“Otok za ponijeti” suvenir koji nas je oduševio

3

Magistar kiparstva iz Splita, Luka Mimica, umjetnik je koji se izdvojio svojim domišljatim i jedinstvenim suvenirom naziva Island2go ili “Otok za ponijeti”, prenosi portal buro247.hr

Autorski suvenir izrađen od epoksidne smole plod je Lukina trogodišnjeg proučavanja i eksperimentiranja s tim materijalom, a inspirirao ga je zato što s njim može vjerno “oponašati” more. Ideje su se samo nadograđivale tako da danas ni ne stiže napraviti sve što je zamislio.

Island2go je suvenir koji krije hrpicu morskog žala prelivenog smolom koja stvara otok i svaki od njih sastavljen je od elemenata karakterističnih za određeno mjesto

Sam suvenir nastao je tako što je maksimalno pojednostavio stvari i za izradu koristi samo smolu i “pržinu”, koju je dosad skupljao na plažama omiške rivijere, plaže Kutleša u Mimicama ili na Braču. Otkrio nam je kako najčešće voli skupljati po noći kako bi izbjegao dodatna pitanja ili pak začuđene poglede.

Otok za ponijeti
Otok za ponijeti

Jednostavno nije mogao odoljeti izazovu i krenuo je raditi nešto totalno izokrenuto. Radio je velike formate morske površine, ali gledane iz “riblje perspektive”, pa tako iz radova obješenih okomito na zidu iskaču kobilice brodova, ribarski alati, trup slona, pa i pomorska bitka Ben Hura. Cilj mu je omasoviti proizvodnju, ali jedino pod uvjetom da zadrži kvalitetu i unikatnost svakog pojedinog primjerka i tada ih planira plasirati u konceptualne dućane turističkih destinacija.

Nas je oduševila ideja da otok možemo ponijeti kući, vjerujemo da će i vas.

Adrenalinski dan na Orjenu

0
Adrenalinski dan Orjen
Adrenalinski dan Orjen

Adrenalinski dan, koji će se održati u nedjelju, 20. decembra, prvi je događaj u kalendaru dešavanja programa “Podigni glavu, otkrij Orjen”, koji koordinira opštinska Agencija za razvoj i očuvanje Orjena.

U okolini planinarskog doma “Za Vratlom”, tačnije na Radovića gredi i Miškovića gredi, biće predstavljeni vertikalni sportovi, penjanje uz i spuštanje niz stijenu uz pomoć instruktora i korišćenje specijalne opreme.

Okupljanje učesnika u planinarskom domu planirano je od 9 sati. U 10 sati počeće demonstracija tehnike penjanja i spuštanja, sa mogućnošću ličnog isprobavanja, a sve uz nadzor stručnog lica. U podne slijedi pauza, a zatim i prelazak na još izazovniji poligon – Miškovića gredu.

Adrenalinski dan Orjen
Adrenalinski dan Orjen

Organizatori iz Planinarskog kluba „Subra“ su početkom ovog mjeseca, u saradnji sa “Malim alpinističkim klubom” iz Podgorice, alpinistički opremili tri smjera na Miškovića gredi. Poručuju da je obezbijeđena maksimalna bezbjedost za penjače i pozivaju sve ljubitelje prirode i planinarenja da im se pridruže u adrenalinskoj avanturi.

Učešće je besplatno. Svi zainteresovani za više informacija i oni koji žele da se prijave mogu se obratiti Danilu Brajoviću, na broj telefona 069 626 268.

Podmornica kao muzejski eksponat odlazi za Beograd

Podmornica P-911
Podmornica P-911

Ministarstva odbrane Crne Gore i Srbije postigla su sporazum o ustupanju Srbiji kao muzejskog eksponata, male tzv.džepne podmornice P-911 „Tisa“ koja je prije desetak godina povučena iz operativne upotrebe u tadašnjoj Mornarici Vojske SCG.

