Bugatti Veyrona u Perastu

0

Devet najbržih automobila na svijetu, a kažu i najskupljih, Bugatti Veyrona, danas su se zaustavili u Perastu kako bi njihovi vlasnici posjetili Muzej grada Perasta.

Gosti su iskazali oduševllenje Muzejom, njegovom bogatom istorijom, eksponatima, te su donirali određena sredstva. Koktel za vlasnike najskupljih i najbržih automobila na svijetu organizovao je menadžment hotela Forzza Mare iz Kotora.

Neobični karavan Bugatti Veyrona, sa svojim vlasnicima, krenuo je jutros iz Dubrovnika ka Svetom Stefanu gdje će boraviti narednih nekoliko dana.

Osnovni model tog automobila, koji se radi po narudžbi, može dostići brzinu od 415 kilometara na sat, a košta gotovo milion i po eura.

Dodijeljene nagrade za prvu etapu regate Hiljadu ostrva

0

Pobjednik male regate Hiljadu ostrva+2 je mađarska jedrilica Wild Joe sa skiperom Marton Jozsa-om, koja je osvojila regatno polje od Porto Montenegra, oko dva bokeška ostrva Gospa od Škrpjela i Sveti Đorđe i nazad, za 1 sat i 12 minuta. Oni su ujedno i pobjednici prve etape regate Hiljadu ostrva (Thousand Islands Race) od Rijeke do Tivta – prejedrill su 277 milja i stigli na cilj za 27 sati 24 min 5 sec, te na taj način oborili sopstveni rekord od prije dvije godine koji je bio 28 sati, 41 minut i 06 sekundi.

Oborili smo sopstveni rekord, i nadamo se još boljem rezultatu sljedeće godine. Ovo je jedna od najizazovnijih regata na kojima sam ikada jedrio, jer između hrvatskih ostva je zaista teško jedriti zbog velikih hidri, svaka predstavlja izazov, istakao je skiper jedrilice Wild Joe Marton Jozsa.

Na svečanoj ceremoniji na bazenu Lido, koja je okupila više od stotinu skipera i nautičara, ali i jedričara Boke i čelnike grada Tivta, dodjeljene su i ostale nagrade: drugo mjesto u ORC klasi na regati Hiljadu ostva +2 osvojila je jedrilica Damaco sa skiperom Berislavom Vranićem, a treće Stribor koju je predvodio skiper Nedeljko Mahmutović.

2015 09 Lido

Prvo mjesto u prvoj etapi velike regate Hiljadu ostrva, u ukupnim rezultatima MOCRA klase osvojila je jedrilica Tabea, a Wild Joe u klasi ORC-a, drugo su po klasama dijelili Proper job 2 i Damaco, dok su treće zauzele za MOCRA-u Hikari, a za ORC Micropus.
Prvo mjesto u ORC klasi jedan osvojila je jedrilica Wild Joe, u klasi 2 Hispaniola, a u klasi 3 Macropus, drugo mjesto po klasama osvojile su jedrilice Damaco, Teuta i Stribor, a treće Megaenergija, Lucia X i Sultan.

Dvadeset fantastičnih skipera sa jedrilicama, iz Austrije, Čilea, Hrvatske, Češke, Njemačke, Velike Britanije, Mađarske, Italije, Slovenije, Slovačke i Crne Gore dokaz su kvaliteta ove prestižne regate, a Jahting klub Porto Montenegra je još jednom dokazao da ovaj segment marine, jedan od vodećih na Mediteranu, istakao je direktor marine Porto Montenegra Toni Braun (Tony Browne), dodajući da su ovakve manifestacije izuzetno dobar način za kvalitetan produžetak turističke sezone, posebno kada je u pitanju Crna Gora kao odlična destinacija za jedrenje.

HN – od danas komunalni policajci na gradilištima kolektora

0
Kanalizaciona mreža HN
Kanalizaciona mreža HN

Na sastanku predstavnika investitora sa predstavnicima izvođača i podizvođača radova na kolektoru, duž Hercegnovske rivijere dogovoreno je da od danas komunalni policajci budu prisutni na gradilištima i prate izvođenje radova.

Određena su tri inspektora čiji je jedini zadatak da budu na licu mjesta, da prate radove i da o svim eventualnim oštećenjima javnih komunalnoih ili privatnih objekata u zoni izvođenja radova naprave zapisnik. Inspektorima će na terenu moći da se obrate i građani sa svojim primjedbama u vezi sa izvođenjem radova. Informacije sa gradilišta dnevno će sumirati i sačinjavati izvještaji koji će biti proslijeđivani rukovodstvu opštine.

Po riječima savjetnika starješine Borka Setenčića, jedan njihov službenik je zadužen za gradilišta u Bijeloj i Baošićima drugi je na potezu od Đenovića do Kumbora a treći od Hotela Plaža prema Meljinama.

