Udruženje pomorskih kapetana Crne Gore Kotor, u vezi projekata Luke Kotor za postavljanje samostalnog odbojnika za privez kruzera – “Pilon“, u nastavku Luže, odnosno pravljenja noseće konstrukcije za bitvu za privez brodskih konopa, kao i postavljanja dvije bove za privez broda na sidrištu br.1 ispod Pomorskog fakulteta, upozorava na sledeće:
– Ovim projektima se, na pomenutim pozicijama, omogućava vez mega kruzera, dužine od oko 340 metara, širine oko 45 metara, sa gazom od oko 8 metara i visine od vodene linije do vrha glavnog jarbola broda od oko 40 metara. Ovi mega kruzeri imaju 100.000-150.000 BRT-a. Ovo praktično znači da se omogućava vez brodova bez ikakvih ograničenja.
– Ovim projektima se u akvatorijumu drastično smanjuje maneverski prostor za mega kruzere, čime se enormno povećava rizik od pomorskih udesa, uključujući i rizik od zagađenja morske okoline. Ovim Luka Kotor, kao glavni nosilac odgovornosti za “siguran vez” broda, unaprijed pristaje na ovaj vrlo realan i enorman rizik a time i na plaćanje enrmnih odšteta.
– Projektovano i postojeće tehničko stanje Luže je vrlo upitno za vez mega kruzera. Pored same konstrukcije ovo se odnosi i na postojeće bitve za privez odnosno njihovu max. poteznu silu kao i na njihove pozicije i broj.
– Postojeća dubina uz Lužu, za koju garantuje Luka Kotor, za vez mega kruzera je upitna a svako povećanje dubine dovodi u pitanje statiku same Luže odnosno siguran vez broda.
Kotor
Na osnovu gore navedenog, mišljenja smo da Luka Kotor treba da ima ograničenja u pogledu veličine i broja brodova koji borave u akvatarijumu odnosno luci Kotor, poručuje UO Udruženja pomorskih kapetana Crne Gore Kotor.
Iz Građanskog pokreta URA Tivat danas su pozvali na odgovornost za požar koji se desio juče na lokalitetu PD Montepranzo u blizini aerodroma Tivat.
“Pomenuta lokacija je data na korišćenje JKP Tivat koji su tu napravili nelegalnu deponiju smeća,automobilskih guma i drugog odpadnog materijala. Veliki požar je prijetio da zahvati okolni prostor pod šumom i obližnji aerodrom, a i životi vatrogasaca su bili pod rizikom od opasne intervencije. Gusti crni dim sa opasnim gasovima najverovatnije od zapaljene deponije guma i otpada se širio po okolnim naseljima”, saopštili su iz ove partije u Tivtu.
Požar u Tivtu
[KGVID width=”416″]/wp-content/uploads/2019/03/received_332361860958062.mp4[/KGVID]
Zaključuju da je za jučerašnji požar odgovorna nemarna i nebrižna lokalna vlast u Tivtu koju čine DPS,SD i HGI a koji uništavaju ovaj grad kontinuirano.
Socijaldemokratska partija uputila je tekst predloga i razloge za smjenu predsjednika Opštine Kotor Vladimira Jokića, svim odborničkim klubovima.
Razlog tražene smjene je, kako se navodi u predlogu SDP-a, što Jokić ne obezbjeđuje sprovođenje strateškog plana razvoja Opštine Kotor i uzurpira ovlašćenja SO Kotor, samovlasnim donošenjem štetnih odluka u oblasti strateških razvojnih programa za opštinu.
Na listi razloga je, kako se navodi u Odluci, i to što Jokić protivno zakonu donosi odluke u ime Skupštine opštine Kotor, koje ukoliko ne budu poništene, mogu izazvati dugoročne štetne poslijedice po život građana i njihovu imovinu u akvatorijumu kotorskog zaliva.
U obrazloženju odluke, SDP navodi da je predsjednik opštine izabran sa dužnošću da Opština Kotor svoje strateške planove osmišljava i sprovodi uz puno uključivan je građana, strukovnih udruženja, civilnog sektora…
“Sve to, kako bi se unaprijedio život građana kroz dugoročno održiv ekonomsko- socijalni razvoj Kotora. Samo tako se može sačuvati i privilegija Kotora da je grad svjetske prirodne i kulturno-istorijske baštine pod zaštitom UNESCO-a”, ističe se u obrazloženju odluke.
