Hrvatska – Nećemo blokirati CG na EU putu zbog spora oko školskog broda Jadran

2
Nagradjena fotografija Stevana Kordica

Republika Hrvatska nijednu zemlju neće blokirati na putu prema Evropskoj uniji (EU), već će dosljedno insistirati na ispunjavanju svih kriterijuma. To je Portalu RTCG odgovoreno iz Ministarstva vanjskih i evropskih poslova Hrvatske, na pitanje hoće li zvanični Zagreb blokirati našu zemlju zbog spora oko školskog broda Jadran.

Komentarišući spor oko školskog broda Jadran, iz hrvatskog ministarstva su kazali da je to dio “još neriješenog pitanja vezanog za sukcesiju vojne imovine Republike Hrvatske i Crne Gore”.

“Republika Hrvatska dala je određene predloge i inicirala cjelovito rješavanje ovog pitanja, koje uključuje i vlasništvo školskog broda ‘Jadran'”, kazali su nam iz tog resora.

Na pitanje može li spor oko Jadrana uticati na dobrosusjedske odnose dvije zemlje, te da li bi Hrvatska mogla blokirati Crnu Goru na putu ka EU, odgovaraju: “Republike Hrvatska podržava Crnu Goru i njen put prema EU, kako je to činila i u pogledu članstva Crne Gore u NATO-u. Zahvaljujući tome dvije zemlje su danas saveznice u NATO-u. Republika Hrvatska neće nikoga blokirati na putu prema EU, upravo obrnuto, no dosljedno će insistirati na ispunjavanju svih kriterijuma”.

Prevlaka-foto M. Marušić

Govoreći o tome hoće li uskoro biti pokrenute aktivnosti na rješavanju pitanja Prevlake, iz hrvatskog ministarstva nam je saopšteno da postoji “samo pitanje utvrđivanja bivše međudržavne granice na kopnu i pitanje razgraničenja na moru između Republike Hrvatske i Crne Gore”.

“Trenutno je na snazi i primjenjuje se privremeni režim razgraničenja na kopnu i na moru, utvrđen Protokolom uz južnu granicu između Republike Hrvatske i tadašnje SRJ iz 2002. Iako dvije države još nisu usuglasile način kako će trajno riješiti pitanje granice, smatramo da treba dijalogom doći do dogovora o granici”, saopštio je zvanični Zagreb.

Podsjećaju da je Vlada Republike Hrvatske imenovala novi sastav Komisije za granice, o čemu je, kako navode, obaviještena i crnogorska strana.

“Time su s hrvatske strane stvoreni preduslovi za nastavak rada na tom pitanju”, navode iz ministarstva.

Istakli su da, kad je riječ o problemima s granicama, Republika Hrvatska podstiče sve kandidate za članstvo u EU “da se što više angažuju i, prvenstveno bilateralno, pronađu rješenja u skladu s međunarodnim pravom”.

Profesor preveslao Atlantik za 38 dana

0
Preveslao Atlantik za 38 dana

Amerikanac Bryce Carlson postavio je novi brzinski rekord u veslanju preko Sjevernog Atlantika (North Atlantic Rowing Record).

Ovaj 37-godišnji profesor biologije iz Cincinnatija je samo snagom vlastitih mišića u brodici od šest metara prevalio udaljenost od 3218 km između St. John’sa u Kanadi do St. Mary’s Harbora u Velikoj Britaniji za 38 dana 6 sati i 49 minuta. Na taj je način za 15 dana poboljšao stari rekord koji je 2016. godine postavio Laval St. Germain.

Carlson se pokazao kao svestrani sportaš jer je do sada sudjelovao na 150 maratona i ultramaratona, a 2015. je u humanitarne svrhe tijekom 5 mjeseci istrčao udaljenost od 5000 km od Los Angelesa do Washingtona.