Podmornica se već godinama nalazi na obali u krugu vojnog objekta Pristan u Boki Kotorskoj, a Vlada Crne Gore je još jula 2014. donijela zvaničnu odluku da se taj ratni brod koji je proglašen viškom u Mornarici VCG, pokloni kao muzejski ekeponat Srbiji. Inicijativu za ustupanje te podmornice pokrenulo je još 2009. Godine Udruženje građana „Podmorničar“ iz Beograda koje okuplja bivše jugoslovenske podmorničare u Srbiji, a njihov plan je da podmornicu izlože kao muzejski eksponat na nekoj od lokacija u Beogradu ili eventualno u Novom Sadu gdje je sjedište Riječne ratne flotile Vojske Srbije.

Prema sporazumu dvaju ministarstava na koji je saglasnost prekjuče dala Vlada Crne Gore, podmornica P-911 se srpskom Ministarstvu odbrane ustupa „u viđenom stanju sa aspekta kompletnosti i funkcionalnosti, kao muzejski eksponat“. MO Srbije snosiće troškove utovara i transporta podmornice od Boke Kotorske do Beograda, a koji su procijenjeni na 2,5 miliona dinara (nešto preko 20 hiljada eura). Datum primopredaje podmornice na Pristanu, biće utvrđen odmah nakon potpisivanja Sporazuma koji će u ime Crne Gore potpisati potpukovnik Veljko Mališić, načelnik Direkcije za logistiku Direktorata za materijalne resurse Ministarstva odbrane.

Podmornica P-911
Podmornica P-911

Inače, Crna Gora je već 2011. Soveniji na isti način kao muzejski eksponat poklonila istovjetnu malu podmornicu P-913 “Soča” koja je već duže vrijeme jedan od najpopularnijih muzejskih eksponata u “Parku vojaške zgodovine” u Pivki, dok je treća takva podmornica, P-912 “Una”, muzejski eksponat u Zbirci pomorskog nasljeđa Porto Montenegra u Tivtu.

Ukupno je u drugoj polovini osamdesetih godina prošlog vijeka za nekadašnju Jugoslovensku Ratnu mornaricu u Brodogradilištu specijalnih objekata u Splitu, izgrađeno šest malih podmornica klase P-911. Riječ je o jednom od najsupjelijih projekata tzv.diverzantksih podmornica u svijetu, a koje i danas imaju prilično modernu tehnologiju i izuzetna svojstva tzv.bešumnosti i teškog otkrivanja, što je osnovna vrijednost svake podmornice. Svojevremeno je za kupovinu podmornica ovog tipa bila veoma zainteresovana ratna mornarica Švedske, ali je realizaciju tog unosnog posla spriječio raspad SFRJ.

Podmornice tipa P-911 duge su nepunih 19 metara, a puni deplsman im iznosi 88 tona. Ovaj produkt pameti jugoslovenskih inženjera i industrije “od Triglava do Đevđelije” namjenski je građen sa misijom da u slučaju rata, podmornice tajno doplove do italijanske obale gdje bi iskrcale diverzante koji bi napali tamošnja vojna i industrijska postrojenja, odnosno da podmornice tajno polože protivbrodske morske mine pred italijanskim lukama.

Božićni koncert HGD-a

0
Božićni koncert HGD
Božićni koncert HGD

Tradicionalni božićni koncert u organizaciji Hrvatskog građanskog društva Crne Gore, biće održan u katedrali Svetog Tripuna u srijedu 23. decembra sa početkom u 19 sati.

U programu učestvuju: mandolinski orkestar „Tripo Tomas”, dječiji hor Muzičke škole „Vida Matjan” i hor Osnovne škole „Narodni heroj Savo Ilić”.

TO Kotor promoviše novi vizuelni identitet

3
TOK
TOK

Turistička organizacija opštine Kotor u saradnji sa marketinškom agencijom Unibrand iz Kotora kreirala je novi vizuelni identitet. Ovaj identitet doprineće poboljšanju imidža i boljem komuniciranju turističkog značaja grada Kotora u savremenom svijetu.

