OO SDP Tivta podržao je danas zahtjeve radnika aerodrome u tom gradu koji od Ministarstva saobraćaja i pomorstva (MSP) traže da ne nastavi prostupak raspisivanja tendera za izdavanje vazduških luka u Tivtu i Podgorici u konceisju, prije nego što se potpiše kolektivni ugovor na nivou preduzeća Aerpdromi Crne Gore.
“Snažno podržavamo zahtjeve radnika da njihova prava budu zaštićena kolektivnim ugovorom, kako ne bi postali kolateralna šteta dogovora Vlade i budućih koncesionara. Samo davanje aerodroma pod koncesiju sa ovakvim sadržajem koncesionog akta i ugovora predstavlja i “zakivanje” postojećeg stanja sa minornom obavezom povećanja kapaciteta i uz enormnu korist po koncesionara.”- saopštla je juče SDP Tivta pozivajuči sve opozicione partije u tom gradu na zajendički dogovor po pitanju aerodroma “kako bi stali u blok za odbranu prava Tivta i naših građana.”
Radnici aerodrome u Tivtu prije dvije noči održali su zbor na kome su odlučili da ukoliko MSP nastavi sa sprovođenjem u djelo namjere da raspiše tender za davanje vazdušnih luka u Tivtu i Podgorici u koncesiju, radnici organizuju proteste. To će se dogoditi ukoliko u najskorije vrijeme i Bord direktora preduzeće Aerodromi Crne Gore ne potpiše već odavno pripremljeni i usaglašeni predlog kolektivnog ugovora na nivou te kompanije, a što bi zaposlenima obezbjedilo kakvu-takvu pravu sigurnost pred najavljenu „valorizaciju“, odnosno privatizaciju aerodroma.
MSP kojim rukovodi Osman Nurković (BS) je inače, pripremilo nacrte koncesionog akta i koncesionog ugovora za aerodrome koje je stavilo na javnu raspravu što traje do 10.septembra.
“Najava “valorizacije” crnogorskih aerodroma je toliko transparentna da se javna rasprava o tom pitanju vodi u vrijeme kolektivnih godišnjih odmora, što dovoljno govori o koristi koju će na osnovu ovog posla imati građani Tivta i Crne Gore. OO SDP Tivat već više od godinu dana upozorava na ovaj scenario od kojeg koristi imaju izabrani pojedinci, a štetu radnici aerodroma, opština Tivat i cijela Crna Gora. Na žalost, do sada se aktuelna tivatska vlast nije miješala u ovo pitanje, ponašajući se kao da se aerodrom nalazi u Šavniku, a on u stvari predstavlja žilu kucavicu ukupne tivatske ekonomije.”- ocijenio je juče SDP Tivta dodajući da podržava zahtjeve radnika tivatske vazdušne luke i poziva opoziciju na zauzimanje zajedničkog stave vezanog za namjeru Vlade da aerodrome da u dugoročni zakup.
Većina u odborima Skupštine Opštine koju čine DPS-SD i HGI, kao i najuže rukovodstvo lokalne uprave Tivta izjasnilo se protiv građanske inicijative o gradskoj lučici Kalimnaj koju je podnijela grupa birača Arsenal za Tivat (AzT).
Uprkos tome što je ova građanska inicijativa rukovodstvu Opštine predata još 22.marta, ona će se tek danas naći na dnevnom redu redovne sjednice lokalnog parlamenta. U inicijativi koju je svojim potpisima podržalo 315 punoljetnih Tivćana traži se da Opština Tivat zadrži upravljanje ili koriščenje marinom Kalimanj i da poslove korušćenja i pružanja usluga marine povjeri svom preduzeću Komunalno d.o.o. Potpisnici građanske inicijative zahtijevaju da marina zadrži status komunalne, a ne komercijalne marine koja će pružati usluge svim građanima Tivta. Traži se i da Skupština Opštine „donese zaključak u skladu sa ovom inicijativom, radi zaštite interesa građana Tivta koji su marinu Kalimanj gradili isključivo od sredstava prikupljenih samodoprinosom“.