Jokić je, dodaju, nažalost, podredio tu svoju dužnost banalnom očuvanju svoje funkcije na štetu zakonskih prava građana i Skupštine opštine Kotor.
“Jokić je, bez presedana u novoj višepartijskoj istoriji Kotora, ušao je u nezakonito masovno donošenje privremenih akata koji su u izvornoj nadležnosti SO Kotor. Oduzeo je pravo odbornicima da se u ime građana izjašnjavaju i samovoljno je donio desetke odluka mimo valjanog zakonskog osnova. Te odluke su dominantno donešene da bi zadovoljio političke interese jedne odmetnute političke grupe koja je od gradskih dobara napravila “politički plijen”. Nijesu se sazivale SO, a pokušavalo se predstaviti da se Skupština ne može sazvati. Sve kao izgovor da bi se donosile nezakonite i u mnogim slučajevima štetne odluke” , navodi se u obrazloženju odluke.
Kako dodaju, sva javna upozorenja, kao i upozorenja sa kolegijuma predsjednika odborničkih klubova, nije su ga odvratila od, kako tvrde u SDP-u, nauma da donosi samovoljne odluke ugrožavajući trajna dobra Kotora.
Kotor panorama – foto Boka News
“Slučaj odlučivanja o gradnji novih 80 metara luke u akvatorijumu grada, kako bi se zaliv dodatno zatrpao vezovima za mega kruzere, a ne pitajući nikoga, pokazao je do koje mjere je zašao Jokić u zloupotrebi svoje funkcije. Ni SO Kotor, ni UNESCO, ni naučne institucije Kotora –Pomorski fakultet, Zavod za biologiju mora, predstavnici civilnog sektora, niko nije dobio pravo da kaže što misli o trajnoj budućnost i ulaza u grad svjetske prirodne i kulturno–istorijske baštine. Uprkos svim vapajima, Jokić je sam uzurpirao osnovno pravo Skupštine Kotor da odlučuje o strateškim planovima razvoja i imovini građana Kotora. Zloupotrebom pozicije koju pokriva, mimo Zakona o lokalnoj samoupravi, odbijajući čak i konsultacije za predstavnicima odborničkih klubova, donio je nezakonitui štetnu odluku u ime većinskog vlasnika na Skupštini akcionara AD “Luka Kotor “. O kršenjima ostalih zakona u ovom slučaju sigurni smo da će se morati izjašnjavati sudovi”, piše u obrazloženju odluke.
Na kraju, u SDP-u tvrde da Kotor mora pokazati kapacitet sa zaustavi onoga koji je umislio da je sila iznad zakona građana Kotora.
“Jokiću više ne smijemo dozvoliti da samovoljno odlučuje o sudbini grada Kotora i njegovoj budućnosti, ne poštujući ni građane, ni institucije, ni zakon”, poručuju iz SDP-a.
Crnogorski gitarista, Danijel Cerović će 21.03.2019 godine sa početkom u 20,00 časova održati koncert u Maloj sali Centra za kulturu Tivat, a povodom obilježavanja Svjetskog dana stare muzike.
Danijel Cerović, jedan od vodećih crnogorskih izvođača iz domena klasične muzike sa prestižnom internacionalnom koncertnom karijerom, tivatskoj publici će se predstaviti programom:
Sylvius Leopold Weiss (1678 – 1750) : Sonata No22 in F major “Le fameux Corsaire”: Allemande – Courante – Bourrée – Sarabande – Menuet – Presto
O Svjetskom danu stare muzike: Stara muzika predstavlja muziku od srednjeg do kraja 18. vijeka, a ideja o obilježavanju Svjetskog dana stare muzike začeta je 1976. godine u Francuskoj.
Kroz koncerte i događaje koji se odvijaju istovremeno širom Evrope i emituju on line, 21. mart je važna proslava sa ciljem promovisanja ovog istorijskog muzičkog nasljeđa.
Tradicionalna manifestacija „Fešta kamelija Stoliv 2019″ u čast cvijetu kamelije koji su u Boku donjeli pomorci počeće u Stolivu u subotu 23. marta u 10 sati likovnom i literarnom radionicom u prirodi pod nazivom “Kamelija u srcu Boke”.
