Pod ovim uslovima se ulazi u Crnu Goru od 2. januara 2022.

0
Pod ovim uslovima se ulazi u Crnu Goru od 2. januara 2022.
Granični prelaz Debeli brijeg foto Boka News

Od 2. januara 2022. godine pooštravaju se uslovi za ulazak u Crnu Goru, saopšteno je iz Ministarstva zdravlja.

Crnogorski državljani i stranci mogu da uđu preko svih graničnih prelaza uz posjedovanje jednog od dva dokaza iz kovid potvrde:

1. Da je osoba potpuno vakcinisana propisanim brojem doza vakcina protiv koronavirusa, i da od druge doze vakcine nije prošlo više od šest mjeseci.

Ili uz

2. Dokaz da je osoba preboljela COVID-19 (prošlo ne manje od 10 dana i ne više od 180 dana od pozitivnog PCR ili brzog antigenskog testa)

U oba slučaja, kako je saopšteno iz Ministarstva zdravlja, mora se posjedovati ili negativan PCR test koji nije stariji od 72 sata ili brzi antigenski koji nije stariji od 48 sati. To, kako se navodi, znači da više nije moguć ulazak u Crnu Goru samo sa negativnim testom.

“Državljani Crne Gore i stranci sa privremenim boravkom mogu da uđu u zemlju bez ovih dokaza, ali uz određivanje samoizolacije u trajanju od 10 dana koju je moguće prekinuti najranije nakon tri dana poslije negativnog PCR testa”, navode iz Ministarstva zdravlja.

Nove mjere: Lokali i hoteli za Novu godinu radiće do jedan sat poslije ponoći uz posjedovanje kovid potvrde

0

Radno vrijeme restorana, kafića, ugostiteljskih objekata i hotela ograničava se do 1 sat poslije ponoći, uz kovid potvrde, a muzika uživo dozvoljena je samo od 20 do 1 sat, saopštila ministarka zdravlja Jelena Borovinić Bojović. Aktuelne mjere, kako je saopšteno, važiće od 30. decembra do 12. januara 2022. godine.

Radno vrijeme svih ugostiteljskih objekata, tokom ostalih dana, uz kovid potvrdu, je ograničeno do 22 sata, uz zabranu muzike uživo i sa zvučnika.

Zabranjuje se i održavanje svadbi rođendana, žurki i drugih privatnih proslava.

Borovinić Bojović je, na konferenciji za medije, saopštila i da se zabranjuju okupljanja stanovništva u zatvorenim javnim mjestima, javne priredbe, politički skupovi, stručni i naučni skupovi, ali i posjete licima u kolektivnim smještajem. zabranjen je i rad dječih igraonica i teretana, a rad kladionica dozvoljen je uz posjedovanje kovid potvrda.

“U tržnim, poslovnim centrima čija je površina preko hiljadu m2 i koji u svom sastavu imaju više od tri poslovna subjekta, dozvoljeno je prisustvo jedne osobe na 10m2 i to uz poštovanje osnovnih mjera i uz obavezno posjedovanje kovid potvrde. U vjerskom objektu dozvoljeno je obavljanje vjerskog obreda uz prisustvo jedne osobe na 10m2, uz obavezno nošenje zaštitne maske koja pokriva nos i usta i poštovanje odstojanja, kao i uz obavezno posjedovanje kovid potvrde. Posjete ustanovama kulture (pozorišta, bioskopi, muzeji, galerije) dozvoljene su uz posjedovanje kovid potvrde”, saopštila je ministarka.

Prema novim mjerama, zabranjuje se prisustvo gledalaca tokom takmičenja u zatvorenim sportskim objektima.

“U otvorenim sportskim objektima tokom održavanja sportskih takmičenja dozvoljeno je prisustvo gledalaca i to samo jedne četvrtine ukupnog broja sjedišta, uz uslov da po dva sjedišta između gledalaca budu slobodna, uz obavezno nošenje zaštitne maske koja pokriva nos i usta, uz posjedovanje jednog od četiri dokaza iz kovid potvrde”, dodala je Borovinić Bojović.