Opština Tivat spremna da državi plati korišćenje sopstvene imovine, luke Kalimanj

1
Detalj iz gradske marine Kalimanj

Opština Tivat će preduzeti sve mjere kako bi d.o.o. Komunalno Tivat učestvovalo i dobilo koncesiju za privredno korišćenje luke Kalimanj –saopštio je predsjednik Opštine dr Siniša Kusovac (DPS).

Lokalni parlament na sjednici u četvrtak treba da razmatra građansku inicijativu koju je u vezi Kalimanja podnijela grupa birača “Arsenal za Tivat”. U inicijativi koju je svojim potpisima podržalo 315 punoljetnih Tivćana, traži se da Opština zadrži upravljanje ili korišćenje marinom Kalimanj i da poslove korišćenja i pružanja usluga marine povjeri svom preduzeću Komunalno. Potpisnici  inicijative zahtijevaju da marina zadrži status komunalne, a ne komercijalne marine koja će pružati usluge svim građanima Tivta. Traži se i da Skupština Opštine „donese zaključak u skladu sa ovom inicijativom, radi zaštite interesa građana Tivta koji su marinu Kalimanj gradili isključivo od sredstava prikupljenih samodoprinosom“.

Gradska lučica Kalimanj ima deset gatova i 377 vezova uglavnom za male barke i motorna plovila građana Tivta, i njome je do sada upravljalo lokalno Komunalno preduzeće Tivat. U aktuelnom obliku gradska lučica je napravljena sredinom osamdesetih godina prošlog vijeka sredstvima samodoprinosa koji su za nju izdvojili sami Tivćani. Uprkos time, Vlada je Kalimanj proglasila lukom od lokalnog značaja i povjerila na upravljanje JP „Morsko dobro“ iz Budve, obavezavši tu državnu firmu da gradsku lučicu Tivta ponudi na tender za izbor novog koncesionara, a kojem će biti omogućeno da dio kapaciteta Kalimanja privede komercijalnogj namjeni i da ih izdaje nautičkim turistima.

“Lučica Kalimanj je važan resurs koji bi svakako trebalo da ostane opštinski, odnosno u ingerenciji opštinskog preduzeća Komunalno, koje je i do sada opsluživalo ovu marinu. Uvjereni smo da će tako biti i ubuduće.”- saopštio je juče Kusovac, ne precizirajući međutim,na čemu temelji svoje uvjerenje da će država baš Opštini Tivat izdati u koncesiju njenu sopstvenu gradsku lučicu, u situaciji kada su za preuzimanje Kalimanja, zainteresovani i neki privatni preduzetnici. Koncesija se inače, daje na pet godina uz mogućnost produženja, a očekuje se da će tender biti raspisan do kraja godine. Ponuđač je obavezan da dostavi biznis plan i investicioni program sa procjenom finansijske i tehničke izvodljivosti izgradnje infrastrukture i suprastrukture luke, njenim održavanjem, kao i razvojem i modernizacijom lučkih usluga, izgradnjom pratećih objekata i drugih privrednih djelatnosti. Koncesionar je dužan da u roku od tri godine od zaključenja ugovora o koncesiji realizuje investiciju čija vrijednost je procijenjena na oko 200 hiljada eura. Njegova obaveza je i da u roku od šest mjeseci od početka koncesije izradi izvještaj o postojećem stanju životne sredine, kao i Eleborat procjene uticaja na životnu sredinu kojom će se definisati mjere u toku izvođenja radova i funkcionisanja luke.

Detalj iz gradske marine Kalimanj

“Koncesija ima za cilj unapređenje privrednog korišćenja luke od lokalnog značaja Luka Tivat – Kalimanj uz obavezu da se prioritetno obezbijede vezovi za dosadašnje korisnike vezova, registrovane vlasnike plovila koji imaju prebivalište u opštini Tivat. Tenderom je predviđeno da samo pet vezova ima status komercijalnih a ostatak, 372 su komunalni vezovi. Mali procenat vezova je za komercijalnu upotrebu, dok je najveći dio predviđen za komunalne vezove, u čemu  vidimo šansu da Komunalno Tivat dobije koncesiju.” –istakao je Kusovac.

