“Kotor je naša nacija”: Znamo da su poistovjetili DPS i Opštinu i lične i službene potrebe…

Risan – foto Boka News

Odlazeći pajser gradonačelnik Kotora, Željko Aprcović, ne preza ni od čega u želji da kako-tako sačuva vlast. Kako je na vlast došao kršeći zakon, tako hoće i da ode sa vlasti, navodi se u saopštenju izborne liste “Kotor je naša nacija”.

“Danas je pokušao u Risnu da sanira štetu nakon što je javnosti prezentovan notes njegovog glavnog risanskog kutijaša Špira Čučkovića sa imenima navodnih sigurnih glasača i zabilješkom da direktor Doma starih, Srđan Dragomanović, sprovodi kadrovsku politiku tako što otpušta sve one koji nisu podržavaoci Demokratske partije socijalista (DPS)”, piše u saopštenju.

Oni navode da Aprcović zna da je njegovo pojavljivanje zaludno, i da je tok prilikom jasno prekršio zakon.

“Bez obzira na to što i on zna da je njegovo pojavljivanje u Risnu bilo zaludno, on i njegova predsjednica Stanovčić nisu mogli preći ni 10 kilometara do Risna, a da ne prekrše zakon. Iako zakon jasno kaže da je zabranjeno javnim funkcionerima korišćenje službenih automobila u periodu izborne kampanje, osim u slučajevima službene potrebe, ovaj dvojac, napušten od kormilara, jutros se službenim autom zaputio u Risan da stoji na štandu DPS-a. Vjerovatno je ovom dvojcu službena potreba bila i da se iz Risna kasnije prebace do Perasta na ručak. Znamo da su oni poistovjetili DPS i Opštinu i lične i službene potrebe, ali što je mnogo, mnogo je”, navode iz ove izborne liste.

Kazali su da spiskovi DPS-a konstanto cure u javnost i da glasove neće skupiti.

“Podsjetićemo Aprcovića i njegovu tužnu družinu, da smo im prije deset dana rekli da im spiskovi konstatno cure. Kako tada, tako i danas, kažemo vam, spiskovi vam i dalje cure, a rupa od 2.000 glasova, koliko vam fali za bilo kakav pristojan rezultat, i dalje zjapi prazna i svakim danom je sve dublja i dublja.”

Poručili su Aprcoviću da može da se vozi još sedam dana a da će ga naredne nedelje građani Kotora punim gasom odvesti u političku penziju, “tamo gdje ga je rukovodstvo DPS-a već poslalo onaj dan kada su mu stavili pajser u ruke, a u glavu usadili ideju da on zaista jeste gradonačelnik Kotora”.

IJZ: Nova 32 slučaja korone

0
Korona

Laboratorije Instituta za javno zdravlje su od posljednjeg presjeka završile PCR analizu 267 uzoraka na novi koronavirus, među kojima su otkrivena 32 novopozitivna slučaja infekcije.

Najviše novih slučajeva zabilježeno je u Bijelom Polju, njih sedam.

Potvrđeno je po šest slučajeva u Ulcinju i Budvi, pet u Podgorici, četiri u Nikšiću i po jedan u Baru, Plavu, Herceg Novom i Cetinju.

“Od poslednjeg presjeka nije bilo prijavljenih smrtnih ishoda kod pacijenata inficiranih sa SARS-CoV-2. Ukupan broj smrtnih slučajeva povezanih sa COVID-19 od početka juna mjeseca je 75 a od početka godine: 84”, saopšteno je iz IJZCG.

Oporavila su se još 23 pacijenta.

“Ukupan broj aktivnih slučajeva COVID19 u Crnoj Gori trenutno iznosi 903”, dodaju iz Instituta.

Od početka godine registrovana su 4.343 slučaja infekcije novim koronavirusom.

Herceg Novi – otvoren renovirani objekat Gradske muzike na ponos gradu i budućim generacijama

1
Otvaranje renoviranog prostora Gradske muzike

Herceg Novi je dobio još jedan objekat koji će biti dostojan reprezent istorijskog i kulturnog naslijeđa, ali i svjedočanstvo napora lokalne samouprave da revitalizuje objekte od izuzetnog značaja za grad, a koji su godinama zanemarivani. Projekat rekonstrukcije zdanja Gradske muzike na Karači plod je zajedničkog rada Opštine Herceg Novi, Sekretarijata za kulturu i obrazovanje, Agencije za izgradnju i razvoj grada i našeg poznatog arhitekte i konzervatora, Srđana Marlovića.

