U Nizozemskoj otvorena prva na svijetu biciklistička staza od reciklirane plastike

0
Plastika, otpad
U Nizozemskoj je ove sedmice puštena u promet prva biciklistička staza na svijetu, u potpunosti napravljena od reciklirane plastike, što za cilj ima smanjivanje milijuna tona odbačene plastike svake godine.
Biciklistička staza od trideset metara, u hiljadu i tristo godina starom gradu Zwolleu na sjeveru Nizozemske, sadrži količinu plastike ekvivalentnu 500.000 čepova boca te se procjenjuje da je dva ili tri puta izdržljivija od tradicionalnih staza.
Osam milionana tona plastičnih boca, ambalaže i ostalog otpada završi u oceanu svake godine ubijajući morski život i ulazeći u ljudski hranidbeni lanac, navodi Program Ujedinjenih naroda za okoliš. Projekt je prvi veliki korak prema održivim prometnicama budućnosti napravljenima od recikliranog plastičnog otpada, rekli su u izjavi izumitelji staze Anne Koudstaal i Simon Jorritsma.
Vodeći stručnjak za okoliš Guus Velders pozdravio je novu inicijativu nizozemske inženjerske tvrtke KWS, tvrtke za proizvodnju cijevi Wavin i francuskog naftne kompanije Total, rekavši da je to “pozitivan korak” prema ponovnoj upotrebi odbačenih materijala. Međutim, Emma Priestland, aktivistica “Prijatelja zemlje”, tvrdi da primarno rješenje plastičnog onečišćenja leži u prevenciji nepotrebne upotrebe. “Upotreba plastike za izgradnju biciklističkih staza može pomoći pri micanju plastike iz odlagališta …, ali još je nejasno što se događa s tom plastikom, kada se istroši površina staze”, rekla je Priestland Fondaciji Thomson Reuters.
Gradovi poput Londona, Amsterdama i Pariza traže načine prelaska na cirkularnu ekonomiju. Pod time se podrazumijevaju: ponovna upotreba proizvoda, dijelova i materijala, sprječavanje stvaranja otpada ili onečišćenja te korištenje manje novih sredstava i energije. Nizozemska je vlada obećala prepoloviti upotrebu sirovina do 2030. te ubrzati prijelaz prema cirkularnoj ekonomiji. Otvaranje druge biciklističke staze u selu Giethoorn na sjeveroistoku nizozemske, očekuje se u studenome.

Rusi uspjeli doći do dna Marijanske brazde u Tihom okeanu

10
Foto FPI

Na dnu Marijanske brazde u Tihom okeanu trebala bi biti postavljena ruska zastava, izjavio je rukovoditelj projektne skupine Fonda za perspektivna istraživanja Viktor Litvinjenko.

Na štandu Fonda za perspektivna istraživanja na Istočnom gospodarskom forumu predstavljeni su planovi radova na proučavanju Marijanske brazde pomoću superdubokovodnog autonomnog aparata, prenose mediji.

Ovaj pothvat će biti izveden sljedeće godine, piše Russia Beyond

Na dno Marijanske brazde spustit će se manevrirajući podvodni aparat “Vitez” i stanica za proučavanje dna. Stručnjaci će izvršiti kartografska mjerenja, klasifikaciju objekata, prikupiti hidrološke podatke i načiniti fotografski i video materijal. Također će pokupiti uzorke za daljnja proučavanja.
Navodi se i da će tijekom ove akcije biti testirane tehnologije za izradu ekstremne podvodne robotizirane tehnike.

 

“Sada očekujemo zastavu Rusije na dnu Marijanske brazde, i to je dobro”, rekao je Litvinjenko.

U travnju je predsjednik Ujedinjene korporacije za brodogradnju Aleksej Rahmanov priopćio da je konstrukcijski biro “Malahit” počeo s radom na projektu dubokovodnog aparata za spuštanje u Marijansku brazdu.

Iako Vlada tvrdi drukčije, gotovo sve nepokretnosti u kompleksu i okolini aerodroma Tivat imovinski su sporne

0
Aerodrom Tivat – foto www.airliners.net

Gotovo sve nekretnine na kojima se nalazi aerodorom Tivat opterećene su brojnim zabilježbama pokrenutih sudskih postupaka za utvrđivanje prava svojine, a većina okolnih parcela na koje je po Koncesionom aktu, predviđeno širenje kapaciteta tivatske vazdušne luke nisu u državnoj, već svojini privatnih lica, kompanija ili Opštine Tivat.

