U Splitu jako jugo, more potopilo obale Omiša

0
Orkansko jugo u Splitu – foto Hina

U Splitu puše jako jugo, kiša će, prema prognozama, padati cijelu noć, a tokom dana more je potopilo obale Omiša.

Jaka kiša ponovno je popodne pala u Splitu i okolici, a prema prognozama padat će cijelu noć. Meteorolozi kažu da je na širem splitskom području u prosjeku palo oko 25 litara kiše po četvornom metru.

Tokom prethodne noći i danas na širem splitskom području je puhalo olujno jugo koje je rušilo stabla u Park šumi Marjan i na Bačvicama.

More je tokom dana potopilo obale Omiša, ali prelijevanja je bilo i u Kaštelima, Splitu, te ostalim mjestima uz more jer je jaki vjetar valove dizao visoko u zrak.

U Splitu predvečer puše jugo jačinom većom od 100 kilometara na sat. Zbog obilne kiše na nekim se gradskim raskrižjima promet odvija usporeno.

“Šimika” je bila čedo hidropilota iz Kumbora

Kumbor, malo mjesto u Boki Kotorskoj ima veoma interesantnu pomorsko-vazduhoplovnu prošlost jer je pravo ovdje nekadašnaj Carska i Kraljevska Mornarice Austro-Ugarske prije više od jednog vijeka, izgradila jednu od prvih hidroplanskih stanica u ovom dijelu svijeta.

Prvi hidroplani u Boku su naime, stigli i odavde se prvo iz Tivta, a potom i iz Kumbora, počeli koristiti još u martu 1913., da bi u junu 1914. u Kumboru bila ustanovljena prva “Vazduhoplovna stanica flote” (Flottenflugstation). U naredne četiri godine ovdje se, sticajem ratnih okolnosti, razvila jedna od najvećiih austrougarskih hidroplanskih baza, a u kojoj je na kraju Prvog svjetskog rata, bilo skoro 50 hidroplana sa posadama.

Seeflug station (Stanica mornaričke avijacije) Kumbor, sa isturenim bazama u Draču u Albaniji i Gružu kod Dubrovnika, odigrala je izuzetno važnu ulogu u ratnim dejstvima na Jadranu 1914-1918. godine, a kasnije je bila nukleus za razvoj Pomorskog vazduhoplovstva Kraljevine Jugoslavije. Kao takvi, Kubor i Boka su bili i nezaobilazna “stanica” i u priči o prvom jugoslovenskom hidroplanu – “ikarusu ŠM” (ikarus školsko-mornarički) koji je u operativnu upotrebu Pomorskog vazduhoplovstva Kraljevine SHS, uveden upravo u ovoj hidroplanskoj bazi.

“Ikarus ŠM” ili “Šimika” kako su ga kolokvijalno nazivali piloti i mehaničari, bio je i svojevrsno “dijete” Kumbora zato što su za njegov razvoj veoma zaslužni posljednji komandant austro-ugarske Seeflug station u Boki, kapetan fregate Dimitrije Konjović, kao i nekadašnji austro-ugarski hidropilot iz Kumbora, kasniji podmorničar, te u Kraljevini SHS, komandant Komande podvodnog oružja u Kumboru, kapetan bojnog broda Miroslav Štumberger.

Dimitrije Konjović je nakon Prvog svjetskog rata, osnovao je 1923. fabriku aviona “Ikarus” sa pogonima u Novom Sadu i Zemunu, gdje je proizvođen i hidroplan “ikarus ŠM”. Štumberger je sa druge strane, bio uključen kao savjetnik u inženjerski tim konstruktora ovog hidroplana, predvođen glavnim dizajnerom –jednim od nekadašnjih pionira austro-ugarske hidroavijacije, inženjerom Jozefom Miklom.