Otvaranju su prisustvovali predstavnici lokalne samouprave, građani, potpredsjednica Opštine Danijela Đurović, kao i konzul Republike Srbije u Crnoj Gori Zoran Dojčinović.

Rekonstruisani objekat otvorio je predsjednik Opštine Stevan Katić, koji je poručio da je adaptacija zdanja značajna sa više aspekata – kako radi očuvanja objekta od izuzetnog istorijskog i kulturnog značaja za grad, tako i u cilju obezbjeđivanja najboljih mogućih uslova za rad najstarije institucije kulture i simbola Herceg Novog.

Prema njegovim riječima, kao građani uvijek moramo biti svjesni činjenice da je kulturno-istorijsko naslijeđe Herceg Novog u isto vrijeme neprocjenjivo bogatstvo, ali i obaveza svih nas koji u njemu živimo.

-Upravo iz tog razloga, Opština Herceg Novi ulaže u projekte revitalizacije godinama zanemarivanih objekata od izuzetnog značaja za naš grad. Pored zdanja Gradske muzike, moram napomenuti da smo uložili sredstva i otvorili Muzej „Njegoševa škola“, a kraju se privode i radovi na adaptaciji i rekonstrukciji Kuće nobelovca Iva Andrića. Sve ovo jasno govori da se prema kulturno-istorijskom naslijeđu odnosimo odgovorno i domaćinski, sa ciljem ne samo da održimo epitet grada kulture, već i da ga podignemo na još viši nivo, istakao je Katić.

On je napomenuo da lokalna uprava snažno podržava i pomaže udruženja i organizacije koji su žila kucavica kulturnog i društvenog života Herceg Novog, pa su po prvi put u budžetu grada kao posebna stavka uvrštena izdvajanja za Gradsku muziku i mažoretke.

Na otvaranju rekonstruisanog objekta govorio je i arhitekta i konzervator Srđan Marlović, koji je pojasnio da je sam bastion nosio nekoliko različitih imena tokom istorije – bastion Fastagić, zatim bastion Trnovac, tokom mletačke uprave bastion Svetog Jeronima, a potom i bastion Svetog Sebastijana tokom austrougarske vladavine.

-Na nekoliko metara od nas, sa istočne strane, odigrala se jedna od najznačajnijih bitki u istoriji Herceg Novog, kada je grad nakon 200 godina turske uprave potpao pod mletačku. Probijanje gradskog bedema desilo se upravo na ovoj pozicijii, tom prilikom je i sam bastion (Trnovac) stradao. Mletačka uprava je procijenila da nije rentabilno obnavljati taj bastion, te je odlučeno da se ovaj čitav dio starog grada “amputira”. Tada su napravljena vrata, koja svi znamo kao vrata od Karače, na 100 metara zapadno od paviljona, obrazložio je Marlović i dodao da je austrijska uprava tek 1913. godine rješila da se ozbiljnije pozabavi problemom ovog utvrđenja.

Paviljon obnovljen – Gradska muzika HN

Prema riječima Marlovića, tek tada je rješeno da se ukloni jedna trećina bastiona i na poziciji nekadašnje kasarne i bedema podigne paviljon. Prvi svjetski rat je prekinuo građevinske radove, da bi paviljon konačno bio završen u periodu Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca i definitivno pušten u funkciju kao paviljon Gradske muzike 1919. godine.

-Ovaj paviljon obnavljamo nakon 100 godina i on je zasijao nekim novom sjajem i unio dozu dostojanstva koja se proteklih 50 godina u ovom prostoru zaboravila, zaključio je Marlović.

Kapelnica Gradske muzike Valentina Kulinović bila je pod utiskom da je prostor paviljona sada gotovo neprepoznatljiv u odnosu na situaciju prije početka radova, a svojim prisustvom otvaranje je uveličao i najstariji aktivni član ansambla, Jože Marić, koji je već 67 godina integralni dio najstarije institucije kulture u Herceg Novom.

Sinoćnje otvaranje zdanja Gradske muzike nije bilo samo oku milo – tri kompozicije izvela je operna pjevačica Nikolina Pušara, uz pratnju Đura Poznanovića na električnom klaviru, pa je cijeli događaj prošao u vizuelno i zvučno vrlo ugodnoj atmosferi.

