JU “Muzej i galerija” Tivat i Galatea Gallery iz Podgorice priređuju izložbu slika akademske slikarke Danijele Drakulović Stamatović, pod nazivom „Serafimski uzvišeno”.
Postavku će u galerijskom prostoru Muzeja i galerije Tivat u petak u 20 sati otvoriće posebnim performansom sama autorka. Prilikom otvaranja nastupiće Rezeda Valejeva, učenica trećeg razreda Srednje muzičke škole Tivat, odsjek flauta iz klase nastavnice Žane Lekić.
Danijela Drakulović Stamatović (42) je rođena je u Titogradu, a završila je Fakultet likovnih umjetnosti na Cetinju 2002. godine u klasi profesora Dragana Karadžića. Član je ULUCG a njena djela se nalaze u galerijama i privatnim kolekcijama u Crnoj Gori, Velikoj Britaniji, Italiji, Sloveniji, Švedskoj, Turskoj, Holandiji, SAD, Bosni i Hercegovini, Srbiji i Hrvatskoj. Do sada je imala više samostalnih izložbi u Crnoj Gori i Srbiji.
Simpozijum „Andrićeva sunčana strana“ biće sjutra otvoren u Institutu „Dr Simo Milošević“ i trajaće do 14. oktobra.
Simpozijum je dio međunarodnog istraživačkog projekta „Andrić-Initiative: Ivo Andrić u evropskom kontekstu“.
Prisutnima će se na otvaranju obratiti menadžer Opštine Herceg Novi Dragan Šimrak, i Branko Tošković, rukovodilac istraživačkog projekta Instituta u Gracu „Andrić-Initiative: Ivo Andrić u evropskom kontekstu“.
Tokom tri dana biće predstavljene publikacije i radovi preko 60 autora iz 13 evropskih država: Crne Gore, Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Austrije, Grčke, Bugarske, Rumunije, Poljske, Turske, Rusije, Ukrajine.
Na simpozijumu će biti razmotrena četiri tematska bloka koja se tiču Andrićevog nezavršenog (rekonstruisanog) romana „Na sunčanoj strani“, svjetlosti kao Andrićeve opsesije, njegove povezanosti sa Crnom Gorom i Herceg Novim, te stvaralaštvom jedinog Nobelovca među Južnim Slovenima u odnosu na druge pisce i kontekstu književnih pravaca i teorija.
Simpozijum u Herceg Novom održava se u godini kada je otvaranjem Kuće Iva Andrića u rekonstrukciji započeo simbolični povratak pisca u ovaj grad. Nakon izvođenja hitnih radova na sanaciji, objekat je otvoren za posjete i u njemu je održan niz umjetničkih programa koji su privukli na hiljade posjetilaca. U Kući je, prvi put u Crnoj Gori, izložena originalna Nobelova nagrada za književnost koju je Andrić dobio 1961. godine. Potpuna revitalizacije biće izvedena kroz prekogranični projekat Co.Co.Tour, do kraja 2020. godine.
Organizatori su Institut za slavistiku Univerziteta „Karl Franc“ u Gracu i Opština Herceg Novi.
Turistička Organizacija Tivat u saradnji sa Komunalnim preduzećem D.O.O Tivat je danas realizovala aktivnost povodom obilježavanja Svjetskog dana turizma (27.septembar), u vidu pošumljavanja požarom zahvaćenih područja Opštine Tivat iz 2017.godine.
Posađeno je ukupno šest sadnica stabla maslina, ali i ostalog sitnog rastinja i bilja na području ornitološkog rezervata Solila i poluostrva Luštica.
Prilikom posjete predstavnika zaposlenih TO Tivat i Komunalnog preduzeća, obišli su i lokacije sa prošlogodišnjim zasadima, te je iskazano opšte zadovoljstvo njihovim napretkom.
Solila sadnja
Na ovaj način se pružila simbolična ali korisna donacija, sa ciljem podizanja svijesti o značaju i vrijednosti šumskog pokrivača i životne sredine, saopšteo je iz TO Tivat.
