Dvoje učenika VII razreda OŠ “Drago Milović” iz Tivta zadobilo je tjelesne povrede od opekotina u incidentu koji se nešto poslije 16 sati dogodio u amfiteatru škole.
Tokom manifestacije Dani nauke, koju je škola organizovala u saradnji sa međunarodnom školom Arcadia Academy, jedna od učenica je, prolazeći pored klupe na kojoj je u toku bio hemijski eksperiment, tokom kojeg je gorela manja vatra, rukavom jakne zahvatila plamen koji se izuzetno brzo proširio po njenoj odjeći.
Njen drug je pokušao da rukama ugasi plamen, pri čemu je zadobio opekotine ruke, dok su djevojčici odmah u pomoć pritekli profesori i osoblje škole, koji su sa nje svukli zapaljenu odjeću i pozvali hitnu pomoć.
Djevojčica se nalazi na hirurškom odjeljenju kotorske Opšte bolnice. Dječak je, nakon ukazane ljekarske pomoći, pušten na kućno liječenje.
Direktor Opštine bolnice u Kotoru dr Ivan Ilić nam je kazao da je povrijeđena djevojčica zadobila opekotine prvog i drugog stepena na između 15 i 20 odsto površine tijela.
“Djevojčica je adekvatno medicinski zbrinuta i administrirana joj je adekvantna terapija. Ona se nalazi na hirurškom odjeljenju naše bolnice, u ovom trenutku je stabilnog stanja i nije neposredno životno ugrožena,” kazao je Ilić.
Obnova tvrđave Mamula i ostrva Lastavica biće izvedena u skladu sa svjetskim standardima konzervacije i restauracije kako bi se obezbijedilo maksimalno očuvanje njene autentične, arhitekture i integriteta.
U tom smislu, investitor – OHM Mamula, angažovao je kao konsultanta renomirani Studio za konzervaciju, projektovanje i konsalting „Projektor“ iz Tivta, na čelu sa arhitektomkonzervatorom Katarinom Nikolić. Ovaj studio je autor Projekta zatečenog stanja (2015.g.), kao i Programa konzervatorsko-restauratorskih radova (2017.g.)kojim su definisanesve planirane intervencije na ostrvu i utvrđenju. Izradi ovih projekata prethodilo je opsežno istraživanje kako samog utvrđenog kompleksa, tako i dostupne istorijske i arhivske građe u istorijskim arhivama u Crnoj Gori i Hrvatskoj, sa posebnom pažnjom posvećenoj građi Ratnog arhiva u Beču.
Do sada, u okviru istraživačkih i pripremnih radova, na ostrvu izvedena tačkasta površinska iskopavanja na zemljanom platou tvrđave kako bi se utvrdio sastav tla i materijala ispod površinskog sloja. Ovi zahvati su neophodni i radi identifikacijeoriginalne mreže podzemnih kanala za prikupljanje kišnice kojom su punjene dvije postojeće bistjerne. Namjera kompanije je da obnovi ovaj sistem podzemnih kanala kao veoma vrijedan element izvornog utvrđenja, i nastavi da ga koristi na isti način. Objebistijerne su očišćene i planirana je njihova reaktivacija, odnosno osposobljavanje za ponovni prihvat i skladištenje vode.
Jedna od glavnih odrednica ovog projekta jeste EKOLOŠKI. Naša namjera je da se kroz revitalizaciju postojećih infrastrukturnih sistema i korišćenje prirodnih materijala stvara minimalno zagađenje ostrva, mora i morskog dna. Projekat buduće infrastrukture koristiće sve prirodne pogodnosti lokacije, ali će se s posebnom pažnjom čuvati priroda, tvrđava i pejzaž.
U uređenju terena fokus je na isticanju prirodnih elemenata ostrva i autohtone vegetacije.
Kompanija OHM Mamula Montenegro uradila je i taksaciju biljnog fonda sa procjenom stanja vrijednih vrsta na ostrvu Lastavica kako bi sve biljne vrste na lokaciji bile evidentirane, analizirane i adekvatno zaštićene. Ovaj posao je povjeren pejzažnim arhitektama iz firme Primavera iz Herceg Novog. Kroz ovu studiju, stručnjaci pejzažne struke su sproveli prepoznavanje i identifikaciju biljnih vrsta, kao što su: mjerenje prsnog prečnika, visine stabala, širine krošnji, ocjenu estetskog izgleda, fiziološkog stanja, starosti, procijenjenog trajanja, i slično. Registrovane su sve biljne vrste, a stručnjaci iz Primavere su dali preporuku koje primjerke treba zadržati, koje dodati, a koje ukloniti.