Podršku u realizaciji ovog projekta pružili su kompanija Carine, koja je pomogla pri kupovini skupocjenog lustera, preduzeće “Vodovod i kanalizacija”, Biro Konto, Val i restoran Al Posto Giusto.

Bez francuskog nadzora i učešća nema istraživanja podmornice “Fresnel”

Vlada Republike Francuske nije spremna da tek tako, prepusti crnogorskim „stručnjacima“ za podvodnu arheologiju poput direktora Vladine firme RCUD Veselina Mijajlovića, da bez francuskog nadzora i učešća, vršljaju po olupinu francuske podmornice „Fresnel“ koja leži u plićaku u blizini Ade Bojane.

Proizilazi to iz odgovora ambasade Francuske u Podgorici na pitanja koja su preko tog diplomatskog predstavništva, „Vijesti“, uputile Vladi, Ministarstvu odbrane i komandi Ratne mornarice Francuske, a u vezi „epohalnog otkrića“ u izvedbi novinara RTCG i direktora državne firme Regionalni centar za obuku ronilaca za podvodno deminiranje (RCUD) iz Podgorice, Veselina Mijajlovića a koji su prije dvadestak dana u podmorju kod Ade Bojane pronašli „olupinu nepoznatog borbenog broda“ – u stvari francuske podmornice „Fresnel“.

„Trenutno smo u kontaktu sa nadležnim crnogorskim organima kako bismo utvrdili da se zaista radi o tom brodu i nakon toga preduzeli odgovarajuće radnje. Upoznali smo Ministarstvo vojske Republike Francuske o ovom otkriću“- kazali su „Vijestima“ u ambasadi Republike Francuske u Podgorici. Oni su dodali da su iz crnogorskih medija saznali za ovo otkriće i poručili da bi olupinu „za sada trebalo ostaviti u stanju u kojem je“.

RTCG i Mijajlovič su 2.avgusta tome trijumfalno, na sva zvona, obavijestili domaću i svjetsku javnost o otkriću „nepoznatog borbenog broda“ u plićaku kod Ade Bojane. To je međutim, dovelo samo do nove nacionalne sramote za Crnu Goru međunarodnih razmjera, jer je naša država zbog ove „ronilačko.novinarsko-istraživačke priče“ Mijaljovića i RTCG, postala predmet podsmjeha u stručnim krugovima koji se podvodnom arheologijom i proučavanjem vojno-pomorske istorije, bave u regionu i svijetu.

„Nepoznati borbeni brod“ kod Ade Bojane čiju su olupinu, uz značajnu ulogu u tome potpredsjednika Vlade Milutina Simovića (DPS) „otkrili“ RCUD, Mijajlović i RTCG je naime, olupina francuske podmornice „Fresnel (Q-65), a za koju se zna duže od jednog vijeka. Naime, još od 5.decembra 1915. – dana kada je „Fresnel“ sticajem nesrećnih oklonosti i ratnih dejstava neprijatelja, uništena i potopljena u plićaku u blizini jugoistočnog rukavca na ušću Bojane, zna se bukvalno sve o toj olupini, njenoj lokaciji, odnosno okolnostima pod kojima je podmornica stradala prije 105 godina, njenoj i sudbini njene posade. Stoga i ne čudi prvo zaprepaštenje, a potom i otvoreno izrugivanje sa kojim su stručnjaci u regionu i inostranstvu dočekali priču RTCG o „otkrivanju“ ove podmornice od strane Crnogoraca. Uprkos tome, Mijajlović i RCUD ne namjeravaju da odustanu od daljih „istraživanja“ onoga o čemu se već sve zna.

Precizna pozicija potonuća FRESNELA ucrtana u francuskim kartama

Mijajlovič je, nakon što je već “pukla bruka”, 5.svgusta medijima kazao da  “ova olupina u daljim podvodnim istraživanjima predstavlja jednu od glavnih tačaka oslonca što se tiče hronologije predmeta iz svakodnevnog života podmorničara ili mornara iz tih vremena koja su obilježili događaji prvog svjetskog rata.”