Konjović se, po penzionisanju u Pomorskom vazduhoplovstvu Kraljevine SHS, posvetio razvoju avio-industrije i na osnovama prezaduženog malog preduzeća “Industrija motora Protić i drugovi” iz Novog Sada, formirao je 13.oktobra 1923, novu firmu –komanditno društvo koje je nazvano “Ikarus – prva srpska industrija aeroplana, automobila i strojeva Kovačević i drugovi”. U svoj tim, bivši proslavljeni austro-ugarski hidropilot privukao je iskusnog inženjera i jednog od prvih konstruktora hidroplana u ovom dijelu svijeta, Jozefa Mikla, a koji se nakon raspada Austro-Ugarske, radno bio angažovao u Vazduhoplovnom arsenalu Kraljevine SHS u Petrovaradinu.

Inženjer Mikl sa saradnicima je u to vrijeme već bio poodmakao u procesu konstruisanja novog hidroplana za obuku pilota. Dvokrilni avion koji će kasnije postati poznat kao “ikarus ŠM”, bio je drvene konstrukcije, sa krilima presvučenim platnom, a koja su međusobno i sa trupom bila povezana čeličnim upornicama i zategama. Sam trup je u svom donjem dijelu imao hidrodinamičku formuu čamca-glisera, po čemu je “Ikarus ŠM” spadao u kategoriju tzv. letećih čamaca (flying boat) među letjelicama koje mogu sletjeti ili uzletjeti sa vodene površine..

Pogonski motor sa potisnim propelerom, bio je smješten na nosaču između krila sa kojima je, kao i sa trupom hidroplana, bio povezan čeličnim cijevima. Na donjem krilu “ikarus ŠM” imao je montirana dva manja plovka koja su hidroplanu davala stabilnost na vodi. “Šimika” je bio dugačak 9,75 metara, visok 3,58 metara, raspon gornjeg krila iznosio je 14,5 dok je raspon donjeg krila bio 11,5 metara. Hidroplan je prazan težio 900 kilograma, dok mu je poletna težina iznosila 1.250 kilograma. Pogonio ga je jedan motor od 100 konjskih snaga.

Nacrte novog hidroplana inženjer Mikl je ponudio Ministarstvu Vojske i Mornarice Kraljevine SHS, koje ih je otkupilo za potrebe Pomorskog vazduhoplovstva i po ugovoru sklopljenom početkom 1924, ustupilo fabrici “Ikarus” u Novom Sadu uz narudžbu za izradu prve serije od šest hidroaviona.

Prototip “ikarusa ŠM” dovršenn je oktobra 1924., a prvi let obavljen je 10.novembra sa Dunava u Novom Sadu. Za komandama novog hidroplana bio je lično direktor “Ikarusa” Dimitrije Konjović. Probni letovi obavljani su do 25.novembra, a  zvanična državna ispitna komisija zaključila je da je novi hidroplan u potpunosti ispunio postavljene zahtjeve i tražene performanse.

“Šimika” je postizao maksimalnu brzinu od 120 kilometara na čas, plafon leta iznosio je 3.500 metara, dok mu je dolet bio 360 kilometara. Da bi poletio sa vode, hidroplanu su trebale 22 sekunde.

Prva serija od šest naručenih hidroplana završena je već krajem aprila 1925. godine kada je u Kumboru obavljena primopredaja tih prvih primjeraka prvog jugoslovenskog hidroplana Pomorskom vazduhoplovstvu. Ti hidroavioni bili su opremljeni njemačkim motorima “Mercedes” snage 100 konja, dok je u kasnijim serijama, manji broj “Šimika” iz fabrike izašao i sa ugrađenim motorima češkog proizvođača “Breitfeld & Danek BLESK”. Neke od ugrađivanih serija “Mercedesovih” motora bile su veće snage, pa su i hidroplani koji su ih koristili postizali veće brzine i do 140 km/h, a plafon leta “podignut” je sa 3,5 na 5 hiljada metara. Do prestanka proizvodnje, iz fabrike “Ikarus” u Novom Sadu, u šest naručenih serija, izašla su ukupno 42 primjerka “šimike” koji su se u jugoslovenskom  Pomorskom vazduhoplovstvu koristili punih 16 godina, sve do početka Drugog svjetskog rata. Tehnička služba Pomorskog vazduhoplovstva, koja je postigla visok nivo održavanja i remonta hidroplana i motora, imala je najviše zasluga za tako dug vijek upotrebe “Šimika”. Tokom generalnih revizija i popravki oštećenih hidroplana često su zamjenjivani cijeli trupovi, krila i stabilizatori, a koji su izrađivani u radionicama 2. i 3. Hidroplanske komande u Divuljama i Kumboru.

