Ambasador Finske u Beogradu Kim Lahdervit posjetiće početkom novembra Opštinu Hercg Novi, kada će sa rukovodstvom grada razgovarati o mogućnostima produbljivanja saradnje koja je započela ove godine učešćem te države u obilježavanju 50. Praznika mimoze.
Povodom najave posjete ambasadora, danas je sa potpredsjednicom Opštine Herceg Novi Danijelom Đurović i saradnicama razgovarao ekonomski savjetnik Ambasade Finske Igor Madžarević.
Učesnici u razgovoru istakli su da je martu u foajeu Dvorane Park održana izložba „Inovativni finski dizajn“, koja je privukla veliku pažnju stručne i laičke javnosti. Madžarević je istakao da će Ambasada Finske biti otvorena za saradnju i za naredna obilježavanja Praznike mimoze, a u periodu pred nama moguće je ostvariti saradnju i Opštine Herceg Novi, preduzeća „Čistoća“ i „Vodovod i kanalizacija“ sa finskim kompanijama koje su specijalizovane za reciklažu, odvod otpadnih voda i upravljanje čvrstim komunalnim otpadom.
Tokom sastanka, izraženo je i zadovljstvo održavanjem Operosa Festivala u Herceg Novom. Osnivač festivala je finski mecosopran Katherina Haataja, a u saradnji Operose, Opštine Herceg Novi, Turističke organizacije Herceg Novog i JUK „Hercegfest“, stvara se jedinstveni nacionalni operski događaj koji promoviše kulturu, Herceg Novi i Crnu Goru.
Slovenačka avio kompanija „Adria Airways” saopštila je da je obustavila sve letove planirane za danas i sutra zbog nedostatka novca.
Kako se navodi u saopštenju kompanije, rukovodstvo prevoznika je zatražilo od vlade četiri miliona eura, ali ta sredstva nisu odobrena, prenosi agencija STA.
Prema podacima na sajtu Aerodroma Crne Gore, otkazan je današnji dolazni let iz Ljubljane za Podgoricu, planiran za 13:30 sati, kao i odlazni let za Ljubljanu, planiran za 15:05 sati.
„Odluka da privremeno obustavimo letove posledica je nedostatka novca koji je aviokompaniji potreban za dalje poslovanje. Kompanija intenzivno traži rješenje u saradnji sa potencijalnim investitorom. Cilj je da omogućimo ‘Adria Ervejz’ da ponovo leti”, navodi se u saopštenju kompanije koja je uputila izvinjenje putnicima i partnerima, prenosi Tanjug.
Kako se navodi, prevoznik je nekada bio u državnom vlasništvu, ali je privatizovan 2016. godine i prodat njemačkom fondu 4K Invest.
Od tada je prodao sve svoje avione i dao ih u zakup, ali mediji ukazuju na to da se dug prema dobavljačima povećava – neki izvještaji navode čak 60 miliona eura.
Budući da, uprkos problemima, polovina putnika ljubljanskog aerodroma koristi usluge „Adra Airways”, očekuje se da će uskoro biti pokrenuti planovi za pomoć aerodromu.
Kako se navodi, država Slovenija ne može da spasi ovog avioprevoznika, ali je pokazala spremnost da izmijeni zakone koji bi omogućili subvencionisanje ključnih ruta.
Operater aerodroma Ljubljana takođe je rekao da ima plan za vanredne situacije, ali da još nije otkrio detalje.
Kako prenose mediji, ovakva odluka kompanije je uticala na nekoliko stotina putnika koji su imali rezervisane letove, a neizvjesna je i sudbina zaposlenih u „Adria Airways”.