Gradska lučica Kalimanj ima oko 330 vezova za mahom male barke i sportsko-rekreativna plovila građana Tivta, a u aktuelnom obliku napravljena je sredinom osamdesetih godina prošlog vijeka sredstvima samodoprinosa koji su za nju izdvojili sami Tivćani. Uprkos time, Vlada je Kalimanj proglasila lukom od lokalnog značaja i povjerila na upravljanje JP „Morsko dobro“ iz Budve, obavezavši tu državnu firmu da gradsku lulicu Tivta ponudi na tender za izbor novog koncesionara, a kojem će biti omogućeno da dio kapaciteta Kalimanja privede komercijalnogj namjeni i da ih izdaje nautičkim turistima.
Gradska lučica Kalimanj u Tivtu
Odbor za planiranje prostora, zaštitu životne sredine i komunalno stambenu djelatnost SO Tivat je pred današnju sjednicu lokalnog parlamenta razmatrao građansku inicijativu AzT-a i pozivajući se na zakone o državnoj svojini, morskom dobru, koncesijama i o lukama, konstatovao da način upravljanja i koriščenja gradskom lučicom „nije u nadležnosti lokalne samouprave, te samim tim inicijativa je neprihvatljiva jer je u suprotnosti sa naprijed navedenim citiranim zakonskim odredbama.“ To piše u mišljenju Odbora kojim predsjedava Vladan Biočanin (DPS). Odbor dalje preporučuje SO Tivat da ova donese zaključak „u tom pravcu da se d.o.o. Komunalno Tivat obaveže odnsono ovlasti da prati cjelokupni koncesioni postupak od donošenja koncesionog akta, objavljivanja javnog oglasa do podnošenja ponuda i uzme aktivno učešće kako bi pokupali sve da se uspješno okonča sami postupak i da koncesiju za dalje upravljanje lučicom ima kao i do sada, opštinsko preduzeće.“
Da Opština i Komunalno Tivat treba da pokušaju da na tenderu za dodjelu kobcesija od države zakupe sopstvenu gradsku lučicu koju su Tivćani gradili, smatra i gradonačelnik dr Siniša Kusovac (DPS). On je u mišljenu koje je dostavio SO, naveo da je opštinski Sekretarijat za komunalne poslove i saobraćaj, shodno Zakonu o lukama i Odluci vlade o određivanju luka prema značaju, zaključio da pitanje Kalimanja „nije u nadležnosti lokalne samouprave“. Kusovac se pozvao i na zakon o državnoj imovini prema kojem su luke dobra u opštoj upotrebi kojima raspolaže Crna Gora.
„Shodno tome, bez želje da osporim dobru namjeru podnosilaca inicijative, i ličnog miščljenja sam da je lučica Kalimanj važan resurs koji bi svakako trebalo da ostane opštinksi, odnosno u ingerenciji opštinskog preduzeća Komunalno. Ističem da će Opšptina Tivat preduzeti sve mjere kako bi d.o.o. Komunalno učestvovalo, i iskreno se nadam, uspješno okončalo učešče u koncesionom postupku.“- naveo je gradonačelnik Kusovac.
Iz Turističke organizacije Tivat saopšteno je da je od strane menadzmenta kompanije Porto Montenegro dodjeljena trajna lokacija za info punkta koji je smješten u dijelu Carinskog terminala.
Rezidenti Porto Montenegra će moći, pored naplate takse za plovne objekte izvršiti i svoju prijavu boravka.
Takođe, na info punktu će moći dobiti sve neophodne informacije, kao i propagandni materijal.
Nikšić Animal Save i Društvom za zaštitu prava životinja GALOP foto Z.Nikolić Boka News
Nikšić Animal Save, u saradnji sa Društvom za zaštitu prava životinja GALOP, proteklog vikenda održali su bdjenje ispred klanice Goranović u Nikšiću.
Vigil, ili bdjenja, su akcije koje promovišu veganstvo kroz svjedočenje procesa proizvodnje mesa dolazeći u kontakt sa životinjama osuđenim na klanje.
Glavni cilj ovih akcija je ukazivanje na okrutnost i nemilosrdnost sa kojom se životinje susrijeću da bi na kraju bile ubijene. Bdjenje koje se održalo u subotu je organizovano u sklopu Wake Up World nedelje, u toku koje će svi ogranci The Save Movement-a širom svijeta organizovati slične akcije.
The Save Movement je svjetska mreža Animal Save organizacija iz više od 300 gradova.