Činjenica da država nije raščistila imovinsko-pravna pitanja na nekretninama koje namjerava da ustupi privatnom partneru u koncesiju, ukoliko bi se doslovce primijenio aktuleni crnogorski Zakon o koncesijama, onemogućila bi realizaciju aktuelne namjere Vlade da tivatsku vazdušnu luku ponuzdi u zakup na 25 do 30 godina.

Podaci iz evidencije Uprave za nekretnine (UZN) za imovinu upisanu u List nepokretnosi 16 KO Mrčevac, pokazuju da su skoro sve zemljišne parcele ali i objektu aerodroma Tivat ukupne površine 544.601 kvadrat opreterećeni zabilježbama pokrenutih sudskih sporova. Postoje čak i četiri zabilježbe tereta restitucije privatne imovine koja se nalazi u sklopu najveće, katastarske parcele 1273 koja je u naravi „livada 3.klase“ i ima ukupnu povrpinu od 291.848 kvadrata. Inače, sve nepokretnosti evidentirane u LN 16 KO Mrčevac, trenutno su upisane na državu Crnu Goru kao vlasnika, pravo raspolaganja ima Vlada, a korisnik je preduzeće Aerdromi Crne Gore. Kao osnov sticanja ove imovine naovodi se „odluka državnog organa“, ali je iz podataka o upisanim reterima jasno da će država imati pune ruke posla da raščivija ko je zapravo pravi vlasnik nekretnina unutar aerodromske ograde, a koje Vlada želi dati u koncesiju, kao i da će se iz državnog budžeta odliti veliki iznosi na ime plaćanja praktično već ekspropiisane imovine građana, preduzeća i institucija kaka je Opština Tivat.

dokument o vlasnistvu nad aerodromom Tivat iz 2000

Prije godinu „Vijesti“ su objavile da je iz evidencije UZN volšebno „isparila“ ogromna imovina koju je Opština Tivat sve do prije nekoliko godina imala upisanu kao svoje vlasništvo u kompleksu aerodroma. Direktor UZN Dragan Kovačević u avgustu 2017. je najavio da će sve zemljišne parcele u  obuhvatu aerodroma i njegove najbliže okoline uskoro i zvanično biti upisane na državu Crnu Goru kao jedinog vlasnika.

„Aerodromi su u vlasništvu države Crne Gore sa pravom upravljanja preduzeća „Aerodromi Crne Gore“. Opština kao vlasnik zemljišta na aerodromu Tivat nikada nije bila.“- kazao je tada Kovačević. Njega međutim, demantuje dokument koji je prije 18 godina izdao isti organ kojem je Kovačevič danas na čelu – tadašnja Direkcija, a sada Uprava za nekretnice Crne Gore.Riječ je dokumentu broj 467-121-77, od 20.aprila 2000. koji posjedujemo posjeduju, a sa njime raspolaže i Opština Tivat.

Aerodrom Tivat

„Od ukupne površine po starom premjeru, na Opštinu Tivat vodila se površina od 41 hektara 58 ari i 81 metar kvadratni. Suvlasništvo Opštine i privatnih lica je u ukupnoj površini od 4 hektara 46 ari i 99 metara kvadratnih. U privatnom posjedu je ukupna površina od 9 hektara 32 ara i 59 kvadratnih metara.“- stoji, pored ostaloga u tom dokumentu- odgovoru koji je na odborničko pitanje Petra Samardžića (SNP) postavljeno u SO Tivat, 20.aprila 2000. godine dao tadašnji načelnik Odjeljenja za katastar Direkcije nekretnina Crne Gore u Tivtu Vladimir Grgurović. To znači da je  Opština  bila vlasnik oko 45 odsto od ukupno nešto preko milion kvadrata što obuhvata aerodrom sa svojim zaštitnim pojasom i tzv. eskpropijacioni pojas magistrale koja prolazi pored vazdušne luke.

Ukupno je Opština Tivat administrativnim akrobacijama u katastru, u međuvremenu ostala bez svojih 486 hiljada kvadrata zemlje na aerodromu i još 44.700 kvadata na kojima je Opština bila suvlasnik sa privatnim licima. Sve je to prepisano na državu.