Promocija novog vizualnog identiteta biće održana u crkvi Svetog Pavla u Kotoru, 21. decembra (ponedjeljak), s početkom u 12 sati. Na prezentaciji će govoriti Aleksandar Stjepčević, predsjednik Opštine Kotor, Željka Radak Kukavičić, direktorica NTO Crne Gore, Mirza Krcić, director TO Kotor, kao i Vuk Lončarević, direktor agencije Unibrand Montenegro.

Cilj ovog projekta bio je da se Kotoru, kao opštini sa vjekovnom tradicijom i širokom turističkom ponudom, pruži osnova nove strategije promovisanja koja će publici širom svijeta kao i potencijalnim investitorima u najboljem svijetlu predstaviti grad i njegove turističke potencijale.

Ono što karakteriše nov identitet svakako jeste svježina u izrazu, kao rezultat približavanja savremenim tokovima dizajna u oblasti turizma. Ideja za dizajn logotipa proistekla je iz bogatstva koje Kotor pruža, kao jedinstveni grad koji u sebi sadrži mnoštvo sadržaja. Pri tome se vodilo računa da vizuelni znak obuhvata različite elemente koji predstavljaju i objedinjuju prirodne fenomene kao i kulturne i istorijske vrijednosti grada.

Kotor
Kotor

Koncept je kreiran kao dinamični vizual koji opisuje suštinu grada i njegove karakteristike: geografske, topografske, kulturno-istorijske i klimatske. Vizual čine statičan ispis Kotor i stilizovani elementi koji su dinamični i koji pričaju priču Kotora.

Vizuelni identitet prati i novi slogan:

Centuries Young – Vjekovima mlad

Ovaj slogan na najbolji način komunicira vjekovno postojanje i tradiciju grada koji je uspio da zadrži duh mladosti, otvorenosti i dinamičnosti i koji će nastaviti da živi i razvija se u korak sa modernim svijetom.

Nov identitet primenjivaće se na sve štampane i promotivne materijale, na prostornu signalizaciju unutar i van objekata, kao i u reklamnim kampanjama koje se budu pripremale za promociju opštine i njene ponude.

Ogromno interesovanje za Novogodišnji bazar

0

Veliki amfiteatar OŠ „Drago Milović“ u Tivtu bio je danas poslijepodne tijesan da primi sve one koji su došli na centralni „Novogodišnji bazar“ na kome su učenici i nastavnici ove obrazovne ustanove zajedno nastupili sa nizom maštovitih ručnih radova. Prihod zarađen njihovom prodajom namijenjen je za opremanje škole, što je izgleda, bio i dodatni motiv kako roditeljima djece, tako i brojnim drugim građanima Tivta da posjete bazar i iz ruku malih i neodoljivih trgovaca, kupe poneku sitnicu, urađenu u duhu predstojećih božićnih i novogodišnjih praznika.

U ponudi je bilo svega od ukusnih domaćih kolača koje su spremile majke djece, preko maštovitih novogodišnjih ukrasa, čestitki, bižuterije, ukrasnih predmeta i sličnog, a djeca i njihove razredne starješine kao da su se takmičili u tome koje će odjeljenje imati veći, raznovrsniji, šareniji i veseliji štand. Učesnike bazara zabavljao je Šanta Panta a priređena je i nagaradna tombola za koju su premije obezbjedili tivatski privrednici i građani.

Prethodna dva dana slični bazari manjeg obima veoma uspješno su održani i u područnim odjeljenjima OŠ „Drago Milović“ u Gradiošnici i u Donjoj Lastvi.

Forum jadransko-jonskih gradova – stvaranje brenda

1

Plenarna sjednica Foruma jadransko-jonskih gradova, kojim predsjedava Opština Kotor od 2014.godine održana je danas u crkvi Svetog Pavla.

Tema sjednice bila je „EUSAIR-evropski programi teritorijalne saradnje i Kreativne industrije u jadransko jonskoj makroregiji-iskorak ka konkurentnom lokalnom ekonomskom razvoju“.

