8.4 C
Kotor

Slušaj online radio

Opština Herceg Novi: U susret praznicima materijalna pomoć za 300 novskih porodica

Herceg - Novi - foto Boka News
Herceg – Novi – foto Boka News

Godinu na izmaku obilježile su posljedice izazvane pandemijom korona virusa, a prije svega udar na životni standard naših sugrađana. Nezaposlenost je drastično porasla, ljudi su ostali bez poslova, turističke sezone nije bilo i sve to je znatno uticalo na porast siromaštva. Suvišno je govoriti o teškoj situaciji u kojoj su se našli podstanari i porodice koje su ostale bez stalnih izvora prihoda, saopšteno je iz Opštine Herceg Novi.

Kako je kazala potpredsjednica Opštine Herceg Novi Vesna Samardžić, sve je više građana koji se lokalnoj upravi obraćaju za pomoć. Osim zahtjeva za jednokratnu novčanu pomoć, sve su češći zahtjevi za pomoć u nabavci drva, poboljšanju uslova stanovanja, tj.sanacije objekata stanovanja, najčešće krovova, kao i za izmirenje računa za električnu energiju i komunalne usluge. Sekretarijat za lokalnu samoupravu, na čijem je čelu Samardžić, je dobio preko 360 ovakvih zahtjeva, što je za 20% više u odnosu na prethodnu godinu.

Prema njenim riječima, u susret novogodišnjim i božićnim praznicima, pokrenuta je akcija nabavke poklon-paketa hrane u vidu osnovnih životnih namirnica za porodice u teškoj materijalnoj situaciji.

-Tim povodom smo se obratili privrednicima Herceg Novog, kao i određenim kompanijama koje ovde imaju poslovnice. Uputili smo im apel da uzmu učešća u ovoj akciji i da, u granicama svojih mogućnosti, doniraju novčana sredstva, uplatom na ž.r. 520-4372-54 ili obezbjede donacije u osnovnim životnim namirnicama. Na ovaj način smatramo da zajednički možemo obezbjediti dovoljne količine hrane, suhomesnatih proizvoda i sredstava za higijenu za 300 porodica koje su lošijeg materijalno stanja. Donacije su već počele da pristižu, pa koristim priliku da se od srca zahvalim svim privrednicima na ovom lijepom gestu i predusretljivosti sa njihove strane. Tokom ove sedmice ćemo podijeliti poklon pakete, a listu svih donatora ćemo javno objaviti, kazala je Samardžić.

Kada su prava iz socijalne i dječije zaštite u pitanju, lokalna uprava nastoji da obezbijedi pomoć za one kojima je ista najpotrebnija. Potvrda za to je upravo nedavno završena 15. sjednica Skupštine opštine i odluke koje su tom prilikom usvojene.

Potpredsjednica Samardžić ističe da su Budžetom za narednu godinu opredijeljena značajna sredstva za najranjivije kategorije stanovništva i to: subvencionisanje prevoza za stara lica u visini od 10.000 eura, gerontoprogram – pomoć i njega starih lica 40.000 eura, izdaci za poboljšanje uslova života lica sa posebnim potrebama i realizacija lokalnog akcionog plana u oblasti invalidnosti 2021.-2023. godine ukupno 30.000 eura, te izdaci za realizaciju Lokalnog akcionog plana za socijalnu inkluziju Roma i Egipćana u iznosu od 5.000 eura. Za stanarine za lica u stanju socijalne potrebe predviđeno je 10.000 eura, a za jednokratne socijalne pomoći i troškove liječenja 50.000 eura.

-Na ovaj način smo se potrudili da obezbjedimo sredstva za kvalitetno sprovođenje socijalne politike i brigu u svim našim sugrađanima kojima je to potrebno. Osim toga, 35.000 eura je opredijeljeno i za novorođenu djecu. Odlukom iz marta prošle godine predvidjeli smo ovu vrstu davanja, kao poklon Opštine u cilju stimulansa za porast nataliteta. Za svako novorođeno dijete izdvajamo 100, za treće dijete 300, za blizance 1000 i za trojke 3000 eura, dodala je Samardžić.

Potpredsjednica SO HN Vesna Samardžić

Kada je porast nataliteta u pitanju, u saradnji sa Fondacijom „I ja imam pravo da budem mama” poslata je inicijativa za izmjenu Zakona o zdravstvenom osiguranju kojom se predlaže da se o trošku države odobrava neograničen broj postupaka medicinski potpomognute oplodnje.

-Do izmjene zakona, planiramo da pomažemo našim sugrađanima u liječenju neplodnosti i djelimično učestvujemo u troškovima za vantjelesnu oplodnju, kazala je Samardžić i dodala da je pomoć u rješavanju stambenih pitanja takođe značajana aktivnost na koju su Opština i Sekretarijat za lokalnu samoupravu posebno ponosni.

-Stambeno zbrinjavanje 36 porodica izbjeglih i raseljenih lica kroz RHP program očekujemo da u potpunosti realizujemo sledeće godine. O tome i govore sredstva opredijeljena Budžetom  u iznosu od 150.000 eura, kao učešće Opštine u projektu kupovine stanova. Na prošloj sjednici Skupštine Opštine, usvojena je i Odluka o učešću Opštine Herceg Novi u zajedničkoj izgradnji objekta u zoni mješovite namjene, gdje smo pružili maksimalnu podršku Sindikatu bezbjednosti institucija Crne Gore i omogućili rješavanje stambenog pitanja za njihove članove, odnosno čak 44 porodice iz Herceg Novog. Ponosni smo na činjenicu da smo imali mogućnost da doprinosemo rješavanju značajnog egzistencijalnog pitanja za ovako veliki broj naših sugrađana, istakla je Samardžić.