Službenici Uprave policije MUP-a – Centra bezbjednosti Herceg Novi su, preduzimajući mjere i radnje iz svoje nadležnosti u cilju rasvijetljavanja krivičnih djela iz oblasti imovinskog kriminaliteta rasvijetlili 15 krivičnih djela, i to 10 krivičnih djela teška krađa, četiri krivična djela teška krađa u pokušaju i krivično djelo uništenje i oštećenje tuđe stvari. Dva lica su lišena slobode dok je protiv četiri maloljetna lica podnijeta krivična prijava u redovnom postuku.
Službenici CB Herceg Novi su, 06.10.2018. godine, lišili slobode N.P. (23) iz Kotora i D.D. (27) iz Bosne i Hercegovine, sa prebivalištem u Herceg Novom, zbog osnovane sumnje da su počinili 10 krivičnih djela teška krađa i četiri krivična djela teška krađa u pokušaju. Oni su, sumnja se ova krivična djela počinili od sredine septembra na štetu jedne osnovne škole, više turističkih, ugostiteljskih i trgovinskih objekata, sprotskih kladionica, kao i privatnih objekata – kuća, na način što su upotrebom podesnog sredstva nasilno ulazili u unutrašnjost objekata i otuđivali novac i tehničke uređaje. N.P. i D.D. su uz krivičnu prijavu privedeni nadležnom državnom tužiocu. Nadalje, službenici CB Herceg Novi su, u kasnim večernjim satima, u dvorištu OŠ „Dašo Pavičić“ zatekli četiri maloljetna lica i to: M.A. (15), A.A. (15), A.V. (15) i P.B. (15), u vršenju krivičnog djela uništenje i oštećenje tuđe stvari. Oni su, sumnja se, kamenicama lomili prozore na školi. Kriminalističkom obradom policijski službenici su došli do sumnje da su ova lica takođe, u noći 29/30.09.2018. godine, kamenicama polomili prozore ove škole. Nadležnom tužiocu je protiv ovih lica podnijeta krivična prijava u redovnom postupku.
Policijski službenici su u saradnji sa Upravom za inspekcijske poslove, u cilju suzbijanja točenja alkohola maloljetnim licima, sproveli akciju „Mladost“, i izvršili kontrolu ugostiteljskog objekta „Admiral“, kojom prilikom je zatečeno devet maloljetnh lica u konizumiranju alkohola. Protiv odgovornog lica i pravnog lica podnijeta je prekršajna prijava nadležom sudu.
Na teritoriji Opštine Herceg Novi su od početka godine ukupno počinjena 83 krivična djela iz oblasti imovinskog kriminaliteta od čega su službenci CB Herceg Novi rasvijetlili 72, što čini procenat rasvjetljenosti od 86,75%, saopšteno je iz UP.
Irski niskotarifni avioprevoznik Ryanair nudi veoma povoljne povratne karte za Berlin, pa u decembru možete u glavni grad Njemačke putovati za manje od 50 eura.
Najjeftiniji termin u trenutku pisanja ovog teksta bio je za putovanje iz Podgorice 13. decembra (četvrtak) i povratkom 16. decembra (nedjelja) i košta svega 27,98 eura.
U cijenu su uključene sve aerodromske takse i jedan manji ručni prtljag – ranac (40 x 20 x 50 cm), bez čvrstih ivica, koji se može smjestiti ispod sjedišta.
Za veći prtljag (koferi sa točkićima) do 10 kilograma treba doplatiti od 8 do 10 eura po letu (16 do 20 eura za povratno putovanje), ili kupiti prioritetnu kartu.
Karte za ovaj ali i sve ostale letove i linije Ryanaira iz Podgorice možete vidjeti i kupiti na ovom linku.
Nova pravila za prtljag izazvala negodovanje putnika
Nova pravila Ryanaira uskraćuju putnicima ove veće komade ručnog prtljaga, odnosno ograničavaju njihovo unošenje isključivo uz doplatu. Putnici koji kupe uslugu prioritetnog ukrcavanja moći će i dalje da besplatno unesu dva komada prtljaga kao i do sada.
