Kratkometražni dokumentarni filmovi JU Centra za kulturu Tivat, „Mir naše Gospe“ i „Ognjilo“, oba u režiji Vladimira Perovića, hvataju međunarodni korak.
Uz „Mir naše Gospe“, koji će imati svjetsku premijeru na Sarajevo Film Festivalu, i „Ognjilo“ počinje svoj život na međunarodnoj sceni. Prvo prikazivanje je upravo ovih dana, ne festivalu FaitoDoc u Italiji.
Zatim, početkom avgusta, film ide u Grčku, na Dokumentarni festival u gradu Iearapetra (Krit). U drugoj polovini avgusta biće prikazan i na Mediteran Film festivalu u Širokom Brijegu (BiH). I na kraju, početkom septembra, „Ognjilo“ će biti i na festivalu Beldocs u Beogradu. Na svim ovim festivalima film je u konkurenciji.
Podsjećamo da je na Underhill festivalu Podgorici film bio izvan konkurencije, jer taj festival prikazuje samo dugometražne i srednjemetražne dokumentarce – saopšteno je iz Centra za kulturu Tivat.
Prihodi Montenegro Airlinesa (MA) su za period od januara do juna manji za 15,11 miliona EUR u odnosu na isti prošlogodišnji period, saopšteno je Danu iz nacionalnog avio-prevoznika.
Iz MA su kazali da su, zbog potpune zabrane saobraćaja za Austriju, otkazali dvije rotacije koje su trebale da budu 20. i 27. jula.
Na pitanje koliko je MA na gubitku zbog te odluke Austrije, iz kompanije su odgovorili da imaju gubitak zbog propuštene prilike za prodaju, kao i zbog nemogućnosti da se putnici, koji su već započeli putovanje, vrate na svoje destinacije polaska.
“U suštini, bliže podatke o gubicima nastalih, ne samo zbog odluke austrijskih vlasti, već i o gubicima u cjelokupnom poslovanju MA prouzrokovanih pandemijom koronavirusa imaćemo tek kasnije”, rekli su iz kompanije.
Kako su naveli, komercijalni saobraćaj bio je zaustavljen puna tri mjeseca, a od 12. juna zbog smanjene tražnje i redukcije saobraćaja, te zbog epidemioloških situacija u zemljama ka kojima saobraća MA, red letenja je izmijenjen i maksimalno redukovan na svega nekoliko rotacija sedmično u odnosu na prošlu godinu, i to samo ka nekim destinacijama.
“Kao pokazatelj efekata krize, ne samo po kompaniju, već i po crnogorsku privredu uopšte, prvenstveno turizam, govori činjenica da smo u odnosu na period januar – jun prošle godine, kada je prevezeno preko 260 hiljada putnika i bilo skoro 1,8 hiljada letova, u istom ovogodišnjem periodu putnički promet više nego prepolovili, tako da je u istom periodu ove godine prevezeno oko 72 hiljada putnika i obavljeno svega 980 letova”, precizirali su iz nacionalnog avio-prevoznika.
Nemaju najavu datuma uspostavljanja komercijalnog avio-saobraćaja za Beograd
Iz kompanije navode da i dalje nemaju najavu datuma uspostavljanja komercijalnog avio-saobraćaja za Beograd, iako kompanija u ovom trenutku u sistemu prodaje ima letove od 1. avgusta.
“Pokretanje avio-saobraćaja prema Srbiji zavisiće od odluka vlada obje države, a tiču se otvaranja granica shodno epidemiološkoj situaciji”, odgovorili su iz MA.
Oni su dodali da MA trenutno obavlja letove ka Cirihu, Frankfurtu, Dizeldorfu, Parizu, Kopenhagenu, Ljubljani i Hanoveru, u smanjenom intenzitetu, dvije do tri sedmične rotacije.
Aerodrom Tivat
“Ukoliko kao parametar saobraćaja prije i za vrijeme Covid-19 uzmemo prvih 15 dana jula, ove godine smo obavili 84 leta i prevezli 4,43 hiljade putnika, u odnosu na 15 dana jula prošle godine, kada smo obavili 515 letova i prevezli 43,58 hiljada putnika”, precizirali su iz te kompanije.
Oni su saopštili da je trenutno radno aktivan 131 radnik, i to samo oni čije je radno angažovanje neophodno u cilju normalnog funkcionisanja avio-kompanije, shodno broju rotacija koje obavljamo.
“MA je, shodno naredbi za preduzimanje privremenih mjera za sprečavanje unošenja u zemlju, suzbijanje i sprečavanje prenošenja novog virusa korona, a zbog prekida putničkog međunarodnog saobraćaja, privremeno obustavilo svoje redovne radne aktivnosti počev od 1. aprila”, rekli su iz kompanije.