“U zavisnosti od vrste naoružanja i prirode drugog tereta, tonaže i položaja, ova olupina će nam obezbijediti osnovne informacije o ratnoj istoriji i omogućiti da se bolje shvati karakter, obim i pravac pomorskih bitaka tog vremena. Zato smatram da nadležni državni organi treba da ustanove o kakvom se borbenom plovilu radi. Mi možemo da predpostavljamo” – naglasio je Mijajlović koji je ranije najavio da bi olupinu okod Ade Bojane trebalo očistiti od “veoma opasog oružja sa aktivnim upaljačima”, a koje se na njoj nalazi.

Direktor državne ronilačke firme najavljuje dalja istraživanja olupine, iako ona po međunarodnom pomorskom i ratnom pravu, nije vlasništvo Crne Gore bez obzira na to što se „Fresnel“ nalazi u našim teritorijalnim vodama. Podmornica je naime, i dan danas – 105 godina nakon svog uništenja, zvanično vlasništvo države Francuske jer je u pitanju ratni, a ne neki trgovački brod čijim bi uništenjem, njegova olupina postala vlasništvo osiguravajućeg društva nakon što bi ono vlansiku broda, isplatilo odštetu. Ratni brod, čak i kada propadne, i dalje kao olupina je vlasništvo države u čijoj je Ratnoj mornarici on prethodno služio, bez obzira na to gdje se njegova olupina nalazi. U slučaju da prilikom  uništenja ratnog broda dejstvom neprijatelja, na njemu bude poginulih članova posade, njegova olupina dobija i dodatni pravni status ratnog groba koji se ne smije uznemiravati bez izričitog dopuštenja države čiji vojnici zajedno sa tom olupinom, počivaju u morskim dubinama na tom mjestu. Budući da je prilikom borbenih dejstava austrougarskog razarača „Warasdiner“ koji je 5.decembra 1915 granatirao nasukanu francuksu podmornicu, poginuo jedan član posade „Fresnela“ – podoficir električar Augustin Dukarm i čije tijelo nikada nije pronađeno i sahranjeno, time i „Fresnel“ ima pravni statusd ratnog groba koji se ne smije uznemiravati.

Francuske vlasti smatraju da treba pouzadno utvrditi identitet olupine kod Ade Bojane, ali da je ne bi trebalo dirati kako to namjeravaju da rade Crnogorci.

„Dok ne dobijemo precizne informacije o statusu broda, čini nam se da bi za sada olupinu trebalo ostaviti u stanju u kojem je.“- odgovorili su „Vijestima“ iz francuske ambasade, na pitanje kako gledaju na namjeru Crne Gore da istražuje olupinu te podmornice s obzirom na njen pravni staust po međunarodnom pomorskom i ratnom pravu, odnosno podržavaju li namjeru pojedinih državnih službi i preduzeća u vlasništvu države Vlade Crne Gore da istražuju olupinu “Fresnela”, sa nje skidaju djelove naoružanja, opreme i druge predmete i uznemiravaju taj ratni grob. Iz diplomatskog predstavništva Francuske su diplomatski suzdržano, izbjegli da odgovore na pitanje kako namjeravaju da spriječe eventualne takve aktivnosti Crnogoraca. Podsjetili su da osim “Fresnela” u našim vodama počivaju i ostaci još dva francuska ratna broda, ali i članova njihovih posada.

“U crnogorskom podmorju postoji još olupina francuskih brodova. Olupina francuske kontratorpiljerke „Dague“ se nalazi u vodama kod Bara gdje ronioci Nacionalne francuske Mornarice, zajedno sa crnogorskim kolegama, redovno rone prilikom rutinskog uplovljavanja francuskih brodova. Kod Boke Kotorske se nalazi olupina francuske podmornice „Monge“, ali njena precizna pozicija nije tačno ustanovljena.“- kazali su „Vijestima“ u ambasadi Francuske u Crnoj Gori.

