Na ambasadu Sjedinjenih Američkih Država u Podgorici oko ponoći bačena je bomba.
“Pola sata poslije ponoći ispred objekta Ambasade SAD jedno lice je izvršilo samoubistvo eksplozivnom napravom. Neposredno prije samoubistva lice je sa raskrsnice kod Sportskog centra ubacilo u krug Ambasade SAD jednu eksplozivnu napravu. Najvjerovatnije je riječ o ručnoj bombi sa kašikom. U toku su uviđaj i identifikacija. Tužilac je na licu mjesta i rukovodi uviđajem. Uprava policije CG”, napisala je Vlada Crne Gore na Twitteru.
Portparol Ambasade SAD Džef Adler je potvrdio da se desio napad na Ambasadu i da službenici Ambasade rade sa policijom da bi se identifikovao napadač.
“Ambasada obavlja internu proceduru kako bi utvrdila bezbjednost svog osoblja”, naveo je Adler.
Podsekretar Stejt Dipartmenta Stiv Goldstin je kazao da su očevici vidjeli čovjeka kako baca objekat preko zida ambasade, prenosi NewYork Times. Navodi se i da niko u ambasadi nije povrijeđen.
Goldstin je dodao i da su bezbjednosni zvaničnici ambasade pretražili teren i da nisu nađene druge eksplozivne naprave, a da zgrada nije oštećena u napadu.
On nije znao šta je motiv napada, niti da li se radi o namjernom samoubilačkom napadu.
Ambasada je na svom sajtu saopštila da postoji aktivna bezbjednosna situacija i savjetovani su američki državljani da izbjegavaju ambasadu do novog obavještenja.
Policija: Radimo na identifikaciji osobe, nije pričinjena materijalna šteta
Iz Uprave policije je saopšteno da rade na identifikovanju osobe koja je sinoć bacila eksplozivnu napravu u dvorište Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Podgorici, a potom izvršila samoubistvo.
“Sinoć oko ponoći je Dežurnoj službi Centra bezbjednosti Podgorica od strane građana prijavljeno da se u dijelu grada Preko Morače, kod Sportskog centra Morača, čula eksplozija. Službenici CB Podgorica su preko puta Ambasade SAD-a, na zemljanom dijelu ka obali rijeke Morača, pronašli beživotno tijelo za sada neidentifikovanog muškog lica.Ovo muško lice je, prema aktivnostima koje su do sada preduzete, stradalo usljed aktiviranja eksplozivne naprave nakon što je prethodno bacilo eksplozivnu napravu – bombu u dvorište Ambasade SAD-a”, navodi se u saopštenju Uprave policije.
U saopštenju se dodaje da je dejstvom eksplozije u dvorištu Ambasade SAD-a, osim kratera koji je ostao na mjestu na kojem je bomba eksplodirala, nije pričinjena materijalna šteta na imovini Ambasade.
“O događaju je obaviješten nadležni državni tužilac koji je rukovodio vršenjem uviđaja na licu mjesta. Izuzeti su tragovi sa lica mjesta i oni će biti predmet vještačenja. Službenici Uprave policije su u komunikaciji sa predstavnicima Ambasade SAD-a u vezi sa ovim događajem. O svemu što bude utvrđeno daljom istragom javnost će biti blagovremeno obaviještena”, zaključuje se u saopštenju Uprave policije.
Promocija knjige Momira Čolovića - Posljednje opelo
Promocija knjige Momira Čolovića
Promocija knjige Momira Čolovića
Promocija knjige Momira Čolovića
Promocija knjige Momira Čolovića
Promocija knjige Momira Čolovića
Promocija knjige Momira Čolovića
„Ova knjiga posvećena je istorijskoj i geografskoj Boki i svim Bokeljima u rasijanju širom svijeta koji ponosno nose ovo sveto ime, pomorcima koji su ugradili živote u potopljenoj floti“ – zapisao je autor knjige „Poslednje opelo – Kako je potopljena crnogorska flota“, Momir Čolović, pomorac, upravitelj stroja.
Knjiga je promovisana u srijedu u u koncertnoj dvorani Muzičke škole u Kotoru. Na promociji su govorili pomorski kapetan Zoran Usanović, mašinski inspektor Gojko Ljesar i autor, izvode iz knjige je čitala Tatjana Crepulja.