Mamula oćišćena
Raduje nas što stručna javnost dijeli naše mišljenje da se radi o remek djelu koje treba zaštititi od svake moguće nestručnosti i improvizacije, jer je to princip koji čvrsto zastupamo i kojim se rukovodimo u ovom projektu. Kao i do sada, u potpunosti smo otvoreni za komunikaciju i sva potrebna pojašnjenja.
Na osnovu dozvole za pripremne radove većeg obima izdate od strane MORT-a, OHM Mamula Montenegro je u septembru prošle godine počela pripremne radove na čišćenju i pripremi terena za rekonstrukciju i adaptaciju utvrdjenja Mamula na ostrvu Lastavica.
Rekonstrukcija tvrđave Mamula i ostrva planira se kroz Glavni projekat koji se trenutno izrađuje u skladu sa prethodno izdatim konzervatorskim i urbanističko-tehničkim uslovima i najvišim međunarodnim standardima zaštite životne sredine, uz maksimalno očuvanje originalne fizionomije predjela i svih zatečenih elemenata utvrđenog kompleksa.
Na projektu radi internacionalni tim renomiranih stručnjaka koji uključuje Studio Projektor iz Tivta, MCM Design iz Portugala, Enformu iz Kotora i druge, kaže se u saopštenju.
Radnici Komunalnog preduzeća danas su posjekli pola od ukupno deset velikih kanarskih palmi na gradskoj rivi i šetalištu Pine, a koje je potpuno uništio štetni insekt – crveni palmin surlaš.
Ostatak uništenih palmi na Pinima biće posječen sutra, a nakon toga komunalci će ukloniti i više uništenih stabala iz prepoznatljivog drvoreda palmi vrste kanarska datula na rivi u Donjoj Lastvi.
Poječena stabla za koja se pretpostavlja da u sebi i dalje imaju larve crvenog palminog surlaša, po propisima će biti tretirana insekticidom i zakopana u zemlju na bivšoj deponiji Grabovac.
Opština Tivat je za zamjenu od surlaša uništenih palmi na Pinima, inače, u budžetu za ovu godinu predvidjela iznos od 100 hiljada eura.
Prestižni portal US News & Travel Report uvrstio je hotel Regent Porto Montenegro na listu 30 hotela sa najljepšim infinity bazenima svijeta.
Autor Gven Pratezi (Gwen Pratesi) opisuje Regentov luksuzni kompleks bazena kao fantastično mjesto na kojem se moze uživati u plivanju i u pogledu na predivan Bokokotorski zaliv i obližnje planinske vijence.
RPM Pool Club
US News & World Report je američka internetska publikacija koja izvještava o međunarodnim događajima, politici, putovanjima, obrazovanju, poslovanju, zdravstvu, nauci, tehnologiji i raznim vrstama društvenih trendova. Navedena medijska platformu uživa povjerenje 24 miliona čitalaca, a njeni počeci datiraju u sedmičnoj publikaciji ‘United States News’ koju je 1933. godine osnovao Dejvid Lorens.
Članak možete naći na linku a priču o Regentu na slajdu br. 20, navedenog članka.
U kompleksu Porto Montenegro u Tivtu oko 14,15 sati došlo je do neuobičajenog incidenta koji je srećom prošao bez ljudskih žrtava i veće materijalne štete.
Po udarom vjetra srušila se velika građevinska skela postavljena sa jedne strane fasade resizencijalno-poslovne zgrade “Ksenija” u istočnom dijelu Porto Montenegra.
skela srušena
Skela se srušila, ali na sreću u tom momentu se nije nalazio niko od radnika kompanije koja obavlja radove na sanaciji fasade.
Skela srušena foto S.L
Pukim spletom srećnih okolnosti, u tom momentu nije bilo nikog ni na ullici pored zgrade, pa je rušenje skele prošlo sa samo neznatnom materijalnom štetom.
