21.7 C
Kotor

Slušaj online radio

TO Tivat predstavila rezultate ljetnje sezone i ankete turista – gosti traže Boku kao jedinstvenu ponudu

Sa pressa TOT

Tokom osam mjeseci ove godine u Tivtu je prema podacima Monstata, zabilježen dolazak ukupno 105.478 turista što je 24% bolje nego u istom periodu lani, ali je još uvijek 12 odsto manje nego što je iznosila posjeta turista za osam mjeseci do sada rekordne 2019. godine. Ipak, broj ostvarenih noćenja kojih je od 1.januara do 1.septembra ove godine u najmanjoj bokeljskoj opštini bilo 891.770, na nivou je broja nočenja ostavrenog u uporednom periodu rekordne 2019., a 18% je veći od broja noćenja reaizovanih za osam mjeseci prošle godine.

Ključni su to podaci koji su saopšteni danas na konferenciji za medije Turističke organizacije Tivat koja je predstavila dosadašnje rezultate turističke 2022. godine, kao i rezultate ankete turista koja je na uzorku od 1.207 ispitanika, obavljena tokom tri ljetnja mjeseca.

„Priča o turističkoj sezoni 2022. u Tivtu i pored svih problema sa kojima smo se suočili – rata u Ukrajini, nategnute geopolitičke situacije u svijetu, zdravenstvenih izazova i ekonomske krize- ipak je bila uspješna. Tivat je ove godine otvorio nova tržišta kojima je nadoknadio veliki udarac jer smo zbog rata ostali bez direktnih avio veza sa vrlo značajnim dosadašnjim tržištima – Rusijom, Ukrajinom i Bjelorusijom. Taj su minus u najvećoj mjeriu supstituisali gosti iz zemalja regiona bivše Jugoslavije, Turske ali i sa zapada.“- kazao je gradonačelnik Tivta i predsjednik TO Tivat Željko Komnenović ističući da se ova situacija u istočnoj Evropi loše odrazila na poslovanje tivatskog aerpdroma koji je ove godine imao tek 46% prometa koji je ostvario u rekordnoj 2019., iako je Tivat bio dobro povezan sa regionom sezonskim  linijama za Niš, Kraljevo, Banjaluku i Ljubljanu, kao i Evropom i bliskim Istokom.

On je istakao da se savremeni turista kratko zadržava u jednom gradu i želi da za vrijeme odmora vidi što više toga na destinaciji u koju je došao, kao i da traži animaciju, zabavu i zanimnljive sadržaje, čemu Tivat treba da odgovori. Dodao je da ga raduju podaci iz ankete turista koji smatraju da je Tivat čist i uredan, da je ugostitelsjka ponuda dobra, a domaćini ljubazni, te da komunalne sluđbe dobro rade svoj posao., ali i skrenuo pađnju d ase pokazalo da je lokalna uprava bila u pravu kada je pred sezonu, upozoravala  ugostitelje da ne dižu cijene u nebo jer su se i posjjetioci žalili na (pre)skupe cijene u tivatskim lokalima. Naglasio je u Tivtu posluje 20 hotela, ali da gradu trebaju novi takvi objekti hoteli jer je u posjednje tri godine otvoren samo jedan manji novi hotel sa 30 ležaja, dok su kapaciteti u privatnom smještaju istovremeno porasli za čak 1.414 novih ležaja u apartmanima.

„Najveći izazov nam je saobraćajna infrastruktura i država tu zaista mora pod hitno nešto ozbiljno da radi jer se konačno mora graditi bulevar Tivat-Budva i krenuti sa ozbiljnim ulaganjima na aerodromu. Neprihvatljivo je da se Terminal 2 u koji je prije nekoliko godina uloženo preko 3 miliona eura ne koristi zbog niza nedostataka koje taj objekat ima, već da služi u najvećoj mjeri kao magacin.“- naglasio je Komnenović.

