U Crnoj Gori je u posljednja 24 sata od posljedica koronavirusa preminulo sedam osoba, a potvrđeno su nova 643 slučaja infekcije, saopšteno je iz Instituta za javno zdravlje (IJZ).
“Laboratorije Instituta za javno zdravlje Crne Gore, druge javne i privatne laboratorije koje se bave dijagnostikom infekcije novog koronavirusa su tokom jučerašnjeg dana (utorak, 23. februar 2021. godine) završile analizu i Institutu dostavile rezultate za 2.263 uzorka na novi koronavirus”, navode iz IJZ.
Novooboljeli su registrovani u sljedećim opštinima:
opština
oboljeli
Podgorica
216
Nikšić
114
Herceg Novi
48
Ulcinj
40
Bar
38
Budva
35
Bijelo Polje
26
Danilovgrad
22
Kotor
21
Cetinje
19
Pljevlja
19
Tivat
17
Berane
7
Kolašin
6
Tuzi
5
Rožaje
4
Andrijevica
2
Plužine
2
Petnjica
1
Gusinje
1
Ukupno
643
Preminuli pacijenti, kako je saopšteno, bili su iz Nikšića (2), Kotora (1), Podgorice (1), Bara (1), Ulcinja (1) i Tivta (1), od kojih je najmlađi imao 74, a najstariji 91 godinu.
Ukupan broj preminulih povezanih sa Kovid-19 infekcijom u Crnoj Gori od početka pandemije je 976.
Do 15 sati prijavljen je oporavak 502 pacijenta.
“Uzimajući u obzir sve novootkrivene slučajeve kao i broj oporavljenih, ukupan broj trenutno aktivnih slučajeva Kovid-19 u Crnoj Gori iznosi 8.471”, dodaje se.
Od početka epidemijskih dešavanja (mart 2020. godine) ukupan broj registrovanih slučajeva infekcije novim korona virusom u Crnoj Gori je 73.612.
Trenutno aktivni slučajevi po opštinama prikazani su narednoj tabeli, raspoređeni prema opadajućem redoslijedu:
Opštinski tim za zaštitu i spašavanje naložio je, na danas održanom sastanku, zatvaranje Solila i Velikog gradskog parka, budući da epidemiološka situacija u gradu nije bolja. „Za sada nećemo zatvarati šetališta, međutim ukoliko situacija kroz sedam dana ne bude bolja, bićemo prinuđeni da učinimo i ovaj nepopularan korak“, rekao je predsjednik opštine Tivat Željko Komnenović, dodajući kako se stiče utisak da građani ne doživljavaju ozbiljnom činjenicu da se i dalje na dnevnom nivou bilježi značajan broj novozaraženih osoba.
Pojedinci kojima je izdato rješenje o samoizolaciji šetaju gradom
„Pojedinci kojima je izdato rješenje o samoizolaciji šetaju gradom i vjeruju da će proći nesankcionisano. Osuđujemo ovakvo ponašanje i u dogovoru sa Odjeljenjem bezbjednosti Tivat pooštrićemo kontrole ovih lica“, naglasio je predsjednik opštine, ističući da je nezadovoljan ovim aspektom rada policije, te da je ovo glavni problem sa kojim se Tivat suočava.
„U Tivtu je na današnji dan 299 aktivno zaraženih koronavirusom, a 20 ljudi iz Tivta je do sada preminulo“, navode iz Doma zdravlja Tivat. Direktorica ove javne ustanove dr Jasminka Anđelić rekla je kako zbog većeg broja oboljelih medicinskih radnika nema uslova da se rad Doma zdravlja organizuje u dvije smjene. U Dom zdravlja stiglo je 20 vakcina za medicinske radnike, dok se za vakcinaciju do sada prijavilo preko 300 lica starijih od 80 godina.
Komandir OB Tivat Ljubiša Rovčanin istakao je kako je policija u proteklih 7 dana u devet kontrola izvršila kontrolu 273 lica, a podnijete su četiri krivične prijave zbog nepoštovanja važećih mjera.