Aktivisti Nikšić Animal Save-a i Galopa su se okupili ispred klanice Goranović. Tokom vigila, lokalni farmeri su doveli dva bika koja su bila vezana i nijesu bila u stanju da se pomjeraju. O neuslovnom transportu svjedoči i činjenica da se tokom ulaska u klanicu jedan od bikova prevrnuo, bez mogućnosti da se ispravi. Ljudima koji su doveli bika, kao i zaposlenima u klanici, naša ideja se činila apstraktna. Jasno je da bikove i ostale životinje ne doživljavaju kao svjesna i osjećajna bića, koja to jesu.
Protest je trajao nekoliko sati, tokom kojeg su aktivisti stojali sa transparentima kojima su izražavali svoje neslaganje sa ubijanjem. Od vozača automobila koji su prolazili smo dobijali pomiješane reakcije, a čak je većina upućivala gestove podrške. Smatramo da smo ispunili naš zadatak ukoliko makar desetina ljudi, koji su nas danas ugledali sa znakovima, počne da se raspituje o veganstvu.
Želimo da napomenemo da je ova vrsta aktivizma jako značajna i po same aktiviste koji grade svoju ličnost time što dolaze licem u lice sa onima za koje se bore. Planiramo da nastavimo da promovišemo veganstvo, a i da pozivamo ljude koji nisu vegani ili vegetarijanci da nam se pridruže i da uvide jedinstvenost i osobnost tih životinja koje kategorišemo kao stoku.
Pozivamo Vas da prisustvujete sledećim bdenjima da se i sami uvjerite da životinje nisu objekti. Pređite na veganstvo, mi ćemo vam u tome pomoći, poručuju aktivisti ovih organizacija.
Takmičarska predstava CARSTVO NEBESKO – EPIKA BALKANIKA Narodnog pozorišta iz Beograda i Bitef teatra biće izvedena sjutra sa početkom u 21 sat.
Prvi dio predstave odigraće se na maloj sceni Atrijuma Buća, a drugi na sceni Sinhro u Porto Montenegru.
Reditelj je Jernej Lorenc, a igraju: Olga Odanović, Nataša Ninković, Nada Šargin, Hana Selimović, Branko Jerinić, Bojan Žirović, Milutin Milošević, Slaven Došlo i Nikola Vujović.
Održavanje privremenog skladišta “Tisova greda” i zbrinjavanje komunalnog otpada prioritetno je pitanje za DOO “Čistoća” i građane opštine Herceg Novi. Sprovođenje ovih aktivnosti povjereno je preduzeću RR ”Ivović Company” iz Herceg Novog, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
S obzirom da je 24. jula došlo do zapaljenja privremenog skladišta, na rampi S1, zbrinjavanje otpada se odvijalo na donjem dijelu privremenog skladišta komunalnog otpada, zbog čega su se morali preduzeti radovi na izgradnji prilaznog puta.
Danas imamo u potpunosti riješenu situaciju na privremenoj deponiji otpada. Sanacija je iziskivala ogroman rad i velika materijalna sredstva u prethodnih mjesec dana.
Vrlo uspješno samo odgovorili svim zahtjevima koji su se postavili kao obaveza. Dnevno se odvozilo preko 100 tona otpada. Sada se taj dio deponije svakodnevno održava, zasipa zemljom i stanje je uredno.
Ispoštovali su se rokovi i dogovori sa MZ Ubli na koju smo se kao preduzeće obavezali, i konačno, nakon dužeg perioda imamo zadovoljstvo obje strane.
Čistoća grada je na zadovoljavajućem nivou. Aktivnosti naših ekipa sa terena se ne smanjuju, iako sezona polako jenjava. Ovih dana se pripremamo za montažu metalnih boksova za katronsku i PET ambalažu, a time ćemo riješiti još jedan ozbiljan problem koji je pratio grad u prethodnom periodu, poručuju iz d.o.o Čistoća – H.Novi.
Nesreće na moru koje često za posljedicu imaju fatalne ishode događaće se sve dok ekstremno brzim skuterima i ostalim plovilima budu upravljali neobučeni vozači, upozoravaju iz Sportskog motonautičkog saveza Crne Gore (SMSCG). SMSCG, kao najviši sportski organ za trke plovila na vodi u Crnoj Gori, član je Međunarodne motonautičke unije (UIM) od 2016, i jedina je sertifikovana organizacija za obuku vozača plovila u istočnoj Evropi.
