U Tivtu obilježen dan JRM, pomorstva i rečnog brodarstva Jugoslavije

0
Konzul Perkovic i zastavnik Peric danas ispred Konzulata SFRJ

Predstavnici NVO „Generalni konzulat SFRJ“ iz Tivta, bivši pripadnici i poštovaoci tradicija Jugoslovenske Ratne Mornarice (JRM), na prigodan način danas su u Tivtu obilježili 10.septembar – Dan JRM, pomorstva i rečnog brodarstva Jugoslavije .

Intoniranjem himne „Hej, Sloveni“, dizanjem jugoslovenske trobojke sa petokrakom na jarbol ispred Konzulata u Ulici palih boraca u centru Tuvta i svečanim postrojavanjem bivših prioadnika JRM, počela je ceremonija proslave najvećeg jugoslovenskog pomorskog praznika koji se obilježavao 10.septembra u spomen na isti dan 1942 godine kada je u Podgori osnovana Mornarica Narodnooslobodilačke Vojske Jugoslavije – partizanska Mornarica. Raport je  generalnom konzulu SFRJ Marku Perkoviću predao zastavnik u penziji Dragan Perić, jedan od veterana 88.diviziona podmornica JRM.

U Konzulatu je potom upriličen svečani koktel za članove Vrhovnog savjeta odbrane diplomatskog predstavništva SFRJ u Crnoj Gori u proširenom sastavu, sa koga je čestitka telefonskim putem upućena i nekadašnjem načelniku Generalštaba JNA i saveznom sekretaru za narodnu odbranu, admiralu flote u penziji Branku Mamuli.

„Ponosni smo na činjenicu da nakon nekoliko godina stagnacije izazvane ekonomskom krizom u našoj zemlji, nakon sprovedenog programa stabilizacije Saveznog Izvršnog Vijeća, JRM opet jača svoju borbenu gotovost. Tako su vrijedne ruke naših brodograđevnih pregalaca iz MTRZ „Sava Kovačević“ Tivat, na more vratile još jednu Titovu lađu – modernizovanu raketnu topovnjaču RTOP-405 koja služeći  Mornarici Crne Gore, sa ponosom nosi ime narodnog heroja Jordana Nikolova – Orcea iz Socijalističke Republike Makedonije, svjedočeći još jednom o neraskidivom bratstvu i jedinstvu naših naroda i narodnosti. Vratili smo se i na stare staze slave u plasmanu jugoslovenske ratne tehnike u inostranstvo, pa je MTRZ doprinio izgradnji borbenih kapaciteta prijateljske i nesvrstane Ratne mornarice Kenije, remontujući i modernizujući njen najveći ratni brod, korvetu „Jasiri“ u Mombasi.“- istakao je generalni konzul SFRJ Marko Perković, dodajući da lijepu sliku „ipak malo remete nestašluci nekih naših socijalističkih republika oko školskog broda „Jadran“.

Remontovana RTOP 405 Jordan Nikolov Orce u Baru

„No, ne sumnjam da će mladi Titovi pioniri Predrag Bošković iz SR Crne Gore i Damir Krstičević iz SR Hrvatske, podvrgnuti se samokritici i samoprijegoru i napokon shvatiti da „Jadran“ nije ni crnogorski, ni hrvatski, već jugoslovenski ratni brod“- podvukao je Perković.

On je dodao da za generalni konzulat SFRJ jučerašnji praznik ima i sjetnu dimenziju jer bi upravo 10.septembra 2018. bio obilježen jubilarni, 100-ti rođendan dugogodišnjeg vojnog atašea Konzlata, penzionisanog mornaričko-tehničkog majora JRM Ivana Vulanovića iz Tivta, a koji je na žalost, preminuo decembra 2016. u 99-toj godini života.

Azil za nezbrinute životinje se širi – Kotor i Tivat izdvojili sredstva u iznosu od 80 hiljada eura

0
Azil za pse Kavač

Azil za nezbrinute životinje u Kavču koji je napravljen kao rezultat zajedničkog projekta tivatske i kotorske opštine, projektovan je za stotinu dvadeset mjesta. Kako kaže direktor Komunalnog Kotor Mladen Lučić, dešava se da je broj životinja koje su smještene u ovom prostoru duplo veći.

