Koncert Nuova trio

0
NUOVA TRIO

Koncert NUOVA TRIO biće održan u Muzičkoj sali Kulturnog centra „Nikola Đurković“ Kotor u utorak, 30. januara 2018.g. od 20 sati. Ulaz je slobodan.

Na programu su djela SCHNITTKEA, RAHMANJINOVA , PIAZZOLE.

NUOVA TRIO čine Oleksij  Molčanov – klavir, Maja Antić – violončelo, Tanja Bogdanović – violina.

Propao još jedan tender za uređenje obale na Belanima

3
Tivat - Kalimanj
Tivat – Kalimanj

Dugo očekivanji i od lokalne vlasti pompezno obežavani radovi na prvoj fazi izgradnje i uređenja obale na lokalitetu Belani u Tivtu ponovno su odloženi na duže vrijeme jer je propao i najnoviji tender za izbor izvođača radova koji je raspisala Opština Tivat.

To je već treći put da Opština ne uspijeva da započen investiciju procijenjene vrijednosti od 1,1 milion eura na koju se priprema i novac u gradskom budžetu prebacije već tri godine.

Na najnovijem tenderu prispjela je samo jedna ponuda za izviđenje radova i to konzorcijuma koji su lčinile firme „Civil Engineer“ i „Verde Projekt“ iz Podgorice, „jawl Crna Gora“ iz danilovgrada i „VL Inženjering“ iz Budve. Njihova ponuda u iznosu od 1.054.296 eura sa PDV-om je odbačena kao formalno neispravna, pa je Tenderska komisija Opštine tender proglasila  neuspjelim i obustavila ga.

Uređenje obele na Belanima sa izgradnjom otvorenog bazena-plivališta u moru , DPS Tivta obećava u svim svojim izbornim kampanjama u tom gradu, još od od aprila 2004. kada su to prvi put pomenuli tadašnji DPS kandidat za gradonačelnika Dragan Kankaraš i bivši direktor „Morskog dobra!“ Dragan Ivančević ispred SDP koja je tada bila koaliconi partner sa DPS u lokalnoj vlasti.

U međuvremenum, ispostavilo se da oni uopšte ne namjeravaju da na Belanima naprave klasični otvoreni bazen, već veliki mandrać sa tri od njegove četiri strane na plutajućim pontonima u moru, a ne fiksnoj izgrađenoj obali. Takvo riješenje je odbačeno od najvećeg dijela tivatske javnosti uz poruku da gradu ne treba nikakav mandrać, već pravi zatvoreni bazen kako bi se vaterpolo sport u Tivtu revitalizovao i mogao razvijati tokom cijele godine, a ne samo ljeti. Gradski čelnici međutim, nisu odustali od ideje da na Belanima grade mandrać koji oni zovu bazenom, ali je to ostavljeno za drugu fazu radova na uređenju tog dijala tivatske obale. U međuvremenu gromko najavljivanja prva faza radova koja je podrazumijevala izgradnju pješačke staze uz more i uređenja plaže sa kupalištem prilagođenim i osobama sa invaliditetom, neslavno je propala već treći put za redom.

Belani bazen

Opština je inače, 2016. bila potpisala 1,1 milion eura vrijedan ugovor sa nikšićkom firmom „Erlang“ koja je trebalo da izvoditi radove na izgradnji prve faze lungo mare pješačke staze i uređenja obale na Belanima. Po ugovoru sa izvođačem, rok za završetak posla na prvoj fazi projekta bio je 180 dana, a radovi su trebali da počnu još krajem januara 2017. „Erlang“ međutim nije „ni lopatu zakopao“ jer je ta firma odustala od posla nakon pšto se ispostavilo da treba izmijeniti projekat i izvesti neke dodatne na krajenjem dijelu trase šetališta prema rtu Župa jer je u međuvremenu, od 2014. kada je projekat završen do danas,  erozija mora na tom dijelu prilično  izmijenila obalnu liniju.

Inače projekat za Belane  koji je izradilo JP “Morsko dobro”, predviđa da se na parceli ukupne površine 7.576 kvadrata, izgradi pješačko – kolska staza u dužini od skoro  400 metara, napravi plažni objekat sa platoom, sanira postojeća ponta i sagrade dvije nove staze do budućeg velikog mandraća -otvorenog bazena koji bi se, sa pripadajućim objektima, trebao graditi kasnije, u drugoj fazi.

