirano rušenje potpornog zida i dijela bazena te vile, a koji su takođe zašli u trasu obalnog šetališta.
„Ovdje su nadležni Inspekcija uređenja prostora MORT-a i Upravni sud i koliko danas, mi ćemo riješiti te proceeduralne okolnosti jer je riješemje o rušenju već dobijeno i biće sprovedneo u djelo sutra ili najkasnije prekosutra. Bitno je da je došlo do ovog prvog koraka, da se srušila ta svojevrsna psihološka barijera i pokazalo da nema nedodirljivih i da će konsekvence snositi svako ko je kršio zakon i uzurpirao opštinsku i državnu imovinu. Nadležni organi dalje će sprovoditi korake u sankcionisanju i nadoknadi štete od onih koji su to uradili“- kazao je novinarima Petričević dodajući da na trasi prve faze lungo mare šetališta u Krašićima dugoj 400 metara, ima između 10 i 15 nelegalnih objekata koji će biti uklonjeni narednih dana.
„Bitno je da među njima nema nijedne kuće i to je velika stvar jer nikome nije prijatno da ruši kuće – ovdje su u pitaju pomočni objekti pergole, terase, ponte i slično što su ljudi proteklih godina gradili na državnoj svojini i mimo planskih dokumenaata predviđenih Državnom studijom lokacije za Krašiće.“- istakao je Petričević.
Izvođač radova na izgradnji prve faze lungo mare šetališta u Krašičima,, kompanija „Artek“ dužna je da taj posao završi u roku od godinu. Radi se o šetalištu u dužini od 400 metara od kraja Krašića na dijelu prema Petrovićima, istočno prema centru tog poznatog vikendaškog naselja na obali poluostrva Luštica u Tivatskom zalivu.
rusenje u Krasicima
Investiciju vrijednu 800 hiljada eura koja bi trebalo da postepeno riješi problem nelegalne uzurpacije i betonizacije obale u Krašićima, zajedno realizuju Opština Tivat i JP „Morsko dobro“. Opština je do sada eksproprisala zemljište, uradila projektnu dokumentaciju i građevinsku dozvolu, sprovela tendersku proceduru i izabrala izvođača radova i nadzor, a podmiriće i troškove rušenja nelegalnih objekata.
Sa dogradonačelnikom grada Krfa, gradonačelnikom grada Rodosa, ministrom brodarstva Grčke i dogradonačelnikom grada Biblosa, Libangrada Rodosa, ministrom brodarstva Grčke i d
Predsjednik Opštine Kotor, Vladimir Jokić, boravio je tokom protekle sedmice u službenoj posjeti Rodosu na poziv gradonačelnika Rodosa, Fotisa Kacidiakosa, povodom obilježavanja 30 godina upisa Rodosa na UNESCO-vu listu svjetske kulturne baštine.
Predsjednik Jokić se susreo sa gradonačelnikom Rodosa i tom prilikom je dogovoreno uspostavljanje saradnje na poljima kulture i turizma, kao i uzvratna posjeta gradonačenika Rodosa Kotoru naredne, 2019. godine, povodom obilježavanja 40 godina od upisa Kotora na UNESCO-vu listu.
Grad Rodos je iskoristio ovaj jubilej kako bi zajedno sa Organizacijom gradova svjetske baštine nastavio inicijativu formiranja mreže gradova koji su prepoznati kao kruzing destinacije. Inicijativa formiranja ove mreže nastala je u Kotoru u aprilu ove godine na sastanku borda Organizacije, kada je na inicijativu predsjednika Jokića i gradonačelnika Dubrovnika, Mata Frankovića, ova tema uvrštena u dnevni red.
Sa gradonačelnikom Rodosa Fotisom Kacidiakosom
Učešće na ovom skupu, pored predsjednika Opštine Kotor uzeli su, između ostalog, i predstavnici Splita, Dubrovnika, Krfa, Limasola, Rodosa, vršilac družnosti ministra brodarstva Grčke, Nektarios Santorinios, zamjenik ministra kulture Grčke, generalni sekretar Organizacije gradova svjetske baštine, kao i predstavnici drugih gradova i organizacija zainteresovanih za ovu temu.