“Upozoravamo nadležne organe, prije svega Morsko dobro i Ministarstvo turizma, da će se ovakve nesreće i dalje događati sve dok plovilima ne budu upravljali obučeni vozači”, kaže Darko Prelević, predsjednik SMSCG. “Ustupiti skuter osobi koja nije prošla nikakvu obuku ili kurs za vožnju ovih plovila, isto je kao kada biste dali sportski motocikl čovjeku koji nikad nije sjeo za volan, a kamoli položio odgovarajući vozački ispit”, objašnjava Prelević.
Gotovo svake godine na crnogorskim plažama neko pogine ili bude povrijeđen zbog udara skutera, a najsvježiji primjer je pogibija dvoje turista u Ulcinju kada se vozač skutera koji je vukao takozvanu “bananu” sa turistima zakucao u turistički brod. U SMSCG ističu da vozač skutera nije imao bilo kakvu licencu ili sertifikat.
“SMSCG ima UIM sertifikat za obuku, ali on se trenutno koristi samo za obuku budućih trkača koji žele da se takmiče na nacionalnom šampionatu. Međutim, da bi se spriječile nesreće, neophodno je da se donese zakonska odredba da kurs moraju da završe svi oni koji žele da upravljaju plovilima, čime bi se onemogućilo da potpuno neobučeni turista iznajmi skuter i ubije plivača ili osobe na okolnim plovilima”, upozorava Prelević.
PrelevićDa bi se obuka obavila na pravi način, neophodan je poligon na moru, za šta u SMSCG već više od godinu imaju podršku od Ministarstva sporta i UIM.
“Uz UIM sertifikat i pozitivno mišljenje Ministarstva sporta koje već imamo, ispunili smo sve preduslove za dobijanje stalnog poligona za obuku instruktora, rekreativnih vozača, djece, kao i za trening takmičara. Iako motonautika nije jeftin sport, poligon za trening je daleko jeftiniji od većine drugih sportova, jer podrazumijeva samo određenu vodenu površinu van kupačkih zona, koja će biti označena plutajućim graničnicima, takozvanim bovama.
I pored toga što su sportske institucije pozitivno reagovale na predlog da se SMSCG obezbijedi poligon, u tom procesu je došlo do zastoja.
“Morsko dobro je već iskazalo želju da nam to omogući kako bi SMSCG na siguran način mogao da obučava djecu, i da bi vozači skutera u ljetnjoj sezoni mogli da uživaju u brzoj vožnji pod kontrolisanim uslovima, ne ugrožavajući kupače i turiste na plažama. Sada je samo ostalo na Ministarstvu turizma da nam odredi poligon, ali zasada nema konkretne reakcije sa njihove strane”, kažu u SMSCG.
Kada su shvatili da ovaj proces može da potraje, u SMSCG su sami našli rješenje.
“Hotelski kompleks ’Dukley ’ izašao nam je u susret i za ove namjene ustupio svoje kapacitete i morsku površinu. Sada je samo ostalo da Morsko dobro o tome uputi mišljenje Lučkoj kapetaniji, jer ’Dukley ’ ima sve neophodne uslove kao što su plaža, struja, voda, pontoni. Morskom dobru je preostalo samo da kaže ’da’.
Međutim, kada su bili uvjereni da je stvar gotova i početkom sezone podnijeli zahtjev, iz Morskog dobra su im odgovorili da primjećuju da odvijanje saobraćaja nije regulisano i da svi učesnici imaju slobodu učešća, ali da nijesu nadležni da se bave regulisanjem priobalnog saobraćaja.
“Iz Morskog dobra su nas uputili da se prijavimo za novi plan i program za korišćenje privremenih lokacija, što smo i učinili. Ministarstvo turizma ima rok do 14. oktobra da spremi novi plan i program, a od njih očekujemo apsolutno pozitivan odgovor, jer imamo svu neophodnu dokumentaciju i sertifikate”, kažu u SMSCG i dodaju da od tog odgovora zavisi ne samo budućnost motonautičkog sporta, već i bezbjednost svih turista na našim plažama.
Trke bez ijednog incidenta
Nacionalni šampionat u trkama plovila na vodi pod okriljem SMSCG se svake godine održava pod slovom zakona, bez ijedne povrede i incidenta, što pokazuje da je sportska motonautika, uprkos ekstremnim brzinama, ukoliko se pravilno vodi, vrlo bezbjedan sport.