Most skida Kotor sa UNESCO-ve Liste svjetske prirodne i kulturne baštine?

4
Most u Boki animacija

Opšti društveni progres često nije u saglasnosti sa potrebom očuvanja životne sredine i ove interese nije uvijek moguće pomiriti. Međutim, sigurno je da postoje brojni primjeri kada su na raspolaganju kompromisna rješenja koja su istovremeno u funkciji napretka, a na okruženje utiču minimalno.

Čini se da u ove slučajeve spada namjera premošćavanja bokokotorskog zaliva koji Vlada želi da realizuje na način koji je kritikovan od strane UNESCO-a i koji prijeti da Kotor skine sa Liste svjetske prirodne i kulturne baštine.

“Boki Kotorskoj i njenom prirodnom i kulturnom naslijeđu prijeti devastacija i uklanjanje sa UNESCO-ve Liste svjetske prirodne i kulturne baštine”, rekao je za Radio Slobodna Evropa (RSE) potpredsjednik opštine Kotor Branko Nedović.

“To je nedvosmisleno rečeno na sjednicama Komiteta UNESCO-a, a i u dokumentima koja su upućena Vladi Crne Gore i Opštini Kotor. Jasno je rečeno da bi devastacija prostora gradnjom mosta na Verigama značila skidanje Kotora sa Liste univerzalne svjetske baštine. Stručnjaci UNESCO-a su nam rekli da je to preporuka i da odluka pripada Vladi Crne Gore. Moramo donijeti pravu odluku da ne bi ‘pucali sebi u nogu’ “, rekao je Nedović.

Verige su oko 250 metara širok dio bokokotorskog zaliva koji spaja Tivatski, Risanski i Kotorski zaliv kojim sada saobraća trajekt između Kamenara i Lepetana.

Prema dosadašnjim ocjenama UNESCO-a, izgradnja mosta na ovoj lokaciji bi definitivno značio isključivanje Kotora iz svjetske kulturne i prirodne baštine. Međutim, most nije jedina prijetnja.

Neizvjesnu poziciju Kotora na ovoj listi su, prije svega, izazvale nekontrolisana gradnja i devastacija kulturnog naslijeđa.

UNESCO je prošle godine usvojio mjere za očuvanje Kotora na Listi zaštićenog naslijeđa, nakon čega je Vlada Crne Gore usvojila akcioni plan.

Kotor – panorama – foto Boka News

Milica Nikolić iz Nacionalne komisije za saradnju sa UNESCO-om je tada rekla da je od 12 mjera tog plana najhitnije usvajanje HIA dokumenta (Procjena uticaja na kulturno i prirodno naslijeđe).

Nikolić odgovara na pitanje – šta je u međuvremenu urađeno i kolika je sada, u odnosu na prošlu godinu, prijetnja statusu Kotora kao dijelu svjetske baštine: “Usvojeni su ključni dokumenti, moratorijum – prvo je stavljena van snage planska dokumentacija što ne važi samo za urbanističke planove Perasta i Stari grad jer je HIA procijenila da su oni u redu i da se tu nijesu desile značajne promjene”.

Nikolić ističe da se sada čekaju “smjernice UNESCO-a za dalje postupanje”.

“Ono što imamo kao nezvaničnu informaciju je da je situacija značajno bolja nego prošle godine u ovo vrijeme”, dodaje Milica Nikolić.

Ocjena situacije boljom od prošlogodišnje se, međutim, odnosi na postojeće stanje, ali prijetnju očuvanju Kotora kao dijela svjetske kulturne i prirodne baštine predstavljaju i projekti koji još ne postoje.

Most u Boki animacija

Milica Nikolić navodi da će se definitivna odluka donijeti kada bude poznat stav ove agencije Ujedinjenih nacija.

“Do sada su odluke Komiteta bile u odnosu na projekat mosta ali je taj projekat dodatno analiziran kroz HIA dokument. Između svih ostalih strateških projekata koji se planiraju za budućnost, tretirano je i pitanje Veriga. Pošto je taj dokument na razmatranju u UNESCO-u, mi sada ne možemo da se konkretno izjasnimo o tom projektu. Tek nakon dobijanja mišljenja UNESCO-a imaćemo konkretan stav”, riječi su Milice Nikolić.