Biće organizovane mješovite patrole koje će činiti službenici Sekretarijata za inspekcijski i komunalni nadzor, pripadnici Službe zaštite i dobrovoljnih vatrogasnih društava iz Tivta, kao i službenici OB Tivat. One će zajedničkim snagama sporovoditi kontrolu primjene mjera od strane građana i zatečeni prekršaji će biti sankcionisani. Kontrole će posebno biti intenzivirane na šetalištima, izletištima i plažama, gdje je proteklih dana zabilježeno prisustvo velikog broja ljudi. Takođe komunalna policija i inspekcija vršiće kontrolu trgovinskih objekata i drugih frekventnih javnih prostora.
Crveni krst Tivat pomoć je dopremio za još 30 porodica, a u narednom periodu radiće na prikupljanju pomoći. Sve opštinske službe i preduzeća, u stanju su pripravnosti i sve se usluge obavljaju redovno.
Konavle sa aerodromom, Elafiti, Mljet i Korčula, gledani sa CG strane granice u reonu Bjelotine
U Dubrovačko-neretvanskoj županiji zabilježeno je 88 novih slučajeva zaraze koronavirusom, od kojih je 26 utvrđeno brzim antigenskim testom, dvije osobe su umrle, a oporavilo se njih 30, izvijestio je u srijedu županijski Stožer civilne zaštite.
Zaraženo je 39 osoba iz Konavala, 31 iz Dubrovnika, 15 iz Župe dubrovačke, jedna iz Ploča te dvije koje nemaju prebivalište u županiji. Ukupno je zaraženo 39 muškaracai 49 žena, a 63 osobe imaju utvrđenu epidemiološku vezu.
Od posljedica bolesti covid-19 umrli su muškarac iz Konavala rođen 1957. i žena iz Dubrovnika rođena 1925.
Oporavilo se 30 osoba, od kojih 14 iz Dubrovnika, šest iz Konavala, četiri iz Metkovića, po dvije iz Ploča i Župe dubrovačke te po jedna iz Dubrovačkogaprimorja i s Mljeta.
Od jučer obrađen je 331 uzorak, a od početka pandemije ukupno 43.591.
U dubrovačkoj bolnici od koronavirusa liječe se 39 osoba. Četiri pacijenta zahtijevaju intenzivnu skrb, od kojih su dva na invazivnoj ventilaciji.
U samoizolaciji je 1200 osoba, a u posljednja 24 sata zabilježeno je pet kršenja te mjere, od čega tri na granici, što je ukupno 375 od početka pandemije.
Županijski stožer civilne zaštite i dalje apelira na građane da se drže svih preporučenih mjera.
Radi se o vrlo čistim tehnologijama kojima se praktički brodovi od kompozitnih materijala mogu raditi u dnevnoj sobi. Njihovim korištenjem ostvaruje se ušteda materijala do 50 posto, kvalitetniji gotovi proizvod te drastično smanjenje opasnog otpada u korist neopasnog komunalnog reciklabilnog otpada.
U poslovnoj zoni Kaštelir-Labinci, u proizvodnom pogonu tvrtke Marservis d.o.o., Udruženje male brodogradnje Hrvatske gospodarske komore organiziralo je za graditelje brodova iz cijele Hrvatske upoznavanje sa suvremenim strojevima i tehnologijom u gradnji brodova iz stakloplastike; piše Glas Istre.
Predsjednik Udruženja male brodogradnje HGK Boris Vukušić istaknuo je kako ova radionica ima za cilj educirati i navesti brodograditelje u smjeru korištenja novih naprednih i ekološki prihvatljivijih tehnika i tehnologija kroz rad s aplikatorima i vakuum infuzijom.
– Radi se o vrlo čistim tehnologijama kojima se praktički brodovi od kompozitnih materijala mogu raditi u dnevnoj sobi, rekao je Vukušić.