Iz Oštine je saopšteno da će godišnji prihod koji ostvaruje budući koncesionar Kalimanja “od iznajmljivanja vezova postojećim korisnicima vezova”, iznositi “ne manje od 60 hiljada eura, dok je fiksni dio koncesione naknade definisan u iznosu od 12 hiljada eura godišnje.” U prevodu, to znači da je lokalna uprava spremna da najmanje toliko novca plus varijabilni iznos u obliku procenta od svih ostvarenih prihoda, plati “Morskom dobru” i državi da bi gazdovala sopstvenom gradskom lučicom koju su samodoprinosom gradili Tivćani.

Kusovac međutim, nije saopštio da li i što lokalna uprava namjerava da preduzme sa pravnog stanovišta, zbog toga što joj je država dekretima i zakonima koji njoj odgovaraju, praktično oduzela opštinsku vrijednu imovinu i dovela  grad u situaciju da se na tenderu mora nadmetati sa privatnicima kako bi iznajmio sopstvenu imovinu – gradsku lučicu Kalimanj.

Turci od Opštine Herceg Novi traže 3,2 miliona eura

0
Herceg Novi foto Lilja Nikezić

Turska kompanija Ćeltikćoglu, koja punih šest godina izvodi radove na izgradnji kolektora, od Opštine Herceg Novi potražuje 3.200.000 eura, jer smatraju da je kriva za kašnjenje radova na “projektu vijeka”.

Sa druge strane, Opština Herceg Novi angažovala je advokatsku kancelariju koja ih zastupa, te traže uključivanje Komisije za rješavanje sporova. Ukoliko to ne urodi polodom, naredni stepen je arbitražni postupak.

Naime, Turci su od Opštine najprije potraživali devet miliona, međutim, firma Dalem koja je i nadzor ustvrdila j e da Turci mogu tražiti 3,2 miliona eura.

Potpredsjednica opštine Danijela Đurović kazala je Dnevnim novinama da će u petak započeti proces utvrđivanja kvaliteta izvedenih radova, ali i odgovornosti svih subjekata.

“Što se tiče samog projekta, još ljetos smo imali situaciju da je završen građevinski dio radova, a kada je riječ o instalacijama, postavljene su sve pumpe u pumpnim stanicama. Ono što nije urađeno je da pumpe nisu spojene na sistem i nije izvršeno spajanje sekundarne mreže na sam sistem. Nedostaje i veliki dio dokumenatacije, koju nismo uspjeli dobiti od izvođača, za ono što su odradili što se tiče testiranja samog sistema i za još neke dijelove za koje nismo sigurni da je testiranje uopšte obavljeno”, kazala je Đurović.

Ona pojašnjava da nedostaje najveći dio dokumentacije da bismo završili projekat i krenuli u preuzimanje sistema. Navodi da postoji neslaganje u finansijskom dijelu između izvođača i Opštine, te da izvođač smatra da je djelovanjem Opštine u dužem periodu njima onemogućen rad i da u tome počiva razlog produženja rokova.

Dalem, kao nadzor i FIDIK inženjer, dao je procjenu koliko je realno opravdan zahtjev izvođača.

Kanalizaciona mreža HN

“Turci smatraju da je realno opravdan iznos od 3.200.000 eura i to je pretočeno u situaciju koja je dostavljena na plaćanje Opštini Herceg Novi. Mi osporavamo i to”, kaže Đurović.

Naglasila je da lokalna uprava smatra da je ona oštećena, jer je došlo do prolongiranja radova, te da je Opština trpila i trpi štetu svih godina kojima je grad raskopan dočekivao turiste i bio “na usluzi” mještanima, te trpio štetu u imidžu turističkog mjesta i turističke ponude.

