Ruska policija je upucala 16-godišnjeg mladića u Tatarstanu, koji naseljava pretežno muslimansko stanovništvo, nakon što je nožem izbo policajca i pokušao da zapali lokalnu policijsku stanicu.
Istražni komitet Rusije je saopštio da će incident tretirati kao pokušaj terorizma, prenio je Rojters.
Tinejdžer je pokušao da zapali policijsku stanicu u gradu Kukmor uz pomoć Molotovljevog koktela, a prilikom hapšenja izbo je policijskog službenika najmanje tri puta.
Drugi policijski službenik ispalio je nekoliko hitaca u vazduh u znak upozorenja prije nego što je bio prinuđen da otvori vatru.
Mladić je od zadobijenih povreda preminuo prije dolaska hitne pomoći.
Ruska novinska agencija Interfak saopštila je da je tokom napada vikao “Alahu Akbar” i nazvao policajce “nevjernicima”.
Još nije poznato šta je bio motiv napada, a nadležni organi su pokrenuli krivični postupak.
Podsjetimo, juče je državljanin Tunisa uzvikujući “Alahu akbar” ubio tri osobe u crkvi Notr dam u Nici. Jednoj od žrtava je odsjekao glavu, a povrijedio je i više ljudi, prije nego što ga je policija upucala i prebacila u bolnicu.
Nosilac izborne liste Demokrata Vladimir Jokić, izabran je danas na prvoj redovnoj sjednici novog saziva lokalnog parlamenta za novog predsjednika Opštine Kotor.
Za Jokićev izbor glasalo je 16 odbornika nove vladajuće većine iz Demokrata, koalicije “Za budućnost Kotora” i Građanskog pokreta URA, kao i odbornik Socijalista Crne Gore dr Branko Ivanović.
Protiv je bilo 11 opozicionih odbornika iz redova DPS, SDP, LP i SD.
Sjednica SO Kotor inače, počela je minutom ćutanja za danas preminulog mitropolita crnogorsko-primorskog Amfilohija.
Njegova Ekselencija Mohammed I. Al Shaibani i Sultan Ahmed Bin Sulayem
Drydocks World, kompanija koja pripada DP World grupaciji iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, pridružuje se Konzorcijumu u cilju tranformacije Brodogradilišta Bijela u prvoklasnu kompaniju za servisiranje, održavanje, popravku i remont superjahti.
Konzorcijum, kojeg čine kompanija za razvoj marine za superjahte i upravljanje marinom Adriatic Marinas („ADM” – koja je u 100% vlasništvu Investicione korporacije Dubaija (ICD)), i kompanija Damen, holandska grupacija u oblasti brodogradnje, postigao je dogovor da ulogu Damena u razvoju nekadašnjeg Brodogradilišta Bijela, u Bokokotorskom zalivu u Crnoj Gori, sada preuzme novi član konzorcijuma Drydocks World – Dubai, vodeća kompanija za pružanje usluga servisiranja, održavanja, popravki i remonta jahti, kao i za pomorske usluge i usluge pomorskih platformi u sektorima prevoza, nafte, gasa i energetike.
Učešće kompanije Drydocks World – Dubai, koja je dio čuvene DP World grupacije, u projektu Brodogradilišta Bijela donosi značajno iskustvo, vještine i resurse Konzorcijumu, a pored osnivanja prvoklasnog centra za superjahte u Bokokotorskom zalivu, imaće ključnu ulogu u ostvarivanju ambicija projekta, prije svega da on postane jedan od glavnih pokretača razvoja bokokotorske industrije servisiranja i remonta superjahti.