Njihovim korištenjem ostvaruje se ušteda materijala do 50 posto, kvalitetniji gotovi proizvod te drastično smanjenje opasnog otpada u korist neopasnog komunalnog reciklabilnog otpada.
Radionice je vodio dr.sc. Karlo Štefanić, jedan od vodećih stručnjaka za kompozitne materijale, suvlasnik tvrtke Kompozit kemija d.o.o. iz Zagreba koja je vodeća na hrvatskom tržištu u dobavi svih kompozita te strojeva i alata.
– Ovakve edukacije važne su za graditelje brodova koji se mogu upoznati s novim tehnologijama gradnje plovila uživo i isprobati u stvarnosti funkcionalnost samih strojeva, istaknuo je potpredsjednik Udruženja male brodogradnje HGK Luciano Beg, ujedno i vlasnik tvrtke Marservis koja primjenjuje ove tehnologije u svakodnevnom radu.
U Kašteliru su predstavljeni airless strojevi za nanos gelcoata i smole te sjeckalica staklenih vlakana, popularno nazvana “chopper”.
Nakon prezentacije rada s ova dva modela aplikatora, uživo je predstavljena i tehnologija proizvodnje poliesterskih plovila tzv. vacuum infuzija. Naime, primjena airless strojeva u Europskoj uniji je pravilo, a ne iznimka, upravo kao i tehnologije vacuum infuzije. Korištenjem novih tehnologija doprinosi se zaštiti okoliša jer se smanjuju štetne emisije u zrak, struktura plovila je ravnomjernija i čvršća, troši se manje popratnog materijala, a cjelokupna proizvodnja je mnogo čišća, rekao je Beg.
Kristian Korunić direktor tvrtke MONEO savjetovanje d.o.o. prezentirao je nadolazeće natječaje na koje bi se graditelji brodova mogli prijaviti budući da se ubrzo iščekuje raspisivanje natječaja za izgradnju i opremanje proizvodnih kapaciteta za malo i srednje poduzetništvo.
Zaključeno je kako su susreti uživo kvalitetniji od virtualnih sastanaka i prezentacija, jer omogućuju na mjestu događanja razmjenu informacija i iskustava, bolju povezanost među članovima Udruženja, dogovore oko narednih aktivnosti i smjer razvoja struke.
Opština Kotor je partner na projektu TELE.DOC koji ima za cilj poboljšanje liječenja pacijenata sa traumom ulaganjem u postojeće zdravstvene usluge koje nude tri bolnice, u Kotoru (ME), Dubrovniku (HR) i Mostaru (BA).
Telemedicina postaje sve važniji dio zdravstvenog sistema, jer ima potencijal da bude ekonomičan način proširivanja pristupa izvrsnoj medicinskoj njezi. Telemedicina je takođe značajna u situacijama poput ove nametnute pandemijom koronavirusa u svijetu, kada se insistira na fizičkoj i socijalnoj distanci, kako u svakodnevnom životu, tako i u radu. Stoga se projektom želi uspostaviti mreža zasnovana na ICT-u i omogućiti audio-vizuelna komunikacija, razmjena medicinskih podataka i konsultacija između odeljenja za zbrinjavanje traume u stvarnom vremenu.
Pored nabavke medicinske opreme, Opština Kotor kao partner na projektu, nabavila je specijalizovano plovilo za spašavanje unesrećenih na moru i za prevoz morskim putem radi bržeg zbrinjavanja pacijenata sa traumom. Plovilo je opremljeno i ronilačkom opremom za dva ronioca.
U četvrtak, 25. februara u 13 sati, na pristaništu ispred Centra za kulturu održaće se primopredaja plovila koji Opština Kotor ustupa Službi zaštite i spašavanja za koju je i izvršena ova nabavka. Ovom prilikom održaće se pokazna vježba Službe.
Događaju će prisustvovati predsjednik Opštine Kotor, Vladimir Jokić, komandir Službe zaštite i spašavanja, Maksim Mandić i njegove kolege, kao i predstavnice Kancelarije za međunarodne projekte, Nađa Radulović i Lena Pasinović.