Takvih putnika je oko 30 odsto i na njih neće uticati novo pravilo. Oni će za uslugu prioritetnog ukrcavanja morati da plate oko 6 eura po letu. Oni koji nemaju plaćenu tu uslugu mogu unaprijed da uplate nadoknadu za unošenje većeg komada ručnog prtljaga koja će iznositi od 8 eura ako se kupuje unaprijed online, ili od 10 eura ako se kupuje na aerodromu pred let.
Svi ostali putnici koji ponesu veći komad ručnog prtljaga ili dva komada kao do sada, ubuduće će morati da plate aerodromsku nadoknadu za predaju većeg od ta dva u prtljažnik, a ona će iznositi od 25 eura.
Ryanair ovu odluku pravda velikim gužvama prilikom ukrcavanja i nedostatkom prostora za odlaganje većih komada prtljaga kada su avioni puni. Iz tog razloga službenici aviokompanije na šalteru za ukrcavanje preuzimaju veće kofere koje putnici nose sa sobom, obilježavaju ih posebnim tagovima i isporučuju za odlaganje u prtljažnik aviona. Ovako se stvaraju velike gužve zbog kojih često kasni polijetanje, a putnici postaju nervozni i nezadovoljni.
Putnici nijesu dobro primili nove vijesti o najnovijim promjenama pravila jer smatraju da su komplikovana i da poskupljuju njihovo putovanje, a oštro su reagovali i ekonomski i vazduhoplovni analitičari. Oni jednoglasno smatraju da je odluka kompanije veoma riskantna i da je rigorozna, piše Travel Magazin.
Ryanair je dugo važio za aviokompaniju sa veoma fleksibilnim i darežljivim pravilima za ručni prtljag, ali je sada ovom odlukom dospio na sam vrh liste najrigoroznijih low-cost prevoznika.
Wizz Air koji je slično pravilo uveo nekoliko godina ranije, vrlo se brzo vratio na staro, uvidivši sve mane ovakvog sistema naplate ručnog prtljaga.
Kako će se sve ovo odraziti na Ryanair kome je imidž drastično narušen prethodnih meseci brojnim štrajkovima pilota i kabinskog osoblja, arogantnim nastupima rukovodstva i medijskim tekstovima o lošem postupanju prema putnicima, ostaje nam da vidimo koliko već u narednih mjesec-dva kada se novo pravilo ustali, navodi magazin.
Republika Hrvatska nijednu zemlju neće blokirati na putu prema Evropskoj uniji (EU), već će dosljedno insistirati na ispunjavanju svih kriterijuma. To je Portalu RTCG odgovoreno iz Ministarstva vanjskih i evropskih poslova Hrvatske, na pitanje hoće li zvanični Zagreb blokirati našu zemlju zbog spora oko školskog broda Jadran.
Komentarišući spor oko školskog broda Jadran, iz hrvatskog ministarstva su kazali da je to dio “još neriješenog pitanja vezanog za sukcesiju vojne imovine Republike Hrvatske i Crne Gore”.
“Republika Hrvatska dala je određene predloge i inicirala cjelovito rješavanje ovog pitanja, koje uključuje i vlasništvo školskog broda ‘Jadran'”, kazali su nam iz tog resora.
Na pitanje može li spor oko Jadrana uticati na dobrosusjedske odnose dvije zemlje, te da li bi Hrvatska mogla blokirati Crnu Goru na putu ka EU, odgovaraju: “Republike Hrvatska podržava Crnu Goru i njen put prema EU, kako je to činila i u pogledu članstva Crne Gore u NATO-u. Zahvaljujući tome dvije zemlje su danas saveznice u NATO-u. Republika Hrvatska neće nikoga blokirati na putu prema EU, upravo obrnuto, no dosljedno će insistirati na ispunjavanju svih kriterijuma”.
Prevlaka-foto M. Marušić
Govoreći o tome hoće li uskoro biti pokrenute aktivnosti na rješavanju pitanja Prevlake, iz hrvatskog ministarstva nam je saopšteno da postoji “samo pitanje utvrđivanja bivše međudržavne granice na kopnu i pitanje razgraničenja na moru između Republike Hrvatske i Crne Gore”.