Tivatska lokalna uprava koju čine DPS, SD i HGI je  potvrdila da je Opština izbrisana iz vlasničkog kompleksa na aerodromu, objašnjavajući da je to navodno, tako moralo biti prema Zakonu o državnoj svojini. Opozicija je na to bijesno reagovala, tražeći da Opština pokrene sudski spor jer je administrativnim potezom Vlade, lokalna uprava ostala bez imovine vrijedne nekoliko desetina miliona eura. To do danas nije desilo jer su lokalni DPS-SD-HGI čelnici ostali odlučni u namjeri da „ne talasaju“ i ne zamjeraju se Vladi „oko krupnih pitanja od državnog interesa“.

Predsjednik OO opozicione SDP Krsto Bošković koji je prethodno dugo godina proveo u vrhu lokalne uprave, lani je javno saopštio da je „tokom posljednjih 20 godina primijenjeno je nekoliko trikova da se ta opštinska zemlja prevede onome kome je bila namijenjena.“

On je objasnio da je pedesetih godina propog vijeka  kada je lokalna uprava odlučila da se u Tivatskom polju na nekadašnjim vrtovima i vinogradima mještana ima sagraditi aerodrom, njegovom djedu Opština Tivat izuzela i platila zemlju za gradnju aerodroma i to „1 dinar za zemlju, a 1,5 za svaki čokot loze“ koja je tamo uzgajana.

Opština inače, i dalje ima na sebe upisanu značajnu imovinu u dijelu zemljišnih parcela van aktuelne ograde aerodromskog kompleksa, a po Koncesionom aktu na tim parcelama predviđeno je šir nje terminalne zgarde i drugih kapaciteta tivatske vazdušne luke. U šest parcela Opština ima 118.020 kvadrata zemlje, u neposrednoj blizini objekata aerodroma. Dio tog zemljišta kojeg bivši gradonačelnik Dragan Kankaraš (DPS) svojevremeno nije želio da proda ACG-u, lokalna uprava već godinama čak i iznajmljuje tom preduzeću. Značajna zemlja u blizini ograde aktuelnog aerodromskog kompleksa, vodi se i na uništenu državnu poljoprivrednu kompaniju, „Montepranzo“ , ali je i ona opterećena brojnim teretima pokrenutih zahtjeva za restituciju.

BIVŠI GRADOAĆELNICI POTVRĐIVALI DA TIVAT IMA SVOJU ZEMLJU NA AERODROMU

Aerodrom Tivat

Da je, uprkos aktuelnom zvaničnom stanju da je država jedini vlasnik, grad Tivat nesumnjivo (bio) vlasnik ogromnih nekretnina unutar aerodromskog kompleksa potvrđuje i izjava bivšeg tivatskog gradonačelnika Zorana Jankovića (DPS) koji je 14.oktobra 2002, pred preuzimanje od strane Crne Gore aerodroma Tivat i Podgorica od JAT-a, kazao da će Opština od crnogorskih vlasti zahtijevati učešće u upravljanju JP »Aerodromi Crne Gore« i usmjeravanju dijela zarade sa tivatskog aerodroma u gradsku kasu.

»Mi smo i ranije iskazali potrebu SO Tivat da se njeni predstavnici pojave u upravljačkoj strukturi JP ACG i da se Opština Tivat uključi u izbor kadrova tog preduzeća i ovdašnjeg aerodroma. Takođe, smatramo da se, osim naplate taksi i poreza na zarade radnika aerodroma, mora iznaći i konkretni oblik po kome će Opština Tivat učestvovati u raspodjeli dobiti sa aerodroma Tivat kroz suvlasništvo nad tim objektom ili akcionarstvo.« – izjavio je Janković oktobra 2002. za »Vijesti«. On je tada istakao da su tivatske lokalne vlasti dvije godine ranije, poslušale sugestiju iz Podgorice da se sa svojim zahtjevima ne uključuju u pregovarački proces izmedju Vlade CG, Vlade Srbije i JAT-a, već da  Tivćani  sa crnogorskim vlastima pregovaraju o svojim interesima u vezi aerodroma, kada vazdušne luke Tivat i Golubovci pređu u vlasništvo Crne Gore.

