Od jučerašnjeg presjeka preminulo je pet covid pacijenata. Preminuli su iz Rožaja, Podgorice, Kotora, Herceg Novog i Budve, od kojih je najstariji imao 82 (1938. godište), a najmlađi 41 godinu (1979. godište). U posljednja 24 sata registrovano je 556 novih slučajeva, a prijavljen je oporavak 540 pacijenata. Trenutno oboljelih je 11143, što je na 100 hiljada stanovnika 1769.
“Laboratorije Instituta za javno zdravlje, druge javne i privatne laboratorije koje se bave dijagnostikom infekcije novog koronavirusa su od poslednjeg presjeka završile analizu i Institutu dostavile rezultate za 1593 uzoraka na novi koronavirus među kojima je ukupno registrovano 556 novopozitivnih slučajeva infekcije sa SARS-CoV-2”, saopšteno je iz IJZ.
Ukupan broj preminulih povezanih sa COVID-19 infekcijom od početka juna iznosi 435, a od početka godine 444. Od početka godine ukupan broj registrovanih slučajeva infekcije novim korona virusom je 31618.
Gradonačelnik Tivta Željko Komnenović (Nard Pobjeđuje) donio je danas riješenja o imenovanju vršilaca dužnosti na rukovodećim pozicijama četiri od ukupno 12 organa Opštine koliko ih ima po novoj Odluci o internoj organizaciji lokalne uprave Tivta što je na snagu stupila u petak.
Za v.d. sekretara Sekretarijata za finansije imenovan je Jovan Brinić (NP), na čelu Sekretarijata za lokalnu upravu kao v.d. sekretara je Tanja Peričić (NP), dok je za v.d. sekretara Sekterarijata za uređenje prostora imenovana nestranačka ličnost univerzitetska profesorica dr Sonja Pravilović. Na čelu Direkcije za imovinsko-pravne poslove, današnjem Komnenovićevom odlukom, kao v.d. direktora u dogledno vrijeme ostaće Rita Mitrović (DPS) koja je i do sada vodila ovaj organ.
Nova lokalna uprava Tivta koju čine građanske liste Narod Pobješuje (NP), Bokeški Forum (BF) i „Goran Božović-časno i odgovorno za bolji Tivat“, ranije je odlučila da na mjestu glavne administrarorke Opštine do isteka svog mandata u aprulu naredne godine, ostane Marija Sijerković (DPS), dok je Komnenović prije desetak dana donio i odluku da se za rukovoditelju Službe unutrašnje revizije Opštine postavi Jela Mrdak. Ona formalno nije članica DPS-a, ali je ta partija Mrdakovu prije četiri godine dovela u Opštinu Tivat i postavila na čelo interne revizije u vrijeme kada je gradom vladala koalicija DPS-SD-HGI. Zbog načina na kiji je Mrdak obavljala revizorski posao ona je međutim, ubrzo došla u sukob sa bivšim gradonačelnikom Sinišom Kusovcem (DPS) jer nije bila sklona da mu „progleda kroz prste“ za kontroverzni način na koji je on rukovodioo optinskim finansijama, pa je Kusovac Mrdakovu „stavio na led“ i odbio da je, kakda joj je istekao mandat, ponovno imenuje za šefa unutrašnje revizije. Nova tivatska NP-BF-GB vlast Mrdakovu smatra veoma profesinalnom i zbog toga je Komnenović i potvrdio njeno postavljenje na čelo Službe za unutrašnju revizuju.
Inače, po novoj „Odluci o organizaciji i načimu rada lokalne uprave Opštine Tivat“, tivatska Optine sada ima šest sekretarijata (za lokalnu upravu, za finansije, za uređenje prostora, za privredu, za društvene djelatnosti i za inspekcijski i komunalni nadzor) dvije direkcije (za investicije i za imovinsko-pravne poslove) i po dvije posebne (služba zapštite i služba unutrašnje revizije), odnosno stručne službe (služba predsjendika Opštine i i slušba glavnog administratora).