Iz proizvodnje ikarusa ŠM 1

Prvi primjerak “ikarusa ŠM” je bio obojen standardno svijetloplavom bojom, usvojenom za borbene hidroplane Pomorskog vazduhoplovstva. Duž obje strane trupa se nalazila štrafta bijele boje, karakteristična za školske mašine, a na prednjem kraju su postavljene oznake “Š l m”, i to sa lijeve strane-latinicom, a sa desne-ćirilicom. Odmah iza su se nalazile oznake –rondele vojnog vazduhoplovstva. Na repu se nalazila jugoslovenska zastava, a na gornjoj i donjoj strani krila velike oznake vojnog vazduhoplovstva. Ostali hidroplani prve i sledećih serija su imali tamnoplavu boju, usvojenu za školske avione.

Piloti su veoma cijenili “ikarus ŠM” koji je bio dobrih manevarskih karakteristika, dobro upravljiv po teškom moru, a zahvaljujući podrepnoj stepenici na trupu, relativno se brzo odlijepljivao od morske površine prilikom polijetanja. Pored toga, što je zbog nedostatka trimera imao nešto tvrđe komande, bio je vrlo lak za letjenje. Odlikovao se velikom stabilnošću i teško se prevlačio (upadao u slom uzgona) na manjim brzinama, što je bilo neobično važna osobina za hidroplan namijenjen za osnovnu obuku letača. Dobro je “ležao” i u oštrijim zaokretima, a pokazao se i kao izvrstan planer (jedrilica) u slučajevima kada je motor namerno ili slučajno prekidao rad u letu.

“Šimika” je uglavnom upotrebljavan za obuku hidropilota u Pomorskoj vazduhoplovnoj školi, prvo u Kumboru  a potom u Divuljama, kao i za zadatke izviđanja obalnog akvatorijuma, praćenje kretanja torpedo na vježbama, otkrivanje minskih polja i podmornica, kao i za korekturu obalskih artiljerijskih gađanja, te koordinaciju sadjestva Mornarice i kopnenih trupa. “Ikarus ŠM” korišćen je i za prevoz oficira, pošte i kurira, vučenje vazdušnih meta, kao i za hidrografska i kartografska istraživanja. Tokom tridesetih godina ovi hidroplani su upotrebljavani i za obuku u noćnom letenju, za što su, pored neophodnih signalnih svjetala i opreme za osvjetljavanje instrumentske table, dobili i posebnu libelu za kontrolu nagiba po uzdužnoj osi, što je prilikom slijetanja trebalo da spriječi jače udare o površinu mora. Ovaj skroman, ali vrlo koristan hidroplan, ostao je zabilježen i po dva nesvakidašnja događaja:

Kralj Aleksandar u kokpitu Šimike koja polijeće iz Kumbora

-“Ikarusom ŠM” letio je kralj Aleksandar I Karađorđević prilikom svoje posjete Mornarici Kraljevine SHS u Boki Kotorskoj, septembra 1925. Jednim iz serije od prvih šest proizvedenih novih hidroplana, 25.septembra u Kumboru, na let iznad Boke i dijela Crnogorskog primorja, kralja je poveo hidropilot, poručnik bojnog broda Nikša Nardeli.

-Poručnik korvete Eugen Šoštarić je postavio prvi jugoslovenski rekord u dostignutoj visini leta, 29. oktobra 1929. godine kada je u Divuljama jednim standardnim “ikarusom ŠM” sa motorom od 120 konjskih snaga, dostigao visinu od 6.720 metara.