Najveći broj zaposlenih upućen je na odsustvo zbog prekida rada bez krivice zaposlenih, do prestanka okolnosti zbog kojih su uvedene privremene mjere, uz pravo na isplatu zarade u visini od 70 odsto osnova za naknadu, koju čini prosječna zarada zaposlenog ostvarena u prethodnom polugodištu, s tim da ne može biti niža od visine minimalne zarade u Crnoj Gori.
MA će revizorski izvještaj Poreskoj upravi (PU) dostaviti do kraja jula, najavili su iz kompanije.
“PU je u maju je prihvatila inicijativu Instituta sertifikovanih računovođa za odlaganje roka za dostavu revizorskih izvještaja do 31. jula, imajući u vidu poteškoće u poslovanju, kako preduzeća, tako i revizorskih društava i računovođa, nastale tokom trajanja pandemije. Imajući u vidu navedeni rok, MA će revizorski izvještaj dostaviti do kraja jula”, kazali su iz kompanije.
Komora fizioterapeuta Crne Gore je donirala zaštitne vizire fizioterapeutima i Domovima zdravlja, opštini specijalnim bolnicama, centrima za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju i drugim institucijama.
I to zaposlenima u Domovima zdravlja (Tivat, Kotor, Kolašin, Bijelo Polje, Budva Berane, Cetinje, Ulcinj i Pljevlja), Opštim bolnicama (Pljevlja, Kotor i Bijelo Polje), Specijalnoj bolnici Risan, Centru za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju Kliničkog Centra Crne Gore, Institutu Igalo, privatnim zdravstvenim ustanovama za fizikalnu terapiju primarnog nivoa (“Fizio” i “Pekmen”) i Domu starih Bijelo Polje”, navodi se u saopštenju Komore fizioterapeuta.
Ljetna škola brodogradnje na otoku Lokrumu, koja je okupila 30 – tak naših najmlađih sugrađana, ali i goste iz Zagreba i Perua održala se protekli vikend. Prvi dan, u subotu, se održala radionica brodomodelarstva, a drugi dan, u nedjelju, radionica mornarskih čvorova.
Radionicu brodomodelarstva su vodili nagrađivani dubrovački brodomaketari: voditelj Centra brodomaketarstva Mladen Mitić iz Modelarskog instituta Nave Dumins i Vladimir Glavočić iz Društva brodomodelara Argosy, a radionicu mornarskih čvorova su održali Lovre Peović i Antonio Uršić iz Udruge Hydro i Društva pedagoga tehničke kulture DNŽ. Radionicama u sklopu Ljetne škole brodogradnje na Lokrumu je iznova dokazana bliska povezanost brodogradnje i brodomaketarstva, te znanja vezivanja mornarskih čvorova. Brodomaketarstvo i mornarski čvorovi su izvrstan uvod uz sve djelatnosti povezane s morem.
Mjesta na Ljetnoj školi brodogradnje su se ispunila u samo pola dana od objave prijava, pa se planira ove godine i dodatno izdanje ljetne škole krajem osmog mjeseca.
Ljetna škola brodogradnje organizirana je u suradnji Zajednica tehničke kulture Dubrovačko -neretvanske županije i Grada Dubrovnika, Modelarskog instituta Nave Dumins, Društva brodomodelara “Argosy”, Udruge Hydro i Društva pedagoga tehničke kulture DNŽ, uz podršku Rezervata Lokrum.
Njemačka Lufthansa objavila je svoj red letenja za avgust u kojem planira zadržati operacija prema pet hrvatskih zračnih luka: Zagrebu, Puli, Zadru, Splitu i Dubrovniku. Donosimo vam potvrđeni red letenja.
Kompanija je inače prometovala prema odredištima u Hrvatskoj s puno više nedjeljnih letova prošle ljetne sezone, no ove je godine broj destinacija i samih letova bitno reduciran. Ukinuta je jedina linija Lufthanse prema Rijeci (Munchen – Rijeka), a kompanija nije obnovila promet ni na liniji Frankfurt – Zagreb, piše Croatian Aviation.
