Projekat izgradnje kompleksa Lazaret u Meljinama predstavljen je danas rukovodstvu Opštine Herceg- Novi.
Predstavnici kompanije “Imperio Holding Limited” i projektnog biroa čije rješenje je bilo najbolje na konkursu Ministarstva turizma i održivog razvoja, upoznali su opštinsko rukovodstvo sa sprovedenim aktivnostima i daljim planovima na izgradnji kompleksa u čijem središtu će biti hotel sa pet zvjezdica.
Kako je kazala predsjednica Opštine Herceg-Novi Nataša Aćimović, ovakvi investicioni projekti su dobrodošli u Herceg Novom i dobra saradnja će se nastaviti. Sekretar za urbanizam Mladen Kadić rekao je da će ovaj projekat, na istorijski i lokacijski značajnom prostoru, biti praćen sa velikom pažnjom, jer je lokalnoj upravi stalo da se planirana dinamika rada ispoštuje.
Kompleks Lazaret u Meljinama
Izvršni direktor komapnije “Imperio Holding Limited” Genadi Borisov istakao je spremnost da kompleks bude završen do ljeta 2017. godine, stavljajući u prvi plan važnost dobrih odnosa sa lokalnom upravom i svim javnim preduzećima. Kako smatra Borisov, važno je i učestvovati u društvenom i kulturnom životu grada i planiraju da budu organizatori i sponzori nekoliko manifestacija.
Nastavak izgradnje kolektorske i vodovodne mreže u Herceg-Novom prema obavezama definisanim ugovorom počelo je juče. Početak radova obilježilo je negodovanje vlasnika turističkih i ugostiteljskih objekata na Šetalištu na Savini – zbog produžene turističke sezone, prenosi Radio Hercegnovi.
Otvorena su gradilišta na desetak lokacija,od Kamenara do Meljina i prema tvrđavi Forte Mare.
Komunalni policajci prate aktivnosti kako ne bi došlo do problema na infrastrukturi i javnim površinama, uz objašnjenje vlasnicima da je riječ o ugovornoj obavezi sa izvođačem radova prema dinamičkom planu realizacije kapitalnog projekta vrijednog – oko 18,8 miliona eura, koji kasni godinu i po.
Do kraja mjeseca ne bi trebalo da započinju grube radove i predstavljaju smetnju turistima. Sjednice opštinskog Koordinacionog tijela se nastavljaju svakog utorka, tako da je Komunalna policija zadužena da sa predstavnicima izvođača prati stanje u cilju prevazilaženja eventualnih problema na terenu, naveo je načelnik Komunalne policije Zoran Bijelić.
Kanalizaciona mreža HN – foto arhiv Boka News
Izvođač radova turska kompanija Celtikcioglu sa podizvođačima, preduzećima Millenium, Alb Star, CMC i Tangenta, saopštili su da su mobilisani svi predviđeni timovi, kao i da će svi radovi teći prema dinamičkom planu.
Delegacija crnogorskog ogranka kineske kompanije “China Road and Bridge Corporation” (CRBC) koja gradi dionicu autoputa Bar-Boljera od Smokovca do Mateševa, boravila je u zvaničnoj posjeti Tivtu gdje se srela sa čelnicima te Opštine i obišla dva glavna investiciona projekta koji se ovdje realizuju – Porto Montenegro i Luštica Bay.
Kinesku delegaciju predvođenu direktorom sektora za investicije i marketing Zhang Lei-em, primio je tivatski gradonačelnik Ivan Novosel sa svojim saradnicima.
On je goste upoznao sa privrednim potencijalima Tivta i najznačanijim investicijama koje se sprovode u najmanjoj bokeljskoj opštini. U pratnji glavnog menadžera Opštine Tivat Zorana Petranovića i gradonačelnikovog savjetnika za međunarodne odnose i ekonomsku saradnju Petra Vujovića, delegacija CRBC-a je potom obišla Porto Montenegro i Luštica Bay.