To je za četvrtinu manje nego što je broj organa lokalne uprave iznosio za vrijeme bivše DPS-SD-HGI vlasti predvipene nekadašnjim gradonačečnikom dr Sinišom Kusovcem, kada ih je bilo ukupno 16.
Željko Komnenović – foto Boka News
Komnenović je nakon stupanja na snagu nove organizacije službi, podijelio otkaze svim dosadašnjim DPS sekretarima: za finansije i lokalne javne prihode Rajki Jovićević, za investicije, uređenje prostora i održivi razvoj Marku Petričeviću, za komunalne poslove saobraćaj i energetsku efikasnost Tatjani Jelić, za kulturu i društvene djelatnosti Dubravki Nikčević, za opštu upravu Tamari Furtuli, za turizam i preduzetništvo Petru Vujoviću, te za mlade, sport i socijalna pitanja Darki Ognjanović. Smijenjeni su i dosadašnji komandir Službe zaštite i spašavanja Zopran Barbić, rukovoditeljka Službe za javne nabavke Milena Ćipranić, direktor Uprave za inspekcije poslove Jovica Stojković i načelnik Komunalne policije Novak Leković – takođe sve kadrovi DPS-a.
Nakon imenovanja rukovodilaca svih organa i službi Opštine po njenoj novoj organizaciji, oni će napraviti nove interne sistematizacije tih organa i odrediti neophodan broj zaposlenih koji će ostati da u njima rade. Novi čelnici Tivta ranije su saopštavali da su u Opštini, nakon što su DPS-SD i HGI izgubili lokalne izbore 30.avgusta, zatekli čak 202 zaposlenih, što je više nego dva puta veći broj radnika nego što ih Opština Tivat imala prije četiri godine. Kako se tada čulo, oko 30 % njih je čisti tehnološki višak i produkt neselektivnog partijskog zapošljavanja koje su DPS, SD i HGI sprovodili u protekle četiri godine i najveći dio tih ljudi će morati da bude otpušten uz zakonom predviđene otpremnine.
Komunalno preduzeće Tivat i pored brojnih napora, do sada nije uspjelo da iz gradske lučice Kalimanj kojom gazduje ta firma, ukloni plutrajući bager-refuler kojim je prije godinu ipo dana Opština Tivat pokušala da sprovede akciju produbljivanja akvatorijuma Kalimanja.
Budući da plovni bager koji je vezan u gradskoj marini, zauzima mjesto za čak osam manjih plovila za koje je Kalimanj inače namijenjen, Komunalno preduzeće koje gazduje lučicom trpi veliku finansijsku štetu, a Tivćani koji mjesecima u redu čekaju da za svoje barke obezbijede mjesto u gradskoj marini, ne mogu ih ovdje vezati jer prostor zazima mašina koje već mjesecima beskorisno stoji u Kalimanju.
„Do sada smo u više navrata slali opomene kompaniji „Iva Put“ koja je u Kalimanj dovela ovaj bager sa namjerom da sa njime izvodi radove čiji je investitor 2019. bila Opština Tivat, ali se oni na to oglušuju i do sada nismo uspjeli da uklonimo bager. Očekujem da se u riješavanje ovog problema uključi i novo rukovodstvo Opštine Tivat sa kojim ćemo o tome razgivarati naredne nedjelje i da nam pomogne da prostor za privez osam plovila naših sugrađana, ponovno vratimo toj njegovoj odsnovnoj namjeni“- kazao je direktor Komunalnog preduzeća Tivat Vlado Đukić.
On je istakao da je prisustvo plovnog bagera u Kalimanju koji tu već preko godinu ipo dana besplatno zauzima prostor na kome bi se inače, moglo vezati osam manjih plovila za sport i rekreaciju čiji su vlasnici građani Tivta i za to plaćati vez Komunalnom, toj firmi pričinjava veliku ekonomsku štetu.