U Luci Gruž indijski državljanin je počinio samoubojstvo prilikom pada s kruzera koji je bio na vezu u gruškoj luci. Pregledom snimaka nadzornih kamera utvrđeno je da je 35-godišnji državljanin Indije, inače član posade Rhapsody of the Seas, pao u more s kruzera te da nije riječ o nesretnom slučaju, nego o samoubojstvu, potvrdilo je to Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture RH. Kakav je protokol u ovakvim slučajevima, koji, nažalost, nisu rijetkost na kruzerima upravo zbog velikog broja ljudi na tim brodovima, pitali smo dubrovačkog kapetana na jednom od brodova na kružnim putovanjima Tea Grbića.
– U takvim slučajevima kontaktira se kompanija, lokalne lučke vlasti države u kojoj se to dogodilo znači lučka kapetanija i policija kao i državne vlasti pod čijom zastavom brod plovi. Jer te države imaju poseban odjel koji treba kontaktirati kod smrtnih slučajeva, samoubojstava ili normalnih smrti na brodovima pod njihovom zastavom. Na brodu postoji security odjel koji sudjeluje u istrazi, primjerice uzima izjave od svih uključenih ako ih je bilo. Dakle, sve ono što može koristiti u eventualnoj istrazi ako nije riječ o samoubojstvu – pojašnjava kapetan Grbić koji se u u svojoj kapetanskoj karijeri susreo s nekoliko slučajeva suicida na brodu.
– Bio je jedan slučaj baš na zadnjem ugovoru kada se jedan gost bacio, a bilo je slučajeva kada se član posade objesio ili bacio. To se dogodi jer puno je ljudi na kruzeru. U mom slučaju sve su bila samoubojstva – kaže Teo Grbić.
Kad dođe do ovakvog nemilog događaja brod uz podršku kompanije obavještava sve nadležne institucije a kompanija obavještava obitelj stradalog.
“Mada je tek završena sezona jedini pokazatelj načina na koji aktuelna tivatska vlast neodgovorno obavlja svoj posao, njeni predstavnici ne libe se da poput kukavičjeg jajeta svoju odgovornost i nesposobnost skrivaju pronalazeći, po starom provjerenom receptu, dežurne neprijatelje. Umjesto da izađu pred oči javnosti i odgovaraju za kilometre otuđenih plaža, za milione nenaplaćenih dažbina, za javašluk i neznanje koji su im zaštitni znak, skrivaju se iza praznih priča. Oni, koji su do kraja degradirali i građane koje bi trebalo da zastupaju i grad koji su sveli na podgoričku parohiju, pronalaze državne neprijatelje i antidržavne elemente” – kaže se u saopštenju Bokeškog Foruma.
Oni upozoravaju da su na udaru aktuelne vlasti, manje od pola godine pred izbore.
“Bokeški Forum”, kojeg predstavnici ove nakaradne vlasti proglašavaju separatističkom organizacijom. Oprobani recept sa početka nesretnih 90ih, kada su takođe preživljavali na račun izmišljenih neprijatelja, poručuju oni.
“Bokeški Forum” je od samog svog osnivanja jasno saopštavao da se zalaže za kulturnu i ekonomsku autonomiju Boke. Smatrali smo, a i dalje smatramo da se novcem zarađenim u Boki treba finansirati izgradnja važnih turističkih, obrazovnih i zdravstvenih objekata upravo u našoj Boki. Da je adaptacija Jadranske magistrale, za domicilno stanovništvo mnogo važnija od auto puta Bar – Boljare i da nije dobro što se umjesto u Boku novac ovdašnjeg stanovništva sliva na račune onih kojima je i do Boke i do Bokelja stalo koliko do lanjskog snijega.
Smatrali smo, a i dalje smatramo da niko bokešku kulturu ne može čuvati bolje od onih čiji su je preci i stvorili. Da Ministarstvo kulture nema dovoljno sluha za našu tradiciju i naše posebnosti.
Ali “Bokeški Forum” isto tako nikada nije dovodio u pitanje teritorijalni integritet Crne Gore, jasno naglašavajući da je : “Crna Gora država u kojoj živimo, a da je Boka naš dom”. Problem tivatske “vesele družine” je upravo u tome što DPS izjednačavaju sa državom. I što svakoga ko se usudi da javno progovori protiv DPS-a i njegovih satelita proglašavaju antidržavnim elementom.