Ovaj uzbudljiv projekat ne samo da će regenerisati brodogradilište Bijela, već i cjelokupnu industriju pomorskog inženjerstva, kao i očuvati veliku pomorsku tradiciju koju baštini Crna Gora. Naše kolege i partneri iz kompanije Dry Docks World sa sobom na ovaj projekat donose i ulažu značajne resurse i ekspertizu. Zajedno ćemo pozicionirati brodogradilište u Bijeloj kao jednu od vodećih kompanija za remont i popravku superjahti na Mediteranu“, dodavši „Važno je da se zahvalim našim kolegama u kompaniji Damen na njihovom velikom trudu da se projekat dovede u ovu fazu u kojoj je danas, istako je potpisnik Konzorcijuma, predsjednik Odbora direktora kompanije Adriatic Marinas, Njegova Ekselencija Mohammed I. Al Shaibani.
Nakon završetka radova na remedijaciji od strane Vlade, transformacija brodogradilišta u kompaniju za popravku i remont superjahti od strane Konzorcijuma biće realizovana u roku od 36 mjeseci, sa planovima da se već u periodu transformacije počne sa određenim servisnim radovima.
Bijela i Herceg Novi su istorijska postojbina pomorskog inženjeringa u Crnoj Gori, a sa transformacijom brodogradilišta, ovaj region će ponovo ponuditi svoje čuvene vještine na pomorskom tržištu Mediterana.
Pored otvaranja kompanije za servisiranje jahti, Konzorcijum planira da osnuje akademiju za obuku u Bijeloj u cilju osposobljavanja budućih generacija pomorskih inženjera iz Crne Gore. Ova akademija će biti partner već osnovanoj Akademiji Superyacht Operations Training Academy u Porto Montenegru, u saradnji sa svjetskim liderom za obuku pomoraca Warsash Maritime Academy iz Ujedinjenog Kraljevstva.
Sultan Ahmed Bin Sulayem, predsjednik Odbora direktora i Generalni menadžer kompanije DP World istakao je: Kompanija Drydocks World ima ključnu ulogu u razvoju Dubaija, koji postaje centar pomorske industrije na Bliskom Istoku. Stvaranjem konzorcijuma ovakve vrste između Adriatic Marinas i Drydocks World, dobijamo značajne kombinovane resurse i ekspertizu u cilju razvoja kompanije svjetskog glasa u Crnoj Gori koji će biti podrška razvoju crnogorske privrede. Ovo partnerstvo će osigurati brzu tranformaciju brodogradilišta u Bijeloj. Ponosan sam što će kompanija Drydocks World, koja kontinuirano i konzistentno sprovodi prestižne globalne projekte, biti u samom centru realizacije ovog strateškog razvojnog projekta u Crnoj Gori.
Evropske linije za krstarenja koje su mogle ponovno početi s radom sada su prisiljene prilagoditi svoje planove zbog novog vala COVID-19 u nekim dijelovima Evrope.
Talijanski Costa Cruises, prvi iz Carnival Corporationa koji je nastavio s radom, prisiljen je otkazati planove za pokretanje karipskih krstarenja za ovu zimu; kao i ranije najavljeno svjetsko krstarenje. Costa je također odgodio 14-dnevna krstarenja planirana za Sredozemno more na brodu Costa Diadema do travnja 2021., a otkazali su i porinuće svog najnovijeg broda, Costa Firenze, do 28. veljače 2021. godine. Trenutno imaju dva kruzera u plovidbi, Costa Deliziosa i Costa Smeralda. Costa će nastaviti pratiti situaciju s koronavirusom, kako bi odredili planove za buduća krstarenja.
AIDA Cruises su najavili da će uvesti promjene u rasporedu za AIDABlu.
Njemački TUI Cruises ima kratka krstarenja od Njemačke do Sjevernog mora, a najavili su i krstarenja oko Kanarskih otoka koja trebaju započeti u studenom.
Hapag Cruises također koriste svoje brodove za kratka krstarenja iz Njemačke, koja uključuju zaustavljanja u švedskom Göteborgu. Hapagu je također odobreno da započne krstarenje Kanarskim otocima.
MSC Cruises nastavlja krstarenja iz Italije, a 19. oktobra MSC Magnifica se vratio u službu. Ovaj brod ima desetodnevna krstarenja iz Genove.