»SO Tivat je u momentu otvaranja diskusije o statusu aerodroma, obezbijedila čvrste materijalne dokaze da Opština ima vlasništvo nad većim dijelom zemljišta na kojem je izgrađen aerodrom i da određeni broj građana Tivta takođe ima svoju zemlju u kompleksu te vazdušne luke. Sada se stiču uslovi da mi reaktiviramo naš posao oko identifikacije vlasništva SO Tivat na aerodromu kao i vlasništva privatnih lica iz Tivta. U vjerodostojnost naših podataka svojevremeno su se uvjerili i predstavnici JAT-a koji su prvobitno u njih sumnjali, a ti podaci prezentirani su i državnom tužiocu Crne Gore kako bi poslužili u pregovorima dvije Vlade. Dokumentacija je spremna, identifikacija je većinom završena,  katastar je propisno uknjižio podatke i smatram da neće biti problema da sa Vladom i Ministarstvom saobraćaja riješimo pitanje zaštite interesa opštine Tivat na ovdašnjem aerodromu.« – kazao je on dodajući da su Tivćani »dobili garancije iz Podgorice da će njihovi interesi biti zaštićeni«.

»Mi očekujemo da će se pronaći odgovarajući model ili suvlasništva SO Tivat nad JP ACG ili podjele dobiti na drugačiji način. Svakako očekujemo da će se budžet Opštine Tivat puniti ne samo na osnovu poreza i taksa koje sada ubiramo sa aerodroma nego i da će se valorizovati imovina koju Tivat nesporno ima u tom aerodromu i koju smo mi u svakom trenutku u stanju da dokažemo.« – zaključio je Janković.

Za vrijeme njegovog mandata kao gradonačenika, ali i mandata njegovih nasljednika na tom mjestu -sve funkcionera DPS – Zorana Radovića, Dragana Kankaraša, Ivana Novosela, dr Snežane Matijevići dr Siniše Kusovca, Opština Tivat ne da sa Vladom u Podgorici nije našla zajednički jezik da joj ova ustupi udio u profitu ACG, nego je grad Tivat kako se pokazalo, čak i poharan od strane te iste Vlade.

„U svakom slučaju, insistiraćemo na akcionarskom udjelu jer smatramo da su sazrela vremena da se na taj način zaštiti imovina Opštine Tivat u kompleksu aerodroma.“- kazao je 3.aprila 2014. tadašnji gradonačelnik Tivta Dragan Kankaraš. On je tako reagovao na proces transformacije ACG iz javnog preduzeća u akcionarsko društvo, a što je nedugo prije toga sprovela Vlada, proglasivši tada sebe za jedinog vlasnika kapitala u ACG. Već tada se špekulisalo da Vlada namjerava privatizovati ACG, a aerodrom Tivat – „fabrika para“ kako su je zvali mještani, tada je bio u fokusu interesovanja kanadske korporacije „SNC Lavalin“.

„Imovinski interesi Opštine Tivat su zaštićeni samom činjenicom da mi to nismo prodali i da je Opština Tivat i dalje vlasnik određenih parcela i lokacija na kojima aerodrom obavlja svoju djelatnost. Moje je lično mišljenje da infrastrukturu nikada ne treba prodavati, ali ako dođe do segmentacije ACG i privatizacije pojedinih njegovih cjelina, Tivat treba da traži svoju šansu. Stoga mi smatramo da Opština Tivat treba da bude uključena kao akcionar u ACG.“- kazao je aprila 2014. Kankaraš. Takav njegov stav tada su javno pozdravili i lokalna opozicija i NVO sektor.

Obilježena 331 godišnjica Kotobiljske bitke

0
Godišnjica Kotobiljske bitke

Potpredsjednica Opštine Herceg Novi Danijela Đurović i direktorica Agencije za razvoj i zaštitu Orjena Milja Vitorović položile su u petak vijenac povodom 331 godine od Kotobiljske bitke. Odata je pošta palim borcima, a polaganju vijenca prisustvovali su i predsjednnik Mjesne zajednice Kameno-Žlijebi Goran Stanovčić, kao i saradnici iz Agencije za razvoj i zaštitu Orjena i Opštine Herceg Novi.

Đurović je podsjetila da se na ovom području 15. septembra 1687. godine odigrala Kotobiljska bitka, koja je otvorila vrata oslobađanju Herceg Novog od dugotrajne vlasti Osmanskog carstva.