„Neophodno je proširiti smještajne kapacitete tako da su odlukama kotorskog i tivatskog lokalnog parlamenta odobrena sredstva u iznosu od 80 hiljada eura (po 40 hiljada iz obje Opštine) koja će nam omogućiti da proširimo azil i napravimo bolje uslove za boravak životinja u ovom prostoru” – kazao je Lučič Radio Kotoru.

On navodi da su ostali uslovi, osim smještajnih kapaciteta, u azilu dobri.

„Životinje su zbrinute, veterinar brine o njima, hrane je dovoljno, pa apelujem na sve ljude dobre volje da udome neku od životinja. Koristim priliku da zahvalim svim donatorima koji veoma često obilaze azil, pomažu, a obezbjeđuju i dodatnu hranu” – kaže Lučić.

Rekordna turistička sezona u Trebinju

0
Trebinje
U Trebinju su tokom avgusta zabilježena 14.564 noćenja turista, što je rekordan broj od kada se vodi ova evidencija, potvrdio je Srni direktor Turističke organizacije Trebinja Marko Radić.
Radić je istakao da je Trebinje sve poželjnija turistička destinacija u regionu, kao i da je sve veći broj turista koji posjećuje najjužniji grad Republike Srpske.
“Tokom osam mjeseci 2018. godine registrovano je 65.591 noćenje, dok je tokom 2017. godina bilo 69.174 noćenja. Ovo će biti nova rekordna sezona za naš grad na šta smo svi u Turističkoj organizaciji posebno ponosni”, istakao je Radić.
On je rekao da je tokom osam mjeseci 2018. godine broj noćenja veći za 40 odsto u odnosu na isti period prošle godine, te da najveći broj onih koji su prenoćili u Trebinju dolazi iz Turske, Srbije, Grčke, Francuske i Južne Koreje.
Turistički informativni centar u Dučićevoj ulici u centru Trebinja posjetilo je za 30 odsto više turista nego u istom periodu prošle godine, a najviše iz Srbije, Rusije, Austrije, Velike Britanije.

Radić očekuje dobru posjetu Trebinju i u preostala četiri mjeseca.

Na području grada registrovano je više od 1.830 ležajeva.

“Big Game fishing” u Herceg Novom od 12. do 15. septembra

BIG GAME PLAKAT 2018.

Atraktivno, šesto Međunarodno takmičenje “Big Game fishing”,  u ribolovu na sabljarke, tune, lampuge i albakore,  u organizaciji „Big Game fishing kluba Herceg Novi“ , održaće se  od 12. do 15. septembra u Herceg Novom, uz podršku Turističke organizacije grada , Opštine i Agencije za gazdovanje gradskom lukom.

Ove godine učešće će uzeti  20 ekipa. Takmičenje će se održati u vodama Crne Gore, van bokokotorskog zaliva, na 12 milja od obale a kreće se iz Gradske Luke Škver. Isplovljavanje je svakog dana takmičenja  planirano ujutro u 8 časova  a povratak na Škver oko 18 časova.

Zvanično otvaranje i početak manifestacije zakazano je za srijedu veče, 12. septembra,  od 20 časova  u lokalu “Stanica” na Šveru, gdje će  svake večeri od 18 časova početi zabavni program a od 20 časova obaviće se vaganje i bodovanje ulova uz  raznovrsnu riblju gastro ponudu. Svi posjetioci i prolaznici imaće priliku da besplatno probaju  riblje specijalitete pripremljene od svježeg ulova.

Big game foto TO HN

U okvru takmičenja “Big Game Fishing”, u subotu, 15. septembra, održaće se i “Little game fishing”- takmičenje za djecu uzrasta od sedam do četrnaest godina, sa početkom u 10 časova.

“Big game fishing”  takmičenje u Herceg Novom je internacionalnog karaktera a ekipe učesnika pored domaćina iz Crne Gore su iz Srbije, Rusije, Švajcarske, Njemačke, Italije…

Molunat treba veću rivu i sezonski granični prelaz

0
Molunat foto Youtube

Vijećnik Luko Šubašić na konavoskom Opštinskom vijeću potaknuo je pitanje uplovljavanja jahti u Molunat. On je rekao kako u Molunat ne može uploviti niti jedna jahta, odnosno može uploviti, ali tek nakon što se prijavi u Cavtatu na graničnom prelazu.

Kad se već u Moluntu kreće s gradnjom kanalizacijskog sustava, Šubašić je predložio da se u sklopu tog projekta produži riva u Moluntu.