Irska ostaje pod strogim mjerama borbe protiv epidemije koronavirusa najmanje do 5. aprila, rekao je u utorak premijer Micheal Martin.
No škole će se polako otvarati od marta.
Iako je broj zaraza u padu, britanski soj koronavirusa znatno je promijenio situaciju, navodi Martin.
Irski premijer rekao je da je britanski soj potvrđen u 90 posto novih zaraza.
“Istina je da je značajno promijenio dinamiku i da trebamo biti vrlo oprezni dok poduzimamo sljedeće korake”, rekao je Martin.
Irska je ušla u 2021. godinu naglim porastom zaraza koji su stručnjaci prvo povezivali s privremenim popuštanjem mjera za vrijeme božićnih blagdana.
Trenutačno imaju manje od 270 novih zaraza na 100.000 stanovnika.
Opština Budva zatražila je od Ministarstva ekologije, prostornog planiranja i urbanizma da joj izdaju urbanističko-tehničke uslove za izgradnju tunela kroz brdo Spas, čime bi spojili magistralni put u mjestu Jaz sa bulevarom u Budvi.
To piše u zahtjevu koji potpisuju gradonačelnik Marko Carević i sekretar za investicije Mladen Mikijelj. Riječ je o najvećem infrastrukturnom projektu koji je Carević zacrtao da realizuje u četvorogodišnjem mandatu, a od resora na čijem je čelu Ratko Mitrović zahtijeva se da izda prvi papir u proceduri dobijanja dozvole za gradnju.
“Opština Budva se zvanično obratila Ministarstvu ekologije, prostornog planiranja i urbanizma sa zahtjevom za izdavanje urbanističko-tehničkih uslova zbog potrebe izrade idejnog rješenja izgradnje tunela kroz brdo Spas. Imajući u vidu da je ovaj veoma važni infrastrukturni projekat propisan planskim dokumentom, želimo da stvorimo pretpostavke da se isti izgradi kako bi se konačno riješio gorući problem sa saobraćajnim gužvama“, saopštili su “Vijestima“ u kabinetu gradonačelnika Carevića.
Predsjednik Opštine, kako naglašavaju, realizaciju tog projekta uvrstio je među prioritetima u svojoj agendi u ovom četvorogodišnjem mandatu.
“O čemu je već bilo razgovora sa ministrom za kapitalne investicije Mladenom Bojanićem i sa nekoliko zainteresovanih investitora. Izgradnjom tunela kroz brdo Topliš konačno bi se riješio ogroman problem saobraćajnih gužvi na ulazu u Budvi i kroz grad i omogućio brži dolazak i tranzit kroz grad. Izgradnjom bulevara od Tivta do Jaza, za koju je završen tenderski postupak, će u mnogome povećati kvalitet saobraćaja na ovom potezu ali njegova izgradnja nije dovoljna jer ćemo od Jaza do naše opštine opet imati gužve i nedozvoljeno puno vremena će trebati turistima da prođu ovaj saobraćajni potez“, ističu iz Carevićevog kabineta.
Iz tog razloga, kako dodaju, rukovodeći se domaćinskim i razvojnim konceptom, smatraju da će izgradnja tunela, kroz dvije tunelske cijevi sa po dvije trake, biti logičan nastavak predviđenog bulevara, koji će se na ovaj način povezati sa glavnim gradskim bulevarom.
“Na taj način ćemo u potpunosti imati povezan i zaokružen saobraćajni koridor koji će koristiti ne samo Budvi već i drugim primorskim opštinama jer će turisti na mnogo brži i kvalitetniji način dolazizi do svojih odredišta. Smatramo nedopustivim i destimulativnim to što nerijetko turisti od aerodroma u Tivtu do Ulcinja putuju neprimjereno dugo zbog čega se šalje sveukupna loša slika Crne Gore kao turističke destinacije. Nažalost u prethodnom periodu je nedostajalo razumijevanja za potrebe primorskih opština o čemu svjedoči podatak da je unazad nekoliko godina u kapitalnom državnom budžetu nije izdvajan niti jedan jedini cent za kapitalne projekte u Budvi“, ističu iz kabineta prvog čovjeka Budve.