Zajednički zaključak učesnika je da je kruzing turizam neophodan za dalji razvoj gradova, kao i da se samo zajedničkom saradnjom između gradova i predstavnika industrije može doći do metoda kojima će se na održivi način upravljati kruzing destinacijama.
Predviđeno evropsko ukidanje pomjeranja kazaljki satova dvaput godišnje neće imati bitnog uticaja na privredu Slovenije, pokazala je anketa među privrednicima.
Ispostavilo se da 99 odsto od 960 anketiranih smatra da mjera koju je za sledeću godinu predložila Evropska komisija neće imati negativnih posledica na rad i poslovanje.
Za 95 odsto ispitanika najvažnije je da Slovenija bude u istoj vremenskoj zoni s članicama EU i sa sjusednim državama, a 99 odsto smatra da za uvođenje novih pravila nije potrebno prelazno razdoblje, prenosi Hina.
“Bilo bi dobro da ukidanje ljetnjeg i zimskog vremena uvedu sve zemlje zajedno”, saopštila je povodom ankete slovenačka Obrtničko-preduzetnička komora (OPZ).
Evropska komisija je u septembru predložila da se pomjeranje kazaljki ukine već sledeće godine, ali neke države-članice smatraju da je potrebno prelazno vrijeme da se o svemu dobro razmisli.
Evropske države su načelno naklonjene ukidanju pomjeranja kazaljki dvaput godišnje, a sadašnjem sistemu su skloni samo Grčka i Kipar.
Prema planu, sve treba da bude riješeno do oktobra naredne godine. Do aprila članice EU treba da obavijeste Brisel da li će zadržati ljetnje računanje vremena ili će u oktobru poslednji put pomjeriti kazaljke.
U Sloveniji su ispitivanja javnog mnjenja pokazala da je znatna većina naklonjena zadržavanju “ljetnjeg” vremena kao stalnog.
Porto Montenegro organizuje akciju dobrovoljnog davanja krvi u srijedu 14. novembra od 9 do 14h u Jahting klubu Porto Montenegra (nekadašnji Dom Vojske).
Ova akcija realizuje se u saradnji sa Odsjekom za transfuziju krvi Opšte bolnice Kotor, pod sloganom Dan brige o zdravlju, s ciljem da se ova zdravstvena ustanova u kontinuitetu snadbijeva krvnim derivatima, i da se podigne pažnja javnosti o potrebama koje mogu spasiti nečiji život.
U sklopu ove akcije svi građani Tivta imaju mogućnost da provjere nivo šećera u krvi, stanje organizma, i dobiju besplatne konsultacije od doktora i sportskog trenera. Akciji će se pridružiti i tivatski sportisti, zaposleni na projektu Porto Montenegro i tivatski dobrovoljci.
Kada bi svaki zdravi građanin jednom godišnje dao krv, iste ne bi nedostajalo, a za to je potrebno nešto manje od sat našeg vremena godišnje. Krv mora čekati pacijenta, a ne pacijent krv, poručuju iz Zavoda za transfuziju krvi Crne Gore.
Prilikom seizmičkih istraživanja nafte, prema svim dosadašnjim naučnim saznanjima, najveća opasnost prijeti velikim morskim sisarima i kornjačama, u prvom redu Kuvijerovom kljunastom kitu i velikim ulješurama, a zatim i ostalim vrstama delfina čije je prisustvo zabilježeno u dubokim vodama južnog Jadrana. Razlog je taj što su ove životinje visoko senzitivne na podvodnu buku.
Na pitanje oko samog procesa seizmičikh istraživanja,direktor Instituta za biologiju mora Mirko Đurović kazao je da bilo koja intrevencija na morskom dnu i u morskom podmorju ima određeni uticaj na živi svijet, te da je to slučaj i sa ovom vrstom istraživanja, prenosi FOS.