Kroz avgust, kompanija će prometovati iz Munchena i Frankfurta prema Hrvatskoj po sljedećem rasporedu:
linija Frankfurt – Dubrovnik, 3 puta tjedno (svake srijede, subote i nedjelje),
linija Munchen – Dubrovnik, 5 puta tjedno (svakog ponedjeljka, srijede, petka, subote i nedjelje).
linija Frankfurt – Split, 4 puta tjedno (svake srijede, petka, subote i nedjelje),
linija Munchen – Split, 5 puta tjedno (svakog utorka, četvrtka, petka, subote i nedjelje).
linija Frankfurt – Pula, 3 puta tjedno (svakog ponedjeljka, petka i subote),
linija Munchen – Pula, 2 puta tjedno (svake subote i nedjelje).
linija Frankfurt – Zadar, 3 puta tjedno (svake srijede, subote i nedjelje),
linija Munchen – Zadar, 1 tjedno (svake subote).
linija Munchen – Zagreb, 4 puta tjedno (svakog ponedjeljka, srijede, petka i nedjelje).
Kao što smo spomenuli, kompanija je za ovu ljetnu sezonu ukinula liniju Munchen – Rijeka, te trenutno nema u planu pokretati liniju Frankfurt – Zagreb, na obje spomenute linije prometuje Croatia Airlines.
Lufthansa će do kraja kolovoza obavljati 30 sedmičnih letova prema pet hrvatskih zračnih luka iz dva odredišta u Njemačkoj: Munchena i Frankfurta.
Više od 13 miliona stanovnika Italije odustalo je od ljetovanja ove godine zbog neizvjesnosti, strahovanja i finansijskih poteškoća, usljed pandemije koronavirusa.
“U Italiji većina ljudi koji će ipak otići na odmor ovog ljeta bira turističke destinacije u svojoj zemlji, kako bi podržali domaći turizam, ali i zbog neizvjesnosti u vezi putovanja u inostranstvo”, pokazala je analiza udruženja Coldireti i Instituta Ikse, prenosi Tanjug.
Oko 25 odsto Italijana opredijelilo se za destinaciju u blizini svog doma, odnosno unutar regiona mjesta prebivališta, a najčešće birane lokacije su priobalna mjesta, planine, manji gradovi i sela.
Italijanski turisti ove sezone usljed pandemije radije biraju odmor u vikendicama, posjetu rodbini i prijeteljima ili iznajmljivanje apartmana i kuća, nego boravak u hotelima.
Regionalni vodovod – Tivat – Herceg Novi radovi – foto Boka News
Oko 20 hiljada porodica u Herceg Novom, Baru, Ulcinju, Tivtu i Kotoru će imati direktne benefite od razvojnih projekata Regionalnog vodovoda Crnogorsko primorje kroz, kako su kazali njegovi predstavnici, veći kvalitet života i bolji ambijent za razvoj turističkog biznisa.
Vršilac dužnosti izvršnog direktora tog preduzeća, Goran Jevrić, kazao je da će na česmama građana tih opština poteći ispravna voda za piće visokog kvaliteta što će doprinjeti većem kvalitetu života, ali i omogućiti bolji razvoj turizma.
Jevrić je u intervjuu za Glasnik Privredne komore (PKCG) kazao da korona kriza nije uticala na razvojne planove tog preduzeća.
“Vlada je odobrila 24 miliona EUR podrške kroz državne garancije za razvojne projekte koje realizujemo u saradnji sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), a čija je realizacija u toku, te nas i to dodatno obavezuje da uložimo maksimalan napor da ne dođe do zastoja u planiranoj dinamici realizacije tih projekata”, rekao je Jevrić.
Radi se o, kako je naveo, zavšetku prve faze građenja Regionalnog vodovoda spajanjem posljednje primorske opštine Herceg Novi na Regionalni vodovod, vrijednosti oko dva miliona EUR, kao i početku radova na drugoj fazi gradnje regionalnog vodovodnog sistema, gdje u saradnji sa Upravom za saobraćaj koja gradi moderni bulevar sa četiri trake na trasi Jaz-Aerodrom Tivat, Regionalni vodovod uporedo postavlja 15 kilometara novog cjevovoda investiranjem oko deset miliona EUR.
Regionalni vodovod – Tivat – Herceg Novi radovi na Jadranskoj magistrali jul 2020 – foto Boka News
“Time povećavamo kapacitet regionalnog vodovodnog sistema za opštine Tivat, Kotor i Herceg Novi za oko 120 odsto, zbog sve veće potražnje za vodom u tim opštinama usljed novih turističkih projekata. Naime, samo se u Tivtu i Herceg Novom realizuju tri prestižna turistička projekta, odnosno Luštica bay, Potro Montenegro i Porto Novi, investicione vrijednosti oko dvije milijarde EUR”, precizirao je Jevrić.
Prema njegovim riječima, radi se i najvažniji i najveći projekat rješavanja višedecenijskog problema nedostatka vode za piće na oko 30 odsto teritorije u Baru, ukupne vrijednosti oko 12 miliona EUR.