Predlaže se svim zaposlenima u javnoj upravi, privrednim društvima i preduzetnicima da organizuju rad od kuće, uz obavezno organizovanje dežurstava i obezbjeđivanje nesmetanog procesa rada.

Preporuka svim građanima je, kako je naglasila ministarka, da predstojeće praznike provedu u krugu svoje porodice.

Podsjetila je da kovid potvrda podrazumijeva:

  • da je osoba potpuno vakcinisana propisanim brojem doza vakcine protiv koronavirusa, koji je izdat od ovlašćene zdravstvene ustanove i da od druge doze vakcine nije prošlo duže od šest mjeseci;
  • negativnog rezultata PCR testa na novi koronavirus (SARS-CoV-2), koji je izdat od registrovane laboratorije i nije stariji od 72 sata;
  • pozitivnog rezultata PCR testa na koronavirus (SARS-CoV-2), koji je izdat od registrovane laboratorije i koji je stariji od 10 dana, a nije stariji od šest mjeseci od dana izdavanja rezultata ovog testa; ili
  • negativnog rezultata brzog antigenskog testa na korona virus koji nije stariji od 48 sati.

Istakla je da je Ministarstvo predložilo strože mjere od donesenih, ali da je “Vlada donijela ovu odluku”.

Dodala je i da je transmisija virusa mnogo veća nego ranije, ali da su kliničke slike blaže.

“U domove zdravlja povukli smo ljekare iz sekundarne zdravstvene zaštite, kako bi pomogli”, dodala je Borovinić Bojović i navela da je EU digitalnu kovid potvrdu od sutra moguće dobiti mobilnom aplikacijom, preko portala eZdravlje, na vakcinalnim punktovima ili kod izabranog ljekara.

Ovo su nove mjere:

1. Radno vrijeme restorana, kafića, ostalih ugostiteljskih objekata i hotela 31. decembra na 1. januar ograničava se do jedan sat poslije ponoći uz posjedovanje COVID potvrde. Naglašavamo da je tog dana izvođenje muzike uživo ili uz emitovanje sa akustičnih uređaja dozvoljeno samo u terminu od 20 sati do jedan sat poslije ponoći.

2. Tokom svih ostalih dana do 12. januara, radno vrijeme svih ugostiteljskih objekata, uz posjedovanje COVID potvrde je ograničeno do 22 sata, uz napomenu da je tokom kompletnog radnog vremena, u potpunosti zabranjeno izvođenje i emitovanje muzike i uživo i sa zvučnika.

3. Zabranjuje se održavanje svadbi, rođendana, žurki, muzičkih festivala i drugih privatnih proslava.

4. Zabranjuju se okupljanja stanovništva u zatvorenim javnim mjestima (javne priredbe, politički skupovi, stručni, naučni i drugi skupovi) osim za potrebe obavljanja radnih i službenih aktivnosti, uz poštovanje osnovnih mjera, uz COVID potvrdu.

5. Zabranjuju se sve posjete licima u ustanovama za kolektivni smještaj.

6. Zabranjuje se rad dječijih igraonica i teretana. Rad kladionica je dozvoljen uz COVID potvrdu.

7. U tržnim, poslovnim centrima čija je površina preko hiljadu m2 i koji u svom sastavu imaju više od tri poslovna subjekta, dozvoljeno je prisustvo jedne osobe na 10m2 i to uz poštovanje osnovnih mjera i uz obavezno posjedovanje COVID potvrde.

8. U vjerskom objektu dozvoljeno je obavljanje vjerskog obreda uz prisustvo jedne osobe na 10m2, uz obavezno nošenje zaštitne maske koja pokriva nos i usta i poštovanje odstojanja, kao i uz obavezno posjedovanje COVID potvrde.