„Ljubav prema Boki i brodu je bila njegova vječita inspiracija, koja mu je sem ushićenje donjela veliku bol i osjećaj prevare. Gledao je kako otimaju i uništavaju Jugooceaniju, nekada vodeću brodarsku kompaniju koja je bila pokretač i zlatni sef za sve u Crnoj Gori. Hiljade pomoraca i njihovih porodica živjeli su u blagostanju i prenoslili slavu ovog kraja. Danas nažalost plove po svjetskim morima pod tuđim zastavama u vječitom strahu za posao i egzinstenciju. Pripadam generaciji koja je stvarala ogromna dobra gradu i državi. Stvorili smo Jugooceaniju koja je ostvarila prihod na najsurovijem tržištu rada, vrijedna stotine miliona američkih dolara… Nastavlja se devastacija svega, sve je na prodaju , čak i kulturna blaga naše Boke, po cijenu brisanja sa UNESCO-ve liste, Kotor prstaje da bude grad, a Boka i cijelo primorije pretvoreni su u provinciju Podgorica. Nažalost, u ovom pustošenju su im pomogli i naši sugrađani zbog sitnih privilegija. Ovo nije moja kritika, kaže Momir u svojoj knizi, već ovo je moja konstatacija. Naše kompanije više nema. Uklonjena su i sva njena obilježja, sem natpisa Jugooceanija posljednjeg traga njenog postojanja. Hvala Vam što ste dvije decenije ukazivali na sve što se dešavalo, javno prozivali ali niko nije želio čuti i spriječiti ovu poharu. Šteta i nepravda nanešena pomorcima, Kotoru. Boki i Bokeljima je nenadoknadiva“ – kazao je predstavljajući knjigu kapetan Zoran Usanović.
Promocija knjige Momira Čolovića
Knjiga obrađuje deset istorijskih epoha kroz koje je prolazila Boka, osvrt na more i pomorstvo kao ekonomski temelj doživljavanja Bokelja, naroda koji je naseljavao ovaj prostor, istorijske i geografske Boke. Poseban akcenat autor je stavio na multinacionalni i multivjerski skald, koji obuhvata raspon od druge polovine prošlog vijeka do danas, skoro 60 godina, koliko obuhvata i njegovo profesionalno iskustvo kao pomorca, pisca i skoro 70 godina kao stanovnika Kotora, kazao je predstavljajući knjigu i autora, mašinski inspektor Gojko Ljesar.
„Sačuvani su svi brodovi u sankcijama da bi bili rasprodati nakon sankcija kada su bili spremni za plovidbu. Komplesnost ove materije pisac je potkrijepio originalnim dokumentima organa preduzeća, kao što je odluka o vaučerskoj privatizaciji firme, osnivanju firme na Malti a time i promjena zastave. Stručno je pokazao da su pogrešne odluke odgovornih lica dovele do negativnih posljedica po vlasničku strukturu“ – kazao je Ljesar.
– Poslednje opelo obuhvata: kratak pregled istorijske i geografske Boke, od Debelog brijega do Paštrovskog konfina. Poseban osvrt je na divni narod, koji naseljava ovaj prostor nekoliko milenijuma, Bokeljima – kojima je i posvećena ova knjiga. Živeći uvijek pod osvajačima, zaštitnicima ili okupatorima, nikad nijesu upotrebljavali riječ naciju. Mala, ali multinacionalna i multi konfesionalna zajednica, imala je osnovni cilj preživljavanje. Opstali su umom, sposobnošću zajedništva, zanatima, trgovinom pomorstvom i uspjeli su sačuvati svoj indetitet i različite vjere. Surovi ambijent golog krša – upućivao ih je na more, kao izvor života, istakao je autor Momir Čolović.