Vlada Crne Gore do sada nije pokazala naročit senzibilitet za traženje optimalnih rješenja koja bi uvažavala ekonomske društvene interese, ali i potrebu za očuvanjem kulturnog naslijeđa i što manjim uticajem na životnu sredinu.

Najdrastičniji primjeri su bili projekat četiri hidro-elektrane na Morači i hidroelektrana Buk-Bijela čija bi akumulacija potopila kanjon rijeke Tare, a koja nije realizovana upravo nakon intervencije UNESCO-a.

Potpredsjednik Opštine Kotor Branko Nedović kaže da je alternativno rješenje za most na Verigama takozvani Kumborski prelaz.

“Moguće je saobraćajnicu od Lastve Grbaljske dovesti do Kumborskog tjesnaca i tamo napraviti most. Time bi ovaj zaštićeni prostor bio oslobođen negativnog uticaja, saobraćajno bi se povezao prostor Grblja i Luštice, izvršila bi se disperzija gradnje sa zalivskog dijela na taj prostor. Tih 12 kilometara obale je bezvodan prostor, pa bi se u ‘trup’ puta mogla postaviti infrastruktura za vodovod, elektronapajanje, telekomunikacije i ostalo. Tako bi se, u smislu ravnomjernog i regionalnog razvoja, postiglo mnogo više”, tvrdi Nedović.

/E.K./

Crnogorska plovidba – Vlada platila ratu kredita od 2,9 miliona

Brod KOTOR kompanije Crnogorska plovidba

Vlada je prošle sedmice ponovo platila ratu kredita od 2,9 miliona dolara za kupovinu dva broda Crnogorske plovidbe kineskoj Eksim banci, dok je Barska plovidba iz sopstvenih sredstava otplatila zadnju ratu kamata.

“Ministarstvo saobraćaja platilo je u petak ratu od 2,9 miliona dolara, koja je dospijevala u nedjelju, jer Crnogorska plovidba nije bila u mogućnosti da je izmiri zbog trenutnog stanja i visine vozarina na međunarodnom tržištu”, kazali su Pobjedi iz Crnogorske plovidbe.

Predstavnici kotorske kompanije podsjetili su da naredna rata kredita dospijeva 21. jula i iznosi 2,87 miliona dolara.

“Vozarine su počele blago da rastu, očekuje se da će se taj trend nastaviti u narednim mjesecima i godinama, pa će se stvoriti uslovi da kompanija otplaćuje dug ili barem dio kredita”, rekli su predstavnici Crnogorske plovidbe.

Vlada je prošle godine platila dvije rate kredita za brodove “Kotor” i “21. maj”, ukupno 5,9 miliona dolara. Do sada je otplaćeno 21,6 miliona dolara kredita Crnogorske plovidbe, od čega je iz državne kase plaćeno 18 miliona, a 3,6 miliona iz sredstava kompanije.

Ugovor o kreditu za brodove sa Eksim bankom, vrijedan 47,4 miliona dolara, zaključen je početkom 2010. godine. Ugovorena cijena oba broda je 55,7 miliona, stalna kamata tri odsto, vrijeme otplate je 15 godina. Grejs period je trajao pet godina, nakon čega se preostali dio kredita otplaćuje u 20 polugodišnjih rata.

Crnogorska plovidba počela je otplatu kredita, nakon grejs perioda, 21. jula 2015. godine. Iz kotorske kompanije je ranije rečeno Pobjedi da se oba broda iznajmljuju jednogodišnjim ugovorima, što omogućava redovni priliv sredstava i funkcionisanje društva bez zastoja.

Iz Barske plovidbe Pobjedi su kazali da je ta kompanija 15. januara izmirila obavezu po osnovu kamate na kredit prema kineskoj Eksim banci u iznosu od 474,3 hiljade dolara, koja je dospijevala do 21. januara.

“Ovaj iznos kamate je u cjelini izmiren iz sopstvenih sredstava kompanije”, rekli su predstavnici barske kompanije i podsjetili da naredna obaveza po osnovu kredita uzetog za nabavku brodova “Bar” i “Budva” dospijeva 21. jula, kada barska kompanija treba da plati prvu ratu kredita od dva miliona dolara.