Na poziv predsjednika opštine Tivat Željka Komnenovića, tivatsku lokalnu upravu juče su posjetili generalni sekretar Zajednice opština Crne Gore, Refik Bojadžić i pomoćnik sekretara Zajednice za sistem lokalne samouprave Saša Šćekić. Sastanku upriličenom u kabinetu prisustvovali su i potpredsjednici tivatske opštine Vladimir Arsić i Goran Božović.
Predsjednik opštine Željko Komnenović upoznao je goste sa trenutnim okolnostima funkcionisanja opštine, napominjući da Opština ima velika zaduženja:
„Izvjesno je da sledeća godina neće biti investiciona, međutim posvetićemo se dobroj organizaciji rada lokalne uprave i njenih preduzeća i ustanova, na način da se građanima pruži što kvalitetnija usluga“, najavio je Komnenović i zamolio za pravnu i savjetodavnu pomoć Zajednice.
„Misija jedinica lokalne uprave jeste da obezbjedi kvalitetnu uslugu i dobre uslove za rad i život građana, na određenom prostoru. Prihvatili ste se odgovornog i teškog posla i ja lično smatram da je svaka promjena dobra sama po sebi jer donosi novu energiju i novu ideju“, kazao je Refik Bojadžić, i dodao: „Moram istaći da je dosadašnja saradnja sa Opštinom Tivat bila na veoma dobrom nivou i nadam se da ćemo tako i nastaviti“.
Potpredsjednik opštine Tivat Vladimir Arsić zahvalio je čelnicima Zajednice na načinu na koji se bore za lokalne uprave i njihove interese, učestvujući u izradi modela predloga odluka i zakonskih rješenja.
„Na nama je da pravi ljudi budu na pravim mjestima, i da se doljedno sprovode propisi u interesu grada“, naglasio je on. Arsić je takođe upitao da li Vlada pruža određenu finansijsku pomoć onim upravama koje odluče da racionalizuju broj zaposlenih u skladu sa važećim Planom optimizacije.
„U Opštini Tivat se u prethodnom periodu odvijao proces suprotan Vladinim naporima da smanji broj zaposlenih u javnoj upravi. Predstoji nam težak i odgovoran rad na oporavku lokalne uprave i njenih resursa, i u tom smislu vaša nam je podrška od značaja“, naglasio je potpredsjednik Božović.
Tivat je jedna od nekoliko pilot opština, u kojima je od januara planirana primjena novog jedinstvenog softvera, koji omogućava administriranje svih opštinskih prihoda na jednom mjestu. Ideja je da se podaci lokalne uprave direknto povežu sa bazama podataka Poreske uprave i MUP-a. Ovo je zajednički projekat Zajednice opština i UNDP-a u Crnoj Gori.
Mladi Tunižanin osumnjičen za ubojstvo tri osobe u četvrtak u Nici došao je u Francusku s identifikacijskom iskaznicom kakve izdaje talijanski Crveni križ, a u Nicu je doputovao vlakom, preobukao se na željezničkoj stanici pa odšetao do crkve gdje je počeo napad, rekao je francuski tužitelj u četvrtak.
Jean-François Ricard, glavni francuski tužitelj za terorizam, rekao je da je napadač Tunižanin rođen 1999. Sigurnosne službe Tunisa i izvori iz francuske policije su rekli da se napadač zove Brahim Aouissaoui te da nije bio na popisu sumnjivih osoba.
Prema izvorima, Tunižanin je u Europu nedavno stigao preko Lampeduze a francuski tužitelj Ricard je rekao da je došao u talijanski grad Bari 9. listopada.
Izmjenama i dopunama državne studije lokacije Rt Đeran Port Milena, koje je Vlada usvojila na posljednjoj sjednici, prostor je podijeljen na osam blokova, na kojima je predviđena izgradnja zgrada za stanovanje, turističkih kompleksa, ribarske luke, restorana, vrtića i parkova.