-Na drevnoj pješačkoj komunikaciji u zaleđu grada, vojska sastavljena od Hercegovaca, Crnogoraca, Mletaka, milicije iz Kotora i domaćih ustanika, iznenadila je i porazila vojsku Husein Topal Paše, te tako spriječila da stigne pojačanje turskoj vojsci u Herceg Novom. Petnaest dana kasnije Herceg Novi je oslobođen, kazala je Đurović.

Kotobilj je mjesto od posebnog značaja za Novljane, opjevano i u Njegoševom „Gorskom vijencu“. Ipak, sjećanje na Kotobiljsku bitku čuvao je manji broj ljudi, dobrih poznavalaca istorijskih prilika i mještana ovog kraja.

-Uvažavajući da je ovaj istorijski trenutak odredio budućnost našeg grada i poštujući žrtve, prošle godine smo prvi put zvanično obilježili godišnjicu Kotobiljske bitke i polaganjem vijenca odali poštu borcima koji su pali pod Tajnim brdom. Nastavićemo to i ubuduće, jer svi junaci oslobođenja Herceg Novog zaslužuju da ih se sjećamo, poručila je Đurović.

Ona se zahvalila Mjesnoj zajednici Kameno i Agenciji za razvoj i zaštitu Orjena, koji su prepoznali značaj obilježavanja ovog datuma, ali se i postarali da građani Herceg Novog i oni koji prolaze kroz ovaj kraj čuju nedovoljno poznatu priču o istoriji Kotobilja, značaju i zanimljivostima koje krije.

U Tivtu boravi 3,4 hiljade turista

0
Tivatska regata

U svim vidovima registrovanog smještaja na Tivatskoj rivijeri trenutno borave ukupno 3.404 zvanično prijavljena gosta, što je na nivou posjete u isto vrijeme prošle godine – saopštila je juče Turistička organizacija Tivta.

Od ukupnog broja turista koji Miholjsko ljeto sada provode u najmanjem gradu u Boki, njih  3.268 su stranci, a 136 gosti iz Crne Gore.

Najviše turista- njih 2.612 koristi usluge izdavalaca privatnog smještaja. U hotelima boravi 785 posjetilaca, dok je u kampovima 7 gostiju.

Ljeto se nastavlja…

0
Boka Kotorska Perast foto Boka News

Nakon prodora svježijeg i vlažnijeg vazduha krajem avgusta, septembar je ponovno donio jačanje anticiklone i povratak visokih temperatura vazduha.

Ako je suditi prema prognozama objavljenima na meteo webu Severe Weather Euvrope, sljedeće sedmice će Evropu vjerojatno pogoditi novi toplinski val.

Očekuju se temperature za 8-10 stepeni Celzijevih više od prosjeka za sredinu septembra. Takvo značajno odstupanje od prosječnih temperatura znači da će na sjeveru Evrope, pa se tako za Francusku, Italiju te dijelove Mađarske, Crne Gore, Hrvatske i Srbije predviđaju i temperature iznad 30 stepeni Celzijevih.

toplinski val

Lagano osvježenje moguće je tek oko idućeg vikenda. Temperature mora su visoki 25 stepeni  Celzijevih

Subota:

Prijepodne duži sunčani periodi, uglavnom od sredine dana ponegdje uz promjenljivu oblačnost ima uslova za kratkotrajnu kišu ili pljusak i grmljavinu. Vjetar slab do umjeren i promjenljiv, u noćnim satima ponegdje umjeren do pojačan, sjevernih smjerova. Jutarnja temperatura vazduha od 9 do 21, najviša dnevna 20 do 32 stepena.

Nedjelja:

Pretežno sunčano, uz slab do umjeren razvoj oblačnosti. Na sjeveru, u jutarnjim satima po kotlinama magla ili povećana niska oblačnost. Vjetar povremeno i mjestimično umjeren do pojačan, sjevernih smjerova. Jutarnja temperatura vazduha od 8 do 20, najviša dnevna 19 do 34 stepena.

Izložba „Tamo daleko 1918-2018“

0

Povodom obilježavanja stogodišnjice početka proboja Solunskog fronta i završetka Prvog svjetskog rata, Matica Boke u saradnji sa IN4S portalom, Udruženjem za njegovanje tradicije i kulture valjevskog kraja, agencijom Tipon, Muzejom Mirka Komnenovića u Herceg Novom i galerijom “Solidarnost” u Kotoru i uz podršku Konzulata Srbije u Herceg Novom organizuje literarno – vizuelnu izložbu „Tamo daleko 1918-2018“.