Iz kompanije „Iva Put“ koja je u međuvremenu pomijenila ime u „T-construction“, potvrdili su da plovni bager koga su u aprilu 2019. doveli u Kalimanj da sa njime čiste nasnose mulja iz podmorja gradske lučice, nije njihovo vlasništvo i da su ga oni, kada je posao prekinut, navodno vratili njegovom pravom vlasniku.
„Ne sjećam se sada konkretni imena te firme koja je vlasnik bagera jer je ona osnovana nedugo prije dolaska te mašine iz inostranstva, upravo radi njenog uvoza u Crnu Goru. Vlasnik te mašine takođe živi u inostranstvu – čini mi se u Švadskoj. U svakom slučaju, taj plovni bager nije naš“- kazao nam je direktor „T-constructiona“ Jovan Marjanović obećavajući da će kod svog knjigovođe provjeriti dokumnetaciju i naknadno nam javiti ime firme na koju je registrovano sporno radno plovilo.
„Iva put“ je je prije godinu ipo dana počeo kontroverzni posao produbljivanja akvatorijuma gradske marine Kalimanj i njenog čišćenja od nanosa blata i mulja, a za što je Opština sa tom kompanijom bila sklopila ugovor vrijedan skoro 200 hiljada eura. Posao iskopavanja oko 40 hiljada kubika mulja i nanosa iz podmorja gradske marine pretvorio se međutim u skandal, jer je po odredbama tendera Opštine Tivat, izvođač bio u obavezi da iskopani materijal odvede na udaljenost ne manju od kilometar od obale Tivta i odloži na dubinu mora ne manju od 10 metara.
„Iva put“ je u aprilu 2019. plovnim bagerom-refulerom, počela da iskopava nanose mulja iz krajnjeg sjeverozapadnog dijela Kalimanja, kod restorana „Volat“ i taj je materijal plutajućim cjevovodom, odvodila na samo oko 250 metara udaljenosti i prosipala na ulazu u marinu, u tjesnacu Grlo, na taj način zatrpavajući ionako uzak i plitak jedini ulaz u tivatsku gradsku marinu. Nakon što se javnost pobunila zbog ovog skandala, iz Opštine Tivat koju je rada vodila DPS-SD-HGI koalicija, su saopštili da je ovo bilo samo „testno uklanjanje mulja“, pa su iz „Ive puta“ ubrzo postavili plutajući cjevovod za izbacivanje mulja iz gradske lučice na udaljenost od nekoliko stotina metara od obale Tivta, pred rtom Pakovo. Iako je on predstavljao prepreku na moru i opasnost za manja plovila, cjevovod od plastičnih cijevi promjera preko 20 centimetara koji su na površini mora držale brojne za njega privezane metalne bačve, nije bio propisno obilježen, niti osvijetljen tokom noći, a što bi morao biti po propisima o sigurnosti pomorske plovidbe. Postavljanje plutajućeg cjevovoda i obavljanje podmorskih radova u Kalimanju tada nisu ni objavljeni preko oglaza za pomorce Uprave pomorske sigurnosti, iako je to takođe po propisima, moralo biti učinjeno.
Potom su se u junu prošle godine pobunili hotelijeri čiji su se gosti žalili na nesnosan smrad i zamućeno more jer je nanos mulja koji se ispumpavao u more pred rtom Pakovo bio pun kanalizacionog otpada i zauljenih materija, pa je reagovala i Ekološka insekcija koja je zaustavila radove i naložila investitoru- Opštini Tivat, da prije njihovog eventualnog nastavka, izradi Elaborat procjene uticaja na životnu sredinu i preduzme mjere da se smanji zagađivanje šireg akvatorijuma Tivatskog zaliva. Elaborat je u međuvremenu završen i pokazao je da se produbjivanje Kalimanja nikako ne smije raditi na način na koji su to pokušali učiniti Opština i „Iva put“, pa radovi više nisu nastavljani. U međuvremenu, 10.septembra bivši gradonačelnik Tivta Siniša Kusovac (DPS) i Jovan Marjanović, direktor kompanije “T-construction” Tivat kako je novo ime “Iva Puta”, potpisali su su sporazum o raskidu ugovora iz aprila 2019. Tim sporazumom Opština i ova firma su se pored ostaloga, usaglasile da “ugovorne strane nemaju potraživanja jedna prema drugoj”. Marjanović je u oktobru kazao da je još sredinom februara Opštini Tivat uputio zahtjev za raskid ugovora za čišćenje podmorja Kalimanja i da je njegova kompanija lani, prije nego što je Ekološka inspkecija naložila obustavljanje radova, iz akvatorijuma gradske lučice ispumpala između 15 i 20 odsto ugovorom predviđene količine mulja.