Na prethodnoj sjednici SO, usvojen je i Lokalni akcioni plan u oblasti invalidnosti Opštine Herceg Novi za period 2021.- 2023. godine. Ovaj akcioni plan je rezultat zajedničkog rada javnog i civilnog sektora, te osobasa invaliditetom.  Urađen je u skladu sa Zakonom o zabrani diskriminacije lica sa invaliditetom, u cilju unapređenja kvaliteta života osoba sa invaliditetom. Planirane aktivnosti odnose se na prioritetne oblasti koje su prepoznate kao ključni problemi u opštini Herceg Novi i to: pristupačnost, socijalna zaštita, zapošljavanje, zdravstvo, obrazovanje.

Samardžić pojašnjava da je u u dijelu pristupačnosti urađena analiza i evidentirano oko 35 objekata u javnoj upotrebi koje je potrebno prilagoditi licima smanjene pokretljivosti i licima sa invaliditetom. Sem toga, jako mali broj ugostiteljskih objekata je prilagođen, a ni jedan objekat nema toalet prilagođen osobama sa invaliditetom. Kao problem su prepoznata i neprilagođena kupališta i potreba hitne intervencije u saradnji sa Morskim dobrom i korisnicima kupališta.

Na inicijativu Sekretarijata za lokalnu samoupravu, a nakon izrade rampi na teritoriji MZ Igalo, urađen je koncept prilagođavanja pješačkih staza osobama sa posebnim potrebama u ulicama Braće Grakalić, Jadranska magistrala (kružni tok u Meljinama i raskrsnica na Toploj-pored rampi, predviđeno je i postavljanje taktilnih površina), plato kod pošte u Igalu i trotoar kod ambulante u Igalu – ukupno 49 rampi za lica smanjene pokretljivosti. Realizacija ovog projekta planirana je za prvu polovinu 2021. godine nakon čega planiramo prilagođavanje pješačkih staza duž Rivijere, posebno za MZ Bijela, Kamenari i Baošići, kao i crkva sv Špiridona i pojedinih objekata u javnoj upotrebi.

Akcionim planom predviđene su i aktivnosti iz ostalih oblasti i to: Unapređenje uslova za povećanje zapošljivosti lica sa invaliditetom i njihovo ravnopravno učešće na tržištu rada, sveobuhvatno, adekvatno i kvalitetno uključivanje sve djece i omladine sa posebnim obrazovnim potrebama u procesu obrazovanja i obuke; unapređenje zdravlja OSI i njihovih porodica, kroz uspostavljanje jednake dostupnosti medicinskih usluga odgovarajućih medicinskih tretmana, bez obzira na vrstu i stepen invaliditeta. Realizacija navedenih aktivnosti mora se obezbjediti uz podršku nadležnih institucija i resornih državnih organa.

Akcionim planom je predviđeno otvaranje kancelarije za osobe sa invaliditetom (Kancelarija za OSI), u okviru Sekretarijata za lokalnu samoupravu. Poslovi kancelarije odnosiće se između ostalog i na: formiranje centralne baze podataka osoba sa invaliditetom; praćenje implementacije Lokalnog akcionog plana u oblasti onvalidnosti; pronalaženje donatora  za projekte koje bi partnerski realizovala lokalna uprava i organizacije OSI; uspostavljanje  saradnje  i  kontakata  između  lokalne  samouprave,  relevantnih institucija i organizacija osoba sa invaliditetom;  informisanje OSI o  javno  objavljenim  konkursima  međunarodnih  i  domaćih donatora o finansiranju projekata OSI.

-Formiranje centralne baze podataka osoba sa invaliditetom je ključno za rad kancelarije. Podaci će se prikupljati i ažurirati u kontinuitetu. Isti treba da se pribavljaju od strane organizacija osoba sa invaliditetom registrovanih na području opštine Herceg Novi, mjesnih zajednica, Biroa rada o nezaposlenim osobama sa invaliditetom, CSR, Doma zdravlja i dr.  Kroz  praćenje  implementacije LAPI, Kancelarija će putem određenih inicijativa, zahtjeva i dopisa inicirati od  strane  nadležnih  subjekata realizaciju određenih  mjera predviđenih Lokalnim planom u cilju zadovoljenja potreba  i  samim  tim  poboljšanja  položaja lica  sa  invaliditetom  u  našem gradu, pojasnila je Samardžić.

Uključivanje lica sa invaliditetom u društvenu zajednicu unapređivanjem životnog standarda kroz uspostavljnje održivog sistema socijalne zaštite je cilj koji obuhvata više aktivnosti, među kojima je i transformacija postojećeg Dnevnog centra za djecu sa smetnjama i teškoćama u razvoju u „27+“. Sem toga, planira se i formiranje novog servisa usluge podrške za život u zajednici. Ovdje se prije svega misli na pomoć u kući OSI.

-Način orgnizovanja zavisiće od raspoloživih sredstava na lokalnom i državnom nivou. Namjera nam je da za početak na nivou Opštine obučimo par ljudi po licenciranom programu i organizujemo uslugu u okviru geronto programa. Uz sve prethodno navedeno za šta vjerujem da ćemo u potpunosti realizovati, ovo je i prilika da ovom akcijom uz pomoć privrednika, našim sugrađanima poželimo dobro zdravlje u boljoj, uspješnijoj i bezbrižnijoj Novoj godini, poručila je Samardžić.

Najčitanije