– U Moluntu bi trebalo otvoriti sezonski granični prijelaz. Bio bi to pomak prema otvaranju mjesta. Sigurno bi jedan dio jahti došao u Molunat i mjesto bi se tako otvorilo. – kazao je.

Šubašićev prijedlog podržao je i vijećnik Cvjetković.

– Drago mi je da se kolega javio i podržavam 100 posto ovaj prijedlog iako nismo u koaliciji. Nije ovo prvi put da mi iznosimo ovaj problem. Svaki dan u sezoni gledamo kako uplovljavaju jahte, jedna, dvije, pet, petnaest i gledamo kako policijski brod kreće prema njima nakon četiri do šest minuta i naplaćuje im dvije tisuće kuna i te jahte ne da se više ne vraćaju u Molunat, ne vraćaju se ni u Cavtat ni u RH nego kreću prema Crnoj Gori. Problem je operativna obala. Suradnja sa Županijskom lučkom upravom je loša, jako loša. Ono što imamo tamo je izgradila Austrija, to je jedino uknjiženo pomorsko dobro i njime upravlja Županija i kad se obratimo za bilo što isključe se telefoni. Suradnja je loša. Moluntu treba još 30 metara rive, ne samo za jahte. Prostora imamo i ako treba Općina će dati prostor za carinu i policiju, međutim nema sluha s druge strane.- rekao je Cvjetković.

HSF – izložba, crtanje za fanove, prodaja suvenira i berza stripova

0
HFS

Izložba posvećena legendarnom jugoslovenskom i slovenačkom strip crtaču Mikiju Musteru i koncert benda Acoustic Therapy događaji su koji će obilježiti ponedeljak na Hercegnovskom strip festivalu, uz crtanje za fanove, prodaju suvenira i berzu stripova.

Ovogodišnje izdanje HSF-a juče je zabilježilo rekordnu posjetu, a svi koji nisu stigli da dobiju crtež nekog od dvanaest specijalnih ili nekoliko desetina drugih gostiju Hercegnovskog strip festivala, svoju zbirku mogu da uveličaju i danas od 10 do 19 sati ispred kafea Atelje. Podjećamo, crtanje za fanove je besplatno. Tiraži postera koji su hit među Hercegnovljanima i gostima dopunjeni su, a ljubitelji devete umjetnosti obradovaće se što će se među suvenirima HSF-a u prodaji naći i kalendari za 2019. godinu, sa motivima sa postera, kao i nova kolekcija majica.

Istok Sitar, stalni gost Hercegnovskog strip festivala, u Dvorani Park u 19 sati održaće predavanje uz izložbu radova Mikija Mustera, slavnog Slovenca starijim generacijama poznatog po stripu Zvitorepec. Muster, crtač, animator i vajar, u Njemačkoj se proslavio snimanjem crtanih filmova o detektivu Nicku Knattertonu, a srednja generacija sjetiće ga se i po mnogim animiranim reklama, naprimjer za žvake Čunga Lunga i Visoki C.

Dan će zaokružiti koncert benda Acoustic Therapy, u kafeu Atelje od 22 sata. Ovu grupu omiljenu među novskom publikom čine dvojica sjajnih hercegnovskih muzičara –  Marko Vlahović i Goran Gump Forrest Milojević uz podršku vrhunskog muzičara iz Kotora, Dragana Ivanovića.

U osnovnim školama Dašo Pavičić i Milan Vuković danas će biti održane i radionice stripa, pod vođstvom nekoliko najznačajnijih strip pedagoga u regionu – Tihomira Tikulina (Zagreb), Vlade Vesovića (Beograd), Filipa Andronika (Sarajevo) i osnivača HSF-a, Nikole Ćurčina.

Hercegnovski strip festival traje do 12. septembra.

Morsko dobro: Nema zloupotrebe u realizaciji projekta obezbjeđivanja protočnosti rijeke Bojane

0
Bojana foto Vijesti

Odlučno demantujemo neistinite optužbe koje je Demokratska Crna Gora iznijela u svom javnom reagovanju, koje se odnose na navodne zloupotrebe u realizaciji projekta obezbjeđivanja protočnosti desnog rukavca rijeke Bojane.

Kao što je javnosti poznato, posljednjih godina je uočeno dramatično zasipanje desnog rukavca Bojane, a prošlog avgusta se usljed dejstva više faktora, desilo da desni rukavac rijeke Bojane bude potpuno zatvoren, što je pored ekoloških i ekonomskih posljedica prijetilo da postane i zdravstvena prijetnja po mještane i turiste.