“Kako je poslije inspekcijskog nadzora došlo do obustave ovih radova, mi smo opremu i mehanizaciju povukli sa objekta, S obzirom da od strane naručioca – Opštine Tivat, nismo bili formalno uvedeni u posao, zbog toga Opštini nismo ni fakturisali do tada izvedene radove vrijednosti oko 35 hiljada eura. Neka taj iznos bude naš skromni doprinos da lučica Kalimanj bude čista.”- kazao je tada Marjanović, podvlačeći da je zbog svega što se dešavala, njegova kompanija bila predmet brojnih javnih prozivki, ali da ona kako ističe, nije uradila ništa mimo projekta i zahtjeva koji joj je dao naručilac posla – Opština Tivat.
Nakon cijelog skandala, Kusovac je uz podršku još uvijek aktuelnog sekretara Opštine Tivat za investicije, uređenje prostora i održivi razvoj Marka Petričevića (DPS), pokušao još da za grad kupi taj bager iako takva mašina Opštini uopšte nije potrebna. Stoga je Opština Tivat u avgustu izmijenila svoj Plan javnih nabavki za ovu godinu i u njega uvrstila novu stavku – „nabavku mašine za čišćenje podmorja“ vrijedne 120.000 eura sa PDV-om. Ipak, nakon što je cijela ta priča dospjela u javnost, bivši tivatski gradonačenik je odustao od raspisivanja tendera, a “ničiji” bager ostao je i dalje da pluta u gradskoj lučici i zauzima prostor predviđen za vez barki građana Tivta.
Luksuznu jahtu Just Mine je iz još neutvrđenih razloga zahvatio požar tokom plovidbe kod Bouke u Korintskom zaljevu u Grčkoj. Vidjevši da ne mogu obuzdati vatrenu stihiju, dva člana posade su napustili brod u plamenu i tako se spasili, ali je jahta potpuno izgorela i potonula.
Nakon renoviranja u jednom turskom škveru, Just Mine je plovila prema Italiji gdje je trebala biti vraćena vlasniku.
Međutim, završila je na dnu Korintskog zaljeva… Jahta dužine 23 m i istisnine 61 tonu, izgrađena je 2008. godine, a prije nesreće se nudila na prodaju po cijeni od 1,15 milijuna eura.
Ponovljeno suđenje u Osnovnom sudu u Kotoru, za pomorsku nesreću u kojoj je 11. jula stradala Maja Šljivančanin kada je u barku na kojoj se nalazila sa vjerenikom udario manji gliser kojim je upravljao sedamnaestogodišnji M. S. iz Beograda, koje je trebalo početi danas, odloženo je do daljnjeg.
Naime, advokat porodice Šljivančanin, Milovan Milošević tražio je izuzeće postupajućeg sudije u ovom predmetu Momirke Tešić, zatim predsjednika Osnovnog suda Branka Vučkovića i tužioca ODT Kotor Srđana Jovanovića, saopšteno je iz tog suda.
Vijeće Višeg suda u Podgorici u oktobru je uvažilo žalbu kotorskog Osnovnog tužilaštva i ukinulo presudu kojom je maloljetni M.S. osuđen na pojačan nadzor organa starateljstva i na 120 sati društveno korisnog rada.
M.S. se tereti da je iz nehata izazvao pomorsku nesreću u kojoj je Šljivančanin stradala, dok je njen vjerenik Vladimir Stanišić povrijeđen.