Đurović pojašnjava da je period pregovaranja svih subjekata, koje FIDIK predviđa, okončan, te da je Opština prekinula pregovaranje i zatražila da se radi dalje po postupku izjašnjavanja po tim potraživanjima i uključivanje Komisije za rješvanje sporova.

Ukoliko to ne urodi polodom, naredni stepen je arbitražni postupak.

“U međuvremenu, mi pripremamo i naše odštetne zahtjeve prema izvođaču, jer smatramo da smo i mi oštećeni, za mnogo stvari, koje utiču na činjenicu da mi još nemamo završen projekat. Zbog toga što smo nezadovoljni i što smo odbili da platimo, izvođač je djelimično suspendovao radove, konkretno, spajanje pumpnih stanica jer to je jedino što je preostalo da se uradi, uz papirologiju”, pojasnila je Đurović.

Ona je najavila da će već od petka početi ispitivanje kvaliteta izvedenih radova, koji su joj bili sporni još 2015. godine, kada je izrazila sumnju u njihov kvalitet i lažirana testiranja.

Đurović potvrđuje da more nikad nije bilo čistije nego ovog ljeta, što je pokazatelj da sistem funkcioniše, ali da to nije pokazatelj kvaliteta izvedenih radova.

Na pitanje Dnevnih novina kakva je situacija sa fabrikom za preradu otpadnih voda, Đurović je podsjetila da je prošlo godinu od kada je raskinut ugovor sa turskim izvođačem Mas Gintašem.

Kako je navela, ugovor je raskinut, jer nisu radili predviđenim tempom, ali i zbog nesolventnosti, iako su do sada dosta smanjili dug i platili povjeriocima.

Tivat – pronađeno beživotno tijelo muškarca u stanu

0
Foto SZS Tivat

U jednom od stanova na trećem spratu stambene zgarde u Ulici 21.novembra u centru Tivta, danas u poslijepodnevnim satima, pronađeno je beživotno tijelo muškarca.

Prema nezvaničnim saznajima, riječ je o 46-togodišnjem turskom državljaninu koji je odnedavno iznajmljivao stan u Tivtu i sa kojim je ovdje boravio i njegov brat. Upravo je brat alarmirao policiju kada nije mogao ući u stan iz koga nije bilo odgovora na njegove pozive. On je policajcima kasnije ispričao da su njih dvojica i ranije dolazili u Tivta, te da su ovdje sada zbog posla, boravili  već oko mjesec dana.

Navodno, njegov preminuli brat imao je ranije zdravstvenih tegoba sa srcem i visokim krvnim pritiskom, zbog čega se on zabrinuo kada mu brat danas nije javljao na telefonske pozive, niti je otvarao vrata stana.

Koristeći specijalno vozilo – hidrauličnu korpu Komunalnog preduzeća, pripadnici Službe zaštite i spašavanja Tivta oko 17.30 sati preko balkona su ušli  stan i tamo pronašli beživotno tijelo turskog državljanina. Budući da na tijelu nije bilo vidljivih tragova nasilja, a da su vrata stana bila zaključana sa unutrašnje strane i sa ključem koji je i dalje bio u bravi, pretpostavlja se da je u pitanju prirodna smrt. O svemu je obaviješten dežurni viši tužilac u Podgorici koji će odlučiti o eventualnoj obdukciji preminulog i drugim istražnim radnjama.

Tivatska akcija o stavu SDT-a za Porto Montenegro

0
Tivat – Seljanovo panorama

Reakcija Specijalnog državnog tužilaštva povodom poklanjanja Adriatic Marinasu 5,6 miliona eura novca poreznih obveznika grada Tivta od strane predsjednika Opštine Siniše Kusovca, potpuno je očekivana. Crna Gora je zemlja u kojoj su ključne institucije zarobljene od strane koalicije na vlasti i u kojoj su te institucije obične sluškinje koalicije na vlasti, a ne nezavisni sistemi- ocijenila je Tivatska Akcija.