“Trenutno je na snazi i primjenjuje se privremeni režim razgraničenja na kopnu i na moru, utvrđen Protokolom uz južnu granicu između Republike Hrvatske i tadašnje SRJ iz 2002. Iako dvije države još nisu usuglasile način kako će trajno riješiti pitanje granice, smatramo da treba dijalogom doći do dogovora o granici”, saopštio je zvanični Zagreb.
Podsjećaju da je Vlada Republike Hrvatske imenovala novi sastav Komisije za granice, o čemu je, kako navode, obaviještena i crnogorska strana.
“Time su s hrvatske strane stvoreni preduslovi za nastavak rada na tom pitanju”, navode iz ministarstva.
Istakli su da, kad je riječ o problemima s granicama, Republika Hrvatska podstiče sve kandidate za članstvo u EU “da se što više angažuju i, prvenstveno bilateralno, pronađu rješenja u skladu s međunarodnim pravom”.
Amerikanac Bryce Carlson postavio je novi brzinski rekord u veslanju preko Sjevernog Atlantika (North Atlantic Rowing Record).
Ovaj 37-godišnji profesor biologije iz Cincinnatija je samo snagom vlastitih mišića u brodici od šest metara prevalio udaljenost od 3218 km između St. John’sa u Kanadi do St. Mary’s Harbora u Velikoj Britaniji za 38 dana 6 sati i 49 minuta. Na taj je način za 15 dana poboljšao stari rekord koji je 2016. godine postavio Laval St. Germain.
Carlson se pokazao kao svestrani sportaš jer je do sada sudjelovao na 150 maratona i ultramaratona, a 2015. je u humanitarne svrhe tijekom 5 mjeseci istrčao udaljenost od 5000 km od Los Angelesa do Washingtona.
Opština Tivat će preduzeti sve mjere kako bi d.o.o. Komunalno Tivat učestvovalo i dobilo koncesiju za privredno korišćenje luke Kalimanj –saopštio je predsjednik Opštine dr Siniša Kusovac (DPS).
Lokalni parlament na sjednici u četvrtak treba da razmatra građansku inicijativu koju je u vezi Kalimanja podnijela grupa birača “Arsenal za Tivat”. U inicijativi koju je svojim potpisima podržalo 315 punoljetnih Tivćana, traži se da Opština zadrži upravljanje ili korišćenje marinom Kalimanj i da poslove korišćenja i pružanja usluga marine povjeri svom preduzeću Komunalno. Potpisnici inicijative zahtijevaju da marina zadrži status komunalne, a ne komercijalne marine koja će pružati usluge svim građanima Tivta. Traži se i da Skupština Opštine „donese zaključak u skladu sa ovom inicijativom, radi zaštite interesa građana Tivta koji su marinu Kalimanj gradili isključivo od sredstava prikupljenih samodoprinosom“.
Gradska lučica Kalimanj ima deset gatova i 377 vezova uglavnom za male barke i motorna plovila građana Tivta, i njome je do sada upravljalo lokalno Komunalno preduzeće Tivat. U aktuelnom obliku gradska lučica je napravljena sredinom osamdesetih godina prošlog vijeka sredstvima samodoprinosa koji su za nju izdvojili sami Tivćani. Uprkos time, Vlada je Kalimanj proglasila lukom od lokalnog značaja i povjerila na upravljanje JP „Morsko dobro“ iz Budve, obavezavši tu državnu firmu da gradsku lučicu Tivta ponudi na tender za izbor novog koncesionara, a kojem će biti omogućeno da dio kapaciteta Kalimanja privede komercijalnogj namjeni i da ih izdaje nautičkim turistima.