A istina je sasvim drugačija. Antidržavni elementi su upravo oni koji su plaže (a koje bi po sili zakona trebale biti javno dobro) otuđili od građana. Antidržavni elementi su oni koji su devastirali bokešku obalu, baš kao što su opustošili čitav sjever Crne Gore. Antidržavni elementi su i oni koji poput parazita preživljavaju na tuđoj muci. Antidržavni elementi su i oni koji su obesmislili sve što ima i privid morala, časti i poštenja. Takvi antidržavni elementi sigurno se ne nalaze u “Bokeškom Forumu”. Oni su koristeći se metodom “zavadi pa vladaj” udobno smješteni u funkcionerskim foteljama, dobijaju kredite i žive kao “bubreg u loju” ubijeđeni da im nikad niko neće moći ništa. A kad tad, ipak, sve dođe na naplatu.
Bokeški Forum – dr Andrija Petković
Antidržavni elementi su i oni koji Crnu Goru uzduž i poprijeko dijele po vjerskim i nacionalnim šavovima, želeći da sakriju gorku istinu. Jedina istinska podjela u Crnoj Gori je ona na privilegovane i obespravljene.
Tivatska vlast predvođena DPS oligarhijom je istinski antidržavni element jer je ugrozila narod i građanina kao nosioca državnog suvereniteta. Jer je radila baš kao nesretni Mišo iz popularne “Đekne” kojem otac Radosav poručuje:
– Sine Mišo, ja ne viđeh nekog ko radi više protiv sebe, do tebe! – kaže se u saopštenju Bokeškog Foruma koje potpisuje dr Andrija Petković Predsjednik
Javno preduzeće za upravljanje morskim dobom Crne Gore, povodom Mediteranskog Dana obale organizuje promociju dokumentarno-edukativnog filma o budvanskoj Tunji, u kinu “Cadmus Cineplex” – Budva, u srijedu 25. septembra 2019. godine sa početkom u 11 sati.
Cilj filma je promocija prirodnih i kulturne-istorijskih vrijednosti ovog područja, te unaprijeđenje i ažuriranje informacija o stanju i ugroženosti morskog biodiverziteta same Tunje.
Film je urađen na inicijativu MZ “Stari grad” i NVO “Ekološko društvo – Budva”, u režiji Dušana Varde, po scenariju Slobodana Boba Mitrovića, a u produkciji Javnog preduzeća za upravljanje morskim dobrom.
Budva foto Boka News
Mediteranski Dan Obale se, u organizaciji Programa za zaštitu životne sredine Ujedinjenih Nacija (UN Environment) i Mediteranskog akcionog plana (MAP), obilježava 25. septembra u zemljama Mediterana, aktivnostima koje imaju za cilj informisanje i podizanje svijesti o značaju mora i obalnog područja kao prirodnog i društveno-ekonomskog resursa čiji održivi razvoj predstavlja najaktuelniji izazov na nacionalnom i međunarodnom nivou.
Već tradicionalno, Javno preduzeće je i ove godine pripremilo edukativno-propagandni poster o zaštiti i očuvanju životne sredine i njenog biodiverziteta. Ove godine, u saradnji sa prof. dr Danijelom Stešević, profesoricom botanike na Univerzitetu Crne Gore, pripremljen je poster na temu zaštite i očuvanja pješčanih dina na Velikoj plaži. Kao i u prethodnim godinama, osnovni cilj ovog postera je da se djeci školskog uzrasta približe teme koje su značajne za očuvanje obale i mora, njihovog biodiverziteta, pejzaža, te prirodne i kulturne baštine.
Centralna proslava Mediteranskog Dana Obale, ove godine, će biti održana na Kipru u organizaciji Centra za regionalne aktivnosti Programa prioritetnih akcija (PAP/RAC) UNEP-ovog Mediteranskog akcionog plana” – saopšteno je iz Morskog dobra.