9. Posjete ustanovama kulture (pozorišta, bioskopi, muzeji, galerije) dozvoljene su uz posjedovanje COVID potvrde.

10. Zabranjuje se prisustvo gledalaca tokom takmičenja u zatvorenim sportskim objektima.

11. U otvorenim sportskim objektima tokom održavanja sportskih takmičenja dozvoljeno je prisustvo gledalaca i to samo jedne četvrtine ukupnog broja sjedišta, uz uslov da po dva sjedišta između gledalaca budu slobodna, uz obavezno nošenje zaštitne maske koja pokriva nos i usta, uz posjedovanje jednog od četiri dokaza iz COVID potvrde.

12. Predlaže se svim zaposlenima u javnoj upravi, privrednim društvima i preduzetnicima da organizuju rad od kuće, uz obavezno organizovanje dežurstava i obezbjeđivanje nesmetanog procesa rada.

13. Preporuka svim građanima je da predstojeće praznike provedu u krugu svoje porodice.

H.Novi – uspješno završen projekat poboljšanja kvaliteta usluga Dnevnog centra

0
H.Novi – uspješno završen projekat poboljšanja kvaliteta usluga Dnevnog centra
Objekat Dnevnog centra Herceg Novi

Dnevni centar za djecu sa smetnjama i teškoćama u razvoju Herceg Novi uspješno je završio realizaciju projekta „Poboljšanje kvaliteta usluga koje se pružaju djeci sa smetnjama i teškoćama u razvoju kroz uvođenje novih usluga obuke i savjetovanja za djecu, roditelje i zaposlene – ESCI“. Ustanova je kroz ovaj projekat nabavila novo vozilo, organizovala edukaciju za zaposlene, uvela usluge savjetovanja i omogućila trodnevni kamp za korisnike i njihove roditelje, što je osnažilo kapacitete Dnevnog centra, poručeno je na današnjoj konferenciji za novinare koja je održana u hotelu „Play“.

Projekat je kroz dvanaestomjesečnu realizaciju u opštem smislu doprinio jačanju socijalnog i dječijeg sistema zaštite osoba sa invaliditetom u Crnoj Gori. Odobren je u okviru Poziva za podršku pružanja usluga socijalne i dječje zaštite, koji je dio Programa Evropske unije i Crne Gore za zapošljavanje, obrazovanje i socijalnu zaštitu, vrijednog 18 miliona eura, u kojem Evropska unija učestvuje sa 15,3 miliona, a  Crna Gora obezbjeđuje 2,7 miliona eura za njegovu realizaciju.

„Sjajnu dopunu nastojanjima da poboljšamo kvalitet usluga hercegnovskog Dnevnog centra predstavlja projekat zbog kojeg smo danas ovdje. Nabavkom vozila, edukacijom zaposlenih i savjetovanjem korisnika i roditelja osnaženi su kapaciteti ustanove i olakšano svakodnevno funkcionisanje. Čestitam upravi Dnevnog centra na uspješno realizovanom projektu, a svim partnerima zahvaljujem na podršci. Nadam se da je ovo samo početak dobre prakse koja će obilježiti rad ove ustanove u narednom periodu“, kazao je predsjednik Opštine, Stevan Katić.

On je istakao da je današnji događaj sjajan način da se završi jedna izuzetno uspješna godina za Dnevni centar. Podsjetio je da je tokom 2021. godine Dnevni centar konačno uselio u novi objekat, čime je ustanova koja pruža usluge djeci sa smetnjama i teškoćama u razvoju prvi put od osnivanja dobila svoje prostorije. Taj korak bio je ključan za značajno i trajno poboljšanje kvaliteta boravka korisnika, kao i uslova za rad zaposlenih.