Promocija knjige Momira Čolovića
„Ploveći na prvom brodu “Kozara” i najstarijem “Prenj” do posljednjih najmodernijih plovnih jedinica „Boka“ i “Kupres” – ugradio sam cio radni vijek u Jugooceaniju, sa 15.000 pomoraca, koliko ih je prošlo kroz istoriju, stvorili smo najveću flotu u istoriji Boke. Ako se ovome doda i Prekookeanska plovidba Bar, onda se dobije 46 najmodernijih fabrika, crnogorska flota. Uporediv realnim parametrima, turizmu naš aš doprinos razvoju Crne Gore je nemjerljiv. Slijedio je exodus flote – do zadnjeg broda, odlazak pomoraca – na strane brodove, nestanak devizne štednje pomoraca, i od 1992. godine nastaje muk na ovu temu, u svim sredstvima javnog informisarya, i to traje do danas. Gasi se stručni časopis Pomorstvo. A esencija pomorske struke, udruge kapetana i upravitelja stroja, se sele na ulicu. Vrši se “revitalizacija” flote, s negativnim posljedicama.
Naveo sam imena svih aktera ovih zbivanja, ostavljajući sudu istorije kako će i gdje koga razvrstati. Poslednje opelo nije kritika niti optužba bilo koga. bez obzira na malo oporih riječi i dubokog razočarenja autora zbog nerazumijevanja. Ovo je stručni prikaz onoga što se desilo, kroz ličnu i svjetsku praksu i ukazivanje na mogući izlaz iz ove situacije.
Promocija knjige Momira Čolovića
Specifičnost ove knjige su imena: naših profesora i učitelja, velikih pregalaca i stvaralaca – kapetana i upravitelja, oficira stroja i palube, radiotelegrafista, upisana su na kraju knjige. Neka ih pamte i ponose se sa njima njihovi: kćerke, sinovi, unuci i praunuci… iz Kotora, Novog, Budve, Bara, Tivta, Ulcinja, Podgorice Cetinja, Nikšića… i mnogih drugih crnogorskih gradova, Boke i Dalmacije.
Vrijeme o kojem sam pisao nazvao sam pomorski romantizam. Život pomoraca, naših obitelji, pa i kroz moju auto biografiju, naveo sam kao zajedničku karakteristiku porodica pomoraca, o zvanju o kojem ljudi, malo zna ili se osvrću na nas kroz senzacionalističke napise, koji nemaju veze sa stvarnošću“ – poručio je Čolović.
Obilježavanje Dana maternjeg jezika, Matica Boke nastavlja predstavljanjem nove knjige poezije tivatskog pjesnika Milete Tomovića.
Promocija knjige „Natre” održaće se u subotu 24. februara sa početkom u 18 sati u rezidenciji Ljubibratića na Toploj u Herceg Novom.
O knjizi će govoriti profesor književnosti Ljiljana Čolan, predsjednik UO Matice Boke Željko Komnenović i autor.
„Knjiga stihova Natre Milete Tomovića je od onih knjiga što razmišljaju o dugom boravku pjesnikovom na zemlji u blizini mora, tako da se stvarnost neprekidno miješa sa sjećanjima, a djetinjstvo je u osnovi svijeta doživljaja.
Knjiga Natre je smještena u tri ciklusa: Spomenak, Kvasac i Druga strana, ali je sva prožeta osjećanjem uzaludnosti trajanja, jer pravog odjeka života neprekidno izmiče trajanju.
‘Kakva nedaća iza životnog sivila’ pita se pjesnik i poput poput Gavrila Principa, o kome pjeva, možda je to pravi put da se uvjerenja ponove. Jer ‘realnost podupire saznanje o olovci koja izbjegava bijelu stranicu’.
‘Pišem da ne bih mislio na ono što je moglo a nije bilo, a meni je ostalo samo zatišje sjećanja’. Treba mu povjerovati”, zapisao je u predgovoru knjige nedavno preminuli Vuk Krnjević, poznati pjesnik i scenarista.
Sekretarijat za komunalne djelatnosti, ekologiju i energetsku efikasnost Herceg-Novi zabranio je saobraćaj za sva vozila na putnom pravcu Sušćepan-Ratiševina jer je asfalt u potpunosti pukao.
Sanacija je u toku, a takođe je određen alternativni put – tijesni klanac, koji je nasut i osposobljen za kolsku komunikaciju.
Opština Herceg Novi duguje veliku zahvalnost kompaniji „Beko komerc“ koja je pomogla osposobljavanje puta bez troškova po budžet grada.
Feština karnevalska grupa “Za dešpet” predstavljaće Kotor i Kotorski karneval na najvećem evropskom karnevalu u Nici od 22. februara do 1. marta.