Pri kraju svoje “karijere” u Pomorskom vazduhoplovstvu, početkom 1936. godine, dva “ikarusa ŠM” dodijeljena su oblasnim odborima aeroklubova u Splitu i Sušaku, sa ciljem da doprinesu unapređenju vazduhoplovnog sporta i vazduhoplovne propagande na Jadranskom primorju. Jedan od tih “Šimika” je dobio naziv “Split” i civilnu registraciju YU-PDR i smješten je u pomorsku bazu u Divuljama, gdje su sportski i rezervni piloti iz Splita i okoline dolazili na trenažno letjenje. Drugi “Šimika” sa registracijom YU-PDU je dobio naziv “Sušak”, a za njega je podignut poseban hangar u uvali Martinšćica u blizini Sušaka. Oba hidroplana su do kraja 1940. godine korišćena za preobuku i trenažu članova civilnih aeroklubova i za mnogobrojne propagandne letove.

Reakcija čelnika tivatske lokalne uprave

1
Opština Tivat – foto Boka News

“Iako su izbor slobodne demokratske vlade i pad DPS režima bili veliki razlog za slavlje svih dobronamjernih građana, ne opravdavamo način proslave koji je viđen u Tivtu” kaže se u reakciji čelnika Opštine Tivat, predsjednika opštine Željka Komnenovića i potpredsjednika, Vladimira Arsića i Gorana Božovića.

“Tivatska lokalna samouprava suočava se u ovom trenutku sa budžetskim deficitom od 3,5 miliona eura, racionalizacijom višestruko predimenzionirane opštinske administracije, ublažavanjem posljedica pandemije koronavirusa i bezbroj drugih nagomilanih problema koje je ostavila prethodna vlast. Ovakvi događaji daju povod onima koji su opustošili gradsku kasu i sve nas doveli na ivicu građanskog rata, da lažno morališu i prosipaju isprazne fraze o građanskom miru i čuvanju međunacionalnog sklada, pokušavajući da skrenu priču od teme svoje odgovornosti.

Zajedništvo, mudrost, odgovornost i tolerancija su svima nama, bez obzira na vjeroispovjest i nacionalnu pripadnost sada potrebniji nego ikad.

Zato sve građane Tivta pozivamo da se suzdrže nepromišljenih i neprikladnih aktivnosti, pokažu ličnu odgovornost, u cilju očuvanja građanskog mira, sprječavanja širenja  koronavirusa i borbe za bolji i pravedniji Tivat.  Ne dozvolimo da na istorijsku smjenu vlasti u Tivtu i Crnoj Gori padne ni najmanja sjenka i pokažimo da su nam zajednička budućnost i suživot daleko važniji od dnevne politike”, kaže se u reakciji iz Opštine Tivat koju potpisuju predsjednik opštine Željko Komnenović i potpredsjednici, Vladimir Arsić i Goran Božović.

Sukob policajca i učesnika auto-litije u Igalu

1
Policija

Pripadnici Centra bezbjednosti Herceg Novi su danas u Igalu spriječili da dođe do narušavana javnog reda i mira u većem obimu. Identifikovane su i privedene tri osobe koje su narušavale javni red i mir – saopšteno je iz Uprave policije.

– Danas oko 15.30 sati u Igalu je na petlji ispred jednog ugostiteljskog objeta došlo do narušavanja javnog reda i mira na način što su službenik Uprave policije M. P. i osoba V. S. izašli ispred ugostiteljskog objekta i udarali u vozila koja su se organizovano kretala kroz Igalo sa istaknutim trobojkama i crkvenim zastavama. Oni su pokušali od jedne osobe da oduzmu zastavu i tom prilikom je na vozilu slomljen prozor, a vozilo je ostvarilo kontakt sa drugim vozilom – navode iz Uprave policije.

U postupku je, dodaju, utvrđeno da je u narušavanju javnog reda i mira učestvovao i I. R.

– Kolona se zaustavila i nakon verbalnog konflikta ove osobe su se vratile u ugostiteljski objekat. Policijski službenici Centra bezbjednosti Herceg Novi su spriječili veći incident, a osobe iz kolone vozila su se vratile u svoja vozila i nastavila kretanje. Mjesto događaja obezbijedili su pripadnici policije – napisano je u saopštenju.