Dječji savez Tivta priređuje u srijedu 14.marta od 18 sati u Galeriji ljetnikovca Buća 16. izdanje susreta mladih stvaralaca i talenata pod nazivom „Djeca imaju krila”.
Ovu manifestaciju, koju je 2002. godine inicirao veliki prijatelj djece našeg grada, poznati dječji pjesnik Dragan Radulović, tivatska NVO organizira u suradnji s Dječjim savezom Podgorice. Sudionici programa, učenici osnovnih, srednjih i glazbenih škola iz Nikšića, Podgorice, Zelenike, Mojkovca, Kotora i Tivta, kao i djeca s posebnim potrebama iz podgoričkog Resursnog centra za djecu i mlade i iz tivatskog Europskog doma, predstavit će se poezijom, glumom, recitiranjem i muzičkim nastupima.
Specijalni gost programa je glumac Slaviša Grubiša, voditeljica je Mia Zeković, učenica SMŠ Mladost, a scenarij je napisala novinarka Sonja Štilet,
Spomen-kompleks Tjentište, prema odluci Komisije za očuvanje nacionalnih spomenika Bosne i Hercegovine, uvršten je na listu ugroženih spomenika u BiH, a krajnji cilj je da se proglasi nacionalnim spomenikom i dođe do novca potrebnog za sanaciju klizišta.
“S obzirom na to da se ovaj spomen-kompleks nalazi na privremenoj listi nacionalnih spomenika, pristupiće se izradi odluke o proglašenju ovog dobra nacionalnim spomenikom kako bi se propisale mjere zaštite, a projekat zaštite aplicirao za sredstva iz inozemnih fondova”, kazali su juče za “Nezavisne” iz Komisije za očuvanje nacionalnih spomenika BiH.
Početkom februara na Tjentištu se pokrenulo klizište, koje je odnijelo pola brda i ugrozilo prostor na kojem se nalaze spomen-kosturnica i spomenik borcima stradalim u bici na Sutjesci.
Posao sanacije klizišta povjeren je Direkciji za obnovu i razvoj, Institutu za urbanizam, građevinarstvo i ekologiju i Republičkom zavodu za geologiju.
“Upravi Nacionalnog parka ‘Sutjeska’ ova odluka pruža brojne mogućnosti za spomen-kompleks bitke na Sutjesci. S projektom zaštite spomen-kompleksa postoji mogućnost apliciranja za sredstva iz inostranih fondova”, kaže Dejan Pavlović, direktor Nacionalnog parka “Sutjeska”, i dodaje da na taj način pokušavaju da spasu kompleks.
Prema njegovim riječima, čim bude donesena odluka o proglašenju kompleksa nacionalnim spomenikom pružiće im se mogućnost apliciranja i dobijanja novčanih sredstava za sanaciju klizišta iz institucija s nivoa BiH, ali i iz evropskih fondova.
Kako ističe Pavlović, rukovodstvo Nacionalnog parka “Sutjeska”, pruža podršku ispitivanjima koja se rade kako bi se kompletirao projekat sanacije klizišta u neposrednoj blizini spomenika bitke na Sutjesci.
“Na Tjentištu je do prije nekoliko dana bio snijeg, što je otežavalo poslove ispitivanja. Narednih sedam dana trebalo bi da bude završen projekat za sanaciju klizišta, koji rade Institut za urbanizam, građevinarstvo i ekologiju RS i Republički zavoda za geologiju”, pojasnio je Pavlović.
Stevan Jovanović, direktor Instituta za urbanizam, građevinarstvo i ekologiju RS, kazao je da u toku ove sedmice kreću geološko snimanje cijelog lokaliteta spomenika i geološka istraživanja zemljišta.
“Nakon toga krenućemo u izradu projekta, a potrebana je kompletna rekonstrukcija cijelog kompeksa pošto posljednjih 40 godina na njemu nije ništa rađeno”, kazao je Jovanović.
Monumentalni spomenik od bijelog betona, u znak sjećanja na bitku na Sutjesci u Drugom svjetskom ratu, rad Miodraga Živkovića, otkriven je 5. septembra 1971.
Prethodno je 1958. godine sagrađena spomen-kosturnica, u koju su pohranjeni posmrtni ostaci 3.301 borca bitke na Sutjesci.