Riječ je o autorskom projektu Marka Kentere, Marinka Lugonje i Gojka Raičevića koji na 16 panoa donosi priču o dobrovoljcima iz Boke koji su se borili na strani Srbije, poznatim ličnostima i događajima koji su obilježili Veliki rat u Crnoj Gori.

Izložba će biti otvorena u Herceg Novom, u Muzeju Mirka Komnenovića, u subotu 15.septembra sa početkom u 19 časova i u Kotoru, 26.septembra u galeriji Solidarnost u istom terminu.

O izložbi će u Herceg Novom govoriti, predsjednik hercegnovske podružnice Matice Boke Mirko Mustur, publicista Nebojša Rašo i jedan od autora Gojko Raičević. U Kotoru će o izložbi govoriti predsjednik Matice Boke za Kotor, Siniša Kovačević, istoričar Milan Gulić i Gojko Raičević. Osvrt na izložbu i njenu namjeru napisao je dr Miloš Ković.

Izložbu je u saradnji sa Srpskom pravoslavnom crkvom imala priliku da vidi i publika u više gradova SAD a  između ostalih bila je izložena i u američkom Kongresu.

U Herceg Novom sprovedena ekološka akcija „Nastavimo drugačije – Let’s do it Montenegro“

0
Lets do it Montenegro, Herceg Novi

U Herceg Novom, na Škveru i  Savinskoj dubravi, danas je danas realizovana ekološka akcija „Nastavimo drugačije – Let’s do it Montenegro“, kojom se u cijeloj Crnoj Gori i još 150 zemalja svijeta obilježava Svjetski dan uklanjanja otpada.

Đaci srednje škole „Ivan Goran Kovačić“, njih 22, preuzeli su na sebe čišćenje Savinske dubrave, zajedno sa profesorom bioligije Alenom Lalovcem. U isto vrijeme ronioci kluba „Adriatic blue Herceg Novi“ čistili su podmorje na Škveru.

Lets do it Montenegro, Herceg Novi

U akciju pod sloganom „Nastavimo drugačije“ su se uključili radnici gradskih komunalnih preduzeća „Čistoća“ i „Komunalno-stambeno“, a asistenciju je pružila Služba komunalne policije i inspekcijskog nadzora. Opština Herceg Novi je obezbjedila mehanizaciju i pribor za prikupljanje sitnog otpada.

„Inicijativa „Let’s do it Montenegro“ predstavlja pozitivan primjer građanskog aktivizma i dobre saradnje između institucija u gradu i nevladinog sektora“, kazala je sekretarka za lokalnu samoupravu Vesna Samardžić, , koja je bila koordinator akcije za opštinu Herceg Novi.

Lets do it Montenegro, Herceg Novi

Akcija je organizovana na incijativu glavnog koordinatora za Crnu Goru, organizacije ADP Zid iz Podgorice. Cilj “Let’s do it, Montenegro” akcije je podsticanje  građana, bez obzira na godine i posao koji obavljaju, i bez obzira na porijeklo i različite pripadnosti, na aktivnije učešće u životu svoje zajednice, a ona je dio globalnog “Let’s do it!” pokreta koji je nastao je prije šest godina u Estoniji.

MD> Izrada Idejnog rješenja za uređenje šetališta u Rafailovićima

0
uređenje šetališta u Rafailovićima

JP Morsko dobro je prije nekoliko dana uputilo na saglasnost Glavnom gradskom arhitekti u Opštini Budva Idejni projekat za uređenje šetališta u Rafailovićima od bivšeg hotela Lahor do kraja zahvata DUP-a Bečići. Nakon dobijene saglasnosti od nadležnog opštinskog organa JP Morsko dobro će pristupiti izradi Glavnog projekta.

4 ZONE UREĐENJA

uređenje šetališta u Rafailovićima

Pri izradi samog rješenja urađena je analiza postojećeg stanja šetališta i u funkcionalnom smislu isto je podjeljeno u 4 zone.

U prvoj zoni koja obuhvata prostor od “plavog kamena” do pjacete, predviđeno je da se pored rekonstrukcije šetališne zone sačuvaju postojeće zelene površine, te da se iste geometrijski uobliče i obogate drvenim klupama.