“Upravo zbog toga se i rade Studije procjene uticaja na životnu sredinu i propisju mjere ublažavanja koje je investitor dužan da primjenjuje kako bi se sve preuzete radnje odvijale na način da se uticaj na životnu sredinu minimizira“, pojašnjava Đurović i dodaje da Institut za biologiju mora, kao jedina naučna institucija koja se bavi proučavanjem i zaštitiom Jadranskog mora u Crnoj Gori, od samog početka objave da će se sprovoditi ovaj vid istraživanja u našim vodama, „pomno prati i uključuje se u onoj mjeri koja je od njih tražena i u mjeri za koju smatraju da imaju nadležnosti, a odnosi se prije svega na dostavljanje podataka, mišljenja i smjernica kako i na koji način je potrebno da se urade ova istraživanja”.
Delfini
Trenutna situacija na Jadranskom moru što se tiče naftnih platformi i uopšte naftne industrije jeste da je na sjevernom Jadranu aktivno oko 60-tak platformi koje pripadaju Italiji i Hrvatskoj i da se velika većina njih vidi sa obale naročito na italijanskoj strani.
„Uprkos tome koliko vidimo svake godine ima sve više turista i na jednoj i na drugoj obali Jadrana. Istina je da obije zemlje imaju i veliku obalu te je samim tim moguće naći određeni balans između razvoja obije privredne grane“, navodi Đurović.
Ipak, mišljenja je da, ukoliko bi se započelo sa eksploatacijom, bilo bi dobro da buduća platforma ili više njih budu na dovoljnoj udaljenosti od kopna kako ne bi kvarile vizuelni ugođaj sa obale koji trenutno Crna Gora ima. Prema informacijama koje Institut posjeduje planirano je da one i budu van vizuelnog domašaja sa obale.
Ono što je najvažnije u cijelom ovom projektu, prema riječima Đurovića, jeste da se obezbijede maksimalno moguće mjere zaštite životne sredine i rizici smanje na najmanju mjeru.
Mirko Đurović
“Siguran sam da nijedan subjekat u ovom projektu, počevši od donosioca odluka do koncesionara nema alternative kad je u pitanju odgovoran odnos prema morskom ekosistemu, a na nama je da zajednički radimo i svi doprinesemo da svaki korak u ovom projektu bude urađen po najboljim svjetskim standardima”, zaključuje naš sagovornik.
Podsjećamo, načelnik Odjeljenja za nadzor i kontrolu pomorskog saobraćaja u Upravi pomorske sigurnosti Žarko Lukšić kazao je da se glavni istraživački brod “Polar empres” trenutno nalazi na Malti, a da se njegovo uplovljavanje u zonu istraživanja očekuje 14. novembra.
Novinar i publicista, jedno od najvećih imena jugoslovenskog novinarstva, Boro Krivokapić, preminuo je sinoć u Beogradu u 69. godini, Novinar, prenijela je Mina pisanje podgoričkih medija.
Novinarsku karijeru počeo je još kao student Pravnog fakulteta, u turbulentnim vremenima postao je komentator i urednik čuvenog šesdesetosmaškog “Studenta”.
Pažnju šire jugoslovenske javnosti Krivokapić je privukao kada je objavio 1982. godine razgovore sa legendarnim Miroslavom Krležom (“Pitao sam Krležu”), svojevsrno svjedočenje Krleže tokom viđanja sa Krivokapićem i razgovora vođenih u više navrata između 1973. i 1981. godine.
Krivokapić je na osnovu teksta “Pitao sam Krležu” uradio i dramsku adaptaciju, koja je izvedena u Crnogorskom narodnom pozorištu, u tadašnjem Titogradu.
Godine 1982. Boro Krivokapić je proglašen novinarom godine u SFR Jugoslaviji u izboru poznatog magazina “Start”.
Bio je kolumnista Pobjede 1971/72. godine. Ugovorni, pa onda stalni pisac beogradskog “NIN”-a skoro petnaest godina. Autor je poznatog jugoslovenskog TV-ciklusa “Teleskopija” na Televiziji Beograd.