I jahta i barka kretale su se od ostrva Sveti Nikola ka plaži Jaz.
M. S. je na suđenju kazao da nije vidio barku ispred sebe.
Viši sud naložio je da se u ponovnom postupku sprovede novo vještačenje pomorske nesreće u budvanskom akvatorijumu.
Prema prvom nalazu vještaka saobraćajno-pomorske struke, pomorskoj nesreći, pored sedamnaestogodišnjeg M.S. doprinio je i Vladimir Stanišić, koji je upravljao barkom budvanskih tablica.
– Pomorska nesreća u kojoj je 11. jPomorska nesreća u kojoj je 11. jula stradala jedna osoba dogodila se zbog nepridržavanja međunarodnih pravila o izbjegavanju sudara na moru oba učesnika pomorske nesreće – navodi se u nalazu vještaka Aleksandra Božovića.
Maloljetni M.S. je, kako se navodi u nalazu, prouzrokovao pomorsku nesreću jer se nije pridržavao međunarodnih pravila o izbjegavanju sudara na moru, kao i člana 10 Zakona o sigurnosti pomorske plovidbe.
Plovni objekat ,,sea ray sundancer 395“ nije prije isplovljavanja imao ovjerenu ,,crew listu“ koja je trebalo da sadrži ime skipera i članova posade. U nalazu se navodi da se ni Stanišić nije pridržavao pravila koje nalaže da kada se kursevi dva broda na mehanički pogon križaju tako da prijeti opasnost od sudara, ukloniće se sa puta onaj brod koji vidi drugi na svojoj desnoj strani, a pri tom ne smije presijecati kurs ispred pramca tog broda.
Analiza oštećenja na barci BD-213 u koju je udarila jahta, kao i snimci VTMIS pokazali su, kako je navedeno, da Vladimir Stanišić nije osmatrao područje plovidbe i nije preduzeo radnju zaustavljanja ili skretanja u desno kada mu nailazi objekat sa njegove desne strane.
Osnovni sud u Kotoru je sredinom avgusta prihvatio jemstvo u iznosu od 332.000 eura koje je ponudila porodica M.S. kako bi se on branio sa slobode.
U Dubrovačko-neretvanskoj županiji u protekla 24 sata zabilježene su tri novooboljele osobe od Covida-19, a izliječene su 52 osobe, izvijestio je u ponedjeljak županijski stožer civilne zaštite.
Zaražene su dvije osobe iz Dubrovnika i jedna osoba koja nema prebivalište u županiji. Za jednu osobu je utvrđena epidemiološka veza.
Od 52 izliječenih njih 17 je iz Dubrovnika, 11 iz Metkovića, devet iz Župe dubrovačke, šest iz Ploča, pet iz Konavala, dvije iz Opuzena, jedna iz Slivnog i jedna osoba koja nema prebivalište u županiji.
U dubrovačkoj bolnici od koronavirusa liječi se 49 osoba. Sedam bolesnika zahtijeva intenzivnu skrb, od kojih je jedan na respiratoru – neinvazivna ventilacija, a šest ih je na invanzivnoj ventilaciji.
U samoizolaciji su 652 osobe, a u posljednja 24 sata zabilježeno je jedno kršenje te mjere, ukupno 99. od početka pandemije. Od jučer obrađeno je 35 uzoraka, a od početka pandemije ukupno 23 495.
Županijski stožer civilne zaštite i dalje apelira na građane da se drže svih mjera Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Stožera civilne zaštite RH.
Herceg Novi je postao član Evropske mreže fortifikacionih gradova (EFFORTS). Kongresu, koji je održan u onlajn formatu, na temu „Fortifikaciona baština nakon KOVID-19 – potencijali i prilike valorizacije” prisustvovala je Gordana Porobić Krcunović, direktorica JUK Herceg Fest.
Kako je saopšteno, predstavljeni su rezultati ankete, koja se sprovodila tokom oktobra i novembra sa ciljem sticanja dubljeg uvida u socioekonomske uticaje fortifikacijske baštine u Evropi.