Istakao jejedna od karakteristika ove sezone i primjetan pad broja dolazaka velikih superjahti u Porto Montenegro i privatnih aviona na aerodrom Tivat zbog rata u Ukrajini i sa njim povezanim sankcijama međunarodne zajednice Rusiji i velikom broju ruskih oligarha.

Direktorica TOT-a Danica Banjevoč kazala je da su po broju ostvarenih noćenja, u Tivtu ove godine prednjačili turisti iz Srbije, potom Rusije, Ukrajine, a da su na četvrtom mjestu gosti iz Velike Britanije. Značajniji broj noćenja ostvarili su i gosti iz Turske, Njemačke i SAD.

„Što se ruskog tržišta tiče, ove smo godine zbog rata i sankcija imali oko 107.000 manje noćenja ruskih turista, ali  je to u najvećoj mjeri „ispeglao“ veći broj noćenja koje su ostvarili turisti iz zemalja regiona, Ukrajine, Velike Britzanije, Njemačke, Turske, Izraela i Italije.-.navela je Banjević koja je redstavila i brojne promotivne aktivnosti koje je sprovela TOT, razvoj novihj turističkih proizvoda akoji treba da poboljšaju posjetu i van glavne ljetnje sezone poput veslanja, posmatranja ptica i posjeta lokalnim prirodnim atrakcijama, kao i uspjehe koje je TO Tivat postigla sprovideći program ulaska tog grada u međunariodnu mrežu Green Destinations (Zelene destinacije) za koju je ove godine TOT dobila bronzanu medalju.

Tokom devet mjeseci 2022. TO Tivat je ostvarila ukupno 541.933 eura namjenskih prihoda (boravišna i turistička taksa, članski doprinos) što je 1% više nego 2021.g, a 10% manje u odnosu na isti period 2019. Iako je broj velikih jahti u Pporto Montenegru bio manji nmego ranijih godina, prihod od nautičke boravišne takse iznosio je 38.824 eura i na nivou je onog iz prošle godine.

sa pressa

Za razliku od ranijih turističkih anketa koje  je sprovodila sama, TO Tivat ove je godine mnogo ozbiljnije pristupila tom projektu koji je sprovela agenccija Mina Media Clipping koja je izabrana na tenderu, pa su sveobuhvatnija istraživanja dala i obilje novih podstaka u kom pravcu treba dalje razvijati tivatsku turističku ponudu. Anketa je pokazala da je 63% ispitanika zadovoljno onim što su iskusilio i doživjeli u Tivtu, a da se čak 77% njih izjasnilo da bi se ponovno ovdje vratilo za odmor. Gisti su visoko ocijenili ljepotu prirode, gostoljubivost lokalnog stanovništva, skladnost i uređenost ambijenta i osjećaj lične bezbjednosti koji imaju u Tivtu, kao i kvalitet smješta, ugostiteljskih usluga i ljubaznost osoblja, te čistoću, uređenost i opremjenost plaža. Manje su zadovoljni  kvalietom hrane u smještajnim objektima, kao i nedevirzifikovanom gastronosmkom ponudom, a primjedbi je bilo i na organizaciju saobraćaja i nedovoljnu opremljenost puteva, te nedovoljnu ponudu u oblasti  šopinga i sadržaja za djecu.

“Analizom odgiovora anketiranih dolazi se do zaključka da turisti koji posjećuju Tivatž ele da istovremeno iskuse čitavu Boku i dobar dio primorja Crne Gore i da ono Boku praktično došžvljavaju kao jedna veliki grad. To nameće potrebu razmišljanja o efikasnijem povezivanju turističke ponude cijele Boke kao regiona i možda osnivanju regionalne Turističke organizacije kako bi se na pravi način pratile i iskoristile ovakve želje i potrebe savreemnih turista.”- istakao je metodolog dr Miloš Bešić, posebno naglašavajući činjenicu da je pola ispitanika istaklo da tokom boravkja u Tivtu i Boki, namjerava da obiđe i Dubrovnik.

Izvor:S.L.

Najčitanije