Tokom sedamdesetih i osamdesetih godina u Beogradu je bio aktivni učesnik građanskih dešavanja, uporno se boreći protiv dogmatizma i partije i stereotipa sredine, beogradske ali i jugoslovenske.
Sredinom 1988. godine, kada je nastajala velika jugoslovenska kriza dolaskom na vlast nove političke elite u Srbiji predvođene Slobodanom Miloševićem, Boro Krivokapić je napustio NIN i, kako je govorio, “napustio neposredno novinastvo”.
Autor je više knjiga koje su izazvale izuzetnu pozornost: “Treba li spaliti Kiša” (“Globus”, Zagreb, 1980); “Pitao sam Krležu” (“Jež”, Beograd, 1982); “Umorna levica” (Partizanska knjiga, Beograd, 1985); “Dahauski procesi” (“Prosveta”, Beograd, 1986); “Lirska zver ili Bulatović” (“Politika”, Beograd, 1994-1996); “Bes/konačni Tito (i “Krležine masne laži”) (Kompanija “Novosti” AD, Beograd, 2006).
Tokom referendumske kampanje, Boro Krivokapić, porijeklom iz Cuca (Trešnjevo) u Katunskoj nahiji, bio je šef medijskog pula Bloka za nezavisnu Crnu Goru.
U godinama nakon obnavljanja nezavisnosti povremeno je u Pobjedi objavljivao serijale polemičkih eseja.
Zajedno sa istoričarem Milivojem Bešlinom, Boro Krivokapić je uradio serijal razgovora “Četvrtkom u 22” za Prvu TV, analizirajući aktuelne političke trendove u regionu, povezujući sa događajima i dešavanjima iz crnogorske istorije
Četvorica ribara spašena su nakon što se njihov ribarski brod krajem prošlog tjedna prevrnuo u Engleskom kanalu otprilike 14 nautičke milje južno od Eastbournea u Engleskoj.
Posada broda Obalne straže uspješno je izvukla dva ribara s prevrnutog trupa ribarice, dok je obližnji brod spasio iz mora još dvije osobe.
Agencija za pomorsku sigurnost izvijestila je da je primila poziv neposredno prije 16 sati po lokalnom vremenu od trgovačkog broda koji je prijavio da vidi prevrnuti ribarski brod s dvoje ljudi na njemu te još dvoje u moru. Obalna straža također je primila poziv za pomoć u nevolji odaslanu putem EPIRB-a ribarskog broda.
Odmah je na mjesto događaja upućen helikopter Obalne straže u akciji traganja i spašavanja kao i RNLI brodice „Eastbourne“ i „Newhaven“.
Također je izdano upozorenje brodovima u blizini da pomognu ako su u blizini. Mnogi su se brodovi odazvali i krenuli pomoći posadi ribarice u nevolji.
Brod koji je prijavio incident uspio je prihvatiti dvoje ljudi iz broda, dok je SAR helikopter uspješno spasio dva ribara s prevrnutog trupa što se može vidjeti i video zapisu.
Spašeni ribari prebačeni su u Dover gdje ga je čekao medicinski tim, no nije bila potrebna hospitalizacija.
“Bio je ovo vrlo uspješan ishod nečega što je moglo biti tragično”, rekao je Kaimes Beasley, kontrolor dužnosti Obalne straže. “Bio je potreban ogroman napor da spasimo ovu četvoricu muškaraca u vrlo lošim uvjetima na moru u Engleskom kanalu. Srećom, sva četiri ribara su spašena i unatoč tome što su bili promrzli i mokri, sigurni su i u dobrom stanju.”
Nakon incidenta Obalna straža je još jednom preporučila svima koji su na moru da brod opremljen EPIRB-om, između ostalih sigurnosnih uređaja.
Procedura u toku a pontoni vec postavljeni – Solila
Podgorička kompanija „Fab Petrol“ moraće da uradi Elaborat procijene uticaja na životnu sredinu za izgradnju komercijalnog privezišta za jahte na lokaciji Stara Račica u Tivtu.