O događaju je, kako su rekli, obaviješten državni tužilac u Osnovnom državnom tužilaštvu u Herceg Novom koji se izjasnio da u navedenim radnjama nema elemenata krvičnog djela koja se goni po službenoj dužnosti, već da je riječ o krivičnom djelu uništenje i oštećenje tuđe stvari čije se gonjenje preduzima po privatnoj tužbi.

– Protiv M.P, V. S. i I. R. biće podnijete prekršajne prijave zbog počinjenih prekršaja iz Zakona o javnom redu i miru – kazali su iz Uprave policije.

Carnival Cruise Line otkazuje neka krstarenja za 2021.

0
Kruzer Carnival Cruise Ship Magic

Carnival Cruise Line objavio je krajem protekle sedmice da se otkazuju neka krstarenja za 2021. godinu.

“Ispričavamo se našim gostima, ali moramo nastaviti s promišljenim i odmjerenim pristupom dok planiramo povratak u rad 2021. godine” – rekla je Christine Duffy, predsjednica Carnival Cruise Line. “Naša predanost zdravlju i sigurnosti naših gostiju, posade i zajednica koje posjećujemo prioritet je u našem odlučivanju.”

Carnival također otkazuje krstarenja koji su trebala kretati iz Miamija, Port Canaverala i Galvestona od 28. februara.

Bokeški Forum: Boka i Crna Gora za sve, bez obzira na vjeru i naciju, naš jedini interes

3
Bokeški forum

Od početka svog djelovanja, Bokeški Forum zalaže se za građansku Boku, jednaku za sve. Jednaku za časne, poštene ljude koji u njoj žive. Uostalo, prepoznatljivi slogan Bokeškog Foruma jeste: Biti Bokelj ne znači roditi se u Boki, nego je voljeti i poštovati.

U tom smislu pozivamo sve ljude, bez obzira na vjeru i naciju, da u ovim veličanstvenim danima, kada smo konačno osvojili slobodu, trijumf ne pokvarimo trenutcima slabosti i nepromišljenosti. Svjesni smo da smo svi bili željni slobode i odlaska jedne pljačkaške vlasti i iz naše države Crne Gore i iz našeg Tivta, ali osvojena sloboda ne znači nam ništa ukoliko je upotrijebimo na pogrešan način. Ne trošimo vrijeme i energiju prizivajući aveti prošlosti već je usmjerimo ka građenju kvalitetnijeg života.

Građanska Boka u građanskoj Crnoj Gori naš je imperativ. Jer Crna Gora je naša država, a Boka je naš dom.

Istovremeno pozivamo sve naše članove i simpatizere da poštuju mjere i ne ugrožavamo zdravlje nas i naših najbližih. Svima koji slave od srca čestitamo Svetog Nikolu, poručuju iz  Bokeškog Foruma.

IJZ: Troje preminulo, registrovano 367 novih slučajeva, H. Novi 18, Tivat 17, Kotor 11

1
IJZ

Laboratorije Instituta za javno zdravlje, druge javne i privatne laboratorije koje se bave dijagnostikom infekcije novog koronavirusa su od poslednjeg presjeka završile analizu i Institutu dostavile rezultate za 1312 uzorakana novi koronavirus među kojima je ukupno registrovano 367 novopozitivnih slučajeva infekcije sa SARS-CoV-2.

Novi slučajevi su iz sljedećih opština:

opština oboljeli
Podgorica 154
Nikšić 53
Bar 25
Bijelo Polje 22
Herceg Novi 18
Pljevlja 18
Tivat 17
Budva 12
Kotor 11
Tuzi 7
Danilovgrad 6
Berane 5
Rožaje 4
Ulcinj 4
Cetinje 3
Mojkovac 3
Žabljak 2
Plužine 1
Šavnik 1
Andrijevica 1

Od jučerašnjeg presjeka Institutu su prijavljena tri smrtna ishoda povezana sa COVID-19 i to kod pacijenata iz Podgorice (2) i Nikšića. Najstariji preminuli je imao 88 godina a najmlađi 82godine.