„U 2022. godinu ulazimo odlučni da nastavimo sa unaprijeđivanjem uslova u Dnevnom centru. Naša je namjera i plan da prvi sledeći veliki korak bude obezbjeđivanje usluga Dnevnog centra za korisnike starije od 26 godina, tačnije servis 27+. Započeli smo rad na ostvarivanju preduslova za transformaciju ustanove i dogradnju objekta, u čemu se nadamo da ćemo imati i podršku države jer je ovaj servis Herceg Novom neophodan. I u narednom periodu konstanta u radu Dnevnog centra biće podrška Opštine Herceg Novi, a garancija kvaliteta su stručnost, profesionalizam i posvećenost zaposlenih u ovoj ustanovi“, poručio je Katić.

Konferencija za medije, direktorica Kosić

Direktorica Dnevnog centra, Dragica Kosić predstavila je prisutnima rezultate projekta, ističući da su sprovedene aktivnosti od značaja za dobrobit ustanove, korisnika i njihovih porodica, kao i za zaposlene Dnevnog centra i širu društvenu zajednicu.

„Za naš projekat dobili smo oko 79.000 eura, a sastojao se od akreditovanih programa licenciranja usluga i poboljšanje uslova za rad. Kad smo krenuli bili smo u strahu jer je bila korona i nismo radili, ali došli smo do kraja i vrlo uspješno završili sve aktivnosti na projektu. Imali smo podršku Opštine Herceg Novi i Kancelarije za međunarodnu saradnju, koji su zajedno sa nama pisali ovaj projekat. Sadašnji predsjednik Skupštine Ivan Otović lično nam je pomogao da sačinimo budžet i dopunimo sve stavke, a onda je krenula realizacija“, rekla je Kosić.

Nabavljen je mini bus sa 17 sjedišta za prevoz korisnika, kojim će biti omogućeno brže prevoženje korisnika iz Sutorine u ostale djelove grada. Svi zaposleni Dnevnog centra su prošli edukacije akreditovane kod Zavoda za socijalnu i dječiju zaštitu Crne Gore, kroz koje su stekli nova znanja i vještine.

„Trenutno u Dnevnom centru imamo populaciju do 26 godina, među kojima djecu koja idu u školu u Zelenici, kao i one koju su na cjelodnevnom boravku i one koji su od 11 sati, tako da nam novo vozilo olakšava funkcionisanje“, rekla je Kosić i dodala: „Svi zaposleni imali su dvije kvalitetne obuke. Jedna se ticala rada sa porodicama, a druga se odnosila na rad sa osobama sa autizmom i kombinovanim smetnjama. Omogućili smo i kolegama iz Crne Gore da besplatno kroz ovaj projekat pošalju svoje zaposlene, pa su sa nama bile kolege iz Nikšića, Podgorice, Danilovgrada i Pljevalja“, kazala je Kosić.

Projekat je specifično osnažio kapacitete ustanove uvođenjem nove usluge savjetovanja za koju je dobijena licenca na pet godina i novih aktivnosti kroz rad spoljnjeg tima stručnjaka.

„U ovom trenutku Dnevni centar Herceg Novi ima dvije licence za rad – za dnevni brovak i novouvedena usluga savjetovanja. Kroz projekat smo uspjeli da obezbijedimo tim spoljnih stručnjaka koji se sastojao od psihijatra, psihologa i defektologa koji su radili sa korisnicima i porodicama, a u radu su učestvovali stručni radnici iz naše ustanove“, rekla je Kosić.

Korisnicima Dnevnog centra i njihovim roditeljima u okviru usluge savjetovanja omogućen je trodnevni kamp na Ivanovim Koritima, koji su realizovali zaposleni Dnevnog centra. Takođe, sredstvima iz projekta nabavljena je oprema za zaposlene i korisnike.

Predstavnica HO Dečje srce, Ivana Rojević i direktorica Dnevnog centra, Dragica Kosić, uz superviziju Violete Mrkić, izradili su novi program pod nazivom „Savjetovanje za djecu i mlade sa smetnjama u razvoju i njihove roditelje“, koji je odobren i nalazi se na listi akreditovanih programa Zavoda za socijalnu i dječju zaštitu Crne Gore.