Ta firma tražila je odobrenje da u akvatorijumu ispred katastarske parcele 1596/1 KO Đuraševići na kojoj već posluje ugostiteljski objekat Movida Beach, izgradi „privezište za vezivanje jahti i drugih plovila dužine do 20 metara“.
„U cilju obezbjeđenja potrebnih uslova za adekvatno vezivanje jahti i drugih plovila dužine do 20 metara, tokom cijele godine, potrebno je izgraditi privezište, koje će u bezbjedonosnom, funkcionalnom i estetskom smislu ispuniti sve potrebne uslove za željenu namjenu. Projektovani kapacitet buduće marine, je do 30 vezova za jahte dužine 20 metara, i do 40 vezova za jahte i druga plovila dužine izmedju 6 i 12 metara. U slučaju manjeg broja jahti od 20 metara, kapacitet marine je srazmjerno veći”- stoji u opisu projekta koji je FAB Live dostavio Agenciji za zaštitu prirode (EPA) i Opštini Tivat.
Planiraju da privezište formiraju postavljanjem u moru dva nove plutajuća betonska gata ukupne dužine 104 metra u obliku latiničnog slova “L”, a novi gatovi opremeljni instalacima za spajanje jahti na vodovodnu i elektro-mrežu, dopiraće na 60 metara od postojeće linije obale na tom mjestu. To se drastično razlikuje od urbanističko-tehničkih uslova koje je Fab Petrolu 14.juna izdalo JP Morsko Dobro za postavljanje privremenog objekta na ovoj lokaciji –mobilnog plutajućeg pontona dimenzija 50 sa 4 metara, a čija je namjena “ponta za pristajanje barki”. Sve ovo inače, nalazi se na samo par stiotina metara od tivatskih Solila koja su 2008. godine upisana u Centralni registar zaštićenih objekata prirode za Crnu Goru. Solila su IBA područje, područje od međunarodnog značaja za boravak ptice, Emerald stanište Bernske konvencije, a od 2013. godine su proglašena i Ramsarskim područjem.
Animacija nove marine sa sajta tre canne
Uprkos tome i namjeri da ovdje naprave marinu za 30 brodova koji dimenzijama skoro da spadaju u kategoriju mega-jahti, iz Fab Petrol su u dokumentaciji podnešenoj EPA-i i Opštini Tivat ustvrdili da je “vjerovatnoća uticaja prilikom funkcionisanja projekta je veoma mala, a sam projekat će doprinijeti zaštiti obalne zone i mora od zagađenja”. Oni su na taj način indirektno sugerisali da nije potrebna izrada Elaborata o procjenu uticaja na živiotnu sredinum, što EPA nije prihvatila već je naložila Fab Petrolu da uradi taj dokument.
“Utvrđeno je da će se izradom Elaborata procjene uticaja obezbjediti nedostajuči neophodni podaci, detaljno utvrditi stanje segmenata životne sredine, predvidjeti negativni uticaji projekta na živoitnu sredinu, utvrditi odgovarajuče mjere zaštite životne sredine i definisati program praćenja uticaja na životnu sredinu u toku funkcionisanja projekta kao i u slučaju havarije”- stoji u riješenju EPA koje je dostavljeno i Opštini Tivat.
Na ovom dijelu obale već godinama inače, na divlje funkcioniše “marina Solila” koju je koristila firma “Yacht Voyage” iz Tivta ruskog državljanina Sergeje Voronkova, što ovaj dio obale zakupljuje od Fab Petrola. U toj marini kapaciteta dvadesetak vezova zaa jahte, koje je funkciinisala bez potrebnih papira i dozvola, u dva je navrata dolazilo do ozbiljnih incidenata -krajem 2016. 40-metarska mega jahta „Mona Lisa“ u nevremenu je pokidala svoje vezove i udarala u obalu i okolna plovila, a aprila prošle godine ovdje se zapalila i potonula 12-metarska duga jahta „Yulia“ pri čemu se u more izlilo više stotina litara nafte.