OJU “Muzeji” i Muzej grada Perasta se pridružuju obilježavanju Dana evropske baštine multimedijalnim događajem “Muzikom, lirikom i gastronomskim specijalitetima kroz peraški XIX vijek” koji će biti održan u srijedu 25. septembra 2019. godine s početkom u 19 sati u Muzeju grada Perasta.
Opština Tivat potpisala je sa podgoričkom kompanijom MCG d.o.o ugovor vrijedan 413.086 eura sa PDV-om, za izgradnju prve faze izgradnej lungo mare obalnog šetališta na Belanima.
Rok za završetak ove investicije je šest mjeseci od dana uvođenja izvođača u posao, a Opština je dobila nižu ponudu izvođača od očekivane, jer je za ovu javnu nabavku po tenderu raspianom sredinom jula, bilo izdvojeno pola miliona eura.
Prvom fazom uređenja Belana inače, predviđeni su radovi na formiranju i izgradnji nove obalne šetališne staze sa pripadajućom infrastrukturom.
Uređenje obale na ovom dijelu Tivta istočno od ulaza u gradsku marinu Kalimanj je nešto što tivatska lokalna vlast već godinama obećava građanima a do sada su iz različitih razloga, propala čak četiri tendera koje je Opština raspisivala za realizaciju ove investicije.
Uređenje obale na Belanima sa izgradnjom otvorenog bazena-plivališta u moru, DPS Tivta obećava u svim svojim izbornim kampanjama u tom gradu, još od od aprila 2004. kada su to prvi put pomenuli tadašnji DPS kandidat za gradonačelnika Dragan Kankaraš i bivši direktor „Morskog dobra“ Dragan Ivančević ispred SDP koja je tada bila koaliconi partner sa DPS u lokalnoj vlasti. U međuvremenu, ispostavilo se da oni uopšte ne namjeravaju da na Belanima naprave klasični otvoreni bazen, već veliki mandrać sa tri od njegove četiri strane na plutajućim pontonima u moru, a ne na fiksnoj izgrađenoj obali. Takvo riješenje je odbačeno od najvećeg dijela tivatske javnosti uz poruku da gradu ne treba nikakav mandrać, već pravi zatvoreni bazen kako bi se vaterpolo sport u Tivtu revitalizovao i mogao razvijati tokom cijele godine, a ne samo ljeti. Gradski čelnici međutim, nisu odustali od ideje da na Belanima grade mandrać koji oni zovu bazenom, ali je to ostavljeno za drugu fazu radova na uređenju tog dijela tivatske obale.
Belani bazen
Inače projekat za Belane koji je prije desetak godina izradilo JP “Morsko dobro”, predviđa da se na parceli ukupne površine 7.576 kvadrata, izgradi pješačko – kolska staza u dužini od skoro 400 metara, napravi plažni objekat sa platoom, sanira postojeća ponta i sagrade dvije nove staze do budućeg velikog mandraća -otvorenog bazena koji bi se, sa pripadajućim objektima, trebao graditi kasnije, u drugoj fazi radova.
Evropska nedjelja mobilnosti tokom vikenda je obilježena brojnim akcijama koje promovišu održivi transport i apeluju na promjene ponašanja u saobraćaju, čime je i okončano ovogodišnje učešće Tivta u ovoj međunarodnoj kampanji. Manifestacijama i programima koje su trajale sedmicu, Tivat se našao među gotovo 3000 gradova iz 50 zemalja svijeta koje obilježavaju Evropsku nedjelju mobilnosti, ove godine posvećenu pješačenju i biciklizmu.
Međunarodni Dan bez automobila, nedjelja, 22. septembar, obilježen je međunarodnom biciklističkomturomza žene i rekreativnom trkom na pet kilometrara. Učesnici ove akcije koja je organizovana na ruti šetalište Pine – Donja Lastva – šetalište Pine su „FancyWomen bike ride“ i Atletski klub – Tivat Running ClubTivat.