Konferenciji povodom uspješnog završetka projekta prisustvovali su i predsjednik Skupštine opštine, Ivan Otović, potpredsjednici Opštine, Vesna Samardžić i Mirko Mustur, odbornik u lokalnom parlamentu, Jovan Subotić i članovi Savjeta Dnevnog centra.

Zatvaranje lokala će imati katastrofalne posljedice za ugostitelje i zaposlene

0
Zatvaranje lokala će imati katastrofalne posljedice za ugostitelje i zaposlene
Ugostitelji / turizam Crna Gora /Foto Boka News

NVO “Ugostitelji Crne Gore” neprijatno je iznenađeno mogućnošću da bi Vlada svega nekoliko dana uoči Nove godine mogla da donese odluku o zatvranju ugostiteljskih objekata.

Ugostitelji su sada u neprijatnoj i neizvjesnoj situaciji jer su gotovo svi prodali aranžmane za doček, a zatvranje lokala tokom predstojecih novogodišnjih i božićnih praznika je udar sve nas koji hranimo porodice od ovog hljeba, a koje ce za posljedicu imati gomilanje gubitaka, ali i smanjenje u punjenju budžete drzave.

Svi smo obezbijedili i određene zalihe hrane koja ce, po svemu sudeci, propasti pa se pitamo ko ce nam nadomjestiti štetu.

Razočarani smo i sto nadlezni ni ovog puta nijesu imali sluha za nas, pa je i ovog puta izostao dijalog sa ugostiteljima, kao i mnogo puta do sada.

Sigurni smo da bi kroz zajedničke razgovore mogli doci do kompromisa u interesu svih, umjesto sto nas ponovo vlast diskriminise i samo nas zatvara kao da smo mi jedini uzrok sirenja infekcije. Svjesni smo da je zdravlje na prvom mjestu, ali moramo napomenuti da niko ne moze sebi dozvoliti luksuz da ne radi dvije sedmice, jer ce ovo za mnoge biti veliki udar, zbog cega ce morati da zatvore lokale i otpustaju radnike. Apelujemo na Vladu da ne dozvoli zatvaranje ugostiteljskih objekata tokom praznika, ali i na nadlezne da sankcionisu sve nase kolege koje ne postuju mjere koje su na snazi, jer je povoljna epidemioloska situacija u interesu svih. Tokom praznika ocekujemo vece promete, sto znaci i vece prihode po osnovu poreza koji se slivaju u drzavnu kasu od koje se finansira drzavna administracija, a zatvranje ce imati katastrofalne posljedice i za nas i za drzavu. Jos jednom pozivamo nadlezne da preispitaju ovu odluku prije nego sto nacine katastrofalnu štetu i nama i njima.

„Starogodišnja regata“ polako postaje tradicija

Posljednji dan 2021. godine u Boki Kotorskoj obilježiće još jedna “Starogodišnja regata”, posljednja morska fešta u godini koja će okupiti kompletnu jedriličarsku zajednicu zaliva, ali i veliki broj plovila na motorni pogon.

Osnovna misija ovog sportsko-revijalnog događaja koji već polako postaje tradicionalan jer se organizuje već nekoliko godina za redom, je kvalitetno druženje na moru i promocija Boke kao izuzetne sportske i kruzing destinacije tokom cijele godine.

Regatu predviđenu 31.decembra kalendarom Jedriličarskog saveza Crne Gore organizuje Sekcija krstaša JK Delfi iz Tivta, predvođena entuzijastom Dejanom Farkašem, a kao tradicionalno kvalitetnu feštu zdušno je podržavaju I ostali jedriličarski klubovi iz Boke: JK Lahor Kotor, JK Jovo Dabović Baošići, JK Jugole Grakalić Herceg Novi i Porto Montenegro Yacht Club. Partneri regate su Opština Tivat, Turistička organizacija Tivat, kompanija UNA Montenegro i Radio Tivat, a medijski sponzori su i Radio Kotor i  Radio-televizija Herceg Novi.