Sigurni su da će realizacijom ovog projekt turistička ponuda biti mnogo kvalitetnija.
“Pored izgradnje tunelskih cijevi predviđeno je da sadašnje rješenje povezivanja sa Jazom ostane na snazi i koje će se uglavnom koristiti za unutrašnji saobraćaj, zbog čega ćemo u značajnoj mjeri imati rasterećenje na ovoj kritičnoj tački koja je stvarala nesnosne saobraćajne gužve. Uvažavajući probleme građana, turističke privrede kao i potrebe daljeg razvoja grada, predsjednik Carević je ovom projektu, zajedno sa još nekoliko krupnih i veoma važnih o kojima će biti riječi u narednom periodu, stavio u vrhu prioriteta rada Opštine Budva. U svemu tome, očekujemo uspješnu saradnju sa nadležnim državnim organima jer vjerujemo da su stvoreni uslovi da se konačno od strane države počne ulagati u razvoj naše opštine, posebno imajući u vidu da je ukupan doprinos Budve u ukupnom državnom turističkom prihodu 50 odsto i da je pravedno da se dio prihoda vrati opštini kroz kapitalna i druga ulaganja“, zaključuju u odgovorima dostavljenim „Vijesti”.
Kao prioritetan projekat svakako je rekonstrukciju Ulice 22. novembar u centru grada sa izgradnjom kružnog toka kod Pošte vrijedan 1,2 miliona eura, dok je u mandatnom periodu ove vlasti, planirana realizacija nekoliko izuzetno bitnih kapitalnih projekata – izgradnja Zadužbine Luketići kao kulturnog centra, izgradnja izletišta Brajići i garaža u centru grada.
Ministarstvo zdravlja i Institut za javno zdravlje, organizuju danas u 15 sati redovnu konferenciju za medije, na kojoj će biti prezentovane nove epidemiološke mjere i trenutna situacija uzrokovana pandemijom koronavirusa.
Na pres konferenciji govoriće direktor Instituta za javno zdravlje Igor Galić, infektolog KCCG Ana Bubanja i Mina Gazivoda, specijalista medicinske tehnologije u KCCG.
Vlada Crne Gore pokrenula je internet stranicu covidodgovor.me, na kojoj se, između ostalog, mogu prijaviti građani koji žele da se vakcinišu protiv korona virusa.
Na toj internet platormi, u dijelu Imunizacija, građani popunjavanjem upitnika iskazuju interesovanje da prime vakcinu protiv COVID-19.
Da bi iskazali zainteresovanost i vakcinisali se, nije potrebno biti osiguranik Fonda za zdravstveno osiguranje Crne Gore. Svi državljani Crne Gore su po automatizmu kandidati da prime vakcinu.
„Nakon što iskažete interesovanje, u narednom periodu obavijestićemo Vas o tačnom terminu i mjestu vakcinacije“, piše na sajtu covidodgovor.me.
Kako se navodi, upitnik se može popuniti i za članove domaćinstva.
Koronavirus koji ovih dana bukti po Crnoj Gori odnio je brojne živote, a među onima koji su izgubili borbu sa tom opakom bolešću je i jedan od najugednijih bokeljskih pomorskih privrednika- Ivo Begović, suosnivač, suvlasnik i generalni menadžer pomorske agencije „Boka Adriatic“ iz Bijele.
Ivo Begović (61) rođen je 1960.u Herceg Novom, završio je Pomorski fakultet u Kotoru. Karijeru je započeo krajem osamdesetih godina prošlog vijeka u čuvenoj velikoj jugoslovenskoj pomoskoj agenciji „Jadroagent“ iz Rijeke u njihovim poslovnim jedinicama u Baru i Bijeloj, da bi 1999. odmah po završetku NATO bombardivanja bivše SRJ, zajedno sa kapetanom duge plovidbe Tonijem Markovićem iz Tivta, Begović osnovao novu pomorsku agenciju „Boka Adriatic“ u Bijeloj.