Iz Barske plovidbe ranije su saopštili da imaju dovoljno akumuliranog kapitala da isplate ovogodišnje obaveze prema Eksim banci, kao i da očekuju da će daljim akumuliranjem sredstava iz tekućeg poslovanja moći izmiriti i naredne rate.

Do sada je Barska plovidba iz svojih sredstava otplatila 4,37 miliona dolara.

Nekad se vjerovalo da figura gole žene može smiriti valove i uzburkano more

0
Ukrašena prova broda

U davna vremena ratne galije su na pramcu imale specijalna ojačanja i isturene dijelove koji su služili za probijanje trupova drugih brodova u koje bi se galija zaletila i zabila. Najčešće su ta ojačanja bila ukrašena glavama bogova ili nekim drugim religioznim motivima.

Nakon šta je nestala praktična potreba za takvim dodacima na pramcu, pojavila se estetska potreba za ukrašavanjem broda koja je u sebi sadržavala i neku simboličnu zaštitu broda.

Tako su nastale pulene, ukrasne pramčane figure. Vrlo često su u obliku žene golih grudi, jer se vjerovalo da figura gole žene može smiriti valove i uzburkano more.

Novi projekat Opštine Tivat – Sistem podsticanja inovacija u turizmu Jadransko-jonske regije

0
Predstavnici Opštine Tivat

Krajem protekle sedmice u Opatiji je održano prvo javno predstavljanje i prvi sastanak projektnog tima, projekta “FOST INNO – Sistem podsticanja inovacija u turizmu Jadransko-jonske regije”.  Ovo je jedan od trenutno tri aktivna IPA projekta, koje sprovodi Opština Tivat.

Projekat FOST INNO se implementira u okviru programa INTERREG ADRION 2014-2020. Vrijedan je ukupno 1.27 miliona eura, a riječ je o EU projektu u kojem će, pored Opštine Tivat kao jedinog partnera iz Crne Gore, sarađivati još sedam partnera iz pet država. Ukupna sredstva koja će pripasti Opštini Tivat iznose 130.372 eura.

Domaćin skupa je bio opatijski Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu koji je i vodeći partner na projektu. Uz domaćine, dvodnevnom sastanku su prisustvovali i ostali partneri u “FOST INNO” projektu: Fakultet primenjenih društvenih nauka u Novoj Gorici i Regionalna razvojna agencija Nova Gorica iz Slovenije, Opština Peruđa i Regija Molise iz Italije, Stručna služba za razvoj i međunarodne projekte Zeničko-dobojskog kantona iz Bosne i Hercegovine i Univerzitet Skadar ,,Luiđ Gurakući“ iz Albanije, kao i Opština Tivat iz Crne Gore.

Sastanku su ispred Opštine Tivat i Sekretarijata za ekonomski razvoj i preduzetništvo prisustvovali Petar Vujović, Sunčica Radović i Dubravka Koparan, kako bi prezentovali rad Opštine kao i radni paket projekta kojim će koordinirati. Sledeći sastanak partnera na projektu planiran je početkom juna u Tivtu.

Zajednički izazovi programskog područja, kao što su produžetak turističke sezone i poboljšanje kvaliteta turističkih proizvoda, rješavaće se u skladu s načelima dugoročne održivosti turističkog razvoja. Opšti cilj projekta je poboljšanje konkurentnosti Jadransko- jonskog područja uz povećanje inovacionih kapaciteta održivog turizma.

Turizam

Takođe, u okviru projekta planira se osnivanje i razvoj međunarodnog centra za transfer znanja i inovacija u turizmu Jadransko-jonskog područja.

Dekanica Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Dora Smolčić Jurdana istakla je kako je vrlo važan aspekt ovog projekta, namjera uključivanja što većeg broja zainteresovanih strana u aktivnosti FOST INNO projekta, jer će se tako ojačati saradnja na svim nivoima.

 

U Splitu pokrenuta aplikacija za pronalaženje slobodnog parkirnog mjesta

0

Komunalno prdeuzeće Split parking pokrenula je inovativnu Smart Split parking aplikaciju pomoću koje korisnici u realnom vremenu na Google maps karti mogu vidjeti koja su parkirna mjesta slobodna, izvijestili su  iz Split parkinga.

Osim što mogu vidjeti koja su parkirna mjesta zauzeta i odlučiti hoće se uputiti prema njima, koristiti javni ili taksi prijevoz ili pak odgoditi odlazak, korisnici pomoću aplikacije mogu pronaći parkirna mjesta za invalide.