„Čedrdeset članova iz naše karnevalske grupe sa pobjedničkom maskom sa tradicionalnog kotorskog karnevala i maskenbala, maskom “Always and forever ” – 500 years Kotor carnival i maskom “Stare ure” biće jedni od rijetkih predstavnike iz Evrope na ovom prestižnom karnevalskom događaju“ – kazala nam je Mirjana Miljanović vođa karnevalske grupe “Za dešpet”.
NVO “Fešta” iz Kotora imala je čast da prije dvije godine sa svojim mažoretkama i gradskom muzikom predvodi karnevalski spektakl u Nici, zato i ne čudi poziv da ove godine ponovo budemo njihovi gosti sa karnevalskom grupom, kaže se u saopštenju NVO „Fešta“.
Kotorski karneval 500 godina – Stare ure
– Zaista je čast i privilegija biti po drugi put dio ovog spektakla i s druge strane velika obaveza da svojim kostimima i nastupima na karnevalima cvijeća i svjetlosti, na dostojan način predstavimo Kotorski karneval i tradiciju koju s ponosom nosi – 500 godina.
Ovim gostovanjem zvanično počinju i pripreme za Internacionalni ljetnji Kotorski karneval koji ce se održati od 1 do 4. avgusta 2018. poručio je Vasilije Bajrović predsjednik udruženja Fešta.
Karneval u Nici
Odlazak karnevalista iz Kotora pomogli su Turistička organizacija Kotor i Opština Kotor koji su ujedno i pokrovitelji Internacionalnog ljetnjeg Kotorskog karnevala!
Predsjednik Opštine Herceg Novi Stevan Katić i saradnici boravili su početkom ove sedmice u radnoj posjeti gradovima Veneciji i Trstu. Prvi čovjek opštine je u razgovoru sa tršćanskim gradonačelnikom Robertom Dipiazza ukazao na aktivnosti u Herceg Novom povodom organizacije obilježavanja jubileja 300 godina Topaljske komunitadi, uz poziv da bude gost Herceg Novog 14. jula, kada će biti upriličena velika svečana ceremonija tim povodom. Poziv je prihvaćen, a na inicijativu gradonačelnika Trsta, bratimljenje sa našim gradom biće uspostavljeno prilikom dogovorene posjete.
Katić je sa Dipiazzom razgovarao o istorijskim vezama dva grada i Novljanima koji su svojevremeno odselili za Trst, uz obostranu saglasnost da je potrebno ojačati veze i načine saradnje.
Predsjedni opštine HN u Trstu
Posjeta Trstu bila je i prilika za obilazak i susret sa predstavnicima crkvene opštine, koja će se aktivno uključiti i pomoći organizaciju obilježavanja jubileja 300 godina Topaljske komunitadi. Na njihov poziv, pored delegacije Opštine Herceg Novi koju su činili i potpredsjednik Opštine Miloš Konjević i odbornik lokalnog parlamenta Jovan Subotić, svečanosti u hramu Svetog Spiridona u Trstu prisustvovali su i predstavnci Crkvene opštine topaljsko-hercegnovske, kao i hor „Sveti Sava“ koji radi pri hramu Svetog Arhangela Mihaila.
-Brojni stanovnici Herceg Novog i Boke nastanili su se u tršćanskoj luci, gdje su ostavljali svoj trag kao trgovci, brodovlasnici, ljekari, profesori, i neizmjerno mi je zadovoljstvo što ste vi, njihovi potomci i nasljednici, danas naši domaćini, kazao je Katić prilikom obraćanja Tršćanima.
Porodice koje su u Trst došle iz Boke Kotorske, doprinijele su ugledu ovog grada, čuvajući svoj nacionalni identitet, vjeru, jezik i sjećanje na rodni kraj.
U gradnji pravoslavnih objekata u Trstu, ali i ne samo crkvenih, učestvovali su donatori iz Herceg Novog koji su se tokom 1700-tih i 1800-tih nastanili u tom gradu i kasnije pomagali rad crkvene opštine u ovom gradu: grofovska porodica Vojnović, porodica Gopčević, Kvekić, Cvjetović, Duković, Janković, Lazović, Vučetić i drugi.
