11.1 C
Kotor

Slušaj online radio

Pomorski saobraćaj – Ban otpušta radnike zbog najmanjih sitnica, sud ih počeo vraćati na posao

Trajekt – Pomorski saobraćaj – foto Boka News

Nakon kratkog  mirovanja, kompanija Pomorski saobraćaj Kamenari nastavila je sa progonom članova Sindikata koji je dvadesetak radnika te firme osnovalo u oktobru prošle godine.

To tvrde u sindikalnoj organizaciji ove privatne kompenije koja je u vlansištvu podgoričkih biznismena, braće Dejana i Dušana Bana i njihovog partnera Željka Mihailovića i koja ima monopol na jedinoj trajektnoj liniji u državi, Lepetane-Kamenari preko tjesnaca Verige u Boki Kotorskoj.

Iz Sindikata Pomorskog saobraćaja danas su saopštili da od monenta kada je formirana ta radnička organizacija u jesen prošle godine, desetak članova Sindikata za koje se saznalo, više ne radi u ovoj kompaniji, „jer su, neki sporazumno, a neki otkazom završili svoj angažman.“

Poslednja u nizu otpuštenih  je Aleksandra Đukanović iz Bijele koja je u firmi Pomorski saobraćaj provela čak 20 godina i 10 mjeseci.

Iz Sindikata ističu da je razlog za njeno otpuštanje od strane menadžmenta kompanije na čijem je čelu izvršni direktor Dejan Ban, „više nego banalan, a poslužio je za diskreditaciju i na kraju otkaz.“

„Poslije skoro 21 godinu rada, zbog sindikalnog udruživanja kao glavnog povoda, dobila sam otkaz, iako u disciplinskoj odluci stoji drugi razlog zbog koga sam „kažnjena“. Razlog disciplinske kazne bio je što je mušterija vratila kartu koju je prethodno kupila, što je uobičajeno da se ljudi predomisle, a s obzirom da nije iskoristila uslugu, novac je vraćen. Mislim da je najveći problem bio što je mušterija upravo predsjednik Sindikata, Ivan Vučinović, iako je ovakvih situacija bilo nebrojeno do sada“-ističe Đukanovićeva.

Ona naglašava da nije krila da je član Sindikata i da je  javno istupila i na protestu koji je prije nekoliko mjeseci Sindikat Pomorksog saobraćaja organizovao ispred upravne zgrade te kompanije u Kamenarima. Iako je menadžment firme svim zaposlenima nudio novi, kako u Sindikatu smatraju sporni ugovor o radu, Đukanovićeva nije dobijala ponudu da potpiše, ni sporni, niti bilo kakav drugi ugovor.

„Jednostavno sam znala da čekaju „pravi momenat“, prvu grešku, makar ona i ne bila greška. Sve što je bila uobičajena praksa, pokušavalo se predstaviti kao greška“-istakla je Đukanović i dodala da će pravdu tražiti pred institucijama sistema.

Predsjednik Sindikata Pomorskog saobraćaja Ivan Vučinović koji je i sam ranije otpušten i trenutno vodi sudski spor za svoj povratak na radno mjesto, navodi da su posljednjih mjeseci progonjeni svi radnici sa kojima je on imao bilo kakav kontakt.

„Dešavalo se da ja kao mušterija koristim usluge Pomorskog saobraćaja i da pri ulasku na trajekt pozdravim, što je i normalno, svoje bivše kolege sa kojima sam osam godina radio, nakon čega oni momentalno bivaju opomenuti, a neki čak kažnjeni otkazom jer su se drznuli da se usprotive direktoru Dejanu Banu i finansijskom direktoru Petru Popoviću, a koji su jasno naredili da sa mnom nema komunikacije. Ovo što se desilo Aleksandri Đukanović bio je čist dokaz progona svih onih koji su imali veze sa Sindikatom, ili još gore, prijateljski odnos sa mnom.“-istako je Vučinović i dodao da vjeruje da će prava Đukanovićeve i svih kolega, pa i njegova, biti zaštićena pred državnim institucijama pravde, „ma koliko god bude bilo potrebno čekati.“

U međuvremenu, Osnovni sud u Herceg Novom je u slučaju otkaza koje su ranije dobili trojica Vučinovićevih i Đukanovićkinih kolega u Pomorskom saobračaju, juče donio prvostepenu presudu da su takvi otkazi bili nezakoniti i naložio je menadžmentu te komapnije da ove ljude vrati na posao.

Izvor:S.L.

Najčitanije