Prijavite se – 7. pješački dan Kotor – Lovćen – Kotor

0
Vjeverice - Pješački dan
Vjeverice – Pješački dan

Tradicionalni 7. pješački dan Kotor – Lovćen – Kotor biće održan u nedjelju 4. oktobra obavještavaju organizatori PK „Vjeverica“.

Pješački dan će biti podjeljen u 3 kategorije i to:

Maraton (Njegošev mauzolej, Jezerski vrh   1649 mnv) 31 km.

Pješačka tura Krstac (prevoj Krstac 937mnv) 13.5 km.

Rekreatrivna tura Pračište (zaravan Praciste 620mnv)10 km.

Zainteresovani učesnici za Maraton mogu se prijaviti on-line

Zatvaranje-prijava29. 9
Zatvaranje-prijava 29. 9

 

Opština Tivat bilježi pad prihoda u gradskoj kasi

0
Zgrada Opštine Tivat
Zgrada Opštine Tivat

U budžet Opštine Tivat zaključno sa 23.septembrom, slilo se ukupno 10.443.482 eura što je 70,53 odsto od ukupno planiranih prihoda za cijelu 2015 godine- navodi se u Informaciji o ostvarenim prihodima i rashodima budžeta Opštine, a koja će se naći pred odbornicima na sjednici lokalnog parlamenta naredne nedjelje.

U odnosu na isti period lani, ukupni prihodi gradske kase ove su godine niži 13,23 odsto, a osnovni razlog za to je činjenica što Opština za devet mjeseci,samo simbolično uspjela da realizuje planiranu prodaju nekretnina u svom vlasništvu. Naime, od ukupno od prodaje imovine planiranih 750 hiljada eura za cijelu 2015, do kraja septembra, Opština je realizovala samo 3,19 odsto, prodavši nekretnina vrijednosti 23.960 eura. Lokalni čelnici odbornicima će morati da objašnjavaju i zašto do danas nije dobijen ni euro od ukupno za cijelu 2015. godinu u budžetu planiranih 1.100.000 eura na prihodovnoj stavci naknada za korišćenje morskog dobra.

Da Tivat već neko vrijeme stagnira kada je u pitanju razvoj grada i izgradnja lokalne komunalne infrastrukture pokazuju i podaci o realizaciji kapitalnih izdataka budžeta koji je za devet mjesci realizovan sa samo 28,77 posto u odnosu na godišnji plan. Od ukupno za 2015 godinu predviđenih 8,097 miliona eura za kapitalne izdatke, do 23.septembra je za to utrošeno 2,33 miliona eura, od čega je najviše – preko 1,2 miliona eura, Opština potrošila na ekspropijaciju imovine sopstevnih građana kako bi preko nje ubuduće gradila infrastrukturu za potrebe stranih investitora – prvenstveno kompleksa Luštica Bay.

Na otplatu dugova iz ranijeg perioda Opština je za devet mjeseci potrošila preko 279 hiljada eura, dok je uz to, samo podgoričkoj firmi „Građevinar“ istovremeno platila skoro 576,5 hiljada eura. Sa tom kompanijom lani je sklopljen ugovor o vansudskom poravnanju za kontroverzni zajednički posao izgradnje poslovno-stambenog kompleksa na Trgu magnolija u centru grada iz koga je Opština Tivat izašla sa dobijenim nekvalitetnim i manjkavim objektima kakve nije provobitno ugovorila, manjkom stambenog, poslovnog i garažnog prostora u odnosu na prvobitni ugovor, ali i obavezom da „Građevinaru“ i pored toga, u kešu isplati još 2 miliona eura. Po planu budžeta za 2015, predviđeno je da se firmi podgoričkog biznismena Miloša Šukovića po tom osnovu ove godine uplati ukupno 704.500 eura.

IBM – akcija čišćenja morskog dna

0
Čišćenje morskog dna
Čišćenje morskog dna

Institut za biologiju mora u sklopu IPA Adriatic projekta DEFISHGEAR – Sistem upravljanja napuštenim ribarskim alatima u Jadranskoj regiji, organizuje akciju čišćenja dijela Kotorskog zaliva u petak 25.septembra s početkom u 10 sati.

Akcija podrazumijeva čišćenje otpada sa morskog dna na području Orahovca, kao i čišćenje plutajućeg otpada na potezu Institut za biologiju mora, Dobrota – Orahovac.

“Čišćenje morskog dna obaviće profesionalni ronioci, dok u čišćenju površinskog otpada mogu učestvovati svi zainteresovani građani. Biće korišćeni dva broda i čamac – gumenjak , a zainteresovani za pomoć mogu se javiti na brojeve telefona 069 264 793 i 067 562 184” – stoji u obavještenju iz Instituta za biologiju mora.