Turistička organizcija opštine Budva predstavlja turističku ponudu budvanske rivijere na 25. Međunarodnom sajmu turizma MITT 2018. (Moscow International Travel & Tourism Exhibition) koji se održava od 12. do 15. marta u Moskvi, u organizaciji NTO Crne Gore.
TO Budva se, kao i prethodnih godina, na ovom sajmu predstavila na štandu Nacionalne turističke organizacije Crne Gore, uz lokalne turističke organizacije Bara, Ulcinja, Kotora, Tivta, Herceg Novog i Podgorice, nacionalnu avio-kompaniju “Montenegro Airlines”, hotelske kompanije HG “Montenegro Stars”, HG “Budvanska rivijera”, “Karisma Hotels Adriatic”, “Beppler & Jacobson”, hotel “Maestral”, Institut “Simo Milošević”, turistički kompleks “Lazure Hotel&Marina”, apart-hotel “Kuća Lekovića”, Aqua Park Budva, turoperatora “R-tours”, turističke agencije “Fly Montenegro” iz Podgorice i “Sveti Nikola” iz Herceg Novog, kao i “Uniqa Osiguranje”.
Predstavnici TO Budva, v.d. izvršnog direktora Mladen Franović i član izvršnog odbora Stefan Ćupić, su se tokom prva dva dana sajma susreli sa ambasdorom Crne Gore u Rusiji, Ramizom Bašićem, kao i predstavnicima TA “R-tours” i TUI Rusija. Tokom trajanja sajma imali su sastanke i sa predstavnicima gradova Moskva, Novosibirsk, Kaljingrad, a ujedno i sa članovima turističkih organizacija i zajednica Moravska u Češkoj i Voronješke u Rusiji.
Ruski turisti su najzastupljeniji gosti na budvanskoj rivijeri i broj posjetilaca sa toga emitivnog tržišta iz godine u godinu bilježi povećanje. I ove godine su izrazili veliko interesovanje za bogatu turističku ponudu Budve, utisak je predstavnika Ministarstva održivog razvoja i turizma, lokalnih turističkih organizacija i strateških partnera iz cijele Crne Gore. Najveće interesovanje vladalo je za hotelske smještajne kapacitete, kao i raznovrsnost turističke ponude.
Očekuje se da će sajam posjetiti preko 20.000 profesionalnih posjetilaca – agenata, menadžera i raznih drugih poslenika iz branše turizma, kao i veliki broj predstavnika medija, iz skoro 90 regiona Ruske Federacije.
Njemačka nacionalna aviokompanija Lufthansa zainteresovana je da otvori cjelogodišnu redovnu liniju iz Frankfurta, odmnosno Minhena za Tivat, dok bi austijski nacionalni avioprevoznika Austrian Airlines koji ona kontroliše, trebalo da uspostavi redovnu liniju iz Beča do Tivta.
Glavni su to detalji dosadašnjih pregovora koje su o intenziviranju saradnje vodili predstavnici Aerodroma Crne Gore i menadžmenta Lufthansa Grupe – najvećeg evropskog avioprevoznika. Prošle nedjelje Bernhard Vold, Lufthansin regionalni mernadžer za BiH, Hrvatsku, Crnu Goru, Srbiju i Sloveniju sastao se sa izvršnim direktorom ACG Danilom Orlandičem i razgovarao o mogućnostima unapređenja saradnje i dovođenju i same njemačke državne aviokompanije na crnogorsko tržište.
Lufthansa Grupa je već prisutna na crnogorskim aerodromima preko svog lou-kostera, kompanije Eurowings koja je sezonski letjela između Diseldorfa i Tivta, odnosno legacy prevoznika Austrian Airlines koja saobraća cijele godine na redovnoj liniji Beč-Podgorica. Eurowings je za ovu godinu najavio povećanje broja rotacija na liniji za Tivat, ali i uvođenje nove linije za Podgoricu. Ovog ljeta još jedna članica Lufthansa Grupe – belgijski lou koster Brussels Airlines počevši od 9.maja, uvešće jednu sedmičnu rotaciju na liniji Brisel-Tivat.