Apsolutni pobjednici u trci na 5000 metara su Željko Dabović, Perica Vučković i Miloš Komnenić u muškoj, odnosno Marija Đukić,Marina Nišavić i Nina Jevtović u ženskoj konkurenciji.
U konkurenciji dječaka do 13 godina najbolji su bili Dino Bajo, Luka Stošić, Đorđe Gulić, dok je Tara Đuričković osvojila prvo mjesto među djevojčicama.
Aleksandar Filip, Vojislav Buzić, Marko Pravilović su bili najbrži u kategoriji od 14 do 18 godina, a u ženskoj konkurenciji su se kao najbolje pokazale Mija Mijušković i Sara Ilić.
Najbolji u kategoriji od 19 do 39 godina u muškoj i ženskoj konkurenciji bili su: Marina Nišavić, Nina Jevtović i Sanja Antić, te Željko Dabović, Perica Vučković, Miloš Komnenić.
Marija Đukić i Dušica Bojović bile su najbolje u konkurenciji seniorki kao i Stefan Bjedić, Boris Kosović i Miroslav Slaby.
Sekretarka za komunalne poslove, saobraćaj i energetsku efikasnost Tatjana Jelić izrazila je zadovoljstvo kvalitetom i brojem manifestacija, te zapaženim učešćem građana, naročito najmlađih.
Maštovita tura
„Uvjereni smo da je akcija skrenula pažnju ka mogućnostima upotrebe održivih vidova transporta, naročito bicikla ali i pješačenja, te da je Tivat maskimalno poštovao ovogodišnji slogan Evropske nedjelje mobilnosti – Šetajte sa nama“, navela je Jelić.
Posebnu atrakcija predstavljala je prva međunarodna biciklistička trka „Maštovita ženska biciklistička tura“ (Fancy Women Bike Ride), priređena u Tivtu u kojoj je učešće uzelo nekoliko desetina dama.
Pokret započet 2013. godine u Turskoj, u proteklih sedam godina privlači pažnju prije svega žena biciklistikinja. Ove godine pokretu se pridružilo 115 gradova iz 14 zemalja.
„Biciklo je ekološki prihvatljivo prevozno sredstvo, odlično je rešenje za saobraćajne gužve i praktično za svakodnevne obaveze. Mi žene iz Izmira u Turskoj sa našim biciklima pokušavamo da prenesemo poruku kako je dobro zamijeniti automobile i motore biciklima, kako je dobro da ulicom za nama ostaje parfem a ne bezin“, izjavila je Belmin Saskvan, jedna od organizatorki manifestacije.
Sekretarka Jelić
Đorđe Premović,u ime Atletskog kluba Tivat Running Club Tivat je u svojstvu suorganizatora atletske trke izrazio zadovoljstvo manifestacijom i brojem učesnika i očekivanje da će se ovakve aktivnosti nastaviti i u buduće.
U subotu su organizovane akcije „Svi na katamarane“, odnosno besplatna vožnja solarnim brodovima koji obavljaju linijski prevoz putnika iz Tivta, te „Planinarimo zajedno“ gdje je oko 70 učesnika,od kojih je najmlađi star tri godine, imalo priliku da prođe rutu Gornja Lastva – Sv. Vid – Gornja Lastva. Vođa puta, Boris Filip iz Planinarskog kluba „Vjeverica“ doveo je planinare do Crkve Sv Vida gdje je organizovana vuča konopa ekipa „Galioti“ i „Knightsbridge“ koja je i pobijedila.
Evropsku nedjelju mobilnosti Tivat obilježava već četvrtu godinu za redom i nakon uspijeha postignutog 2017 godine kada je nominovan među tri najbolja u kategoriji Evropskih gradova do 50.000 stanovnika, nastavlja i ove godine sa još ambicioznijim programom.