Specijalno državno tužilaštvo ocijenilo je da u kontroverznom poslu u kome je Porto Montenegro oslobođen 5,6 miliona eura komunalija, navodno nije počinjeno nikakvo krivično djelo koje se godni po službenoj dužnosti. Iz tog organa kojim rukovodi Milivije Katnić, konstatovali su da je riječ o „u krajnjem, građansko-pravni odnos, dužničko-povjerilački odnosi, pa ukoliko postoje razlike u stavovima po pojedinim osnovima i utvrđenim iznosima naknade, nezadovoljna strana može zaštitu svojih prava ostvariti u sudskom postupku pred nadležnim sudom.”

Ugovor sa Portom kojim je konačno aminovano opraštanje potraživanja Opštine od te firme u iznosu od 5,6 miliona eura 20.septembra potpisao je gradonačelnik i predsjednik OO DPS Tivta dr Siniša Kusovac, a saglasnost za taj posao prethodno je lokalni parlament u januaru ove godine usvojio glasovima 17 odbornika DPS.

Tivatska akcija

„Kada je prvi čovjek koalicije na vlasti u Crnoj Gori g. Milo Đukanović- u posjeti Tivtu 5. aprila  u okviru kampanje za predsjedničke izbore-ultimativno saopštio da Opština Tivat treba da potpiše Ugovor sa Portom o otpisu 5,6 miliona eura duga za komunalno opremanje građevinskog zemljišta, i kada je jedanaest dana kasnije Đukanović (ponovo) postao predsjednik Crne Gore, bilo je jasno da je samo pitanje vremena kada će Siniša Kusovac- koji je upravo zahvaljujući apsolutnoj spremnosti da potpiše taj štetni ugovor i postao predsjednik Opštine- staviti svoj potpis na ugovor sa Porto Montenegrom.

Jednostavno, nije bilo realno očekivati da Gospodar  pusti svog odanog slugu niz vodu; to je logika kojom se Gospodari rukovode u odnosu prema svojim slugama. Dakle, puštanje aktuelnog predsjednika Opštine Tivat niz vodu ne dolazi u obzir, bar ne u ovom trenutku. Što vrijeme nosu, to ćemo vidjeti“- saopštio je odbornik TA u SO Tivat Miomir Abović.

SDT odlučio da nikoga ne goni zbog milionske štete nanesene budžetu Tivta

0
Porto Montenegro

U predmetu koje je Specijalno državo tužilaštvo (SDT) formiralo  po saznanju za donošenje Odluke rukovodstva Opštine Tivat o oslobađanju plaćanja komunalija kompanije Adriatic Marinas-Porto Montenegro za rezidencijalno-poslovne objekte koje je ta kompanija već izgradila ili ih gradi u kompleksu nautičko-turističkog centra Porto Montenegro, nema osnova za pokretanje krivičnog postupka protiv bilo kog lica, za bilo koje krivično djelo za koje se gonjenje preduzima po službenoj dužnosti- saopštilo je danas SDT.

Iz resora na čijem je čelu Milivoje Katnić kažu da je nakon analize prikupljenih obavještenja, podataka i dokumentacije u toku izviđaja, “ocijenjeno da u konkretnom slučaju nije bilo neporavilnosti koje bi ukazivale da je izvršeno krivično djelo za koje se goni po službenoj dužnosti.”

U obimnom saopštenju SDT podsjeća na genezu kompletog slučaja i navodi da su pored ostalih, tokom izviđaja saslušani  bivša gradonačelnica Tivta Snežana Matijević, predsjendik Skupštine Ivan Novosel, bivši menadžer Opštine Zoran Petranović i nekadašnji direktor Direkcija za investicije i razvoj Peđa Obradović, glavna administratorka Marija Sijerković te bivši potpredsjendik Opštine i aktuelni gradonačelnik Siniša Kusovac, kao i bivši član Borda direktora Porto Montenegra Mladen Miranović. Pored ostaloga, konstatuje se da je Opština Tivat tražila od Porto Montenegra da joj plati dio u međuvremenu dospjelih potraživanja po osnovu komunalija za objekat “Aqua” komplaksa Regent Pool Club Residences ali da su oni to odbili, kao i da je Obradović kazao da mu nije poznato zašto glavni administrator i predsjednik Opštine u međuvremenu nisu pokrenuli sudski spor protiv Porto Montenegra zbog neplaćanja dadžbina koje po zakonu, svi ostali moraju platiti.