Izložba aranžmana od cvijeta kamelije biće održana u petak 29. marta od 19 sati u Galeriji solidarnosti u Kotoru.
U subotu 30. mart od 9 do 14 sati predviđen je susret uzgajivača kamelija iz zemlje i inostranstva, kao i obilazak đardina sa kamelijama, stručni savjeti i razmjena iskustava.
Centralna manifestacija biće održana u nedjelju 31. marta, sa početkom u 11 sati u Stolivu, svečano otvaranje, izložba aranžmana od kamelije, izložba likovnih i prezentacija literarnih radova, izbor najljepšeg đardina s kamelijama, izleti planinarskim stazama na Vrmac i u Gornji Stoliv (u 8 i 13 sati) i tradicionalna mušuljada.
Fešta kamelija 2017.
Bal kamelija, sa izborom Dame kamelija zakazan je za subotu 13. april u 20 sati i 30 minuta.
Koncert mladih muzičkih stvaralaca “Note od kamelija” održaće se u srijedu 24. aprila od 19 sati u koncertnoj dvorani Muzičke škole (Crkva Svetog Duha).
Izložba cvijetnih aranžmana kamelija
„Camellia trophy” na programu će biti u nedjelju 12. maja u Stolivu, a u planu su: takmičenje ribara u drvenim barkama (6 sati), jedriličarska regata (10 sati), defile i trka veslača (11 sati), stručni skup o očuvanju drvenih barki (12 sati) i proglašenje najboljih i zabavni program (13 sati).
Tokom manifestacije gosti NVU “Kamelija” biće uzgajivači i ljubitelji kamelija iz Opatije (Hrvatska) i Aachena (Njemačka).
Pokrivitelj manifetacije je Turistička organizacija Kotor, a organizatori su NVU “Kamelija” i Mjesna zajednica Stoliv.
U Gimnaziji Kotor se, u školskoj 2019/20. godini, planira otvaranje specijalističkog odjeljenja filološke gimnazije, za koje je saglasnost dalo Ministarstvo prosvjete.
– Pripremu za ovaj obrazovni program, započeli smo u prethodne dvije godine, i zadovoljili sve zakonom propisane standarde za realizaciju nastave u njemu. Aktiv Crnogorskog-srpskog, bosanskog, hrvatskog jezika i aktivi stranih jezika najviše su doprinjeli odobravanju otvaranja ovog odjeljenja svojim postignutim rezultatima i mnogobrojnim aktivnostima o kojima se mogu pronaći informacije na sajtu škole, poručuju iz ove ustanove.
Kako su na osnovu nove zakonske regulative stvorene mogućnosti proširenja broja programa opšteg srednjeg obrazovanja, na osnovu interesovanja učenika, mišljenja Savjeta roditelja i potreba grada, odlučeno je da se učenicima ponudi obrazovni program u kome se više izučavaju strani jezici, Crnogorski-srpski, bosanski, hrvatski jezik i književnost, kao i Muzička i Likovna umjetnost.
Otvaranje ovog specijalističkog odjeljenja pružilo bi mogućnost zaposlenja budućim svršenim srednjoškolcima, kao i studentima jezičkih i društvenih fakulteta, u brojnim kulturnim instutucijama grada, kao što su: Arhiv, Kulturni centar, galerije, muzeji, Turistička organizacija. Učenici bi u toku školovanja mogli ostvariti saradnju i aktivno učestvovati na manifestacijama koje se odvijaju u ljetnjim mjesecima, kao što su Dječiji festival i Don Brankovi dani muzike.
Za ovakav obrazovni program, škola je dobila podršku gradonačelnika i Opštine Kotor koji su spremni da pomognu stipendiranje učenika koji se upišu u specijalističko odjeljenje odjeljenje filološke gimnazije tokom njihovog školovanja. Isto tako Opština bi sponzorisala i kupovinu manjeg broda i minibusa za izvođenje nastave na terenu, predviđene obaveznim nastavnim programima.
Pored vrednovanja opšteg uspjeha i uspjeha iz predmeta, za upis u odjeljenje specijalističke filološke gimnazije, potrebno je da kandidat na eksternoj provjeri znanja iz predmeta Crnogorski-srpski, bosanski, hrvatski jezik i književnost, kao i iz stranog jezika (predmeta koji je izabrao) ostvari ocjenu odličan (5).