Samardžić: ne dozvoljavam da je 1999-te iko mrzio NATO više od mene

1
Sa tribine u Tivtu
Sa tribine u Tivtu

Načelnik Generalštaba Vojske Crne Gore, admiral Dragan Samardžić poručio je sa tribine o evroatlantskim integracijama u Tivtu, da su zagovornici neutralnosti Crne Gore neiskreni i da zapravo žele da ona sklopi vojni savez sa nekom od ržava koja je suparnik Aijanse. On je optužio i aktere crnogorske političke svcene koji se zalažu za EU, a protiv NATO-a, za nedosljednost i neiskrenost jer su im „Angela Merkel i Fransoa Oland sjajni i poželjni partneri kada je riječ o EU, a zločinci kada sa tim istim ljudima treba pričati kao čelnicima država NATO.“

„Crna Gora ima tri izbora da osigura svoju bezbjednost – ulazak u NATO, neutralnost i savez sa nekim drugim. S obzirom na to gdje se nalazimo, priča da Crna Gora može biti neutralna je neozbiljna, prvenstveno prema našoj djeci. Nije ozbiljno da njima ostavimo državu koja je kao „sirak tužni bez igđe ikoga“. Ideja neutralnosti je utopija i ona je u slučaju Crne Gore, jednaka nebezbjednosti. To je i obmana građana jer su njeni zagovornici svjesni da ovakva Crna Gora kroz neutralnost, ne može osigurati svoju bezbjednost. Oni koji to pričaju u suštini žele ovu treću varijantu.“-poručio je prvi čovjek VCG. On i drugi učesnici tribine – potpredsjednik Vlade Vujica Lazović, ambasador Slovačke František Lipka, gradonačelnik Tivta Ivan Novosel i direktor CEMI-ja Zlatko Vujović, ponovili su više-manje poznate stavove zašto po njima, Crna Gora treba da uđe u NATO. Lipka je ocijenio da je „Crna Gora jedina zemlja u Evropi koja je ozbiljan kandidat za NATO“ i poručio da Slovačka snažno podržava naš ulazak u Alijansu, dok je Vujović upozorio da staus neutralnosti koju su formalno garantovale i velike sile uključujući i Rusiju, te snažna sopstvena vojska, nisu spasili Ukrajinu da joj dio teritorije bude okupiran, a dio pod kontolom proruskih pobunjenika. On i Samardžić indirektno su poručili da je ulazak u NATO jedina efikasna odbrana od toga da obala Crna Gore sutra eventualno ne postane novi Sevastopolj na Krimu ili Tsartus u Siriji gdje Rusija stacionira svoje ratne brodove.

Sa tribine u Tivtu
Sa tribine u Tivtu

„Crna Gora je jedina obala na zapadnom Mediteranu od Portugala do Turske koja nije pod NATO kišobranom i njihov je interes da i taj dio kontrolišu.“- kazao je Samardžić. Na opasku novinara „Vijesti“ da je neukusno da među promoterima NATO danas u Crnoj Gori budu i oni koji su 1999-te ratovali protiv Alijanse, Samardžić je kazao da je tačno da je on kao oficir tadašnje RM Vojske Jugoslavije učestvovao u tom sukobu.

„Ja jesam ratovao 1999-te protiv NATO-a i ja ne priznajem da je iko tada mrzio NATO više od mene. Ja sam vojnik i ja ne donosim odluku kada će i sa kim zemlja stupiti u rat, ali onog trenutka kada stupimo u rat, mene ne interesuje ko je na drugoj strani i ja ću pružiti sve od sebe da branim zemlju i to sam radio 1999-te. Znate dobro gdje sam tada bio, ali ja ne razmišljam emocijama, već razumom. I mi u ovoj priči o integracijama, treba da isključimo emocije i opredjeljujemo se razumom.“- kazao je načelnik Generalštaba.

Na naše pitanje kako se u koncepciju vladavine prava koja je jedan od uslova za ulazak Crne Gore u NATO uklapa činjenica da je na dužnosti načelnika Generalštaba već sedam ipo godina, znatno duže nego što to dozvoljava član 90. Zakona o VCG, Samardžić je odgovorio da to nije pitanje za njega, već za one koji su ga tu postavili.

„O tome ne odlučujem ja, već predsjednik države,predsjednik Skupštine i predsjednik Vlade, na predlog ministra odbrane.“- poručio je admiral Samardžić.

Lipka parkira na trotoaru preko rampe za invalide

Da strani diplomate „kretivno“ tumače vladavinu prava u Crnoj Gori pokazuje i ponašanje slovačkog ambasadora.