Novina ovogodišnjeg izdanja “Starogodišnje regate” je ozbiljno sportsko nadmetanje u brodovima klase J70, gdje će se u kvalifikacijama susresti 12 ekipa predvođenih uglavnom poznatim imenima bokeljskog jedrenja. Plasman u finale zaslužiće najboljih šest. Nadjedravajući se u istovjetnim brodovima, najzad će nam pokazati ko prednjači u umijeću, te koga prati sreća. Regatno polje biće postavljeno ispred same tivatske gradske rive Pine, pa će regatu biti moguće posmatrati i sa kopna.

Po najavama, u Open klasi će nastupiti najmanje 30 krstaša i drugih jedrilica, među kojima i do sada najveći broj ojedrenih barki na nekoj od domaćih regata.

Regata

“Organizacioni odbor poziva i vlasnike drugih plovila da se pridruže morskoj fešti u Tivatskom zalivu, kako bismo što ljepšu sliku zajedništva na moru i za more poslali u svijet. Prijave ekipa za takmičenje u brodovima J70 otvorene su do 26. decembra, a predviđeno je da se kvalifikacije organizuju u periodu od 28 -30. decembra, u zavisnosti od vremenskih uslova. Prijave brodova za Open klasu otvorene su do 30.decembra. Raspis regate, Uputstvo za jedrenje i Prijavni formular dostupni su na stranicama Jedriličarskog saveza Crne Gore”- saopštili su organizatori iz JK Delfin.

Na ovoj regati se inače, ne plaćaju kotizacije, pa su umjesto toga takmičari i gosti pozvani da učestvuju u donatorskoj akciji i pomognu opremanje teretane JK Delfin. Organizatori najavljuju da će donatorski segment “Starogodišnje regate” svake godine biti posvećen nekom drugom jedriličarskom klubu, jer je cilj svih ciljeva dalji razvoj jedrenja u Boki.

Kao svojevrsni kuriozitet, nagrade najboljima na “Starogodišnjoj regati 2021” biće dodijeljene na moru, na liniji cilja, umjesto na kopnu nalon takmičenja, kako je se to uobičajeno radi na regatama. Trofeji idu najbržem brodu u realnom vremenu i najbržoj ojedrenoj barci. Prelazni pehar i novčana nagrada u iznosu od 500 eura biće dodijeljeni najboljoj ekipi u klasi J70.

„Starogodišnja regatta” je ove godine ujedinila kompletnu morsku zajednicu Boke. U pripreme su uključeni akademski slikari, grafički dizajneri, glumci, muzičari, umjetnički fotografi, medijski profesionalci, stolari, ribari, kuhari, kako bismo na sve načine pokazali i prikazali da se naša Boka nije odmakla od mora, da na njemu i sa njim živi.”- poručili su juče iz JK Delfin.

Dubrovnik proglašen vodećom evropskom destinacijom za krstarenja u 2021.

0
Dubrovnik proglašen vodećom evropskom destinacijom za krstarenja u 2021.
Panorama Grad Dubrovnik – foto HINA

Nagrada za vodeću europsku destinaciju za krstarenja u 2021. godini dodijeljena je Dubrovniku u sklopu 28. izdanja World Travel Awards. Radi se organizaciji koja svake godine nagrađuje najbolje u industriji putovanja, turizma i ugostiteljstva, a nagrade se dodjeljuju na svjetskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, prenosi UHPA.

Pobjednike biraju stručnjaci iz pojedinog područja, ali i korisnici koji također sudjeluju u izboru. World Travel Awards kojeg još nazivaju i Oskarom svjetske turističke industrije, cijenjena je nagrada u turističkom sektoru i globalno je prepoznata kao vrhunsko obilježje izvrsnosti u industriji.