“Lučica Kalimanj je važan resurs koji bi svakako trebalo da ostane opštinski, odnosno u ingerenciji opštinskog preduzeća Komunalno, koje je i do sada opsluživalo ovu marinu. Uvjereni smo da će tako biti i ubuduće.”- saopštio je juče Kusovac, ne precizirajući međutim,na čemu temelji svoje uvjerenje da će država baš Opštini Tivat izdati u koncesiju njenu sopstvenu gradsku lučicu, u situaciji kada su za preuzimanje Kalimanja, zainteresovani i neki privatni preduzetnici. Koncesija se inače, daje na pet godina uz mogućnost produženja, a očekuje se da će tender biti raspisan do kraja godine. Ponuđač je obavezan da dostavi biznis plan i investicioni program sa procjenom finansijske i tehničke izvodljivosti izgradnje infrastrukture i suprastrukture luke, njenim održavanjem, kao i razvojem i modernizacijom lučkih usluga, izgradnjom pratećih objekata i drugih privrednih djelatnosti. Koncesionar je dužan da u roku od tri godine od zaključenja ugovora o koncesiji realizuje investiciju čija vrijednost je procijenjena na oko 200 hiljada eura. Njegova obaveza je i da u roku od šest mjeseci od početka koncesije izradi izvještaj o postojećem stanju životne sredine, kao i Eleborat procjene uticaja na životnu sredinu kojom će se definisati mjere u toku izvođenja radova i funkcionisanja luke.
Detalj iz gradske marine Kalimanj
“Koncesija ima za cilj unapređenje privrednog korišćenja luke od lokalnog značaja Luka Tivat – Kalimanj uz obavezu da se prioritetno obezbijede vezovi za dosadašnje korisnike vezova, registrovane vlasnike plovila koji imaju prebivalište u opštini Tivat. Tenderom je predviđeno da samo pet vezova ima status komercijalnih a ostatak, 372 su komunalni vezovi. Mali procenat vezova je za komercijalnu upotrebu, dok je najveći dio predviđen za komunalne vezove, u čemu vidimo šansu da Komunalno Tivat dobije koncesiju.” –istakao je Kusovac.
Iz Oštine je saopšteno da će godišnji prihod koji ostvaruje budući koncesionar Kalimanja “od iznajmljivanja vezova postojećim korisnicima vezova”, iznositi “ne manje od 60 hiljada eura, dok je fiksni dio koncesione naknade definisan u iznosu od 12 hiljada eura godišnje.” U prevodu, to znači da je lokalna uprava spremna da najmanje toliko novca plus varijabilni iznos u obliku procenta od svih ostvarenih prihoda, plati “Morskom dobru” i državi da bi gazdovala sopstvenom gradskom lučicom koju su samodoprinosom gradili Tivćani.
Kusovac međutim, nije saopštio da li i što lokalna uprava namjerava da preduzme sa pravnog stanovišta, zbog toga što joj je država dekretima i zakonima koji njoj odgovaraju, praktično oduzela opštinsku vrijednu imovinu i dovela grad u situaciju da se na tenderu mora nadmetati sa privatnicima kako bi iznajmio sopstvenu imovinu – gradsku lučicu Kalimanj.
Turska kompanija Ćeltikćoglu, koja punih šest godina izvodi radove na izgradnji kolektora, od Opštine Herceg Novi potražuje 3.200.000 eura, jer smatraju da je kriva za kašnjenje radova na “projektu vijeka”.
Sa druge strane, Opština Herceg Novi angažovala je advokatsku kancelariju koja ih zastupa, te traže uključivanje Komisije za rješavanje sporova. Ukoliko to ne urodi polodom, naredni stepen je arbitražni postupak.
Naime, Turci su od Opštine najprije potraživali devet miliona, međutim, firma Dalem koja je i nadzor ustvrdila j e da Turci mogu tražiti 3,2 miliona eura.
Potpredsjednica opštine Danijela Đurović kazala je Dnevnim novinama da će u petak započeti proces utvrđivanja kvaliteta izvedenih radova, ali i odgovornosti svih subjekata.
“Što se tiče samog projekta, još ljetos smo imali situaciju da je završen građevinski dio radova, a kada je riječ o instalacijama, postavljene su sve pumpe u pumpnim stanicama. Ono što nije urađeno je da pumpe nisu spojene na sistem i nije izvršeno spajanje sekundarne mreže na sam sistem. Nedostaje i veliki dio dokumenatacije, koju nismo uspjeli dobiti od izvođača, za ono što su odradili što se tiče testiranja samog sistema i za još neke dijelove za koje nismo sigurni da je testiranje uopšte obavljeno”, kazala je Đurović.