Svojom razvojnom politikom Gimnazija čini napore da građanima Kotora, učenicima i roditeljima I dalje obezbjeđuje kvalitetno obrazovanje i obuku, koja će im omogućiti uspješan nastavak školovanja, kao i uključivanje u tržište rada. Kompetencije naše škole su visok nivo znanja i vještina, prepoznatljiv na visokoškolskim ustanovama koje naši učenici upisuju.
U realizaciji obrazovnog programa specijalističkog odjeljenja filološke gimnazije, koristićemo iskustva nastavnog kadra gimnazije “Slobodan Škerović “iz Podgorice. I sarađivati sa njima.
U junu mjesecu biće raspisan konkurs za dva odjeljenja opšte gimnazije i jedno odjeljenje specijalističke filološke gimnazije; zatim konkurs za odjeljenje ekonomskog smjera i za odjeljenje medicinskog smjera.
Sve informacije o planovima i programima i gimnazijskih odjeljenja i odjeljenja srednje stručne škole zainteresovani učenici i roditelji mogu pronaći na sajtu Gimnazije Kotor.
GIMNAZIJA KOTOR 150 godina
Kotorska Gimnazija je sa dubrovačkom i zadarskom najstarija gimnazija na ovim prostorima. To je važna činjenica za kulturnu istoriju Boke i Crne Gore, jer je riječ o jednom od najznamenitijih kulturnih spomenika.
Savremena Gimnazija koja radi neprekidno do danas formirana je 1864.godine.
Preduzeće Luka Kotor AD koje je od Vlade Crne Gore dobilo prvenstvenu komcesiju za upravljanje akvatorijumom i operativnom obalom luke u Kotoru za narednih 12 godina, planira da za to vijeme realizuje ukupan investicioni program vrijedan 5.053.440 eura.
Luka će državi plaćati fiksnu godišnju koncesionu naknadu od 250 hiljada eura, plus varijabilni iznos koncesione naknade u visini od 5 posto EBIDTA (ostvarena dobit bez troškova kamata, poreza i amortizacije).
Kako se navodi u biznis-planu ove firme u većinskom vlansiptvu Opštine Kotor, od ukupnog planiranog investicionog oprograma, tokom prve tri godine trajanja koncesije biće uloženo 4.328.440 eura.
Najveći dio investicionog programa (iznos od 4.546.440,00 €) odnosi se na ulaganje u osnovna sredstva, za unapređenje stanja lučkog sistema utrošiće se 350 hiljada, do će za izradu projektne dokumentacije biti potrošeno 157 hiljada eura.
Da bi realizovala ove investicije Luka Kotor AD uložiće preko 3,3 miliona eura sopstvenih sredstva, a planiraju da auznu i dva kredita u iznosima od milion, odnosno 750.000 eura, sa rokom otpate od osam, grejs preriodom od dvije godine i kamatnom stopom od 4,5%.
Prema tzv. realnom scenariju iz biznis plana, Luka Kotor očekuje da tokom 12 godina trajanja konceisje, ostvari ukupne prihode od skoro 46,2 miliona eura i dobit u ukupnom iznosu od preko 6 miliona. Procjena ukupnih prihoda za period trajanja koncesije u tzv. optimističkom scenariju je preko 50,3 miliona eura odnosno ukupna dobit od nešto više od 9 miliona eura. Za to vrijeme pored postojećih, Luika Kotor će otvoriti još 18 novih stalnih i 6 sezonskih radnih mjesta.
Luka Kotor je bazirana skoro isključčivo na prihvatu i opsluživanju velikih putničkih brodva na tzv. kružnim turističkim putovanjima, po čemu je Kotor treći po obimu prometa na Jadranu i jedna od vodećih kruzing-luka na Mediteranu.
„Po podacima Cruise Lines International Association – CLIA, skoro 7 miliona Evropljana se odlučilo u 2017. godini na jedno od kružnih putovanja, a globalno taj broj je iznosio 26,7 miliona ljudi, što je potvrda da su kružna putovanja postala alternativa klasičnom odmoru na kopnu.