Imajući u vidu da Ada Bojana predstavlja prirodno nasleđe Crne Goreod izuzetnog ekološkog i ekonomskog značaja sabogatim kompleksom jedinstvenih i ugroženih prirodnih i kulturnih pejzaža, staništa i vrsta, Vlada je preduzela hitne, odgovorne i efikasne mjere u cilju njenog očuvanja u izvornom obliku.

U skladu sa zaduženjima iz zaključaka koje je Vlada donijela na sjednici održanoj 5. oktobra prošle godine, nadležne institucije, Uprava za vode, Direkcija javnih radova, JP za upravljanje morskim dobrom, Zavod za hidrometeorologiju i seizmologijusu u prošloj i ovoj godini sprovele brojne aktivnosti kako bi desni rukavac rijeke Bojane bio protočan.

Radi potpunog i tačnog informisanja javnosti, u troškovima radova u tom periodu Direkcija javnih radova učestvovala je sa 350.000 eura, a JP Morsko dobro sa 200.000,00 eura.

Kao rezultat ovakvog odgovornog odnosa, Bojana ove sezone u desnom rukavcu ima dobru protočnost i brzinu, što su potvrdila mjerenja Zavoda za hidrometeorologiju i seizmologiju, čime je obezbijeđena hidrološka, ekološka iturističkafunkcionalnost rijeke. Radovi su planirani do kraja godine i po njihovom završetku daće svoj potpuni efekat.

Kompanija koja izvodi radove izabrana je po jasnoj proceduri i u skladu sa zakonskom regulativom, a radove izvode kvalitetno, planiranom dinamikom, što će na duži period  obezbijediti protočnost rijeke.

U vezi neistinitih tvrdnji o navodnoj zloupotrebi materijala koji je izvađen, odgovorno saopštavamo da se on deponuje, na za to određenoj lokaciji i nijedan kubik nije negdje drugo odnesen, što se lako može i utvrditi. Zbog odgovornog informisanja javnosti ovu činjenicu dokumentujemo fotografijama koje su danas snimljene za ovu namjenu.

Ništa od nove rulne staze i noćnih sletanja?

6
Vizija razvoja Aerodroma Tivat iz nacrta Koncesionog akta

Nacrt Koncesionog akta i Koncesionog ugovora za aerodrome koje je u saradnji sa IFC-om pripremilo Ministarstvo saobraćaja i pomorstva MSP, uopšte ne obezbjeđuje modernizaciju i proširenje kapaciteta aerodroma u Tivtu kakvi su toj vazdušnoj luci potrebni i kakvi su predviđeni Master planom razvoja Aerodroma Crne Gore (ACG) i Državnom studijom lokacije – Sektor 24 Aerodrom Tivat, slažu se naši izvori  bliski rukovodstvu tivatske vazdušne luke.

Javna rasprava o nacrtima koncesionih dokumenata završava se danas centralnim okruglim stolom u Podgorici. U Nacrtu Koncesionog akta nisu navedene niti kvantifikovane obaveze budućeg zakupca aerodroma u pogledu ulaganja u modernizaciju postojećih i izgradnju novih kapaciteta u Tivtu i Golubovcima. Tako je Prilog 12 Koncesionog ugovora (Radovi i tehničke specifikacije) ostavljen potpuno prazan – na volju budućem koncesionaru da ga kroz sopstvenu ponudu na tenderu, popuni u skladu sa vlastitim projekcijama, a ne onim što su objektivne potrebe države Crne Gore. Još gore, u nacrtu Koncesionog akta, MSP objavljujje ilustracije i podatke iz kojih je jasno da resor Osmana Nurkovića (BS), odustaje od riješenja predviđenih DSL „Aerodrom Tivat“ koju je Vlada usvojila 14.marta 2013.