Ona pojašnjava da nedostaje najveći dio dokumentacije da bismo završili projekat i krenuli u preuzimanje sistema. Navodi da postoji neslaganje u finansijskom dijelu između izvođača i Opštine, te da izvođač smatra da je djelovanjem Opštine u dužem periodu njima onemogućen rad i da u tome počiva razlog produženja rokova.
Dalem, kao nadzor i FIDIK inženjer, dao je procjenu koliko je realno opravdan zahtjev izvođača.
Kanalizaciona mreža HN
“Turci smatraju da je realno opravdan iznos od 3.200.000 eura i to je pretočeno u situaciju koja je dostavljena na plaćanje Opštini Herceg Novi. Mi osporavamo i to”, kaže Đurović.
Naglasila je da lokalna uprava smatra da je ona oštećena, jer je došlo do prolongiranja radova, te da je Opština trpila i trpi štetu svih godina kojima je grad raskopan dočekivao turiste i bio “na usluzi” mještanima, te trpio štetu u imidžu turističkog mjesta i turističke ponude.
Đurović pojašnjava da je period pregovaranja svih subjekata, koje FIDIK predviđa, okončan, te da je Opština prekinula pregovaranje i zatražila da se radi dalje po postupku izjašnjavanja po tim potraživanjima i uključivanje Komisije za rješvanje sporova.
Ukoliko to ne urodi polodom, naredni stepen je arbitražni postupak.
“U međuvremenu, mi pripremamo i naše odštetne zahtjeve prema izvođaču, jer smatramo da smo i mi oštećeni, za mnogo stvari, koje utiču na činjenicu da mi još nemamo završen projekat. Zbog toga što smo nezadovoljni i što smo odbili da platimo, izvođač je djelimično suspendovao radove, konkretno, spajanje pumpnih stanica jer to je jedino što je preostalo da se uradi, uz papirologiju”, pojasnila je Đurović.
Ona je najavila da će već od petka početi ispitivanje kvaliteta izvedenih radova, koji su joj bili sporni još 2015. godine, kada je izrazila sumnju u njihov kvalitet i lažirana testiranja.
Đurović potvrđuje da more nikad nije bilo čistije nego ovog ljeta, što je pokazatelj da sistem funkcioniše, ali da to nije pokazatelj kvaliteta izvedenih radova.
Na pitanje Dnevnih novina kakva je situacija sa fabrikom za preradu otpadnih voda, Đurović je podsjetila da je prošlo godinu od kada je raskinut ugovor sa turskim izvođačem Mas Gintašem.
Kako je navela, ugovor je raskinut, jer nisu radili predviđenim tempom, ali i zbog nesolventnosti, iako su do sada dosta smanjili dug i platili povjeriocima.
U jednom od stanova na trećem spratu stambene zgarde u Ulici 21.novembra u centru Tivta, danas u poslijepodnevnim satima, pronađeno je beživotno tijelo muškarca.
Prema nezvaničnim saznajima, riječ je o 46-togodišnjem turskom državljaninu koji je odnedavno iznajmljivao stan u Tivtu i sa kojim je ovdje boravio i njegov brat. Upravo je brat alarmirao policiju kada nije mogao ući u stan iz koga nije bilo odgovora na njegove pozive. On je policajcima kasnije ispričao da su njih dvojica i ranije dolazili u Tivta, te da su ovdje sada zbog posla, boravili već oko mjesec dana.
Navodno, njegov preminuli brat imao je ranije zdravstvenih tegoba sa srcem i visokim krvnim pritiskom, zbog čega se on zabrinuo kada mu brat danas nije javljao na telefonske pozive, niti je otvarao vrata stana.
Koristeći specijalno vozilo – hidrauličnu korpu Komunalnog preduzeća, pripadnici Službe zaštite i spašavanja Tivta oko 17.30 sati preko balkona su ušli stan i tamo pronašli beživotno tijelo turskog državljanina. Budući da na tijelu nije bilo vidljivih tragova nasilja, a da su vrata stana bila zaključana sa unutrašnje strane i sa ključem koji je i dalje bio u bravi, pretpostavlja se da je u pitanju prirodna smrt. O svemu je obaviješten dežurni viši tužilac u Podgorici koji će odlučiti o eventualnoj obdukciji preminulog i drugim istražnim radnjama.