Posjeta crkvenoj opstini
Linija po kojoj postoji jaka veza Herceg novog sa Trstom je zadužbinarstvo – tradicija na koju je Herceg Novi posebno ponosan i koja ga izdvaja u odnosu na druge gradove u Crnoj Gori. Tim povodom, delegacija Opštine Herceg Novi je posjetila je i objekte koji pripadaju zaostavštini Aleksandra Dukovića.
-Ove godine slavimo 300. godina od osnivanja Topaljske komunitade – preteče Opštine Herceg Novi. Topaljska komunitada imala je status gradske uprave, u vremenu kada je naš grad bio pod vlašću Mletačke Republike. Imala je presudan značaj za stanovništvo u Herceg Novom, a predstavljala je duhovnu autonomiju, autonomiju u upravi, kao i mogućnost korišćenja svog pisma i jezika u svakodnevnoj administraciji, podsjetio je Katić.
Crkva Sv. Spasa na Toploj iz 1713. godine bila je u 18. vijeku administrativno sjedište Topaljske komunitadi, sa samoupravom, koja je zahvatala skoro sva naselja današnje hercegnovske opštine, sem Starog grada kojeg su zadržali Mlečani od 1687. do 1797. godine.
Posjeta – Regione Autonoma Friuli Venezia Giulia
Delegacija Opštine Herceg Novi se tokom posjete sastala i sa predstavnicima „Regione Autonoma Friuli Venezia Giulia“, sa kojima je razgovarano o načinu funkcionisanja i radu institucija u toj regiji. Tom prilikom, na obilježavanje značajnog jubileja 14. jula pozvan je i venecijanski dužd, koji je u srdačnom i prijateljskom razgovoru prihvatio poziv rukovodstva našeg grada.
Četiri leta Montenegro Airlinesa, na linijama Podgorica-Rim i Podgorica-Ljubljana, otkazana su juče.
Iz nacionalne avio-kompanije su saopštili da se ne dešava ništa što odstupa od ustaljene rutine u svim svjetskim avio-kompanijama.
Juče su otkazani letovi MA iz Podgorice za Rim i Ljubljanu, koji su bili planirani u 10.40 i 16.05 sati, kao i letovi iz Rima i Ljubljane čiji dolasci na podgorički aerodrom su bili planirani u 15.20 i u 18.55 sati.
Na pitanja MA da li su i zbog čega su otkazani letovi za Rim i Ljubljanu i da li će narednih dana biti još otkazivanja, kao i da li je tačno da je do otkazivanja letova došlo jer im se pokvario jedan avion iz kompanije je odgovoren da se u MA “ne dešava ništa što odstupa od ustaljene rutine u svim svjetskim avio-kompanijama.
Sve operativne, komercijalne i druge aktivnosti se obavljaju redovno i u skladu sa odgovarajućim regulativima i legislativima”, kaže se u odgovoru MA.
Turistička organizacija opštine Budva pozvala je građane da posjete njihov štand na predstojećem 40. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, koji se ove godine održava od 22. do 25. februara.
Oni su posebno pozvali na druženje i prigodan koktel u petak, 23. februara od 15 sati, na štandu TO Budve.
TO Budva pripremila je poseban program i za ostale dane sajamskog nastupa kao i nagradnu igru tokom koje će se svakog dana trajanja sajma od 14 sati tematski dodjeljivati vrijedne nagrade koje su pripremili budvanski privrednici.
Tržište Srbije predstavlja veoma značajno tržište, pa će TOB nastojati da kroz sastanke, promotivni materijal i jedinstveni nastup na sajmu, u što boljem svjetlu predstavi turističku ponudu Budve sa akcentom na novine u turističkoj ponudi.
Sve vrijeme trajanja sajma, na štandu TO Budve biće prisutan i predsjednik opštine Budva sa svojim saradnicima.
Na štandu Turističke organizacije opštine Budva, koji se nalazi u Hali 1, svoju ponudu predstaviće i hoteli Avala, Mediteran i Tatjana, zatim Aqua park i Sea Dance festival.
Odluka Ministarsta održivog razvoja i turizma (MORT) da ruskom investotoru dozvoli rekonstrukciju objekta starog ribljeg srestorana “Delin” koji se nalazi u srcu zaštićenog područja. Specijalnog rezervata prirode Solila u Krtolima kod Tivta, ogorčila je lokalno stanovništvo koje smatra da je diskriminisano.