„DSL je dala smjernice i za dalje širenje kapaciteta aerodroma izgradnjom nove terminalne zone na jugo-zapadu, saglasno predlogu iz Master plana razvoja ACG iz 2011. a po sticanju preduslova kojim bi postojeća granica Sektora 24 iz Prostornog plana područja posebne namjene za morsko dobro, bila nanovo definisana u novom PPPNOP-u. Ta rezervacija dodatnog prostoga je ugrađena u predlogu PPPNOP upućenom na usvajanje Skupštini CG. Međutim, u nacrtu Koncesionog akta MSP jasno kaže da “zemljište na raspolaganju za razvoj podrazumijeva samo sjeverne zone, te razvoj južnih – potencijalna paralelna rulna staza, nije predviđen”.- kaže naš sagovornik sa dugogodišnjim iskustvom u upravljanu i vođenju vazdušne luke u Tivtu. On podsjeća da je Master plan za ACG i DSL Aerodrom Tivat radilo i na te dokumente saglasnosti davalo više eminentih obrađivača, konsultanata i potencijalnih kreditora koji bi finasijski podržali razvoj državmog ACG, kao što je pored ostalih ianaliza renomirane kuće “Steer Davies Gleave” iz 2015.g. po narudžbi Evopske banke za obnovu i razvoj.

Naš sagovornik kaže da su jasna dva motiva Vlade da ide u davanje aerodrome u koncesiju: brz priliv novca u državni budžet u obliku 100 miliona eura koliko se očekuje od “predujma koncesione naknade”, te dalji razvoj aerodroma.

“Međutim, davanje pod zakup samo dijela prostora koji je DSL-om Aerodrom Tivat opredjeljen za aerodromsku djelatnost, u mnogome se, i za veoma dug period, zamrzava mogućnost značajnijih poboljšanja i razvoja. Bez pretenzija da se preduboko ulazi u detaljnu analizu svih tehničkih segmenata koncesionog akta, poređenje podataka i slika iz važećih planskih dokumenata i slike iz Koncesionog akta i laiku govori koliko se minimizira mogućnost širenja kapaciteta aerodroma Tivat.”- kaže naš sagovornik.

U Koncesionom  aktu naime, nema ni naznake rješavanja problema koje za kapacitet aerodroma predstavlja nepostojanje rulne staze – mala propusnost poletno-sletne staze. Bez rulne staze, avioni sada korsite pistu za rulanje do pozicije sa kojoj kreću u operaciju polijetanja, ili se nakon obavljenog slijetanja, po pisti vraćaju do terminala. To sve u prosjeku traje od 3 do 4,5 minuta po avionu i značajno skraćuje raspoloživost piste za ono za što je ona u osnovi namijenjena- polijetanje i slijetanje aviona,  a time i ograničava raspoloživi kapacitet aerodrome. Naš sagovornik  tvrdi i da je ovakvim konceptom Koncesionog akta, definitivno onemogućeno uvođenje noćnih operaacija na aerodromu Tivat jer se ne u prostornim uslovima koje nudi MSP, ne može uspostaviti pista sa instrumentalnim preciznim prilazom “koji zahtjeva osnovnu stazu širine 300m, što bi podrazumjevalo obuhvat značajnog prostora između magistrale i parcela u vlasništvu ACG, izmještanje-ispravljanje dijela magistrale ka kružnom toku, ali i obuhvat prostora van postojeće ograde na suprotnu stranu od magistrale u odnosu na pistu – što je prostor koji se niti daje niti obećava koncesionaru.”

Razvoja aerodroma Tivat po DSL iz 2013 b

Znači, aerodrom ostaje samo za korištenje po pravilima za vizuelno letenje.”- zaključuje naš izvor  dodajući da je u Koncesionom aktu za proširenje platforme i terminalne zone predviđen prostor koji država konceionaru naknadno treba staviti na raspolaganje jer je on sad u vlasništvu Opštine Tivat, Montepranca i privatnih lica,  “pri čemu ne postoji mogućnost povećanja prostora za rastuće potrebe koje se odnose na biznis avijaciju.”

Skica oz nacrta Koncesionog akta dodatno je zbunjujuća jer MSP po njoj uopšte ne predviđa prostor za administrativnu zgradu Aerodroma, nedovoljno prostora ostavlja za tehničke prostorije, radionice i skladišta, daje lošije riješenje platforme u odnosu na ono koje je predviđeno po DSL, značajno smanjuje kapacitete parkinga za automobile i  uopšte ne predviđa izmiještanje dijela postojećeg kolskog puta za Ostrvo cvijeća “što će značiti smanjenje raspoložive dužine poletno-sletne staze sa 2.500m za minimum 100 metara (umjesto 63 m po DSL) i pored njenog fizičkog produženja od 150 metara”.