Cilj i osnovno planersko opredjeljenje pri formiranju urbanističkog koncepta bilo je preispitivanje mogućnosti ucrtavanja ribarske luke na lokaciji Rt Đeran, kao i preispitivanje položaja i broja vezova za barke duž kanala Port Milena, pišu Dnevne novine.
“Neophodno je planiranje površine za stambene, turističke, centralne i javne sadržaje, i razne oblike urbanog zelenila, kao i očuvanje autentičnog pejzaža rta i kanala sa kalimerama”, navodi se u državnoj studiji.
Prema smjernicama Prostornog plana posebne namjene za obalno područje Crne Gore, Rt Đeran je definisan kao luka od nacionalnog interesa, ribarska luka, do 60 vezova za plovila dužine do deset metara, sa pratećom infrastrukturom za čuvanje, skladištenje, pakovanje i rukovanje ribom i drugim morskim organizmima, na kopnu u neposrednoj blizini gata na kojem plovila pristaju.
“Osnovni cilj je da plansko rješenje ponudi realnije i isplativije izglede za realizaciju planiranih sadržaja u smislu izgradnje objekata koji ne narušavaju javne površine i infrastrukturne sisteme i pejzaža. Na području plana predviđena je realizacija novih stambeno-turističkih kapaciteta, koji bi trebalo da formiraju novi centar Ulcinja, kao i novi urbanističko-arhitektonski identitet prostora sa centralnim motivom kanalom Port Milena i Rtom Đerane”, ističe se u studiji.
Prostor je podijeljen na osam urbanističkih blokova, na kojima je jasno definisano šta se i na koji način može graditi.
luka-ulcinj
U prvom bloku koji se nalazi u pojasu do 100 metara od obale, autori studije su zaključili da je taj prostor potpuno narušen nelegalnom izgradnjom stambenih i drugih objekata, i planom je data mogućnost uklapanja objekata, dok će neki, koji po kvalitetu zaslužuju da budu zadržani.
“U ovom bloku dozvoljena je izgradnja objekata mješovite namjene u korist razvoja turizma. Kako bi se ispoštovali stečeni uslovi i postojeće stanje, objekti planirani u mješovitoj namjeni su podijeljeni tako što je 70 odsto bruto površine namijenjeno turizmu, a 30 odsto stanovanju”, navodi se u studiji.
U pojasu od 100 do hiljadu metara od obale na lijevoj obali kanala Port Milene nalazi se drugi blok. U ovom dijelu moguća je izgradnja objekata za stalno stanovanje.
“U ovom bloku dozvoljena je izgradnja objekata mješovite namjene u korist razvoja turizma. Kako bi se ispoštovali stečeni uslovi i postojeće stanje, objekti planirani u mješovitoj namjeni su podijeljeni tako što je 60 odsto bruto površine namijenjeno turizmu, a 40 odsto stanovanju”, objašnjeno je u studiji.
Mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije preminuo je jutros u Kliničkom centru Crne Gore (KCCG), saopštila je Mitropolija crnogorsko-primorska.
Iz Mitropolije je saopšteno da je Amfilohije preminuo jutros u osam sati i 20 minuta poslije primanja Svete Tajne Pričešća.
“O svim drugim detaljima u vezi sa sahranom visokopreosvećenog Mitropolita javnost će biti uskoro obaviještena. Vječan spomen i Carstvo Nebesko”, navode iz Mitrpolije.
Podsjećamo, mitropolit Amfilohije se od 6. oktobra nalazio na bolničkom liječenju od koronavirusa.
Amfilohije će, po sopstvenoj želji, biti sahranjen u kripti Sabornog hrama u Podgorici u grobu koji je pripremljen za njegovog života.
Patrijarh srpski Irinej služiće u nedjelju 1. novembra, u Sabornom hramu Hristovog Vaskrsenja u Podgorici liturgiju povodom smrti mitropolita crnogorsko-primorskog Amfilohija.