“Ističući Tivat kao opštinu sa najviše potencijala i šansi za investiranje koju su do sada posjetili u Crnoj Gori, predstavnici CRBC-a su najviše interesovanja pokazali za uključivanje u projekte modernizacije Aerodroma Tivat, izgradnju bulevara kroz Tivat kao i pristupnog puta ka Luštici. Predstavnici CRBC-a su gradonačeniku Novoselu prezentovali svoju imponzantnu listu referenci i uspješno realizovanih projekata širom svijeta, od rekonstrukcija i izgradnje aerodroma, mostova, tunela pa sve do izgradnje najkomplikovanijih dionica auto puteva, te iskazali svoju zainteresovanost da se u narednom periodu i u Tivtu pojave i kao investitori, ali i kao izvođači radova.”- saopšpteno je juče tim povodom iz Opštine Tivat.
Modernizacija aerodroma Tivat vrijedna oko 32 miliona eura koju iz kredita EBRD finansira JP “Aerodrom Crne Gore” treba da počne naredne godine, a podrazumijeva dogradnju platforme za parkiranje aviona, rekonstrukciju dijela manevarskih površina i izgradnju nove terminalne zgrade površine oko 8 hiljada kvadrata. Sa modernizacijom još nekoliko aerodromskih segmenata, tivatska vazdušna luka će nakon tog zahvata, moći da godišnje prihvati i opsluži i do 3 miliona putnika. Opština Tivat po ugovoru sa kompanijom “Luštica Development” ima obavezu da sagradi novu modernu pristupnu saobraćajnicu kompleksu Luštica Bay. Saobraćajnica dužine 8,8 kilometara, profila dvije trake, sa obostranim trotoarima, biciklističkom stazom i elektro i telekomunikacionim instalacijama koje će se kroz nju sprovesti, koštaće oko 11 miliona eura. Vlada je najavila da će podržati kreditno zaduživanje Opštine Tivat kako bi se ovaj objekat napravio, a lokalna uprava jpš nije odlučila da li će i kada ulaziti u planiranu rekosntrukciju dijela Jadranske magistrele kroz Tivat u bulevar, što će je koštati još oko 10 miliona eura.
„Zaista smo zadovoljni onim što smo danas vidjeli u Tivtu i zahvaljujemo se ljubaznim domaćinima. Čestitamo na svemu što ste do sada uradili. Ovo je grad sa velikim potencijalima i spremni smo sa vama uspostaviti kontinuiranu komunikaciju i saradnju na brojnim poljima od kreditne pomoći, pa sve do realizacije konkretnih infrastrukturnih projekata.” – poručio je na kraju posjete , jedan od menadžera CRBC-a Zhang Lei najavljujući i skori dolazak u Tivat i prvog čovjeka te firme u Crnoj Gori, Gao Janga.
I dok je za konzumnu ekološku sol tržište osigurano, vlasnik Solane Sveto Pejić muku muči s pretrpanim skladištima u kojima je više od 2500 tona takozvane industrijske soli za posipanje cesta.
Za razliku od prošle godine, kada uopće nije bilo berbe soli u Stonskoj solani, ovoga ljeta proizvelo se oko 400 tona kvalitetne ekološke soli i solnoga cvijeta. Berba bi bila i bolja da na Svetoga Roka, 16. kolovoza nije pala kiša koja je otopila stonske bazene. Vlasnik Solane Sveto Pejićističe da će biti dovoljno konzumne ekološke soli za sve stanovnike Dubrovačko-neretvanske županije.
Sol se u Stonu proizvodi isključivo ljudskim radom, uz pomoć sunca i vjetra, a tehnologija se nije mijenjala od vremena Dubrovačke Republike, pa nije konkurentna na tržištu, iako je nemjerljivo kvalitetnija. Tako proizvedena ekološka sol mogla bi postati izvorni hrvatski brend, na zahtjevnom europskom tržištu.
– Znate li da je stonska sol najbolja za soljenje pršuta. Niti jedna druga ne valja. Pršutari koji sole s našom ekološkom stonskom soli odreda su šampioni. Pogledajte Dragu Bebića Kemu iz Metkovića. I neki dan je sa svojim pršutima, koje soli stonskom soli, na Festivalu pršuta u Drnišu postao šampion – kaže vlasnik Solane.