Inspektor sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Kotor Željko Lompar tada je medijima kazao da je inspekcija završila svoj dio posla oko sanacije ekološke štete i posljedica zapaljenja i potonuća jahte „Yulia“, kao i da je svoj inspekcijski nalaz sa preporukama za dalje postupanje, poslala nadležnima u Ministarstvu saobraćaja i pomorstva (MSP).
„Od njih tražimo pravni savjet kako da postupimo i zatvorimo nešto što nema definisani status, jer objekat na Staroj Račici nije ni privezište, ni pristanite, a najmanje je marina. Činjenica je da ovaj objekta ne uspunjava ni minimum tehničkih uslova, ni sigurnosnih da bude bilo što od te tri kategorije objekata nautičkog turizma i čim od Ministarstva i „Morskog dobra“ dobijemo definiciju što je ovaj objekat, on će biti zatvoren i zabranjeno njegovo korišćenje.“- kazao je tada Lompar. Dodao je da objekatna Staroj Račici svakako mora biti predmet kontrola i svih ostalih inspekcija – od tržišne, preko finansijske i turističke jer postoji osnovana sumnja da se firma koja ga koristi, ovdje nelegalno bavi privrednom djelatnošću iznajmnjivanja plovila, odnosno pružanja usluga veza za plovila, bez adekvatnih papira i dozvola nadležnih organa.
Direktor Direktorata za pomorstvo u Ministarstvu saobraćaja i pomorstva kapetan Vladan Radonjić koji je zvanično trebao da zatvori nelegalnu marinu u Tivatskom zalivu, nikada nije odgovorio na pitanja medija kako je moguće da ovdje godinama na divlje funkcioniše marina koja ne ispunjava ni minimum tehničkih uslova, a reklamira se na internet i sajmovima turizma, kako se u njoj obavlja privredna djelatnost, te što će i kada država učiniti da se to spriječi, a odgovorni za to kazne po zakonu.
Aktuleni izgled marine Solila i kupalista Movida
Nelegalna marina funcioniše i danas, a u međuvremenu je mimo UTU koje je izdalo Morsko Dobro, pokrenut projekat proširenja njenih kapaciteta, iako su se tome protivili neki od mještana, poput Krtoljana Vaska i Predraga Ivoševića koji imaju plac u susjedstvu, a ispred kojeg bi bio postavljen dio novih plutajućih gatova za privez jahti. Njih dvojica žalili su se Morskom Dobru koje ih je obavijestilo da je Fab Petrol u međuvremenu 8.juna prošle godine zakupilo dvije lokacije na ovom prostoru za postaljanje privremenih objekata – pristanište i komercijalno privezište, odnosno mobilni plutajući ponton “sa namjenom pristajanja i komercijaknog priveza plovila”. FAB petrol je ovdje zakupio 150 metara operativne obale i 3.900 kvadrata akvatorijuma, a Morsko Dobro tvrdi da riješenja o postavljanju privremenih obekata (plutajučeg pontonskog privezišta) ta firma od njih može dobiti tek kad pribavi sve neophodne saglasnosti drugih nadležnih državnih organa.
Ivoševići upozoravaju da važećom prostorno-planskom dokumnetacijom -Državnim studijama lokacije za sector 27, 28 i 29 ovdje nije predviđena marina i da se to pokušava uraditi mimo izdatih urbanističko-tehničkih uslovam, na pragu zaštićenog rezervata prirode i mrijestilišta ribe.
“Započeti postupak za izgradnju privezišta za jahte velilčine 20 i više metara nikako nije saglasan sa uslovimak oje je izdalo Morsmo Dobro, a koji dozvoljava isključivo postavljanje ponte za pristajanje barki. Razliku između pristaništa i privezišta nadamo se, ne treba objašnjavati, a vidljivo je da uslovi koji predviđaju jedino pristanište za barke bivaju pretvoreni u privezište za jahte. Na ovaj način se najgrublje zloupotrebljava mogućnost da pristanete čamcem i lagano cijela lokacija prerasta u marinu”- tvrde Ivoševići u dopisima koje su uputili Morskom Dobru i EPA. Oni smatraju da je namjena koju Fab Petrol želi na ovoj lokaciji “jedna prljava i ekološki rizična djelatnost, jer se sve jahte barem jednom dnevno peru, a takva prljavština i voda idu direktno u more”.