Uz pomoć aplikacije može se platiti parking, koristiti navigaciju do parkirnog mjesta, anonimno prijaviti nepropisno parkiranje, a korisnici mogu prijaviti i ako je netko nepropisno blokirao slobodno parkirno mjesto.

Sustav se nadzire putem administratorskog sučelja povezanog sa senzorima koji se intenzivno postavljaju po splitskim gradskim parkiralištima. Do sada je postavljeno oko 750 od ukupno 1.360 bežičnih senzora koji će biti postavljeni na 43 lokacije. Potpuni završetak ugradnje senzora na parkiralištima pod nadzorom Split parkinga planiran je za ožujak.

Početak primjene aplikacije dio je projekta vrijednog gotovo 2,9 milijuna kuna, a riječ je o prvom cjelovitom rješenju za “pametno” parkiranje u Hrvatskoj i predstavlja jedan od koraka prema “pametnom gradu” u području mobilnosti. U realizaciji projekta, osim Split Parkinga, sudjeluju tvrtka Ericsson Nikola Tesla i splitska softverska tvrtka Profico, koja je izradila aplikaciju.

Direktor Split parkinga Marko Bartulić kaže da u Splitu na 92.000 registriranih vozila dolazi 7.000 parkirnih mjesta s naplatom.

Sustav slobodna mjesta trenutno pokazuje s 95 posto preciznosti. Iz Split parkinga ističu kako se radi o fazi u kojoj se aplikacija još uvijek testira te je povremeno moguća pokoja nepravilnost.

U studenom prošle godine spomenuti je projekt osvojio prvo mjesto na međunarodnoj konferenciji “Pametni gradovi 2017.”,  gdje je odabran kao najbolji među projektima u kategoriji “Pametna mobilnost”.

Aplikacija je dostupna za sve “pametne” uređaje te se besplatno može preuzeti u App Store-u i Google Play trgovini.

Rješiti vlasništvo, pa zaštititi Solanu

0
Solana-Ulcinj

Rješavanje pitanje vlasništva Ulcinjske solane, kao neophodnog preduslova njene zaštite predstavlja jedan od najvećih ekoloških prioriteta u Crnoj Gori, smatraju u Koaliciji 27, koja okuplje 20 organizacija civilnog društva.

Koalicija, čiji je cilj praćenja procesa pregovora u okviru pregovaračkog poglavlja 27. podržala je peticiju za zastitu Ulcinjske solane koju su pokrenule njene članice, Društvo Martin Šchneider Jacoby i Centar za zaštitu i proučavanje ptica.

Tom peticijom od Savjeta za privatizaciju traži se konačno rješavanje pitanja vlasništva Ulcinjske solane kao neophodnog preduslova za njenu zaštitu.

Iz Koalicije podsjećaju da Ulcinjska Solana pripada grupi najvećih solana na Mediteranu i da je posljednjih 15 godina predmet posebne pažnje ornitoloških istraživanja koja jasno ukazuju da je to područje najznačajnije stanište za ptice na istočnoj obali Jadrana, kako za gniježđenje i zimovanje, tako i kao odmorište tokom njihove seobe ka Africi i nazad.

Ocjenjuje se da je uzimajući u obzir značaj tog područja kao prostora izrazitih prirodnih vrijednosti, kako biodiverzitetskih tako i pejzažnih, ono u strateškim dokumentima prepoznato kao potencijalno zaštićeno područje.

Solana je, kako smatraju, idealan primjer sinergije ekonomskog iskorišćavanja prostora (proizvodnje soli) i zaštite prirode.

U Koaliciji ocjenjuju da samo funkcionisanje ove fabrike i proizvodnja soli omogućava opstanak pticama na tom području i da je ona primjer održive proizvodnje, jer je zasnovana na djelovanju sunca i vjetra.

“Propadanje Ulcinjske solane počelo je još 2005. godine, kada je tamošnje postrojenje za proizvodnju soli za simboličan iznos kupio Investicioni Eurofond i uveo ga u stečaj, pokušavajući da ga preproda zajedno sa zemljištem za mnogostruko višu cijenu investitoru koji bi gradio turističke komplekse na toj izuzetno atraktivnoj lokaciji”, kaže se u saopštenju Koalicije.