Sami dolazak renomiranog legacy avioprevoznika kakav je Lufthansa u Crnu Goru značio bi izuzetno puno za ovdašnji turizam jer ugledna njemačka državna aviokompanija do sada nikad nije imala redovnu liniju prema aerodromima Tivat ili Podgorica. Gigant sa sjedištem u Kelnu inače, ima flotu od preko 270 aviona i leti na 220 destinacija širom svijeta.
Prema informacijama koje su nam potvrdili dobro upućeni izvori, za otvaranje saobraćaja Lufthanse ali i Austrain Airlinesa iz Njemačke i Austrije za Tivat, veoma se zalaže i lobira kompanija Luštica Development koja u Tivtu razbija novo turističko naselje Luštica Bay i kojoj je posebno u intersu da ostvari što bolje aviokonekcije sa Zapadnom i Centralnom Evropom jer su joj ta tržišta najbitnije za njihov novi ultraluksuzni veliki hotel „The Chedi“ koji će na ljeto proraditi u Luštica Bay-u.
Predstojeća rekonstrukcija Jadranske magistrale na potezu od aerodroma Tivat do Jaza u saobraćajnicu bulevarskog tipa sa četiri trake, a koju je Direkcija za saobraćaj najavila kao jedan od prioriteta u državi i koja bi trebalo da počne nakon ljetnje turističke sezone, uznemirila je žitelje Grblja.
Predsjednici mjesnih zajednica Radanovići, Gornji Grbalj, Savina i Lastva grbaljska dostavili su Opštini Kotor, Vladi, Ministarstvu saobraćaja i pomorstva te Direkciji za saobraćaj i njenom timu koji radi na projektovanju rekonstrukcije magistrale, peticiju sa zahtjevima a koju je do sada potpisalo preko 700 žitelja Grblja. U materijalu koji nam je dostavljen stoji da Grbljani koji žive neposredno pored magistrale, podržavaju izgradnju bulevara sa četiri trake, ali zahtijevaju da se ona izveden na način da se na kraju ne napravi „brzi tranzitni put, već da to bude pravi gradski bulevar-gradska ulica koji će davati mogućnost razvoju i normalnom životu“.
„Zahtijevamo da se izgradnjom bulevara ne ukinu stečena prava već da naša mjesta mogu svakodnevno bezbjedno komunicirati i građani se kretati sa što manjim kruženjem i gubljenjem vremena. Tražimo da se prijektivanje saobraćajnice izvrši tako da ne izgubimo svoja prava koja smo do sada imali i da se projektovanjem ne ugrozi fukcionisanje već postojećih privcrednih i poslovnih objekata“- piše u peticiji u kojoj Grbljani zahtijevaju i da prilikom rekonstrukcije magistrale, njena sadašnja središnja linija bude osnova od koje će se bulevar širiti na obje strane „kako bi se ravnopravno odnosili premma svojini građana i sa jedne i sa druge strane, izuzev gdje bi to izazivalo rušenje objekata“.
Traže više kružnih tokova i mogućnost da se uključe na saobraćajnicu
Mještani od projektanata zahtijevaju i da se povede računa da se u najvećoj mjeri izbjegne rušenje postojećih privatnih objekata i ulaženje u privatnu svojinu pored magistrale, kao i da kroz naseljena mjesta trake budućeg bulevara budu široke 3 metra i da se brzina kretanja vozila na tim mjestima ograniči na 50 kilometara na sat. Grbljani posebno brojne primjedbe imaju na namjeru Direkcije za saobraćaj i projektanata bulevara da maksimalno ograniče mjesta na koja će se na tu saobraćajnicu moći uključivati automobili sa sporednih puteva, pa stoga peticijom traže i da se na potezu od Radanoviča do kraja Lastve grbaljske projektuje i sagradi ukupno 8 kružnih tokova na novom bulevaru.
„Navedeni zahtjevi predstavljaju minimum naših potreba ispod kojih nećemo prihvatiti izgradnju bulevara, a za njihovo sprovođenje borićemo se svim demokratskim sredstvima kako bi bili ispunjeni“-stoji u peticiji, uz napomenu da riješenje koje predlaže Direkcija za saobraćaj „krši postojeće urbanističke planove“, a predloženi idejni projekat bulevara „nema ni elaborata o zaštiti čovjekove sredine i socijalnih aspekata“.