U zoni pjacete predviđeno je da se zonira prostor šetališta i odvoji od slobodnog prostora koji bi bio pogodan za održavanje kulturno-zabavnig manifestacija. Na granici pjacete sa zelenom površinom planirao je posatvljanje “pametne” klupe sa priključcima za internet i struju.

Vodeći računa o već postojećem duhu samog ambijenta u zoni između pjacete i navoza za izvlačenje barki predviđeno je da se jasno odvoji zona šetališta od zone ugostiteljskih terasa za koje su projektovane nove tende od laminiranog drveta duž kojih bi rasle puzavice.

Poslednja etapa od navoza do “Đevištenja” je takođe planirana da jasno razgraniči šetališnu zonu od ugostiteljskih terasa, dok lučni armirani zid na ovom potezu planiran je da bude obložen novim kamenom otpornim na morske talase,
Cjelokupan potez šetališta planiran je da bude popločan prefabrikovanim betonskim elementima pravilnog obilka.

 REGULACIJA SAOBRAĆAJA I OČUVANJE ZELENILA

uređenje šetališta u Rafailovićima

Idejnim rješenjem nije predviđeno da šetalište bude dostupno automobilima, osim izuzetno za mogućnost snabdjevanja lokala, kao i ulaska vatrogasnih i vozila hitne pomoći. Na kontaktu priključnih ulica planirano je postavljanje potapajućih stubića.

Predviđeno je da se duž cijelog šetališta zasade stabla primorskog bora i slične kulture, pogotovo duž lučnog dijela šetališta.

Zaposleni hotela Regent učestvovali u čišćenju plaže Pecka na Luštici

0
Plaža Pecka čišćenje

Zaposleni hotela Regent Porto Montenegro učestvovali su danas u čišćenju plaže Pecka na Luištici. U akciji koja je dio ekološke inicijative “Let’s Do it Montenegro”, prikupljeno oko 4 kubika otpada, saopštili su iz Regenta.

“Drago nam je da smo se pridružili akciji koja ima za cilj da ukloni otpad sa plažnih područja, u ovom slučaju u opštini Tivat i da još jednom sa svojim sugrađanima na konkretan način doprinesemo aktivnostima na terenu i povećanju ekološke svijesti. Pripadamo grupaciji Intercontinental Hotels Group koja ima izuzetne programe društveno odgovornog poslovanja te nam je čast da i mi budemo lokalnih i globalnih pozitivnih praksi poslovanja.” Izjavila je ovom prilikom Žana Zeković, Menadžer za ljudske resurse u hotelu Regent Porto Montenegro.

Plaža Pecka čišćenje

Zaposleni hotela Regent će se takođe priključiti akciji čišćenja plaže Župa 15. septembra čime će se pridružuti inicijativi upućenoj od strane Knigstbridge škole koja je jedan od organizatora i učesnika akcije Internacionalnog dana čišćenja obale. Akcija je pomognuta je od strane Delegacije EU u Crnoj Gori, EU info centra i JP „Morsko dobro”, navodi se u saopštenju.

Obje akcije u kom zaposleni hotela Regent daju svoj doprinos, imaju za cilj skretanje pažnje na problem zagađenosti zemlje, mora i voda uopšte plastičnim otpadom i plastičnom ambalažom za jednokratnu upotrebu. Navdene inicijative organizovane su uoči svjetskog dana posvećenog čišćenju životne sredine “World Clean Up Day” koji se tradicionalno obilježava uoči i 15.septembra.

Plaža Pecka čišćenje

U ovoj akciji uključeno je 150 zemalja te oko 5 % populacije i milioni volontera. Istorija ovog već sad tradicionalnog događaja počela je 2007.godine kada se grupa od 620 volontera i 500 estonskih organizacija okupila oko ideje eliminacije otpada u toj zemlji. Razvoj ideje i mapiranje lokacija sa najviše otpada rezultiralo je impresivnim rezultatom: 3.maja 2008.je za svega 5 sati preko 50 hiljada ljudi odnosno 4 % estonske populacije sakupilo 10 hiljada tona otpada. Akcija je koštala pola miliona eura; regularnim aktivnostima Vladi Estonije bi bilo potrebno 22.5 miliona eura i tri godine da postignu identične rezultate