“Problem sa nesrećama definitivno nije u sportu, nego u nestručnim licima koja ga upražnjavaju svakodnevno na plažama širom zemlje”, kaže Prelević.
SMSCG ima i solidne međunarodne rezultate, od kojih je najbolji zlatna medalja na šampionatu Evrope 2016, koju je donio Aleksandar Aljoša Petrović. SMSCG je nedavno primljen i u Crnogorski olimpijski komitet, a i u Ministarstvu sporta su prepoznali kvalitet rada Saveza i motonautiku od ove godine uvrstili među finansirane sportove.
Svjetska skupština UIM ponovo u Crnoj Gori?
Prošlog oktobra u hotelu “Mediteran” u Bečićima je uspješno održana osmodnevna “90. svjetska skupština UIM”, na kojoj je učestvovalo oko 200 uticajnih delegata sa svih strana planete. “Ponosni smo da je ovaj važan događaj produžio turističku sezonu u Crnoj Gori i donio dodatnih skoro 1.000 noćenja”, kaže Darko Prelević.
Po reakcijama stranih delegata ispostavilo se da je ova manifestacija bila jedna od najbolje organizovanih, pa se SMSCG prijavio da bude ponovo domaćin.
Ivan Fatović (30) iz Tivta, koji se tereti da je odgovoran za nesreću u kojoj su 30. jula poginuli poljski državljani Pjotr Martin Makovski (39) i Emilia Agneska Pjaskovska (46), ponudio je 50.000 eura jemstva i stan kako bi se branio sa slobode, piše Pobjeda.
O zahtjevu Fatovića odlučiće Osnovno državno tužilaštvo u Kotoru.
Njemu je ranijom odlukom kotorskog suda produžen pritvor još mjesec.
Prema navodima krivične prijave, Fatović se tereti da je počinio krivično djelo protiv bezbjednosti javnog saobraćaja.
Fatović je bio skiper na motornoj jahti “Fliper” koja se sudarila sa jedrilicom “Karuker”, na oko osam milja južno od uvale Oblatna u zalivu Trašte.
Zbog nesreće na moru tada su se oglasili i iz Motonautičkog saveza Crne Gore, apelujući na nadležne da reaguju i spriječe rad firmi koje nemaju licencu.
Međunarodni internacionalni folklorni festival u Petrovcu
Međunarodni internacionalni folklorni festival “Festivalski dani u Petrovcu” biće održavan po četvrti put. Koncert je zakazan za utorak, 28. avgust, na platou ispred Spomen doma “Crvena komuna” u Petrovcu, s početkom u 20 sati.
Na festivalu će učestvovati 10 grupa iz pet zemalja: tri iz Rumunije, tri iz Bugarske, dvije iz Hrvatske, jedna iz Grčke, jedna iz Mađarske, a ukupno će nastupiti oko 350 učesnika.
Ovaj festival će obogatiti kulturnu i turističku ponudu Petrovca, dok će turisti imati priliku da uživaju u folklornoj i kulturnoj tradiciji različitih zemalja.
Festival se održava po četvrti put u organizaciji Multikulturalne internacionalne organizacije folklornih festivala (MIOF), sa sjedištem u Ohridu, a uz podršku JU Muzeji i galerije Budve.
Senzacionalna vijest – ekipa komiškog ronioca Lorenza Marovića na olupini glasovitog admiralskog broda “Re d’Italia”, potonulog 1866. u Viškom boju, pronašla je sef za koji pretpostavljaju da krije zlato što ga je, prema legendi, oklopnjača prenosila za uspostavu talijanske vlasti u Dalmaciji.
Danas bi, ako se legenda pokaže točnom, blago vrijedilo nekoliko desetaka milijuna eura. Za potvrdu svog nalaza Marović od države traži da odobri još dva zarona.
Re d’Italia je na 115 metara dubine, potrebna je posebna vrsta opreme, posebni ronioci, opsežne pripreme. Ronjenje je trajalo po 5 sati, izjavio je Andi Marović iz Ronilačkog centra Manta.
Lorenz Marović da je pitanje što se nalazi u sefu, no u svakom slučaju on bi trebao ići vani na istraživanje jer, kaže, taj sef i taj brod čuva 391 duša potonula tijekom borbe u Viškom boju.