Ston berba soli
I dok se ekološka sol i solni cvijet traže, Sveto Pejić muku muči s punim skladištima takozvane industrijske soli koja služi za posipanje cesta u zimskom razdoblju. U Stonu je trenutačno na zalihi više od 2500 tona takve soli, koja se ne može ni prodati ni pokloniti. Budući da se radi o relativno malim količinama, Pejić ne može sudjelovati na natječajima Hrvatskih cesta, koje traže sol za posipanje.
– Oni imaju precizne uvjete natječaja u koje se ja ne mogu uklopiti sa svojom proizvodnjom, a ne želim se baviti preprodajom soli samo da bih sudjelovao na tim natječajima – kazao je Pejić.
Stoga je odlučio sol staviti na raspolaganje gradovima i općinama Dubrovačko-neretvanske županije u slučaju jake zime i poledice. Prikupljenim novcem od prodaje soli namjerava obnoviti skladišta te popločati bazene, kako bi mogli dati još veće količine ekološke soli, koja je već postala turistički brend Dubrovačko-neretvanske županije.
Nekoliko dana ostalo do početka kalendarske jeseni. Ovoga septembra ljeto se ne predaje tako lako pa je zadnjih dana, uz sunčano vrijeme, ponovno sve toplije.
Temperatura vazduha postepeno u porastu, pa se u cijeloj zemlji očekuje veoma toplo vrijeme, tokom subote u blagom, a u nedjelju u osjetnom padu. Vjetar slab do umjeren i promjenljiv, u sjevernim predjelima i na primorju povremeno umjeren do pojačan, južnih smjerova.
Petak će biti najtopliji dio sedmice kada će temperature biti iznad 30°C, temperatura mora +24 Celzijusa.
Desk za Kreativnu Evropu Crne Gore organizuje Info dan i radionicu „Kreativna Evropa – Evropski projekti saradnje“, koja će se održati u petak, 18. septembra, u sali Ministarstva kulture na Cetinju, sa početkom u 12 časova. Poziv za učešće upućen je svim institucijama i organizacijama kulture u Crnoj Gori koje namjeravaju da apliciraju na predstojećem, ili nekom od budućih poziva ovog konkursa.
Cilj Info dana je da se pruži podrška i poboljša kvalitet aplikacija, kao i da se jačaju programsko-organizacioni kapaciteti institucija i organizacija kulture u Crnoj Gori. Zato će u prvom dijelu biti riječi o opštim uslovima i prioritetima ovog konkursa i, uopšte, programa EU Kreativna Evropa. Biće predstavljeni primjeri projekata koji se uspješno sprovode u Evropi uz podršku ovog fonda, a uslijediće i praktičan rad na projektnoj dokumentaciji, uz analizu aplikacionog formulara i unaprijeđivanje projektnih prijedloga učesnika.
Na kraju radionice biće izdvojeno vrijeme za individualni rad sa aplikantima.
“Korčulanski đir” naziv je romana spisateljice Olivere Skoko koji će bit predstavljen u petak 18. septembra u Muzeju grada Perasta u 19 sati.
Na promociji će pored autorice govoriti književnik i pisac Nikola Malović.
Korčulanski đir je roman koji govori o drugoj polovini života Tripa Kokolje.
Barokni slikar Tripo Kokolja (Perast 1661 – Korčula 1713), čovjek koji je u prvom dijelu svog života oslikao Gospu od Škrpjela – mora da bježi iz rodnog grada u trenutku kada zavjerenici predvođeni suparničkim Zmajevićima ubijaju kapetana Vicka Bujovića, silnika i miljenika Mletačke republike.