Dubrovnik je proglašen vodećom destinacijom za kružna putovanja u europskim okvirima, gdje konkurencije ne nedostaje. Nominirani su još bili Amsterdam, Atena, Lisabon, Venecija, Kopenhagen, Oslo, Cannes, Sankt Peterburg, škotski gradovi Edinburgh i Forth, te čak tri turske destinacije: Bodrum, Izmir i Kuşadası.

Dubrovnik je ušao i u izbor za najbolju svjetsku destinaciju za kružna putovanja. Nominirano je bilo ukupno 14 destinacija sa svih kontinenata, a za najbolju je ponovno izabrana Jamajka. Osim za ovu, Dubrovnik je bio nominiran i za nagradu vodeće europske gradske destinacija na moru, gdje su se još našli Barcelona, Lisabon, Porto, Istanbul i Venecija.

Industrija kružnih putovanja u cijelom svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, ove je godine doživjela blagi oporavak. U prvih devet mjeseci ove godine, a prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u hrvatske luke uplovila su 24 strana broda za kružna putovanja s ostvarena 134 kružna putovanja. Od tog broja, najviše kružnih putovanja ostvareno je u Dubrovniku, njih ukupno 111.

Lidl otvara najmanje pet trgovina u Crnoj Gori

0
Lidl otvara najmanje pet trgovina u Crnoj Gori
Lidl

Njemački lanac marketa, poznat po širokom asortimanu proizvoda i povoljnim cijenama, ubrzano se priprema za ulazak na crnogorsko tržište i planira da u naredne 3 godine otvori najmanje pet supermarketa, piše portal Investitor.

Trenutno je u toku tzv. faza lobiranja, odnosno, “pozadinsko djelovanje” kako bi se što kvalitetnije završili svi pravni i ostali poslovi u susret otvaranju prvih objekata u Podgorici. U toku je i užurbana potraga za lokacijama a prije nekoliko dana je objavljena informacija da je kompanija povezana s Lidlom predala ponudu za kupovinu 13,2 hiljade kvadrata u podgoričkom City kvartu, za šta je ponudila 3,73 miliona eura.

Da Lidl stiže na crnogorsko tržište nagovijestio je u ponedjeljak i ministar ekonomskog razvoja Jakov Milatović koji je, tokom susreta s privrednicima, kazao da ga raduje dolazak investitora sa Zapadne Evrope koji će blagotvorno uticati na tržište.

Tržište mega-marketa u Crnoj Gori je dosta ukrupnjeno posljednjih godina, pripajanjem više lanaca velikim kompanijama. Tako se od 7-8 lanaca marketa tržište svelo na četiri veća sistema – Voli, Laković, Mercator (IDEA) te Domaću trgovinu. I upravo bi na njih najveći uticaj mogao imati dolazak velikog sistema kao što je Lidl.

Najava da će Lidl zaposliti 1000 radnika, poklapa se sa veličinom najvećeg konkurenta – Voli. Međutim, iskustvo trgovine u Lidlu je posve drugačije od onog na koji smo navikli u postojećim marketima. Koncept trgovine je postavljen drugačije i potrošači će samim ulaskom u market vidjeti razliku u odnosu na postojeće prodavnice.

Dolaskom na crnogorsko tržište, Lidl širi svoju regionalnu mrežu marketa. Prije nekoliko godina, ovaj lanac marketa stigao je u Srbiju, a uskoro se očekuje i otvaranje prvih objekata u BiH.

Potres magnitude 5,7 pogodio Kretu, osjetio se u Egiptu

0
Potres magnitude 5,7 pogodio Kretu, osjetio se u Egiptu
Potres – Foto: Tumisu / Pixabay

Potres magnitude 5,7 pogodio je u srijedu Kretu, saopštio je grčki Geodinamički institut. Još nema nema izvješća o ozlijeđenima ni o šteti.

Europski mediteranski seizmološki centar (EMSC) prije je registrirao potres jačine 6,1. Egipatske vlasti izvijestile su da se potres osjetio u nekim gradovima u zemlji.