„Zadovoljstvo mi je, da danas u ovako reprezentativnom sastavu, razgovaramo o pojedinim, vrlo značajnim temama koje trebaju imati veliki uticaj za budući razvoj Jadransko Jonskog makroregiona, ali i pojedinačno naših gradova i različitih vrsta i nivoa povezanosti između njih. Na tim osnovama, Jadransko-jonski makroregion predstavlja novi oblik saradnje između regiona u Evropi i koji otvara različite mogućnosti korišćenja postojećih instrumenata EU fondova“ kazao je predsjednik Opštine Kotor Aleksandar Stjepčević pozdravljajući prisutne.

EU Strategija Jadransko Jonskog regiona, ima za cilj promovisanje društveno ekonomskog prosperiteta regiona povećanjem njegove privlačnosti, konkurentnosti i povezanosti.

Evropski strukturni i Investicioni fondovi, kao i drugi instrumenti podrške su spremni da podrže uspješnu implementaciju Strategije i prevazilaženje identikovanih brojnih izazova, koji se zajednički reflektuju na zemlje regiona i ključne aktere u ovom procesu.

[KGVID height=”385″]/wp-content/uploads/video/Jadransko-jonskih-Aleksandar-Stjepcevic-18122015.mp4[/KGVID]

„U tom kontekstu, potrebno je naglasiti neophodnost da se u okviru Regiona, na nivou pojedinačnih teritorija, maksimalno iskoriste raspoloživi potencijali za rast, na osnovu svojih, unutrašnjih kapaciteta, a koji omogućuju veću integrisanost i povezanost.

Kotor i oblast Boke Kotorske predstavlja jedno od najrazvijenijih i najkonkuretnijih područja u Crnoj Gori imajući u vidu demografske i obrazovane potencijale, osnovnu infrastruktura i poslovnu infrastrukturu, razvijenost preduzetništva i investicija, kao i nivo razvijenosti zdravstva i kulturne potencijale i bogato istorijsko nasleđe.

„U tom smjeru, cjelogodišnji turizam i povećanje dolazaka van sezone potrebno je promovisati u akcionim planovima teritorijalnog razvoja u implementaciji evropske Strategije za Jadranski i Jonski region. Raznolikost i poboljšanje kvaliteta turističke ponude ključ su ka održivim turističkim proizvodima i uslugama. Kotor će dati svoj doprinos razvoju punog potencijala regiona u pogledu inovativnog, održivog, odgovornog i kvalitetnog turizma ali takodje i razvoja novih kreativnih industrija kao i onih zasnovanih na iskustvima iz oblasti turizma, jačajući razvojne veze sa ostalim prioritetnim sektorima kao što je na primjer proizvodnja hrane. U skladu sa načelima Strategije za Jadranski i Jonski region i u pogledu buduće strategije razvoja.

Imajući u vidu i 40 godina od razornog zemljotresa koji je pogodio Kotor 1979. Godine, želimo da dodatno mobilišemo zajednicu, kao i značajne pojedinca i partnere iz zemlje i svijeta, da sa svojim resursima budu pozvani i usmereni ka promovisanju Kotora kao centra za razvoj kreativnih industrija. Ovaj koncept realno se može dugoročno razvijati kroz integrativnu povezanost turizma i kulture Kotora, imajući u vidu raspoložive resurse, bogato kulturno i istorijsko nasleđe. Jačanjem određenih postojećih manifestacija po dubini i širini, kreiranjem novih i njihovim održavanjem van perioda turističke sezone, proširenjem fokusa na različite ciljne grupe, uz neophodnu rekonstrukciju objekata i pribavljanja savremene opreme i jačanjem veza sa partnerima koji već gravitiraju ka Kotoru uz kreiranje novih veza, moguće je u naredne četiri godine postaviti temelj za formulisanje i realizaciju koncepta Kotora kao Centra za razvoj kreativnih industrija Crne Gore sa iskorakom prema zemljama u okruženju, ali i članicama EU u okviru Jadransko Jonskog basena.

Budućnost makroregije koja se temelji na Strategiji Europske unije za Jadransko-jonski makroregion nije geografski entitet, već funkcionalno područje, sastavljeno od nacionalnih, regionalnih i lokalnih tijela koja udružuju svoje energije kako bi se borile sa nizom zajedničkih problema.“ –kazao je Stjepčević.