Nakon liturgije će biti služeno opijelo i obavljena sahrana, saopšteno je iz Mitropolije crnogorsko primorske.
„Mi“ naziv je muzičkog spota Dina Merlina koji je u četvrtak predstavljen na press konfernciji u marini Porto Montenegro u u Tivtu, čime je najavljeno partnerstvo ova dva brenda.
“Mi” je prvi muzički video projekt koji je ikada snimljen u marini i nautičkom naselju Porto Montenega i One&Only resortu – Portonovi (Kumbor), koji se otvara u proljeće 2021. godine.
David Margason izvršni direktor Adriatic Marinas na press konferenciji izrazio je zadovoljstvo što kompanija osim razvoja marine razvija zajednicu posebnih ljudi.
David Mrgason – Porto Montenegro
„Ovo je zemlja i region koji radi na razvoju turizma i pokušava da privuče ljude koji će doći iz cijeloga svijeta da je posjete. Ja već tri i po godine živim u Tivtu u Porto Montenegru i mogu vam reći da je ovo mala zemlja koja ima veliko srce. Mi konstantno tražimo posebne ljude i partnere, koji će zajedno sa nama krenuti ovim putem i zajedno sa nama prenijeti poruku koju mi želimo da prenesemo. Večeras ćemo objaviti jedno takvo partnerstvo sa jednim veoma posebnim čovjekom kojeg vi znate cijeli vaš život, a ja sam imao to zadovoljstvo da ga upoznam proteklih nedjelja, i da najavim jedno posebno partnerstvo sa njim“- kazao je Margason.
Dino Merlin poručio je da se uvjek u životu trudio da i u životu budem u društvu samo dobrih ljudi.
„Večeras smo ovdje da promovišemo nove vrijednosti, i podijelimo ih sa cijelim svijetom. Kada govorimo o Porto Montenegru onda govorim o nama. Sada, nakon šest godina dugog i napornog rada, vrijeme je za moju novu pjesmu i spot u kome su predjeli upravo iz Porta Montenegra, i jedinog rizorta, prvog One&Only u Evropi.
Nemam još puno ovakvih promocija u životu, s obzirom da to radim na svakih šest godina. Ovo je poseban momenat za mene i želim da ga provedemo ovako pobjedničk na način da ćemo se sjećati i biti sa onima koji nisu tu sa kojima smo u mislima. Večeras želim da iz ove male zemlje velikog srca pošaljem poruku svijetu: “Ne odustajmo, borimo se“ – kazao je Dino Merlin.
Megakruzer „Zuiderdam“ kompanije „Holland America Line“ uplovio je juče u Boku gdje je ostao do večeras na sidrištu pred lukom Zelenika.
Brod dužine 291 metar od 81.800 bruto-tona, vije holandsku zastavu, a u Crnu Goru je stigao posredstvom agencije „Boka Adriatic“ iz Kotora koja je agent ove holandsko-američke brodarske kompanije u sastavu čuvene kruzing koropracije „Carnival“.
„Zuiderdam“ se u Boki gdje je doplovio iz italijanske luke Brindizi, zadržao nešto duže od 24 sata da bi preko luke Zelenika obavio smjenu dijela svoje posade, pa se ovdje na holanski megakruzer ukrcalo pedesetak pomoraca. Brod je nakon toga, večeras isplovio iz Zelenike za Maltu.
Prije „Zuiderdama“, krajem septembra sličnu operaciju zamjene dijela svoje posade u Boki, obavio je norveški kruzer „Viking Sea“, a koji je zbog toga kraće vrijeme proveo u Tivatskom zalivu.
Svjetska kruzing industrija je ove godne, zbog pandemije koronavirusa, pretrrpjela ogromne štete, a naša najprometnija kruzing luka Kotor je ostala bez najvećeg dijela od za ovu godinu planiranih skoro 500 dolazaka putničkih brodova na kružnim turističkim putovanjima.