22.9 C
Kotor

Slušaj online radio

Jesen na budvanskoj rivijeri najavila nove turističke trendove

Budva

Nesvakidašnje topli oktobar sa temperaturom mora od 23 stepena, kao i niže cijene u hotelima i privatnom smještaju u Budvu su dovele turiste sa svih strana svijeta željne uživanja u prirodnim ljepotama, ali i raznovrsnoj ponudi budvanskih ugostitelja.

Prema poslednjoj procjeni brojnog stanja u Budvi boravi oko 7.200 gostiju, što je za 2.700 gostiju više u odnosu na isti period prošle godine, a porast je evidentan i u hotelskom i u privatnom smještaju. Od početka oktobra svake sedmice se bilježi rast u broju dolazaka.

“Postsezona je, kada je u pitanju promet – odlična! Kako je Miholjsko ljeto dodatno produžilo odmorišnu, a u jeku je „MICE” sezona, sredinom novembra ćemo moći da preciziramo i kakvi su bili  prihodi” – istakli su u upravi hotelske kompanije „Montenegro stars“ u čijem sastavu posluje „Splendid“, najveći crnogorski rizort sa 5 zvjezdica i hoteli „Montenegro“ i „Blue Star“ sa 4 zvjezdice.

“U septembru je popunjenost bila 100 %, a do sredine novembra prosječna iznosi 60 %. Ova postzeona je potvrdila da  smo decenijama željeni cilj (ispunjen prošle godine) o produženju sezone –ispunili i ove .Prosječna popunjenost u hotelima „Montenegro stars” lanca iznosila je preko 50 % . Partikularni cilj za ovu godinu je postavljen i na njegovom ostvarenju se intezivno radi, a to je da tokom zimskih mjeseci prosječna popunjenost bude 40 %.O detaljima ćemo moći da govorimo u sljedećih par mjeseci.“ – naglašavaju u hotelskoj kompaniji “Montenegro stars” .

Da „postsezona“ protiče u znaku dobre posjećenosti potvrđuju i iz Hotelske grupe „Budvanska rivijera“.

„Samo u oktobru (do 28.10.) realizovano je gotovo 24 hiljade noćenja što je za 17% bolji pokazatelj turističkog obima prometa u odnosu na 2018. U prilog tome svakako govori i činjenica da je osim hotela „Palas“ još uvijek otvoren i hotel „Aleksandar“ i radiće do 3.novembra. U ovom trenutku sa zadovoljstvom možemo povući paralelu sa predsezonskim periodom koji je u ovoj turističkoj godini takođe zabilježio procente koji su viši u odnosu na uporedni prošlogodišnji period. Tako je u u martu procenat povećanja za čak 54% odnosno u aprilu za 25% “ – saopštili su iz HG „Budvanska rivijera“.

Budvanska rivijera

Grupacija je na kraju septembra imala preko 430 hiljada noćenja (za 9 mjeseci rada) u okviru čega je evidentan i podatak da su sva vodeća emitivna tržišta zabilježila više procente više u odnosu na prošlogodišnje rezultate: Rusija za 6%, Srbija za 5%, Poljska za 12%, Engleska za 8%,  Norveška za 36%, kao i domaće tržište (zahvaljujući radu hotela Palas u jesenje/ zimskom periodu) za čak 39% .

Iz Hotelske grupe „Budvanska rivijera“ zaključuju da je ranijim otvaranjem hotela i radom  od gotovo 7 mjeseci, sezonalnost smanjena u odnosu na prethodne godine i da su aranžmani zapadnoevropskih touroperatora, „incentive“ i „mice“ rezervacije, kao i korporativni događaji, doprinjeli tom dodatnom vansezonskom angažovanju hotelskih kapaciteta, što i jeste direktno uticalo na dobre rezultate poslovanja.

U periodu od početka aprila do kraja oktobra ostvareno je oko 250.000 noćenja u hotelu “Bellevue” hotelske grupe “Iberostar”,  koji izražavaju zadovoljstvo ovogodišnjom turističkom sezonom. U ovom hotelu sa četiri zvjezdice i preko 1.300 ležajeva u periodu pred i postsezone najviše su odmarali gosti iz Engleske, Njemačke i Rusije, dok su u glavnoj sezoni najbrojniji bili gosti iz Rusije.

Hotel “Mediteran” u Bečićima tokom juna, jula i avgusta ove godine bilježi popunjenost od 89% do čak 97%. Na godišnjem nivou, od 5. februara kada je ovaj hotel primio prve goste, pa sve do 25. oktobra popunjenost ukupnih kapaciteta iznosi 85%. Najviše noćenja su ostvarili gosti iz Njemačke, više od 22.000, dok su na drugom mjestu gosti iz Rusije, a na trećem gosti iz regiona – saznajemo iz menadžmenta hotela. Ono što ohrabruje jeste činjenica da u sektoru prodaje hotela planiraju da će ostvariti oko 55.000 noćenja od početka oktobra 2019. do 7.maja 2020. godine, uz pauzu u radu od 15. decembra do 8.februara. Gosti koji će u ovom periodu boraviti u Bečićima dolaze iz Njemačke i skandinavskih zemalja.

Bolju prijavu boravka, što uslovljava i bolju naplatu boravišne takse ističu i u Turističkoj organizaciji opštine Budva. Prema zvaničnim podacima MONSTAT-a i prema preliminarnim procjenama broja gostiju u individualnom smještaju, budvansku rivijeru je do 1. septembra posjetilo više od 780.000 gostiju (2% više u odnosu na 2018) koji su ostvarili više od 4.200.000 noćenja (9% više u odnosu na 2018).

Budva

Velikim brojem manifestacija, u sopstvenoj organizaciji ili kroz podršku projektima, TOB se i tokom 2018. potrudio da gostima uljepša ambijent destinacije koju su izabrali za godišnji odmor.

Ulaganjem u pješačke staze, dječija i sportska igrališta i postavljanjem turističke signalizacije u Starom gradu dodatno su se turistički valorizovale javne površine koje tokom cijele godine koriste, kako stanovnici Budve, tako i brojni gosti. Promotivne aktivnosti traju tokom cijele godine, kako unutar Crne Gore, tako i u regionu i Evropi.

Interesovanje medija i studijskih grupa za jednu od najljepših jadranskih rivijera je veliko.
Tokom ove godine sa kulturno-istorijskim blagom Budve i turističkim potencijalima upoznali su se predstavnici medija i tur-operatora iz Italije, Belgije, Njemačke, Rusije, Francuske, Srbije, Austrije, Izraela, Kine, Brazila, Poljske.

Budva

Slike prelijepih budvanskih predjela zahvaljujući mnogobrojnim „influenserima“ obilaze svijet, što zahvaljujući poznatim svjetskim ličnostima koje tu borave , što skrivenim hedonističkim uvalama koje prosto pozivaju na uživanje.

I dok se brojni gosti još uvijek kupaju u toplom i bistrom Jadranskom moru, a ulicama Starog grada počinju da se šire mirisi zimskih jela, poput raštana sa suvim mesom, uspavano ostrvo Sv.Nikola, proglašeno od strane uglednog američkog časopisa „Forbs“ za jedno od 9 najljepših u Evrope podsjeća na svu raskoš Budve!

A turistički poslenici ne daju ljetu da se uspava, jer tek počinju pripreme za glamurozni doček nove 2020. godine, po kojoj je Budva prepoznata u cijelom regionu. Ono što sa sigurnošću svi mogu da potvrde jeste da se sigurno i ove godine VIDIMO U BUDVI!

Najčitanije