Podmornicca „Monge“ je bila blizankinja podmornice „Fresnel“ i nastradala je samo dvije nedjelje nakon nasukanja i uništenja „Fresnela“ kod ušća Bojane. Naime, u noći 29.decembra 1915. na „Monge“ koja je na otvorenom moru južno od Boke, bila na maloj tzv, periskopskoj dubini, u punoj brzini je naletjela asutrougarska krtsrica „Novara“ koja je prethodno, zajedno sa još pet austrougarskih razarača klase „Tatra“, isplovila iz svoje baze u Boki Kotorskoj u napad na savezničke brodove u Otrantu. Oštri pramac „Novare“ je u udaru, nanio teška oštećenja francuskoj podmornici koja je ipak uspjela da izroni, ali je onda „Monge“ topovima napao austrougarski razarač „Balaton“ i potopio je. Spasila se skoro sva posada „Monge“ osim dvojice podoficira koji su se utopili prije nego što su Austrougari uspjeli da ih iz mora izvuku na svoje brodove. Stradao je i komandant podmornice „Monge“, poručnik bojnog broda Rolan Morijo koji u maniru starih pomoraca, nije želio da napusti svoj brod, već je potonuo sa njim.

Morijo koji je zbog svog herojskog držanja i odluke da potone sa podmornicom, kasnije posmrtno odlikovan najvećim priznanjem Francuske Republike – ordenom Legije časti, i njegova „Monge“ i danas, 105 godina od tog događaja, počivaju negdje na dnu Jadrana, na oko petnaestak milja jugoistočno od ulaza u zaliv Boke Kotorske.

Francuska Ratna mornarica kasnije je čak trima svojima podmornicama dala ime Rolana Morijoa, jednog od svojih najvećih pomorskih heroja. Njegovo i ime njegove podmornice nalaze se na Podmorničkom memorijalu koji je u Tulonu podignut u čast svih u borbi stradalih francuskih podmorničara. Imenom Rolana Morijoa zove se i Centar za obuku posada nuklearnih podmornica RM Francuske u Brestu. Precizna lokacija groba tog hrabrog podmorničara – olupine podmornice „Monge“ , do danas još nije utvrđena.

TUŽNA SUDIINA „DAGUE-A“ UPOZORENJE ZA FRANCUZE?

Rezervisanost Francuza prema namjeri crnogorskih vlasti da „istražuju“ i skidaju djelove sa olupine „Fresnela“ kod Ulcinja, razumljiva je kada se ima u vidu kako je naša država postupila prema ostacima francuskog kontratorpiljera – razarača „Dague“ koji je stradao naišavši na austrougarsku morsku minu, pred Barom 24.februara 1915.

Razarač DAGUE

Francuski razarač je u eksploziji mine prepolovljen i potonuo je na oko 300 metara južno od vile „Topolica“, u akvatorjumu danapnje Luke Bar. Na njemu je tom prilikom, stradalo 39 francuskih mornara, podoficira i oficira. Međutim, nakon više od pola vijeka mirovanja na morskom dnu pred Barom, olupina 76 metara dugog razarača koji je bio prelomljen u dva dijela, je 1973. izmještena iz lučkog akvatorijuma zbog potrebe produbljivanja lučkog basena za prihvat velikih trgovalkih brodova u Baru. „Dague“ je stoga pod vodom izrezan u čeiri manja komada koji su potom, izmješteni van lučkog akvatorijuma, i položeni na morsko dno na dubini od oko 15 metara u blizini rta Volujica. Tom prilikom izvađen je i dio posmrtnih ostataka stradalih francuskih pomoraca koji su uz vojne počasti, prenešeni i sahranjeni u svojoj domovini. Međutim, olupina „Daguea“ tada nije temeljito pretražena i u njoj se i danas povremeno pronalaze djelovi ljudskih skeleta. To, uz činjenicu da je olupina razarača u međuvremenu temeljito poharana i da je sa nje skinuto apsolutno sve što se moglo pokrasti a da je istovremeno, malo što od toga sačuvano u muzejima i javno dostupnim zbirkama u Crnoj Gori, čini potpuno razumjivim oprez i rezervisanost zvaničnih francuskig vasti prema namjeri crnogorskih institucija da „istražuju“ i „turistički valorizuju“ olupinu njihove podmornice „Fresnel“.

Arheolog Željko Starčević rekonstruisao klesani natpis sa vrha Orjena

1

Da Orjen krije mnoge tajne još jednom nam je potvrdio arheolog i planinar Željko Starčević, koji je sa sinom prije nekoliko dana rekonstruisao klesani natpis sa vrha Orjena:

“DIE SOLDATEN IHREM KAISER”: Vojnici svome caru.

Podsjetimo, prije 190 godina 18. avgusta 1830. godine rođen je u Beču, ili ti, kako se s koje strane ovih nesretnih izdijeljenih južnoslovenskih prostora prevodi, Franjo Josip, odnosno Franjo(a) Josif.