Foruma jadransko-jonskih gradova
Forum Jadransko-jonskih gradova

Na  zasjedanju govorila je Ida Simonella – generalni sekretar FAIC, Fabio Pigliapoco – generalni sekretar Jadransko-jonske inicijative, Milorad Šćepanović – generalni direktor Generalnog direktorata za multilateralne poslove i regionalnu saradnju-MVPEI CG, Mario Giordano, generalni sekretar UNIADRION, Terezija Orlić predsjednica Hrvatske gospodarske komore Dubrovnik.

Sve ono što ova regija ima na raspolaganju može da se iskoristi kroz kreativnu industriju. Jadransko – Jonska regija je identitetski veoma jaka, ali i za mnoge od nas nov izazov. Posebno je bitno učešće mladih na polju sporta sa svim što sport pozitivno donosi kako bi se ojačala ideja makro regija. Stoga će se u junu ponovo u okviru foruma Jadransko-Jonske regije organizovati omladinske sportske igre u Ankoni, sa željom da se prošire i na druge gradove npr. Dubrovnik, kazala je Ida Simonela generalni sekretar FAIC

“Predložiti ćemo da se zajednički u regiji radi na organozovanju festivala kulture i to u zimskim mjesecima kako bi se mogla organizovati mobilnost svih opština koje su u sastavu ovog foruma. Kada se pominje turizamm odmah je tu  kultura, osnovni sektor za aktivnosti Crne Gore kao izuzetno atraktivne turističke zemlje. Jako važno je da Crna Gora razvija administrativne kapacitete čemu Forum može dati veliki doprinos”, kazao je Fabio Pigliapoco – generalni sekretar Jadransko-Jonske inicijative.

Foruma jadransko-jonskih gradova
Forum jadransko-jonskih gradova

O strategiji razvoja Jadransko – Jonske regije kroz gospodarske komore i održivi turizam te stvaranje brenda jadransko – jonskih turističkih proizvoda i usluga, kroz činjenicu da evropsko brendiranje predstavlja prioritetnu temu, govorila je Terezija Orlić predsjednica Hrvatske gosapodarske komore Dubrovnik.

„U turističkom smislu smo jedna regija, te zajedničkim radom možemo relizovati strategiju i postići konkretne rezultate, u tom smislu uvjek je i djelovao Gospodarski forum Jadransko Jonskih regija“, kazala je Orlić.

Na Plenarnoj sjednici, uz ekspertsko učešće predstavnika gradova iz regiona razgovarano je i o primjerima dobre prakse podsticanja razvoja kreativnih industija u funkcijii sveukupnog ekonomskog razvoja. Takođe, jedan dio plenarne sesije bio je posvećen povezivanju gradova i regija na projektnom principu i mogućnostima evropskog finansiranja u kontekstu makroregije.

U sesijama posvećenim podsticanju kreativnih industrija u funkciji održivog turizma i povezivanju gradova na projektnoj osnovi, ekspertskim izlaganjima obratili su se predstavnici prijateljskih gradova iz regiona sa kojima Kotor njeguje dugogodišnju saradnju poput Rijeke, Dubrovnika i Splita iz Hrvatske, Ankona, Fano i Firenca iz Italije, te predstavnici italijanskih regija Marke, Veneto i Emilia Romanja.

Forum jadransko jonskih gradova je osnovan u Ankoni 1999. godine sa ciljem jačanja privrednog, društvenog i kulturnog povezivanja gradova na obalama Jadranskog i Jonskog mora. Okuplja 61 obalni gradova iz sedam zemalja (Italija, Hrvatska, Albanija, Grčka, Slovenija, Bosna i Hercegovina i Crna Gora).

Kotor – Forum jadransko-jonskih gradova

2

[KGVID height=”385″]/wp-content/uploads/video/Jadransko-jonskih-Aleksandar-Stjepcevic-18122015.mp4[/KGVID]

Plenarna sjednica Foruma jadransko-jonskih gradova, kojim predsjedava Opština Kotor od 2014.godine, održana je danas, 18.decembra 2015. u crkvi Svetog Pavla.