SDT je konstatovao da u samoj administrativmo-pravnoj proceduri koja je sprovedena u Opštini prlikom donošenja odluke o opraštanju milionskog iznosa dadžbina Portru, nije bilo povrede zakona. To što je ova kontroverzni posao u konačnici i zaključen, SDT definiše kao “u krajnjem, građansko-pravni odnos, dužničko-povjerilački odnosi, pa ukoliko postoje razlike u stavovima po pojedinim osnovima i utvrđenim iznosima naknade, nezadovoljna strana može zaštitu svojih prava ostvariti u sudskom postupku pred nadležnim sudom.”

“Imajući u vidu prethodno navedeno, a u svijetlu ovako utvrđenog činjeničnog stanja, ocijenjeno je da u konkretnom slučaju nije bilo nepravilnosti koje bi ukazivale da je izvršeno krivično djelo za koje se goni po službenoj dužnosti.“- zaključuje se u saopštenju SDT-a.

Kašćelan najbolji u okviru Prvenstva crnogorskih auto moto klubova na brdskim stazama

0
Nemanja Kašćelan auto traka DU

Pobjedom u Dubrovniku, na posljednjoj brdskoj auto trci ove sezone, Kotoranin Nemanja Dona Kašćelan osvojio je novu  titulu prvaka u okviru Prvenstva crnogorskih auto moto klubova na brdskim stazama.

Kašćelan, takmičar AMSK “Blažo Smiljanić – Kotor”, bio je najbolji u svojoj klasi , a  trijumfovao je i u generalnom plasmanu.
Prošlogodišnji osvajač zlatne kcige i sportista grada Kotora, nakon svih šest pobjeda u ovogodišnjoj takmčarskoj sezoni, oprobao se i na evropskom šampionatu održanom u Buzetu u Hrvatskoj, gdje je, među najboljim vozačima Evrope, osvojio treće mjesto.
Kašćelan je kazo da je zadovoljan svojim ukupnim rezultatom u ovogodišnjoj sezoni i naglasio da auto sport iziskuje velike troškove, te da vjeruje da bi uz podršku grada Kotora i države mogao postići još bolje rezultate na evropskim takmičenjima.
Nemanja Kašćelan auto traka DU

Ovogodišnja sezona brdskih auto trka otvorena je u Podima u Herceg novom, a završena, proteklog vikenda, vožnjom u Dubrovniku.

Bokeljska mornarica gostuje u Trstu i Piranu

3
Bokeljska mornarica foto Boka News

Poslije više godina Bokeljska mornarica Kotor gostuje u inostranstvu, u Piranu i Trstu. Na poziv organizatora tradicionalne jedriličarske regate „Barcolana” u Trstu, najveće regate na svijetu u kojoj učestvuje preko 2000 jedrilica raznih kategorija, a koja se ove godine održava po 50. put,  Mornarica će 13. oktobra povodom inauguracije regate biti u Trstu, a biće gost i Zajednice Italijana u Piranu.

Kontakti su uspostavljeni preko Zajednice Italijana Crne Gore sa sjedištem u Kotoru.

Polazak iz Kotora autobusom je predviđen za 11. oktobar, a povratak 14. oktobra. Među šezdesetak osoba, pored mor­nara, oficira i rukovodstva Mornarice, biće  folklorna grupa i Gradska muzika iz Kotora.