“Vlada Crne Gore se trudi da pokaže da postoji da bi štitila interese tzv. “velikih” investitora na štetu običnih građana, a i lokalne samouprave”- saopštio je juče predsjendik Savjeta MZ Krtoli Ivan Starčević.
MORT je uprkos ranijoj negativnoj odluci Agencije za zaštitu životne sredine dozvolilo ruskom državljaninu Petru Orliku radove na restoranu, koji se nalazi na parceli u specijalnom rezervatu prirode Tivatska solila, gdje po Zakonu o zaštiti prirode nije moguće graditi. Taj prostor uživa najveći mogući stepen zaštite zbog čega su proteklih godina Opština i država u više navrata odbijale da izađu u susret molbama lokalnog stanovništva da se stari put preko Solila popravi i na njemu dozvoli saobraćaj putničkih automobila u slučajevima kada poplavi obližnja magistrala Tivat-Radovići, odnosno da se putna i dio vodovodne infrastrukture “provuče” kroz jugoistočnu ivicu zaštićenog rezervata. U međuvremenu, nekada jedinstvena katastarka parcela koja je zahvatala rezervat podijeljena je na tri nove od kojih je ona na kojoj se nalazi Orlikov restoran, pod volšebnim okolnostima, stavljena van režima zaštite.
Starčević je podsjetio da Krtoljani bezuspješno od 2008. traže da se stari austrougarski put preko Solila “rekonstruiše i osposobi za saobraćaj u varednim situacijama” i to samo za mala, putnička vozila i vozila hitne pomoći.
“Izgovor Agencije za zaštitu životne sredine je svaki put bio da je to područje specijalnog rezervata “Tivatska solila” zaštićenog Ramsarskom konvencijom, i da su strogo zabranjene bilo kakve intervencije i građevinski zahvati u istom. Briga zbog potencijalnog ugrožavanja ljudskih života ih nije interesovala. Vlasnici privatne imovine koja se nalazi u obuhvatu rezervata ne mogu da raspolažu svojom imovinom jer je zbog statusa rezervata, po zaključku Agencije, po istom osnovu, strogo zabranjeno izvođenje bilo kakvih radova, poljoprivrednih isl. u istom, pod izgovorom da se ne bi uznemiravale ptice i remetila prirodna ravnoteža”- istakao je predsjednik MZ Krtoli. On je podsjetio i da je zvog negativnog stava Agencije zbog ulaska nove kružne raskrnice nove saobraćajnice MR1 za kompleks Luštica Bay u površini od oko 1.400 kvadrata u zaštićeno područje na južnom kraju rezervata, čitav projekat MR 1 morao biti revidovan.
“Moralo se ući u dodatnu eksproprijaciju, a samo izvođenje radova i izgradnja kružnog toka će koštati puno više. Džabe su bili svi napori Opštine Tivat da se Podgorica urazumi i da pokaže elementarnu fleksibilnu pragmatičnost. Sa tim parama se moglo napraviti mnogo dobrih stvari na teritoriji Opštine Tivat”- istakao je Starevič dodajući da je lokalno stanovništvo uprkos svemu, podržalo projekat zaštite Solila kao rezervata prirode kao doprinos lokalnoj turističkoj ponudi.
“I umjesto da se jedan takav odnos gaji i unapređuje, potezom MORT-a, će teško uspostavljeno povjerenje i partnerstvo MZ Krtoli i lokalne zajednice sa JPMD, biti prilično uzdrmano. Ovo posebno zbog stava MORT-a da se ignoriše mišljenje, tj. protivljenje Agencije za zaštitu životne sredine i da se dozvoli stranom investitoru da se pogonska zgrada i crpna stanica na Solilima, ex. restoran “Delfin” koji je radio kratak vremenski period, rekonstruiše u neki vid ugostiteljskog objekta. Ovo izuzetno iritira Krtoljane posebno kada se ima u vidu da imovina Krtoljana nema isti status kao imovina nekoga sa strane, što je već prepoznato kao jedan oblik pokazivanja osiljenosti, nipodaštavanja i diskriminacije.”- ističe Starčević.
Država ne poštuje ni sopstvene planove
Starčević je podsjetio da je po Prostronom planu posebne namjene za Morsko Dobro i Studijom zaštite kulturne baštine u specijalnom rezervatu “Tivatska Solila” predviđeno da se objekat bivšeg restorana “Delfin” pretvori u svojevrsni centar za posjetioce rezervata.