Kokolja prihvata raniji poziv korčulanskog biskupa Marina Draga da na ostrvu doslika svod crkve Svih svetih. Umjetnikov đir počinje dolaskom na taj djelić morem okružene Dalmacije, i nastavlja se – u moru slika. Marljivo radi na svetim licima, ali prolazi i kroz trenutke bure – uzbunio je vjernike razgolitivši četkicom anđela pored Svetog Matije. Po povratku sa Brača 1713, gdje je završavao svoj poslednji rad, poboljeva, i umire na dan Svetog Luke, zaštitnika slikara.
Paralelna radnja upoznaje nas s drugim protagonistom, onim iz 21. vijeka. To je pripovjedač sam, 40-godišnji istoričar umjetnosti. Za vrijeme boravka na Korčuli, bezuspešno pokušava da pismima nastavi vezu, ali i pronalazi društvo u Mariti, s kojom upoznaje korčulanski hedonizam: ukus domaćih delicija, mirisа konoba, čari tradicionalnih fešti, a uporedo provodi vrijeme u crkvi Svih svetih, pokušavajući da razazna Kokoljin slikarski i životni đir…
Olivera Skoko oživljava doba baroka na istočnoj obali Jadrana, verbalnim slikama portretišući upravo onoga ko je oslikao Sikstinsku kapelu Boke Kotorske.
Izdavač Korčulanskog đira je Gradska biblioteka Zrenjanin.
Podgorička kompanija „Civil Engineer“ u saradnji sa Komunalnim preduzećem Tivat privela je kraju projekat obnove stanica za iznajmljivanje bicikala u sistemu javnog biciklističkog prevoza „Bike Tivat“. Taj posao vrijedan 20 hiljada eura, finasira se sredstvima budžeta Opštine Tivat, pa će građani uskoro ponovno biti u prilici da pod izuzetno povoljnim uslovima, iznajmljuju bicikle na šest punktova u gradu.
„Posao je u završnoj fazi, obnovljene su oštećene instalacije na svih šest stanica za iznajmljivanje bicikala, otklonjeni nedostaci u softveru za upravljanje sistemom i trenutno se završajaju posljednje finese, tako da očekujemo da stanice uskoro opet počnu sa radom. Od ukupno 36 bicikala koje smo imali na početku rada sistema „Bike Tivat“, ostalo nam je 19, dok su 17 bicikala u međuvremenu otuđili nesavjensi građani što smo prijavili policiji.“- kazao nam je tehnički direktor Komunalnog preduzeća Tivat Tonko Lukšić. Opština je u međuvremenu završila i obnovu horizontalne saobraćajne signalizacije na biciklističkim stazama u užem centru grada.
Inače, ovaj sistem Opština Tivat je prije tri godine uvela u saradnji sa partnerima iz Italije, a „Bike Tivat“ se pokazao kao izuzetno dobra ideja za pospješivanje zdravih stilova života, smanjenje saobraćajnih gužvi i promociju Tivta kao grada koji drži do zaštite životne sredine. Ipak, vandali i tehnički problem sa neodgovornim ponašanjem partnera iz Italije koji je isporučio opremu, u proteklom periodu postepeno su reducirali raspoložive kapacitete tog sistema na miminum, pa se Opština odlučila da temeljno rekonstruiše sistem i vrati ga u funkciju.
Uskoro ce opet imati bicikle – jedna od stanica sistema Bike Tivat
Sistem se sastoji od šest automatskih stanica za iznajmljivanje bicikala, svaka sa po šest bicikala. Stanice koje se nalaze u Donjoj Lastvi kod crkve Svetog Roka, kod parka Ivovića, na Seljanovu kod upravne zgrade Porto Montenegra, u Arsenalskoj ulici, na gradskoj rivi Pine i u lučici Kalimanj. Efikasan i jeftin sistem za prevoz u gradskom jezgru, Seljanovu i Donjoj Lastvi i funkcionisao je preko elektronskih kartica, na način na koji rade slični sistemi u zemljama Zapadne Evrope. „Bike Tivat“ projekat bio je veoma dobro prihvaćen, prvenstveno od tursta koji su ga hvalili i u tradicionalim anketama lokalne Turističke organizacije.