Barkolana

Programom je predviđen nastup folklorne grupe Mornarice u Piranu, susreti sa gradskim vlastima i Zajednicom Itali­jana Pirana 12. oktobra. Sljedećeg dana Glavni odred Mor­narice sa admiralom, viceadmiralom i malim admiralom će se postrojiti na Piazza dell’Unita d’Italia u Trstu. gdje će biti izvršena smotra, a zatim će mornari otplesati tradicionalno kolo.

Predstavnike mornarice će primiti gradonačelnik Trsta, kao i najviši predstavnici Ratne mornarice Republike Italije.

Ovo gostovanje Bokeljske mornarice je veoma značajno za međunarodnu  promociju ove drevne i jedinstvene pomorske organizacije, koja je kandidat za upis na Reprezentativnu listu nematerijalne kulturne baštine čovječanstva UNESCO-a.

„Parking servis“ u projektu „Smart-e- mobility“

0
Tuktuk-www.tuktukmontenegro.com

Preduzeće „Parking servis“ Tivat (PST) namjerava da u dogledno vrijeme na dijelu tzv. posebnih parkirališta u tom gradu kojima gazduje ova opštinska firma, instalira punionice za napajanje baterija električnih vozila.

Tim povodom direktor PST Slaviša Ognjanović sastao se sa predstavnicima Opštine i kompanije Telecom sa kojom PST već sarađuje u naplati uličnog parkiranja putem SMS poruka. Ognjanović je sa ekspertom Telecoma za razvoj softverskih riješenja Vukom Vukašinovićem i samostalnim savjetnikom u opštinskom Sekretarijatu za energetsku efikasnost i zaštitu životne sredine Marinkom Terzićem, razgovarao o mogućnostima realizacije projekta instaliranja punionica za električna vozila u Tivtu „Smart-e-Mobility“.

U tom gradu inače, trenutno postoji samo jedan javno dostupan brzi punjač velikog kapaciteta za punjenje baterija električnih automobila kakvi su npr. modeli američkog proizvođača „Tesla“, a on se nalazi u turističkom naselju Luštica Bay u Krtollima.

Tuktuk-www.tuktukmontenegro.com

Zahvaljujući činjenici da Luštica Bay i Porto Montenegro za svoje portrebe unutar ta dva turistička kompleksa za prevoz gostiju, osoblja i tereta koriste niz malih električnih vozila-golfera, Tivat je trenutno na prvom mjestu u Crnoj Gori po broju registrovanih automobila na električni pogon kojih u tom gradu ima preko 50. Ipak, ovdje je riječ prevashodno o vozilima skromnih performansi za internu upotrebu unutar određenih  kompleksa, gdje se njihove baterije i pune na internim punionicama Porto Montenegra i Luštice Bay.

Svi ostali koji namjeravaju da kupe automobil na električni pogon ili turisti koji u Tivat dođu „teslama“ i sličnim visokoperfirmantnim električnim vozilima, još uvijek nemaju gdje na javnim mjestima da svoje četvorotočkaše spoje na elektro-mrežu i dopune njihove baterije.

Tuktuk-www.tuktukmontenegro.com

Trend postepene „elektrifikacije“ drumskog saobraćaja u Tivtu ipak, dobija sve više maha pa je tako ovdje prije nekoliko mjeseci počela da posluje i kompanija „Eco Tuk Tuk Tours Montenegro“ koja raspolaže sa ukupno pet trotočkaša na električni pogon. Ova tzv.tuk-tuk vozila kakva se koriste u azijskim zemljama nalik su na rikše, ali su veoma dobro opremljeni.

Ljetos su se ta vozila kapaciteta po 4 putnika plus vozač,  pokazali veoma popularni među stranim turistima koji ih rado koriste za tri tipa izleta sa vodičem duž zaliva Boke, a koje sa ovim električnim vozilima nudi ta kompanija registrovana u Tivtu. Sa jednim punjenjem, električni tuk-tukovi koji voze između Tivta i Kotora, mogu da pređu do 100 kilometara.