“U funkcionalnom smislu zgrada je integralni dio Solila i treba da bude ključni prostor za njihovu prezentaciju, da se aktivira za potrebe info-punkta, muzeja, suvenirnice, edukativnih prostora rezervata i sl.”- piše u tim dokumentima. Predsjednik MZ stoga poručuje da bi Vlada “da želi raditi u najboljem intreu svojih građana za što je ona i izabrana”, za tu zgradu koja je u privatnom vlasništvu, utvrdila javni interes, ekspropriisala je i privela namjeni koju za nju prospisuju važeća planska dokumentacija i Studija zaštite.
“Kad je u pitanju put od javnog i životnog interesa, kad je u pitanju krtoljska imovina onda važe striktna pravila Ramsar-a, a kad je u igri “podobni” investitor, onda se svakojakom gimnastikom Ramsar neutrališe. Da li je u pitanju “izlaženje u susret” stranim investitorima, ili ulagivanje nekim sivim CG eminencijama, ili varijanta “Koliko sam ja tu dobar” ili neka 10-ta, vjerovatno nikad nećemo saznati jer se “gospodari našeg prostora” isključivo ponašaju po principu “Psi laju, vjetar nosi, karavani prolaze”, ali barem se nadamo da će i famozna svijeća jednom da dogori”- poručio je Starčević.
Brod BLUE TUNE koji je u karantinu u Grčk-foto www.shipspotting.com
Trgovački brod „Blue Tune“ kojim upravlja kompanija „Mastermind Shipmanagement“ d.o.o. iz Kotora, zaustavljen je i stavljen u karantin u grčkoj luci Aghios Nikolaos u Korintskom zalivu, zbog sumnje da je među njegovom posadom izbila za sada neutvrđena zarazna bolest- prenose grčki mediji.
Jedan član posade broda je preminuo po njegovom uplovljavanju u grčku luku u ponedjeljak, a ostatak pomoraca za koje se za sada pouzdano ne zna koliko ih je i koje su nacionalnosti, je stavljen u karantin na brodu. Posada broda koji je sa teretom rude boksita plovio iz italijanske luke Ravena ka Aghios Nikolausu, prijavila je grčkim vlastima dok su bili u završnoj dijelu putovanja kroz sam Korintski zaliv, da je na brodu izbila nepoznata bolest, a brodski kuvar je u međuvremenu preminuo. Brod je po prispjeću u luku, stavljen u karantin i pod pojačan nadzor grčkih zdravstvenih vlasti. Tijelo preminulog pomorca upućeno je na autopsiju koja treba da uvtdi tačan uzrok njegove smrti, a nezvanične informacije koje u međuvremenu dolaze iz Grčke, navode mogućnost da njegova smrt nema veze sa navodnom bolešću, već je uzrokovana srčanim udarom. Jedan od grčkih specijalista u međuvremenu je isključio mogućnost da je teret koji je „Blue Tune“ prevozio izazvao trovanje posade što je pospješilo špekulacije da je na brodu izbila neka zarazna bolest.
Mali teretnjak od 5.193 tome deplasmana vije zastavu Antigve i Barbude, a njime prema navodima specijalizovanih sajtova, kao menadžer upravlja kompanija u Kotoru – kćerka firma kiparske brodarske kompanije „Mastermind Shipmanagement“ koja raspolaže flotom od ukupno 15-tak brodova za prevoz rasutog i generalnog tereta.
Brod „Blue Tune“ međutim, po svemu sudeći nije dio flote kojim upravlja kiparski principal kotorske firme jer sva plovila u toj floti viju zastavu Kipra, a „Blue Tune“ plovi pod zastavom male karipske državice Antigva i Barbuda. Nismo dobili odgovor od kompanije „Mastermind Shipmanagement“ d.o.o. Kotor čiji je izvršni direktor Dejan Ivović na pitanja što se događa sa brodom „Blue Tune“ i njegovom posadom, te da li među pomorcima na tom brodu ima i državljana Crne Gore što nije isključeno, budući da ta kompanija na brodove kojima upravlja, ukrcava i veći broj naših pomoraca. Kontakt telefoni te agencije i samog Ivovića bili su isključeni.