Za kratko vrijeme dok je funkcionisao, sistem je imao 406 registrovanih korisnika koji su sa raspoloživim biciklima obavili 2.599 vožnji i prešli ukupno 21.377 kilometara, pa u Sekretarijatu za saobraćaj i komunalno-stambene poslove Opštine Tivat nisu odustali od projekta „Bike Tivat“, uprkos svim teškoćama koje su ga zadesile.
Uskoro opet u funkcji – sistem Bike Tivat
Inače, Opština Tivat je prije desetak dana kroz IPA program „SUD-SIT“ u saradnji s apartnerima iz Konavala, nabavila još 24 nova klasična i 12 električnih bicikala za javni gradski biciklistički saobraćaj, a planirano je da se uskoro izgrade još tri stanice za njihovo iznajmljivanje i to u Lepetanima u blizini trajektnog pristaništa, na Autobuskoj stanici na Kavi i u naselju Gradiošnica.
Učešćem na PARK(ing) Danu 2015. doprinosimo Evropskoj nedjelji mobilnosti koja se održava od 16.-22.septembra. Kroz ovu kampanju podstiču se građani da više koriste javni prevoz, bicikl, pješačke staze…
Park(ing) dan će se održati na parkingu Riva u Kotoru 18.septembra (petak) 17-21 sat ! Još nije kasno da se uključite.
Toga dana, širom svijeta, ljudi privremeno pretvaraju parkinge u javne prostore na najkreativnije načine.
Ako ste zainteresovani da se uključite, pošaljite popunjenu prijavu na e-mail nasaakcija@gmail.com
Organizator događaja: NVO Naša akcija, u saradnji sa NVO Expeditio. Parking na Rivi ustupljen je od strane DOO “Komunalno Kotor”, a događaj je podržan od strane Fonda za aktivno građanstvo (FAKT), TO Kotor i Luke Kotor.
Biće nam zadovoljstvo da se družimo sa vama i ove godine. Javite nam se, poručuju organizatori!
Autralijski biznismen Romy Hawatt koji je do sada investirao nekoliko miliona eura u Crnoj Gori, suočio se sa teškoćama u realizaciji svoje ideje da u našoj državi uspostavi nešto što veoma nedostaje crnogorskoj turističkoj ponudi – usluge tzv.helikopterskog čartera i transfera, kao i pilotsku školu. Zbog raznoraznih administrativnih prepreka i nerazumijevanja, njegov vazduhoplovni biznis koji je u Crnoj Gori do sada još u potpunosti nije „raširio krila“.
Nakon što je nekoliko godina putovao po Balkanu, Hawatt je prije dvije godine krenuo sa investicijama u Crnoj Gori osnovavši podružnicu svoje multinacionalne kompanije „Aviation Airways“ koja inače, posluje u Australiji, Španiji, Velikoj Britaniji, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Maleziji, Kini, Iraku, Indoneziji, Japanu, Libanonu i Kuvajtu. Do sada je uložio nekoliko miliona eura u detaljnu rekonstrukciju sportskog aerodroma Ćemovsko polje sa namjerom da tamo formira školu za obuku pilota aviona i helikoptera, kupio je četiri mala aviona i dva helikoptera i prvi je ovdje uveo biznis tzv. helikopterskog čartera i transfera posredstvom svoje agecije „Discover Montenegro“.
Međutim, uprkos odličnim tehničkim i kadrovskim uslovima i činjenici da ga je ove sezone promovisalo više turističkih agencija, oba Hawattova projekta, zbog niza administrativnih prepreka za koje se australijski biznismen nada da će uskoro biti prevaziđene, još nisu u punoj mjeri zaživjela.