Ocjenjuje se da je kao posljedica tog procesa Ulcinjska Solana nakon 80 godina aktivnog rada, prestala sa proizvodnjom soli, odnosno upumpavanjem morske vode, što se značajno odrazilo na opstanak ptica na ovom području.

“Kako opstanak bogatstva biodiverziteta Ulcinjske solane zavisi isključivo od proizvodnje soli neophodno je ponovno pokretanje proizvodnje soli fabrike, koja je nekada zapošljavala i do 400 radnika, od izuzetnog značaja, ne samo za ptice, već i za lokalno stanovništvo, njihove porodice ali i nacionalnu ekonomiju”, navodi se u saopštenju.

U Koaliciji smatraju da ponovno pokretanje proizvodnje i zaštitu ovoga područja koči neriješena situacija oko vlasništva nad zemljištem Solane.

“Rješavanje pitanje vlasništva Ulcinjske solane kao neophodnog preduslova njene zaštite predstavlja jedan od najvećih ekoloških prioriteta u Crnoj Gori! Nerješeno pitanje vlasništva nije samo pravna prepreka za zaštitu ovog lokaliteta već i za ulaganja zainteresovanih investitora u ponovno pokretanje proizvodnje soli”, ističu iz Koalicije.

Oni cu ocijenili da bi konačno rješavanje tog pitanja i postupanje po zahtjevu suda na koji se čeka još od 2013. godine, bio potez kojim bi država pokazala da je posvećena ispunjavanju kriterijuma iz oblasti vladavine prava, na čemu i Evropska komisija insistira kao jednom od osnovnih uslova za pridruživanje naše države Evropskoj zajednici.

Biraju nove članove Skupštine Turističke organizacije Tivat

0
Tivat – foto Boka News

Izvršni odbor Turističke organizacije Tivat na današnjoj sjednici donio je odluku o raspisivanju izbora za nove članove Skupštine lokalne TO.

Među petnaest članova koji čine Skupštinu TO Tivat, sedam članova bira Skupština Opštine Tivat u svojstvu osnivača, a osmi član po funkciji je je predsjednica Opštine Tivat prof.dr Snežana Matijević, koja je ujedno i predsjednica Skuštine Turističke organizacije. Zahtjev za delegiranje sedam novih članova u Skupštinu TO ispred lokalne uprave, danas je poslat Opštini.

“Zahtjev za preostalih sedam članova koji čine sastav Skupštine će biti  upućen prema najznačajnijim preduzećima iz oblasti turizma prema utvrđenom kriterijumu udjela u ukupnom prihodu Organizacije, a po evidenciji Opštine Tivat u platnom prometu”- saopšteno je iz tivatske TO.

BF: Da išta zna o Boki i Bokeljima nebi glorifikovao potez Vlade o pretvaranju Mamule u rezidencijalni kompleks

5
Bokeški forum

Bokeški Forum oglasio se zvaničnim saopštenjem povodom izlaganja predsjednika SO Tivat Ivana Novosela o Mamuli.

“Mi u Bokeškom Forumu ogorčeni smo izlaganjem Ivana Novosela tivatskoj skupštini, u kojem ovaj glorifikuje potez republičke Vlade da ostrvo Mamula pretvori u rezidencijalni kompleks. Da išta zna o Boki i Bokeljima, predsjednik tivatske skupštine znao bi da je takav potez za sramotu a ne za hvalospjeve Vladi, jer gotovo da nema porodice iz ovih krajeva kojem bar neko nije bio zarobljen i mučen na tom ostrvu.

Zbog toga je Mamula, za nas Bokelje simbol i časti i junaštva, ali i žrtve koje su naši preci podnijeli u borbi protiv fašizma. Njena valorizacija od strane antibokeške vlasti oličenje je svega onoga protiv čega se mi u Bokeškom Forumu borimo i protiv čega ćemo u toj borbi istrajati.

Damir Nikolić BF

Ivan Novosel i njemu slični, da u sebi imaju i trunku respekta prema Boki i Bokeljima i prema našoj istoriji  pognuli biglavu svakog puta kad se Mamula pomene, umjesto što se njom hvale kao “mudrim” poslovnim potezom, kaže se u sopštenju IO Bokeškog Foruma koje potpisuje Damir Nikolić.