Ističe i da se u narednih nekoliko godina očekuje dodatni bum turizma u Boki kroz razvoj velikih ovdašnjih projekata poput Porto Montenegram Luštice Bay, Katari Diara i Portonovog te da Vlada tvrdi da su ovakvi aerodormi “usko grlo” crnogorskog turizma, pa zato ide na njihovo davanje u koncesiju.

“Međutim, Koncesijski akt traži da koncesionar poveća kapacitet aerodroma “Tivat” na način da će za 25 narednih godina aerodrom i dalje biti bez instrumentalne staze, bez korištenja u noćnim uslovima, da će imati više “čak” 3  parking pozicije za komercijalne vazduhoplove (10 umjesto sadašnjih 7), jednak broj parking pozicija za biznis avijaciju  (12) i upola manji parking za automobile u odnosu na današnji. To je apsurd, pa na osnovu čega se uopšte može tvrditi da će biti otklonjeno “usko grlo” za dolazak avio-turista u Crnu Goru.” – pita se naš sagovornk.

DANAS MILIONITI PUTNIK U 2018. NA AERODROMU TIVAT

Aerodrom Tivat, danas će, drugi put u svojoj istoriji, zabilježiti godišnji promet veći od milion putnika. Lani je milioniti putnik kroz terninalnu zgradu ovog aerodroma prošao 22.septembra, a ove godine to će se desiti 12 dana ranije, što govori o povećanju obima prometa ovog ljeta u tivatskoj vazdušnoj luci.

Milioniti putnik u 2018. danas će stići iz Rusije, redovnim letom Montenegro Airlinesa na liniji iz Moskve, koji na aerodrom Tivat slijeće u 15.10 časova.

Opština Tivat ulože 120.000 eura u sanaciju školskih objekat

0
škola obnova krova

Opština Tivat, iako to nije njena zakonska obaveza jer se lokalna uprava ništa ne pita sa sistemom obrazovanja, uložiće oko 120.000 eura u sanaciju školskih objekata u tom gradu.

U toku je sanacija oštećenog krova na objektu Osnovne škole „Branko Brinić“ u Radovićima za koju je Opština Tivat izdvojila 30 hiljada eura, a 28 hiljada eura donirali su strateški strani investitori koji posluju u ovom gradu.

Na objektu Srednje mješovite škole „Mladost“ počela je zamjena dotrajale drvene stolarije novom PVC stolarijom, vrijedna 120 hiljada eura. Ove radove koji se obavljaju fazno tako da ne ometaju izvođenje nastave, Opština Tivat finansira sa 60 hiljada eura, koliko je izdvojilo i Ministarstvo prosvjete iz državnog budžeta. Uskoro će, kao je najavljeno, početi i druga faza zamjene dotrajale drvene  novom PVC stolarijom i na centralnom objektu OŠ „Drago Milović“ u što Opština Tivat ulaže 30 hiljada eura.

Tivatske obrazovne ustanove godinama su zapuštene od strane Ministarsta prosvjete koje u njih ništa, ili minimalno ulaže, pa se za popravke i osavremenjavanje uslova u kojima preko 2 hiljade učenika pohađaju nastavu, najčešće brinu Opština, strani investotori i drugi donatori.

Ministarstvo prosvjete godinama se ne obazire i na više puta ponovljen apele nastavnog osoblja i lokalne uprave da je Tivtu neophodna izgradnja još jedne nove Osnovne škole, a koje resor ministra Damir Šehovića (SD) za to vrijeme bez problema gradi po Podgorici i sjeveru države.

Lijepo septembarsko vrijeme se nastavlja, more i dalje toplo…

0
Boka Kotorska – foto Boka News

Slijede nam lijepi septembarski dani koji će biti povoljni za različite aktivnosti na otvorenome. Stabilno vrijeme donosi prostrana anticiklona koja zahvaća veći dio Evrope, poručuju meteorolzi.

Topla vazdušna masa zadržavat će se nad Sredozemljem te će podržavati vrlo toplo i većinom sunčano vrijeme i narednih dana.

Na moru će i dalje prevladavati sunčano vrijeme, ujutro uz slab burin, poslijepodne većinom umjeren zapadni i sjeverozapadni. Temperatura na Jadranu su u blagom porastu. Jutarnja temperatura vazduha od 7 do 20, najviša dnevna 19 do 33 stepena.

Temperature mora visokih 25 stepeni. Slično vrijeme nas očekuje i u utorak.

Blago osvježenje u vidu nižih temperatura vazduha izgledno je tek nakon idućeg vikenda, najavljuju meteorolozi.