Iz nelegalne marine na Staroj Račici
“Da ne govorio o nekakvoj mogućoj havariji ili ispuštanju u more bilo kog nusprodukta sa jahti. Sve to dospijeva u more a lokacija Stara Račica je takva da gotovo i nema morske struje s obzirom da se nalazi u samom najplićem “džepu” zaliva, pa bi na ovaj način bilo završeno sa kupanjem u moru na toj i bližim lokacijama”- kažu Ivoševići upozoravajući da svi mogu vidjeti da je, dok se formalno sprovodi procedura za njegovo postavljanje “navodno porvezište već urađeno, a cijeli ovaj postupak ima za cilj legalizovanje nečije bahatosti i samovolje”.
Sekretarka za zaštitu životne sr edine i energetsku efikasnost Opštine Tivat Tatjana Jelić nam je kazala da “nema imformaciju” što je Fab Petrol u međuvremenu preduzeo nakon što mu je EPA naložila da izradi Elaborat procjene uticaja izgradnje komercijalnog privezišta za jahte na Staroj Račici.
Na sajtu Tre Canne (rezidencijalno poslovnog kompleksa u Budvi čiji je investitor takođe komšpanija FAB), već se reklamira nova “marina Solila” i zainteresovani pozivaju da već sada rezervišu vezove u njoj jer će ona “ubrzo biti dostupna”. Za razliku od onoga što piše u dokumentaciji upućenoj EPA i Opštini Tivat, iz kompanije-investitora ovdje klijente obavještavaju da će nova marina imati vezove za jahte dužine do 40 metara (duplo veće od onih koji su prijavljeni državi).
Od početka novembra na našem području, kao i na većem dijelu Evrope, vladaju iznadprosječno visoke temperature vazduha. Visoka je i temperatura mora, na većem dijelu Jadrana izneđu 17 i 21 stepeni, iako smo na pragu polovine 11. mjeseca.
Narednih dana nastaviti će se većinom suvi i iznadprosječno topli dani, ali u drugom dijelu sedmice uz ipak nižu temperaturu, što će biti najava sve vjerovatnije hladnijeg i vjetrovitijeg vremena u drugoj polovini mjeseca, najavljuju meteorolozi.
Jačanjem anticiklone na području srednje i sjeverne Evrope doći će do prestanaka jugozapadnog strujanja, a naši će se krajevi od srijede naći pod blagim uticajem hladnijeg istočnog strujanja, piše meteorološki portal neverin.hr
Ponedjeljak:
Pretežno sunčano. Ujutru, na sjeveru, po kotlinama magla. Vjetar uglavnom slab, promjenljivog smjera. Jutarnja temperatura vazduha -2 do 11, najviša dnevna 13 do 23 stepena.
Javno preduzeće za nacionalne parkove Crne Gore dobilo je međunarodnu turističku nagradu Golden Interstas 2018 – „Za izvrsnost u doprinosu sklada čovjeka, biljnog i životinjskog svijeta, a time i razvoja turizma Crne Gore“, na jubilarnom 25. međunarodnom turističkom sajmu u Solinu (Split, Hrvatska).