Lipkin BMW večeras u Tivtu
Lipkin BMW večeras u Tivtu

Da su strane diplomate ponekad nedosljedne u svojim nastupima, javno pozivajući Crnu Goru da radi na vajačanju vladavine prava, a onda oni sami eklatantno kršeći zakone zemlje-domaćina, pokazuje i današnji primjer slovačkog ambasadora dr Františeka Lipke. On je sinoć učestvovao na tribini o euroatlantskim integracijama Crne Gore u Tivtu, prilikom čega je svoj službeni automobil ostavio na sred trotoara i malog skvera pred zgradom Opštine Tivat.

Naočigled gostiju koji su dolazili na tribinu i domaćina iz Opštine Tivat, Lipkin vozač se službenim BMW-om sa diplomatskim tablicama i malom slovačkom zastavicom na prednjem dijelu auta, nonšalantno, preko pješačkog prelaza i rampe za odobe u invalidskim kolicima, popeo na trotoar pred samim stepeništem na ulazu u zgradu Opštine. Nakon što je ambasador izašao sa zadnjeg sjedišta automobila, Lipkin vozač je BMW pomjerio samo par metara dalje, na trotoar i pješaku stazu prema Trgu magnolija i tu ga ostavio naredna dva sata koliko je trajala tribina na kojoj je učestvovao slovački diplomata.

Hiljadu ostrva +2

0

U akvatorijumu Bokokotorskog zaliva, u toku je mala regata pod nazivom Hiljadu ostrva +2, u organizaciji Jahting kluba Porto Montenegro. Na ovoj regati učestvuju i jedriličari iz Boke zajedno sa učesnicima međunarodne jadranske regate, oko dva bokeška ostrva.

Dodjela nagrada pobjednicima i koktel za prvu etapu velike regate Hiljadu ostrva i regate Hiljadu ostrva +2, biće organizovan večeras srijeda, 23. septembra, na bazenu Lido, u 20 sati. Nagrade će biti dodijeljene za prvo, drugo i treće mjesto u svakoj klasi, kao i za najbržu jedrilicu u realnom vremenu.

Flota će takmičenje nastaviti u četvrtak 24. septembra u obratnom smjeru prema Rijeci. Lista učesnika od 20 regatnih tima iz Austrije, Čilea, Hrvatske, Češke, Njemačke, Velike Britanije, Mađarske, Italije, Slovenije, Slovačke i Crne Gore, samo je potvrda koliko je ova regata izazov najboljim svjetskim jedriličarima. Razlozi su nesumnjivo jedan od najpoželjnijih kurseva za navigacijske regate, živopisnost regatnog polja među jadranskim ostrvima, kao i privlačnost starta i cilja – prestižna luka u Rijeci i marina za superjahte i nautičko naselje Porto Montenegro kao jedinstveno na Jadranu. Krstaši će proći pored više od 1000 jadranskih ostrva, među kojima su i ostrva Unije, Susak, Premuda, Kornat, Vis, Lastovo i Sveti Andrija.

Stigla jesen

0
Photo: Zoran Nikolić - Photo: Zoran Nikolić
Photo: Zoran Nikolić

Jesen na sjevernoj Zemljinoj polulopti, počela je danas u 10.21 sati. U isto vrijeme, za stanovnike na južnoj Zemljinoj polulopti počinje proljeće.

Nakon srijede prijeći ćemo u polovinu godine kada je noć duža od dana.

U ponedjeljak, 28. septembra moći da se vidi potpuno pomračenje Mjeseca.

Jesen će trajati do 22. decembra, kada počinje zima.

U Splitu krenula gradnja najvećeg jedrenjaka na svijetu

0
Brodogradilište

Obradom metalnih dijelova u utorak je u splitskom škveru započeta gradnja najvećeg jedrenjaka u svijetu.

Taj luksuzni putnički jedrenjak bit će četvrti brod tvrtke Star Clippers Ltd. iz Monaka koja, inače, u svojoj floti ima reprodukcije klasičnih jedrenjaka. Za splitski je planirano da nalikuje čuvenom francuskom jedrenjaku “France II” iz 1912.

– Ovo će biti najveći jedrenjak na svijetu sa svojom dužinom od 162,2 metra. Na njegovih pet jarbola bit će jedra površine 6400 m2. Brod će imati pet paluba, a u 156 luksuznih kabina moći će ugostiti 312 putnika, o kojima će se skrbiti 138 članova posade. Predviđeno je da jedrenjak bude isporučen 2017. godine – kazao je za 24sata Josip Jurišić iz Brodosplita.

Vrijednost projekta je oko pola milijarde kuna, a razmatra se gradnja i drugog jedrenjaka, dvostruko skupljeg, za Star Clippers. Hrvatska banka za obnovu i razvitak dala je kreditna jamstva Brodosplitu za gradnju, a to je bio preduvjet da brod financira njemačka banka kfW Ipex.

Star Clippersovi jedrenjaci krstare uz obale Južne Amerike, Mediteranom i Azijom.