“U Boki Kotorskoj i njenom zaleđu još se čuva uspomena na ovog karakternog vladara, krvave bune protiv „ćesara“, ali i mirenja i međusobne posjete… Na fotografiji je izgled vrha Orjena 1917.” – kaže Starčević, inače veliki zaljubljenik u Boku, prirodu i posebno Orjen, za čiju je afirmaciju jako puno učinio.

Franc Jozef

Na carski presto stupa 1848, gdje ostaje sve do svoje smrti 1916, u jeku I sv. rata.

Medenica: Građani sa sjevera i juga se ponovo opustili, treći talas bi mogao stići prije jeseni

3
Tivat maska – foto Boka News

Epidemiolozi u Crnoj Gori su zabrinuti, jer su se građani na sjeveru i jugu ponovo opustili, saopštila je doktorka Sanja Medenica, načelnica Odjeljenja za epidemiologiju zaraznih bolesti u Institutu za javno zdravlje, dodajući da bi treći talas zato mogao stići prije jeseni.

U našoj zemlji boravi više od 27 hiljada turista i među njima ima inficiranih virusom korona, saopštili su za TV Prva iz Instituta za javno zdravlje.

“Mi smo do sada imali registrovano sedam turista koji su oboljeli od virusa, pet je registrovano u našoj zemlji, a za dvoje smo bili obaviješteni preko međunarodnog zdravstvenog pravilnika. Oni su sada već u svojim zemljama”, kazala je Medenica.

U našoj zemlji i dalje se testiranje vrši u Institutu, a iz IJZ poručuju kako bi im dobro došlo da i se u to uključe i privatne laboratorije.

Epidemiolozi su, kaže, zabrinuti, jer su se građani na sjeveru i jugu ponovo opustili. Treći talas bi nam zato, upozoravaju, mogli stići prije jeseni.

“To vrlo često govorimo i to je tako, sve će zavisiti od nas samih”, poručila je Medenica.

Trio flauta za jutarnje raspoloženje

0
Trio flauta

Koncert klasične muzike u izvođenju  tri dame na flautama biće održan u atrijumu Kulturnog centra “Nikola Đurković” Kotor u utorak, 25. avgusta 2020.g u 11 sati.

Na repertoaru su djela Boismortiera, Bizeta, Quantza, Joplina i drugih.

TRIO FLAUTA čine Tamara Knežević, Andrea Živković i Angela Mijušković,  a osnovan je 2015. godine.

Članice su magistrirale u klasi prof. Ljubise Jovanovica, pohadjale kurseve kod istaknutih pedagoga i već godinama svoje znanje prenose učenicima u školama u Kotoru i Tivtu, gdje ostvaruju zapažene rezultate, kao i u simfonijskom orkestru Crne Gore.

Nastupale su i kao solo izvođači  u raznim kamernim sastavima na mnogobrojnim festivalima –  “Purgatorije”, “Kotor art – Don Brankovi dani muzike, “A tempo” i mnogim drugim.

Pored klasičnih nota, na repertoaru su im djela filmske, popularne i savremene muzike.

Kako je flauta nekomercialna i nije “u trendu” ovo je  prilika da se  mladima približi sentimentalni, jedinstven i specifičan zvuk instrumenta  koji  prenosi vibracije,  nastale iz dubine umjetničke duše.

“Stručno je ključno” – cilj je jasan, gašenje gimnazijskog obrazovanja u Kotoru

Maja Mršulja

Politika dosadašnje vlasti nije bila samo ekonomsko gašenje Kotora. Kao što je svima već poznato, u našem gradu je uništeno i oteto sijaset ekonomskih i privrednih giganata tokom 30-e vladavine jedne porodice i njihovih prijatelja iz Kotora. Grad je izgubio Jugooceaniju, Rivijeru, Bokeljku, Ljekobilje, Jugopetrol i niz drugih privrednih subjekata, kaže se u saopštenju Maje Mršulje kandidatkinje za odbornicu koalicije “Za budućnost Kotora”.