Koncept kruzing putovanja kao dio turističke djelatnosti, po ekonomskim, sociološkim, psihološkim, političkim i drugim konotacijama čini izrazitim fenomenom, koji će se po obimu transakcija približiti kontejnerskom transportu, naftnoj i automobilskoj industriji.”- stoji u biznis planu Luke Kotor uz napomenu da tržište na kojem oni posluju raste po prosječnoj stopi od 4,3% godišnje i da ubrzani razboij kruzing industrije nameće i potrebu stvaranja adekvatnih infrastrukturnih preduslova za siguran i bezbjedan prijem i opsluživanje modernih putničkih brodova čija veličina takođe kontinuirano raste.
Luka Kotor – foto Boka News
“Nova investiciona ulaganja u tehničko-tehnološka rješenja koja se odnose na: izgradnju novog sistema za privez brodova kruzera na pilonima, koji će u tehničko – tehnološkom smislu unaprijediti lučku infrastrukturu, pa će se njihovom realizaciom povećati kapacitet za prijema brodova u luci na siguran i bezbjedan način; postavljanje priveznih plutača; proširenje kapaciteta marine postavljanjem novih pontona; stvaranje uslova za opslugu putnika brodova privezanih na pilonu. Do sada su se mogla vezati dva najviše tri broda srednjih veličina (150-200 metara dužine), dok su brodovi preko 200-350 metara dužine bili na sidrištu. Nakon izgradnje planiranih projekata biće obezbijeđen vez za dva broda 250-300 metara dužine i dva manja broda.”- stoji u biznis planu koji je prihvatila i crnogorska Vlada i na osnovu kojeg je Luci Kotor AD dodijeljena prvenstvena koncesija.
Izgradnja pilona u moru na oko 100 metara od završetka aktuelne operativne obale na Luži i postavljanje priveznih plutača za kruzere u akvtorijumu ispred Dobrote, zajedno će koštati oko 3 miliona eura, dok su planirane investicije u unapređenje kapaciteta marinskog dijela luke za prijem jahti oko pola miliona eura. Pilon i privezne plutače za koje je tehnički projekat već gotov, značajno će povećati nivo sigurnosti brodova koji borave u Kotoru, posebno u nepovoljnim vremenskim uslovima. Doprinijeće i smanjenju zagađenja vazduha od izduvnih gasova iz brodskih pogonskih sistema koji, za razliku od aktuelne situacije kada veliki kruzeri u Kotoru ostaju mahom na sidru uz tzv. dinamičko održavanje pozicije radom mašina, pramčanih i krmenih potisnika, neće biti toliko dugo i intenzivno korišćeni tokom boravka broda u luci. Budući da joj koncesioni akt donio i čitav niz novih poslovnih mogućnosti jer joj garantuje monopolski status za obavljanje nekih djelatnosti u zakupljenom akvatorijumu i kopenom dijelu, Luka Kotor AD planira i značajne investicije u kupovinu novih putničkih tendera-čamaca kojima će prevoziti putnike na plutačama vezanih kruzera do obale i nazad.
LIDER SDP NAJVEĆI POJEDINAČNI SUVLASNIK LUKE
Prema podacima o strukturi kapitala Luke Kotor AD, na 31.decembar 2017, najveći broj akcija – 56,97 odsto te firme, posjeduje Opština Kotor. Fond PIO vlasnik je 17,51%, a Zavodu za zapošljavanje Crne Gore pripada 5,87 odsto akcija.
Iza zbirnog kastodi računa CKB-a kriju se vlasnici 10% kapitala, dok je največi pojedinačni vlasnik Luke Kotor AD njen bivši zaposleni – lider SDP Ranko Krivokapić kome pripada 1,99% akcija. Među krupnijim pojedinačnim akcionarima su i nekadašnji prvi čovjek Luke i bivši gradonačelnik Kotora Nikola Konjević (DPS) kome pripada 0,86 odsto akcija, te biznismen Vojin Lazarević sa 0,54 odsto ukupnog kapitala. Zaposlenima i građanima pripada ukupno 5,04 posto akcija Luke Kotor AD.
Krajem marta trebalo bi da počne izgradnja autoputa od Preljine do Požege a na tom dijelu Koridora 11 koji spaja Crnu Goru i Srbiju kineska kompanija CRBC priprema gradilišni kamp u blizini Lučana.