Ukupan broj preminulih povezanih sa COVID-19 infekcijom od početka juna mjeseca iznosi 524 a od početka godine 533.

Do 17:30 časova prijavljen je oporavak kod 190 pacijenta.

Uzimajući u obzir sve novootkrivene slučajeve kao i broj oporavljenih, ukupan broj trenutno aktivnih slučajeva COVID19 u Crnoj Gori iznosi 10.714.

Od početka godine ukupan broj registrovanih slučajeva infekcije novim korona virusom je 38.246.

Aktivni slučajevi, oporavljeni ipreminuli od početka juna po opštinama su prikazani u tabeli raspoređeni prema broju aktivnih slučajeva:

opština trenutno inficirani Oporavljeni umrli
Podgorica 4541 10444 101
Bijelo Polje 921 1191 61
Nikšić 875 4370 57
Budva 676 813 12
Bar 540 1002 45
Kotor 532 604 17
Herceg Novi 439 723 18
Berane 418 1534 42
Cetinje 318 710 18
Pljevlja 290 970 26
Ulcinj 222 760 33
Danilovgrad 170 614 3
Rožaje 153 1103 32
Tivat 137 564 10
Mojkovac 126 210 10
Tuzi 113 208 4
Kolašin 75 143 4
Plužine 36 26 1
Plav 35 152 11
Andrijevica 31 255 8
Žabljak 25 173 6
Petnjica 23 66 1
Šavnik 13 9 0
Gusinje 5 40 4
UKUPNO 10714 26684 524

DPS Tivat: Nećemo dopustiti da biser crnogorskog turizma postane nacionalističko vašarište

17

Samo prije par dana, od poslanika vladajuće većine Miloša Konatara, imali smo prilike da čujemo kako će nakon izbora nove vlade, Crna Gora ostati tu gdje je sada i da će i dalje sunce izlaziti na istoku, a zalaziti na zapadu. Ipak, poslanika svetosavske URE, samo nekoliko časova kasnije, kroz divljanja i šenlučenja, ulicama crnogorskih gradova demantovale su pristalice njegovih koalicionih partnera, te je mnogim građanima Tivta i Crne Gore pao mrak na oči, saopštili su iz Opštinskog odbora DPS Tivat.

“Jasno im je da to nije više ona Crna Gora u kojoj su zaspali prije 30. avgusta ove godine. Kao da su se preko noći probudili u nekoj drugoj državi. Takav osjećaj zasigurno imala je i većina dobronamjernih i zdravomislećih građana Tivta, jer u opštem divljanju, nažalost ni naša opština nije pošteđena.

Ulicama Tivta, uz baklje, vatromet sa zgrade Opštine, uz trobojke i zastave susjedne države, uz pokliče Srbiji i Kosovu, a bez ijedne crnogorske zastave, slavio se navodno izbor nove Vlade Crne Gore koja bi trebala da bude vlada svih njenih građana a zapravo je samo “treća srBska vlada”, kako reče prije neki dan jedan “mudri” ideolog velikosrpskog nacionalizma.

Poštovani građani Tivta, ako ste zaboravili kako je to u Tivtu izgledalo devedesetih godina, imali ste priliku ovih dana da se prisjetite. I ako mislite da će ih slavljenička euforija proći, grdno se varate. Imaćete prilike da se tog ružnog perioda iz života ovog divnog grada, kada su se ulicama Tivta grubo vrijeđali i omalovažavali pripadnici manjina, kada su se uz plotune slavili sportski uspjesi reprezentacije susjedne države, prisjećate i u danima koji dolaze. Jer ovo su ti isti ljudi iz devedesetih, ili njihovi potomci presvučeni u nove šinjele. Sad im je mnogo lakše, osjećaju se jačim, dobili su dodatna krila i moralnu podršku u postupcima novoizabranog predsjednika Vlade koji ljubi zastave tuđe zemlje i izjavljuje da su Srbija i Crna Gora dvije ”srpske države”.