Akis Celentis, ravnatelj Geodinamičkog instituta koji je bio na Kreti, rekao je da su vlasti dale revidirano očitanje od 5,7 u odnosu na 5,6 prije. Osjetio sam to, rekao je za grčku Skai TV.

– Srećom, bilo je u moru. Područje je već opterećeno (ranijim potresima) i da je bilo u unutrašnjosti, moglo je biti štete, rekao je.

Potres je bio na dubini od 80 km, priopćio je EMSC. Grčki geodinamički institut priopćio je da se potres dogodio na dubini 42,7 km.

Zdravstvene vlasti: Zatvoriti kafiće i restorane

0
Zdravstvene vlasti: Zatvoriti kafiće i restorane
Boka Kotorska u vrijeme korona virusa mart 2020.- foto Miro Marušić

Ministarstvo zdravlja i Institut za javno zdravlje (IJZ) predložiće Vladi oštre revidirane mjere u borbi protiv korona virusa koje predviđaju zatvaranje restorana, kafića i obavezan i test za ulazak u Crnu Goru, saznaje nezvanično agencija Mina.

Mina saznaje da će biti predložena zabrana rada restorana, kafića, kafeterija i sličnih ugostiteljskih objekata od sjutra do 12. januara.

Osim toga, medicinari zahtijevaju i da se za ulazak u Crnu Goru, osim potvrde o vakcinaciji ili odležanoj bolesti zahtijeva, u oba slučaja, i obavezan negativan PCR ili brzi antigenski test.

Sjednica Savjeta za borbu protiv korona virusa na čijem je čelu premijer Zdravko Krivokapić, biće održana danas nakon sjednice Vlade.

Prema informacijama agencije Mina, danas se očekuje i vanredna konferencija za novinare,a što je i najavljeno u slučaju izmjene važećih mjera u borbi protiv korona virusa.

Ljiljanić: Ova godina rekordna za hotel Regent Porto Montenegro

0
Ljiljanić: Ova godina rekordna za hotel Regent Porto Montenegro
Hotel Regent Porto Montenegro

Posjeta hotelu Regent Porto Montenegro bila je rekordna i premašila je očekivanja menadžmenta, kazala je PR hotela Elena Ljiljanić.

“Mi smo očekivali dobru sezonu i popunjenost hotela tokom sezona, ali je ona premašila naša očekivanja”, rekla je Ljiljanić.

Poslovna godina, kako je navela, premašila je njihove analize, što im daje osnov da vjeruju da će i u narednoj godini ostvariti dobar poslovni rezultat, prenosi agencija CGNews.

Hotel Regent-najbolji marina hotel – Elena Liljanić sa nagradom

“Mi smo već u fazi pripreme za predstojeću sezonu. Hotel svoju ponudu predstavlja na brojnim sajmovima širom svijeta. Na DWP sajmu za vjenčanja dobili smo priznanje za najbolju destinaciju za vjenčanja u jugoistočnoj Evropi.

Ponudu smo predstavili i na sajmu u Kanu kao i na brojnim virtuozo sajmovima” dodala je Ljiljanić.

Pored promotivnih, u toku su i aktivnosti na zapošljavanju novog osoblja u hotelu.

“Ovo je i otvoren poziv svima kojima je hotelijerstvo i turizam izbor zanimanja da iskoriste priliku i pridruže se timu hotela Regent” poručila je Ljiljanić.

Pandemija koronavirusa promijenila je način na koji gosti bukiraju i koncipiraju odmor. Shodno tome i hotelijeri su morali da se prilagode tome.

“Zabilježili smo veliki porast broja gostiju iz Regiona, kao i Ukrajine i Kazakstana, ali i sa tržišta Indije. Poljsko tržište vidimo kao tržište sa velikim potencijalom, kao i tržišta sa njemačkim govornim područjem”, dodala je Ljiljanić.

Ona je navela da ključnu ulogu u strukturi gostiju ipak ima avio-povezanost, ali da se raduju povratku američkog tržišta.