Kineska kompanija gradi i prioritetnu dionicu autoputa Bar-Boljare od Smokovca do Mateševa.
Potpredsjednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović rekla je Tanjugu da je završeno sve što je potrebno za početak radova, eksproprijacija zemljišta i izdavanje građevinskih dozvola.
“Vlada Srbije je planirala krajem marta da počnu radovi na novoj dionici Koridora 11 ka Crnoj Gori, između Preljine i Požege”, kazala je Mihajlović dodajući da je to jedna od težih dionica za izvođače.
Napomenula je da Ministarstvo građevine očekuje skori početak radova i da samo od izvođača zavisi da li će to biti kraj marta ili početak aprila.
Vrijednost radova je 450 miliona eura i trebalo bi, kako kaže, da budu završeni u naredne dvije i po godine.
“Mnogo nam je važan autoputa Preljina – Požega za taj dio Srbije, jer ćemo kada ga završimo od Požege graditi dva kraka autoputa, ka Crnoj Gori i BiH: Požega – Kotroman i Požega – Boljare”, istakla je Mihajlović, prenosi Tanjug.
Na pitanje gdje će tačno početi gradnja autoputa Preljina – Požega, ona je kazala da će tačku za početak radova odrediti sam izvođač, ali da će to svakako biti u blizini Lučana.
Dionica Preljina – Požega je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd – Južni Jadran, ukupne dužine 258 kilometara.
Autoput od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i dio budućeg autoputa Beograd-Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.
Skoro trećinu trase na budućem autoputu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli.
Autoput Preljina – Požega je podijeljen na tri manje dionice, a imaće tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje.
U Srbiji je 2016. na Koridoru 11 pušten u saobraćaj autoput Ljig – Preljina u dužini od 40 km, a uskoro će biti u saobraćaju i cijeli potez od Obrenovca do Preljine u dužini od 102 km.
Kinezi sa domaćim podizvodacima su pri kraju gradnje dve dionice: Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig. Na toj trasi je i deonica Ub – Lajkovac koju su ranije izgradili domaći izvodači i sada se na njoj popravljaju pojedini djelovi.
Kinezi grade i autoput od Surčina do Obrenovca koja bi trebalo da bude gotova do kraja 2019.
Planirana je i gradnja dionice Koridora 11 od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom.
Uginuli kit, kojeg je voda izbacila na obalu Filipina, imao je 40 kilograma plastičnih kesa u stomaku, saopštili su istraživači.
Radnici lokalnog prirodnjačkog muzeja pronašli su kita istočno od grada Davao.
Muzej je putem Facebook saopštio da je životinja u stomaku imala do sada neviđenu količinu plastike kada je riječ o kitovima, prenio je BBC.
Pronađeno je 16 vreća za pirinač i “brojne kese za kupovinu”, navodi se u saopštenju.
Muzej će u narednim danima objaviti kompletnu listu plastičnih predmeta.
“Nisam bio spreman za toliku količinu plastike. Toga je bilo toliko da je plastika počela da se kalcifikuje”, izjavio je osnivač muzeja Darel Blečli.
Upotreba plastike za izradu predmeta za jednokratnu upotrebu je veliki problem u pojedinim zemljama jugoistočne Azije, uključujući Filipine.
Pet azijskih zemalja, Kina, Indonezija, Filipini, Vijetnam i Tajland, zajedno imaju udio od 60 odsto u plastičnom otpadu koji završava u okeanima, navodi se u izvještaju grupa za zaštitu okoline “Očuvanje okeana” i “Centra Mekinsi za poslove i okolinu”.
„Skala radio, Dnovine, Pornal Analitika, Pobjeda, RTCG, CDM i AntenaM su sramota novinarstva i režimske meidjske ekspoziture koje izvještavaju i komentarišu mimo novinarskog kodeksa i etike. Kada već nadležne institucije i regulatorna tijela na to ne reaguju, smatram da mi je kao slobodnom intelektualcu i umjetniku, dužnost da lično na to reagujem javnom satirom. Kao intelektualac i slobodan građanin imam pravo da satirom ismijavam nekoga ko ne radi profesionalno svoj posao, a pritom je javna ličnost.“ – kazao je danas u Osnovnom sudu u Kotoru pjesnik, satiričar, muzičar, ljekar i odbornik Demokrata u SO Kotor Goran Jovanović.