-Herceg Fest je predstavljen kao novi član mreže video prezentacijom. Na kongresu su predstavljene mogućnosti učestvovanja na EU projektima, a članstvo nas preporučuje kao partnera u potencijalnim projektima finansiranim iz EU fondova. Na mapi gradova iz regiona upisani su Herceg Novi i Šibenik. Članstvo je sjajna prilika za valorizaciju kulturne baštine i turističke ponude u mreži koju čine 90 evropskih fortifikacionih gradova- saopštili su iz JUK Herceg Fest.
Prvi puta u poslijeratnoj povijesti, u ponedjeljak će se jedan bivši francuski predsjednik naći pred sudom zbog korupcije: Nicolas Sarkozi, kojem se uz korupciju sudi i za zlouporabu položaja.
Prije njega, samo je jednom bivšem predsjedniku suđeno – Jacquesu Chiracu, i osuđen je 2011. na dvije godine uvjetno zbog pronevjere javnog novca, ali Sarkozy je prvi bivši šef države kojem se sudi za korupciju.
Nicolas Sarkozy (65) rekao je da se osjeća “borbeno” uoči procesa na kojem će se suditi i odvjetniku Thierryju Herzogu i sucu u mirovini Gilbertu Azibertu.
Bivši predsjednik tvrdi da je nevin, a ovaj slučaj je svakako “skandal koji će ući u anale”, ocjenjuje agencije France presse.
Sarkozy se povukao iz politike nakon poraza na predizborima desnice 2016., a suočava se s mogućih deset godina zavora i milijun eura kazne za korupciju i zlouporabu položaja, kao i njegovi suoptuženici kojima se među ostalim sudi i za kršenje profesionalne tajne.
Proces koji bi trebao trajati tri sedmice ovisit će i o razvoju situacije s pandemijom covida-19.
Ovo je prvi slučaj od nekoliko istraga koje se vode protiv desničarskog političara koji je predvodio Francusku između 2007. i 2012. On će se pojaviti pred sucem nakon višegodišnjih pokušaja da se optužbe povuku ili ponište.
U slučaju poznatom kao “afera prisluškivanja”, tužiteljstvo navodi da su Sarkozy i njegov odvjetnik Herzog pokušali podmititi suca Aziberta da im preda tajne podatke iz odvojene istrage protiv bivšeg francuskog lidera.
Zauzvrat, Sarkozy je ponudio Azibertu da mu osigura ugodan posao na Azurnoj obali.
Sarkozy je na meti niza pravnih istraga – od navoda da mu je pokojni libijski čelnik Moamer Gadafi nedopušteno financirao predsjedničku kampanju 2007. do primanja navodnog mita od prodaje oružja u Pakistanu.
Ministarstvo održivog razvoja i turizma raspislao je javni poziv za učešće u javnoj raspravi o Nacrtu akta o proglašenju zaštićenog područja “Platamuni” i Nacrtu Studije zaštite, koja traje do 17. decembra.
Poziv su uputili naučnoj i stručnoj javnosti, naučno-istraživačkim ustanovama i ustanovama visokog obrazovanja, privrednim subjektima, nevladinim organizacijama, udruženjima, građanima i svim zainteresovanim subjektima.
Odlukom je planirano proglasiti zaštićenim prirodnim dobrom – zaštićenim područjem od nacionalnog značaja morski akv atorijum i obala na dijelu Donjeg Grblja u opštini Kotor pod nazivom Park prirode “Platamuni”.
Park prirode “Platamuni” predstavlja Integrisano obalno i morsko zaštićeno područje koje se svrstava u IV kategoriju zaštićenih područja u koju spadaju područja u kojima su zaštićene divlje vrste biljaka i životinja i njihova staništa u kojima se upravlja radi njihove zaštite.