Posao započet u agentiranju trgovačkih brodova koji su dolazili na remont u Jadransko brodogradilište Bijela i teretnih brodova koji su vršili trgovačke operacije u lukama Bar i Zelenika, ubrzo se pod Begovićevim i Markovićevm vođstvom širio, pa su na njih dvojica bili među pionirima koji su se založili za razvoj, tada potpuno nove, kruzing djelatnosti u Boki Kotorskoj i doprinijeli pozicioniranju Kotora kao jedne od najprometnijih i najznačajnijih kruzing destinacija na Mediteranu. Tako je Begović, zahvaljujući svijim poslovnim kontaktima u Hrvatskoj, uspio da 2002. dovede prvi kruzer u Kotor – brod “Dalmacija” riječke “Jadrolinije”, da bi već naredne godine luku podno zidina Starog grada, doveo i preve veće strane megakruzere i to brodove “Costa Tropicale” i “Costa Classica”, čuvene italijanske kompanije “Costa Cruises”, koja je dio najveće svjetske kruzing koporacije-američkog “Carnivala”.
Zahvaljujujući Begovićevom vizionarstvu i naporima koje je “Boka Adriatic” uložila, narednih godina broj kompanija čiji kruzeri redovbno dolaze u Boku i Kotor stalno je rastao, a ovdje dolazi sve više brodova renomiranih firmi poput Silver Sea Cruises, Ponant, Princess Cruises, Azamara, Royal Caribbean Cruise Line, Celebrity Cruises, TUI Cruises, te kruzing postaje jedan od najbrže rastućih segmenata ukupne crnogorske turističke privrede uopšte.
Ivo Begović i “Boka Adriatic” bili su početkom dvijehiljaditih i pioniri u još jednom vrlo izazovnom segmentu pomorske agenture u Crnoj Gori – agenturi stranih ratnih brodova koji su počeli u sve većem broju da dolaze zazhvaljujući političkim promjenama u SRJ. Tako je pod rukovodstvom Begovića i Markovića 2003. u Baru besprekorno obavljen za tada preovlađujuće okolnosti, veoma izazovan dolazak prvog NATO ratnog broda koji je nakoh bombardovanja 1999. došao u SRJ – američkog raketnog razarača USS “Gonzales” DDG-66. Od tada do danas agencija dvojice bokeljskih pomorskih preduzetnika radila je bukvalno sve posjete ratnih brodova RM SAD koji su dolazili u Crnu Goru, uključujuli i dolazak pravog stranog ratnog broda u našu državu nakon obnove njenje nezavisnoti – američke raketne krstarice USS “Anzio” CG-68 u oktobru 2006. u Tivat, kao i agenturu ratnih brodova većine ostalih NATO članica čije su Mornarice posječivale Crnu Goru – Velike Britanije, Španije, Grčke, Turske i Italije, uključujući tu i najizazivniju operaciju do sada – višednevnu posjetu Tivtu italijanskog nosača aviona “Cavour” u novembru 2014.
Ivo Begović je 2016. bio i jedan od osnivača Udruženje pomorskih agenata Crne Gore iz Kotora i bio je prvi predsjednik te asocijacije, aktivno je učestvovao u radu Privredne komore Crne Gore u odboru za pomorsku privredu privredu i davao je veliki stručni doprinos prilikom izrade nove pomorke-pravne regulative u Crnoj Gori. Ostaće zapamćen i po veoma plodnoj i uspješnoj saradnji koju je kao menadžer “Boka Adriatica” imao sa Udruženjem pomorskih kapetana trgovačke mornarice iz Kotora, drugim stukovnimvnim udruženjima iz pomorske branše, kao i sa Pomoskim fakultetom u Kotoru, te kao podržavalac i sponzor brojnih stručnih, kulturnih i sportskih manifestacija u Boki Kotorskoj.