„Pričinjava nam izuzetno zadovoljstvo što su Nacionalni parkovi Crne Gore prepoznati kao poseban i značajan turistički potencijal u regionu i veliku čast to što smo za to dobili i priznanje. Ova nagrada je za nas veliki podstrek da još predanije čuvamo, razvijamo i promovišemo vrijednosti parkova, kroz osmišljavanje i razvoj turističke infrastrukture na principima održivog razvoja. Takođe, da unaprjeđujemo nivo usluga i servisa za sve zainteresovane turiste i ljubitelje prirode, njihovu bolju informisanost o sadržajima i turističkoj ponudi, kao i efikasnijoj promociji bogate prirodne i kulturno-istorijske baštine. Nastojaćemo da u narednom periodu u saradnji sa Vladom Crne Gore, ključnim institucijama, turističkom privredom i lokalnim stanovništvom doprinosimo razvoju potencijala parkova, a samim tim i boljem standardu stanovnika koji žive u opštinama kojima gravitiraju naši parkovi,“ kazao je direktor JPNPCG Elvir Klica povodom dobijanja turističke nagrade.
„Kao zemlja Dinarskog luka, Crna Gora je ponosna na svojih pet prirodnih dragulja, pet zaštićenih područja, čije su vrijednosti i ljepote prepoznate kako na nacionalnoj, tako i međunarodnoj turističkoj mapi. Iz godine u godinu, NPCG unaprjeđuju turističku ponudu zasnovanu na principima održivog razvoja, prirodi i aktivnom odmoru. Ove godine ostvarili smo rekordnu turističku posjetu i povećanje broja posjetilaca od preko 30 posto. Očekujemo da će se trend rasta posjete nastaviti i u budućem periodu, čemu će doprinijeti i promocija crnogorskih parkova kako na Sajmu u Solinu, tako i učestvovanje na značajnim međunarodnim turističkim sajmovima u prvom kvartalu sljedeće godine”, zaključio je Klica.
Prestižnu međunarodnu nagradu Golden Interstas već dugi niz godina dodjeljuju FEST i FIJET/Evropska i Svjetska federacija turističkih novinara i INTERSTAS. Nagrada je dodijeljena u okviru triju manifestacija 25. INTERSTAS/Međunarodna smotra turizma, filma i krajobraza, 21. ITF ‘CRO/ Međunarodni festival turističkog filma, i 16. KEA-CRO/Takmičenje hrvatskih gradova i mjesta za „Međunarodni Zlatni Cvijet“. Cjelokupna manifestacija je održana u Gradu Solinu od 7-9. novembra 2018. godine, pod pokroviteljstvom resornih ministarstava Republike Hrvatske, Splitsko-dalmatinske županije i grada Solina, te visokim pokroviteljstvom predsjednice Republike Hrvatske.
„Evropska i Svjetska federacija turističkih novinara nagradu JP Nacionalni Parkovi Crne Gore za GOLDEN INTERSTAS 2018, obrazlažu sa vašim sustavnim, stručnim i izuzetno kreativnim radom, i stalnom brigom očuvanja ove oaze veličanstvenog sklada čovjeka, biljnog i životinjskog svijeta, te razvojnim programima Vas i Vaših stručnih suradnika kojima unaprjeđujete i obogaćujete ovim i turistički proizvod Crne Gore, u prostornom i ponudbenom smislu. Prepoznat je Vaš rad i ne samo na temeljnim zadacima, očuvanju i revitalizaciji nacionalnih parkova: Durmitora, Biogradske gore, Skadarskog jezera, Lovćena i Prokletija, ovih dragulja Crne Gore, već i kroz razvojne projekte kojima obogaćujete kvalitetu turističke ponude, a time i kontrolirani rast kako broja posjetitelja, tako i boljitak života na tim područjima kroz turizam. Ocjena je da ovim ne samo da potičete održivi razvoj turizma koji se bazira na ravnoteži ekologije i ekonomije u skladu čovjeka i prirode, već i značajno pridonosite prepoznatljivosti specifičnog turističkog proizvoda Crne Gore u svijetu. Time zasigurno pridonosite i ukupnoj međunarodnoj turističkoj razmjeni, time i boljem razumijevanju među narodima i zemljama, što su prepoznale FEST i FIJET“, navodi se u obrazloženju nagrade za JPNPCG.
Nagradu Golden Interstas, direktoru JPNPCG Elviru Klici uručili su direktor Interstasa Vojko Pleština i gradonačelnik grada Solina Dalibor Ninčević.