Ukupna površina Parka prirode “Platamuni” iznosla bi 1.091,73ha, od čega je u morskom dijelu 285,08ha u II zoni zaštite i 775,87ha u III zoni zaštite, dok je u kopnenom – obalnom dijelu u III zoni zaštite 3,08ha (3) Ukupna dužina granice budućeg Parka prirode “Platamuni” iznosi 28,589 km.
Područje Parka prirode “Platamuni” predstavlja dio priobalnog mora sa pripadajućom obalom između zaliva Trašte – Rta Žabica na sjeverozapadu i Rta Platamuni kod plaže Ploče na jugoistoku, u kome se štite zaštićene i ekološki značajne morske i obalne vrste i staništa.
Prostor Parka prirode “Platamuni” stavlja se pod zaštitu u cilju stvaranja uslova za opstanak i dugoročnu zaštitu velikog broja vrsta i staništa značajnih za zaštitu, piše u Nacrtu akta.
Iako je javni prijevoz putnika u Sloveniji zastao zbog epidemije, prijevoz putnika u zračnoj luci Brnik još uvijek traje.
Zbog pooštrenih mjera i ograničenja kretanja po Euvropi, broj letova je znatno opao. U očekivanju poboljšanja, u zračnoj luci postavljaju se uvjeti za testiranje na covid-19.
Kako je objasnila Brigita Zorec, voditeljica korporativnih komunikacija u Fraport Slovenija, ovih dana do zračne luke Jože Pučnik Ljubljana lete samo tri zračne linije, i to Lufthansa pet puta nedeljno do Frankfurta, Turkish Airlines tri puta tjedno do Istanbula i Air Serbia četiri puta tjedno do Beograda.
“U ovo doba lete oni koji moraju putovati, bilo zbog posla, studija ili zbog obiteljskih posjeta. Dakle, oni letovi koji još postoje manje su zauzeti “, rekla je Zorčeva.
Objasnila je da postoje i neki čarter letovi. Nešto je općenitije zrakoplovstvo ili privatni letovi, jer ljudi koji nekamo moraju ići čak i kad nema prikladnih komercijalnih letova putuju privatnim zrakoplovima.
“Nažalost, obistinjuje se ono što smo najavili prije zimske sezone, da nas očekuje težak period i financijski i s malo prometa. Čini se da će zima biti duga i teška “, istaknula je Zorčeva.
Prema prognozi, trebali bismo imati 60 letova sedmično u zimskom redu vožnje. Međutim, epidemiološka se situacija brzo pogoršala. Ipak, najavljeni prijevoznici i odredišta i dalje se očekuju u Zračnoj luci Ljubljana u zimskoj sezoni, ali oni se prilagođavaju trenutnoj situaciji i odgađaju početak uspostavljanja ruta.
“Nadamo se da će se, kada se epidemija kontrolira, potražnja za godinama ponovno povećati. Vjerujemo u oporavak prometa i u dodavanje i veza i broja zračnih linija na Brniku “, rekla je.
Kako je objasnila, uprkos trenutno malom prometu, oni se već pripremaju za dane kada će promet opet masovnije teći.
Tako se u ljubljanskoj zračnoj luci, po uzoru na neke zračne luke iz inozemstva, pripremaju uspostaviti mjesto za testiranje novog koronavirusa.
“Već je postalo posve jasno da ćemo u budućnosti morati živjeti s virusom i da će jedan od uvjeta za putovanje biti negativan test za novi koronavirus”, objasnila je Zorčeva. Očekuje da će nakon uvođenja mjera s negativnim testom putnici moći izbjeći karantenu.
Za testiranje će zračna luka sklopiti ugovor s privatnim dobavljačem, odnosno Zdravstvenim zavodom Zdravje iz Ljubljane. Putnici i druge zainteresirane stranke moći će u zračnoj luci polagati test i za nekoliko sati dobiti izvještaj iz laboratorija na Golniku. Testiranje će biti naplativo i trošak će biti putnik, a cijena još nije poznata. Očekuje se da će biti dostupno krajem studenog, a sam vremenski raspored ovisi o razvoju situacije i oslobađanju ograničenja.