Je li ovo prva manifestacija osvojene slobode o kojoj smo se naslušali tokom prethodnih dana? Kakva je to sloboda kada se u svojoj rođenoj zemlji neugodno osjećaju Crnogorci, pripadnici manjinskih naroda i svi oni građani koji Crnu Goru doživljaju kao svoju otadžbinu?

Zato poručujemo građanima Tivta da ćemo se sada, sa još više žara, odlučnije i beskompromisnije boriti za očuvanje svih dostignutih vrijednosti koje su krasile suživot ne samo građana Tivta nego i cijele Crne Gore, a to je očuvanje međunacionalnog i međuvjerskog sklada. Nećemo dozvoliti da Tivat koji je biser crnogorskog turizma, postane mjesto prepoznato po primitivnim nacionalističkim ispadima. Borićemo se svim dozvoljenim sredstvima za našu građansku, multinacionalnu, antifašističku Crnu Goru i Tivat u njoj” kaže se u saopštenju Opštinskog odbora DPS Tivat.

SDP Tivat poziva aktuelnu vlast da se javno ogradi i osudi nacionalističke ispade

8
SDP TIvat – A. Đurović

Promjene moraju koristiti svim građanima a ne malim korumpuranim ili militantnim skupinama, a ćutanje na nacionalističke ispade i velikodržavno orgijanje koje Tivćane podsjećaju na devedesete je u najmanju ruku selektivno i licemjerno, naročito kad znamo od koga dolazi.

Moramo ukazati na neprimjerenost takvog ponašanja u jednoj građanskoj i multietničkoj državi.

OO SDP Tivat poziva aktuelnu gradsku NP-BF-GB vlast da se javno ogradi i osudi ovakvo ponašanje, narušavanje javnog reda i mira, mjera koje su na snazi u našoj zemlji i multietničkog sklada naše zajednice i poziva organe državne vlasti da sankcionišu i u budućnosti spriječe ovakve ispade.

Pokušaji da se multietnički sklad naruši i utjera strah od strane određenih klerofašističkih organizacija i njihovih sljedbenika koji se zalažu za klerikalnu državu, zaslužuju javnu osudu.

Demonstiranje sile, kršenje zakona, okupljanja u toku pandemije, farbanje javnih površina, nepoštovanje državnih simbola a sve na uštrb zdravorazumske politike i zajedništva odlika su sljedbenika ovakve organizacije.

SDP će nastaviti da se zalaže za evropsku Crnu Goru, i da opominje kleronacionalističke snage da žive u građanskoj državi u kojoj se neupitna većina zalaže za evropske vrijednosti građanske države i iste je spremna da brani i sprovodi ako organi ove države zataje kao juče.

Kod Aerodroma Tivat automobilom naletio na krdo napuštenih goveda, srećom samo materijalna šteta

2

Nakon što smo objavili tekst „Policija intervenisala, krdo goveda na Jadranskoj magistrali“ javio nam se čitalac D. B. koji je sinoć oko 20 sati imao saobraćajnu nesreću kod Aerodroma Tivat zbog napuštenih goveda koji se nesmetano kreću ovim dijelom Jadranske magistrale.

„Šteta na automobilu je velika, srećom nije bilo tragičnih posledica, a moglo je… Želim da upozorim građane da neko ne bi poginuo, kao i nadležne organe da nešto preduzmu jer ovo nije prvi put da se ovako nešto dešava. Policija je bila na lice mjesta i naparavila uviđaj. Što se tiče štete pravdu ću potražiti na sudu jer smatram da je država odgovorna za ovo što se dešava“ – kaže D.B. za Boka News.

Inače, kako je saobraćaj slabog inteziteta zbog policijskog sata tako i goveda sve se slobodnije ponašaju, za očekivati je da preskoče ogradu i počnu dočekivati avione na aerodromu Tivat.

Pored opasnosti za život, mještanima ovog dijela Tivata i Kotora pričinjava se velika šteta, jer goveda ulaze u bašte, dvorišta, maslinjake, vinograde, čak ulaze i na mjesna groblja.

O problemu napuštene stoke više puta smo pisali ali vlasti do danas ništa nisu poduzele, vjerovatno čekaju da se dogodi tragedija….