Regionalni vodovod – Tivat – Herceg Novi radovi – foto Boka News
Sistem regionalnog vodosnabdijevanja crnogorskog primorja se prostire kroz sedam primorskih opština i u tehničko-tehnološkom smislu je veoma kompleksan, i obuhvata 130 kilometara dug cjevovod prečnika od 500 do hiljadu milimetara, na kom se nalazi oko 400 objekata.
Radovi duž Jadranske magistrale
U toku je prekopavanje magistrale i postavljanje novog cijevovoda za Herceg – Novi u dužini dva kilometra, inače najprotnije saobraćajnice u državi – Jadranske magistralle kroz Tivat, na potezu od naselja Opatova do Seljanova.
Radovi bi trebalo da budu završeni do oktobra 2020.
Početak radova na putnoj infrastrukturi u sklopu projekta Bigova Bay u vrijednosti od 1,7 miliona EUR, trebalo bi da počne sredinom avgusta, saopštio je predsjednik Opštine Kotor, Željko Aprcović.
On je kazao da će u narednom periodu strategija izgradnje Kotora biti usmjerena na buduće respektabilne turističke kapacitete.
Štaviše, kako je kazao, već sredinom avgusta kreće se radovima na Bigova Bay.
“Vi znate da je u ovom trenutku završena prva faza gradnje Blue Kotor Bay-a, hotela sa 210 smještajnih jedinica koji će u drugoj fazi, nakon usvajanja Prostornog urbanističkog plana (PUP) imati preko 500 smještajnih jedinica i, što je jako bitno, 300 zaposlenih. Tu smo imali i podršku Vlade, koja je dala saglasnost za sporazum koji smo potpisali sa Bigova Bay“, kazao je Aprcović.
On je naveo da je sporazum vrijedan nešto preko 15 miliona EUR u smislu opremanja zemljišta, i sa zadovoljstvom je istakao da već oko 15. do 20. avgusta kreću u realizaciju te investicije na način da će se prvo raditi dio putne infastrukture vrijedan preko 1,7 miliona.
Prema njegovim riječima, na velikom dobitku će biti svi lokaliteti koji korespondiraju sa budućim rizortom Bigova Bay.
“Sam podatak da je 300 miliona EUR vrijednost ovog projekta, da ćemo imati referentne hotele u tom dijelu Opštine Kotor, prestižne hotelske komplekse, dovoljno govori o tome da ćemo u narednom periodu pozicionirati Kotor ne samo kao izletničku destinaciju, već kao destinaciju koja će da živi 12 mjeseci”, smatra Aprcović.
Za očekivati je i da će se početkom avgusta, nakon usvanja PUP-a, stvoriti neophodni preduslovi za izgradnju hotela iz lanca Marriott.
Tivatska policija je po nalogu nadležnog državnog tužioca, podnijela krivičnu prijavu protiv sveštenika M.B. zbog postojanja sumnje da je počinio krivično djelo nepostupanje po zdravstvenim propisima za suzbijanje opasne zarazne bolesti, saopšteno je iz Uprave policije.
“Danas je oko 09.00 sati u manastiru Svetog arhangela Mihaila na Miholjskoj prevlaci u Tivtu održana crkvena liturgija i vjersko okupljanje građana povodom 27. Sabora bratstva pravoslavne omladine Crne Gore, a koje je organizovalo svešteno lice M.B.”, saopštili su iz policije.
Kako su dodali, vjerskom obredu i kulturno – umjetničkom programu nakon toga u manastirskom kompleksu prisustvovalo je oko 400 građana.
U Mostaru su se u nedjelju održali 454. tradicionalni skokovi sa Starog mosta. Skokovi su se ove godine održali pod posebnim epidemiološkim uslovima i u prisustvu manjeg broja ljudi nego prethodnih godina.
Takmičari su se takmičili u dvije kategorije. Titulu „Mostarske laste“ u kategoriji skok na glavu, osvojio je Vedad Bašić. Drugo mjesto izborio je Danko Dangubić, a treće Mustafa Šarić.
U kategoriji skokova na noge pobijedio je Igor Kazić, drugo mjesto je osvojio Admir Delić, a treće Kenan Juklo.
Kako navode organizatori, skokovi su i ove godine, bez obzira na restrikcije koje su na snazi, imali međunarodni karakter, jer su nastupili skakači iz Srbije i Crne Gore.
Također navode da je borba za prvo mjesto u skokovima na glavu nikad neizvjesnija, nakon povlačenja Lorensa Liste, poznatog kao Mostarska lasta, koji je 13. puta pobjeđivao u ovoj kategoriji.