Hawattov helikopter slijece na aerodrom Tivat
Hawattov moderan laki helikopter tipa „Airbus Helicpters“ E-120 C „colibri“, nije dobilo dozvolu slijeće i polijeće sa helidroma koji je u međuvremenu izgrađen u Porto Montenegru jer je vrhovna vazduhoplovna vlast u državi – Agencija za civilno vazduhoplovstvo izrazila rezervu prema mogućnosti da se leti sa te lokacije. Porto Montenegro je uloživši nekoliko miliona eura, ovdje u protelih nešto više od pola godine, izgradio helidrom površine 4.200 kvadrata sa sletnom površinom za helikoptere, rulnom stazom, hangarem, pristupnom saobraćajnicom, pješačkom stazom i terminalnim platoom,te mogućnošću za snabdijevanje helikoptera gorivom. Ipak, ACV je iz razloga sigurnosti, odbila da sa tog helidroma dozvoli letenje jednomotornih helikoptera kakav je Hawattov EC-120.
„Ne shvatam u čemu je tu problem jer helikoptere ovog tipa u svijetu koriste mnoge državne službe poput policije ili hitne medicinske pomoći i sa njima lete bukvalno iz središta gradova. Kao mjeru kompromisa da bi zadovoljili jasno prisutan interes za ovom vrstom transporta u Crnoj Gori, stoga smo u dogovoru sa Porto Montenegrom, odlučili da napravimo novu površinu za polijetanje i slijetanje helikoptera i iznajmili smo plutajuću baržu – ponton koji je ofarban i uređen u skladu sa propisima i postavljen na glavi mula 1 Porto Montenegra, skoro 500 metara daleko od obale. Spremni smo da odavde letimo u skladu sa instrukcijama koje nam daje Kontrola letjena sa aerodroma Tivat, polijećući, osnosno prilazeći na slijetanje isključivo sa morske strane, dakle, preko Tivatskog zaliva, a ne preko grada. Ipak, i dalje čekamo odobrenje da odavde počnemo operacije.“- kaže Romy Hawatt.
Stoga je on svoj helikopter privremeno stacionirao na aerodromu Tivat ali kaže da je stekao utisak kako ni menadđžemnt tivatske vazdušne luke nije raspoložen za dugoročnu saradnju.
„Ponudio sam im da na duže vrijeme zakupim jednu parking poziciju za helikopter na dijelu platforme aerodroma rezervisanom za tzv.generalnu avijaciju i platim im je onoliko koliko bi im platio avion te težine parkiran na toj lokaciji – odbili su. Nakon toga, predložio sam da helikopter polijeće i slijeće sa travnate površine, odmah uz platformu aerodroma, ali i to nisu željeli da prihvate tvrdeći da će strujanje vazduha od propelera helikoptera podići kamenčiće koji će oštetiti ostale parkirane avione. Tražio sam da sprovedemo test u praksi i kada se pokazalo da odatle, ispod helikoptera u slijetanju, nije poletjela ni travka, a kamoli kamenje, ni tada nisu pristali da mi odobre tu lokaciju, objašnjavajući to razlozima koji su po meni, nelogični i opstruktivni.“- priča Hawatt dodajući da njegovoj firmi lokacija za slijetanje helikoptera na aerodromu Tivat treba zbog međunarodnih letova jer bi putnici ovdje prolazili graničnu proceduru, dok mu lokacija u Porto Montenegru treba za letove iznad Crne Gore sa klijentima koji žele da brzo stignu do nekog mjesta u državi ili uživaju u panoramskim letovima nad crnogorskim prirodnjim ljepotama.
Pogled na peraške otoke iz Hawattovog helikoptera
„Putna infrastruktura u Crnoj Gori je loša i neadekvatna, tako da je helikopterski čarter, posebno u slučaju bogatije klijentele kakva sve češće ovdje dolazi, pravo riješenje. Ipak, do sada i pored svih nastojanja, nisam uspio da to približim i onima koji donose odluke u državnoj administraciji.“- ističe australijski biznismen dodajući da bi, u slučaju da posao krene, vrlo brzo uvećao svoju flotu helikoptera i aviona u Crnoj Gori. On naglašava da je sagovornicima u državnoj upravi skrenuo pažnju da mogu besplatno računati na njegove helikoptere i pilote u svakom trenutku, prilikom bilo kakve vanredne situacije ili nesreće na moru ili kopnu jer je to ujedno i najbrži i najefikasniji način intervencije i pružanja pomoći ugroženima.