On je to rekao dajući iskaz pred sudijom Predragom Krstonijevićem po tužbi glavne i odgovorne urednike kotorskog Skala radija Dubravke Jovanović. Ona i vlasnik Skala radija Slavko Mandić i kompanija Maxko u odvojenim parnicama, tužili su Jovanovića da ih je u svojim pjesmama objavljenim u medijima i na You Tube, odnosno komenatrima na Facebook-u vrijeđao, izvrgnuo ruglu, nanio im duševne bolove i prouzrokovao pad slušanosti, zbog čega od odbornika Demokrata traže visoke novčane odštete. Dubravka Jovanović je kazala da se ne osjeća kao javna ličnost i da je sve što je o njoj napisao Jovanović pod svojim imenom ili umjetničkim pseudonimom Timur Tmurni vrijeđa, posebno kao ženu. Odbacila je njegove tvrdnje da Skala čiji program uređuje, često koristi najgrublje uvrede prema neistomišljenicima režima u Crnoj Gori i istakla da sve što ona ili Mandić napišu je urađeno profesionalno i u skladu sa novinarskim kodeksom i etikom.
„Jovanović me je uvrijedio svim svojim dosadašnjim pisanjima, klevetama, vulgarnostima i verbalnim nasiljem, pominjanjem riječim „porno zvijezda“, kosntrukcije UDBravka umjesto mog imena čime implicira na moju navodnu saradnu sa UDB-om, te posebno dijalogom na fejsbuku povodom predsjedničke konvencije kandidata DPS Mila Đukanovića u Srednjoj pomorskoj školi u Kotoiru i Skalinog izvještaja sa nje, kada se pisalo da su se, kad je vidio Mila, „Mandiču ovlažile gaće“ i pitalo „da li je što za mene ostalo.“- istakla je ona.
Na Jovanovićevo pitanje da li je laž ili istina da je Skala radio dobijao značajne novčane apanaže od Opštine Kotor i njenih preduzeća u vrijeme kada je gradom vladao DPS, i što ime uvredljivo u tome što je on to konstatovao u svojim pjesmama, urednica Skale je kazala da su takve njegove tvrdnje kod nje „izazvale bol“.
„Sve što su pisanje i lažne, neprovjerene ili poluprovjerene informacije Jovanovića, kod mene izaziva bol i stres.“- poručila je ona, napustivši sudnicu nakon što je dala iskaz, uz dobacivanje Jovanoviću da joj je „muka da se i tu sa njim sreće“. Advokat Damir Rebronja – zastupnik Jovanovića, zatražio je izvođenje novih dokaza – potvrda o uplatama novca iz gradske kase Kotora Skala radiju što je sudija Krstonijević prihvatio. Sam Jovanović nije negirao da je napisao stihove koji su pogodili njegovu prezimenjakinju iz Skale, nadahnuto recitujući pred sudom „Prolog“ svoje još nedovršene „epske deseteračke pjesme“ o tom mediju“ i tražeći da se „Prolog“ kojeg je kao dokaz uvrsio Skalin zastupnik, advokat Nikola Samardžić „obavezno dopuni i Prvim i Drugim pjevanjem koje pišem o ovo suđenju“. Analizirajući svoje stihove, on je kazao da su zahvaljujući njemu, Mandić i Jovanovićka „već širom Crne Gore postali poznati po svojim nadimcima Leopold i UDBravka“. Istakao je da u njegovoj satiri nema ništa uvredljivo i da je „jedna od prvih lekcija teorije književnosti da su umjetnost i poezija fikcija“, te da su za Jovanovićku sporni stihovi „Prologa“, zapravo stilska figura.
„Znate li što je slovenska antiteza i treba li ja, bogati, ovdje na sudu da držim ćasove iz srpskohrvatskog jezika i književnosti ljudima koji su pjesnici i novinari poput Dubravke Jovanović ?!“- zapitao se odbornik Demokrata dodajući da on samo slijedi savjet koji mu je ona svojevremeno dala, kada mu je za odličan uspjeh u školi i na takmičenjima, poklonila knjigu svoje poezije uz posvetu da „samo hrabro i oštrim perom“ nastavi kroz život.