Tema sjednice bila je „EUSAIR-evropski programi teritorijalne saradnje i Kreativne industrije u jadransko jonskoj makroregiji-iskorak ka konkurentnom lokalnom ekonomskom razvoju“.

Izjava predsjednika Opštine Kotor Aleksandra Stjepčevića.

TO Tivat pruža ruku pomoći onima kojima je to najpotrebnije

0

Povodom Međunarodnog dana ljudske solidarnosti koji se u svijetu obilježava 20.decembra, Turistička organizacija Tivta je dala svoj doprinos otvaranjem kutija u kojima su se sakupljala novčana sredstva za pomoć onima kojima je to najpotrebnije.

U kasici Turističke organizacije Tivat sakupljeno je 71 euro koje će biti uplaćene za pomoć djevojčici Anastasiji Djurović.

Takođe na današnji dan TO Tivat uplatiće sredstva u iznosu od 200 eura za liječenje supruge i majke naših dragih kolega iz Komunalnog preduzeća, Selvije Baljaj .

Na današnji dan, TO Tivat se priključila akciji „Puna torba Djeda Mraza“ u sakupljanju poklona za Dječji dom „Mladost“ u Bijeloj, a kolektiv TO Tivat je prikupio mnogo paketića za djecu kako bi i ove godine torba Djeda Mraza bila zaista puna, i to ne samo poklona već i najdubljih i najiskrenijih želja.

Akciju sakupljanja sredstava nastavljamo na Novogodisnjem humanitarnom bazaru koji će se održati 22.12.2015.godine na Trgu od kulture.

Mc Larenov magazin objavio reportažu o Porto Montenegru

Porto Montenegro Sea Change
Porto Montenegro Sea Change

Prestižna online publikacija čuvenog britanskog automobilskog brenda „Mc Laren“ u decembarskom izdanju objavila je ekskluzivnu reportažu o luksuznoj jahting destinaciji Porto Montenegro, pod nazivom „Promjena mora“ (Sea Change), u kojoj su zaliv Boke Kotorske i Crna Gora opisani kao bajkovit predio, s fotogeničnom folklornom ljepotom koja je dugotrajna i nemjerljiva – saopšteno je danas iz Porto Montenegra.

Grupacija „Mc Laren“ iz Vokinga bavi se razvojem visokih automobilskih tehnologija i proizvodnjom maloserijskih eksluzivnih i skupih sportskih automobila, a javnosti je najpoznatija po svom timu Formule 1 za koji voze bivši svjetski šampioni Fernando Alonso i Dženson Baton.

Autorski tekst novinarke i publicistkinje Lise Paul koja je ovog oktobra bila gošća hotela „Regent Porto Montenegro“, prate i koloritne fotografije David Ryle-a, koji je kroz svoj fokus aparata i savršenim sklopom detalja uspio da prenese „ritam destinacije“.

“Obilazak Boke Kotoske je kao šetnja kroz najljepše bajkovite kulise – dramatične stjenovite planine uronjene u more boje safira, zbijene crkve i srednjovjekovni samostani na tako malom prostoru daju imaginarnu dimenziju siluetama borovih šuma. Ako pažljivo pogledate ove idilične fotografije, i vi ćete uočiti tajne pješčane uvale i skrivene usjekline vodopada među stijenama“- istakla je novinarka. Ona ispisuje stranice magazina o Porto Montenegru kao o sidrištu za ekstravagantne i najduže jahte, a hotel „Regent“ opisuje kao glamurozan brod na kopnu, sa nautičkim prugama, detaljima od konopca i pomorskim kartama.

“McLaren-ova“ online publikacija distribuiše se samo vlasnicima njihovih automobila, a na prestižnoj mailing listi od nešto više od 5.000 primalaca, nalaze se najveća svjetska imena iz svijeta biznisa, automobilizma i jahtinga, iz svih krajeva svijeta iz SAD-a, Japana, Kine, Njemačke i Velike Britanije, ali i Bliskog Istoka.