Međutim, sve ovo nije bilo dovoljno sadašnjoj vlasti pa nastavljaju utabanim stazama uništavanja i gašenja. Na red je došla i najstarija Gimnazija na ovom prostoru – Kotorska Gimnazija, ustanova koja ima obrazovnu tradiciju dužu od 150 godina. Sadašnjoj vlasti i Ministarstvu prosvete “STRUČNO je KLJUČNO”, a cilj vlasti je jasan – gašenje gimnazijskog obrazovanja u Kotoru. Ja, kao nekadašnja učenica kotorske Gimnazije, a danas kao pravnica, kojoj je kotorska Gimnazija dala temelje obrazovanja, poručujem “STRUČNO VAM NE MOŽE BITI KLJUČNO” , “kalos agatos” nije biznis, već je snaga duha!

Upravo je taj duh osnova i potencijal naše mladosti koja je BUDUĆNOST CRNE GORE!

Zalagaćemo se da promjenom aktuelne vlasti promijenimo i odnos Ministarstva prosvete prema Gimnaziji Kotor. Sačuvajmo obrazovanje naše djece jer je to najbolji ulog u budućnost!

Zato 30. avgusta nemamo težak zadatak, naprotiv. Samo dostojanstveno, kako to priliči građankama i građanima Kotora, olovkom u ruci,  izaberite BUDUĆNOST CRNE GORE, izaberite broj 6 “ZA BUDUĆNOST KOTORA” ! – navodi se u saopštenju koje potpisuje Maja Mršulja, kandidatkinja za odbornicu koalicije “ZA BUDUĆNOST KOTORA”.

Dubrovnik: Uprkos stavljanju Hrvatske na ‘crvenu listu’ britanski turisti…

0
Aereodrom foto Smatsa

U dubrovačku zračnu luku je tokom subote uprkos stavljanju Hrvatske na ‘crvenu listu’ sletjelo šest aviona s 352 britanska gosta, objavio je na facebooku gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković.

Riječ je o avio linijama aviokompanije Jet2.com iz Londona, Birminghama i Manchestera, EasyJeta iz Londona i Edinburgha te British Airwaysa iz Londona.

Očekuje se dolazak dva aviona EasyJeta iz Londona te jednog iz Manchestera. Za nedjelju je zakazano još šest dolazaka.

“Nadamo se da će aviokompanije nastaviti letjeti za Dubrovnik. Vjerujem da će Britanci i dalje dolaziti u Dubrovnik unatoč karanteni”, ustvrdio je Franković.

Britanski ministar prometa objavio je u četvrtak da će putnici iz Hrvatske koji dolaze u Veliku Britaniju morati ići u samoizolaciju na 14 dana.

Uz Hrvatsku na popis su dodani Austrija, Trinidad i Tobago, dok je s popisa skinut Portugal nakon što je broj novozaraženih u toj zemlji počeo padati.

Dodao je da mjera stupa na snagu u četiri sata u subotu.

Ogromne kolone na ulazu u Austriju, ljudi čekali i po 13 sati

0
Saobraćajne gužve

Ogromna kolona stvorila se ispred tunela Karavanke na slovenskoj strani granice s Austrijom.
Austrijski ORF navodi da se čeka i po 13 sati za prelazak granice u automobilima bez hrane i vode.

Sve je, objašnjavaju, izazvala nova regulacija vezana uz covid-19 prema kojoj svaki automobil koji ulazi u Austriju mora biti prekontrolisan.

Povratnici s odmora iz Hrvatske koji samo tranzitiraju kroz Austriju moraju se obvezati da će nastaviti prema zemljama u koje se vraćaju bez zaustavljanja.

Crveni križ je krenuo s opskrbom vodom ljudi u automobilima.

Čitatelj koji se nalazi na granici za Index je ispričao kako nemaju ni vode.

“Neviđeno maltretiranje na austrijskoj granici. Ljudi čekaju po 14 sati na prijelaz slovenske granice i prolaz kroz tunel Karavanke. Nemaju vode ni hrane. Donijeli su jučer naglu odluku da svi putnici, i oni koji samo prolaze, moraju ispuniti formulare i mjere im se temperature. I onda ljude upozoravaju da nema kroz Austriju stajanja za gorivo, WC i spavanje. A koliko goriva potrošiš u kreni-stani s autom i kako nabaviti vodu i hranu? Crveni križ je nakon 12 sati počeo dijeliti čašu vode! Skandal od strane Austrije. Što radi naša politika u vezi s tim?” rekao je Indexov čitatelj koji se nalazi na granici.